Amin már a kezdetekben elbukhatsz induló online vállalkozás esetében

Kategória: publikálásra vár | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A vállalkozásban naiv kezdők általában ott követik el a hibát, hogy a vállalkozásindítást egynek gondolják az adminisztratív teendők kipipálásával. A vállalkozásodnak - akár online - elsőként a fejedben kell léteznie. Egy rendszert szükséges építened, és amennyire lehetséges elkerülnöd a MINDENES munkakör-kategóriát. Cikkem ebben segít neked már a startmezőn.

 

Amin már a kezdetekben elbukhatsz induló online vállalkozás esetében
 

 

Hogyan kerülheti el induló online vállalkozásod a csapdákat?


Sehova se kell menni.

Szól a baráti biztatás, hiszen bizonyos vállalkozásokat már otthonról, a fotelből el tudsz indítani. Bejelentkezés a Kata alá, önkormányzat, kamara, adatbejelentők NAV felé, Ügyfélkapu, webes ügysegéd és számos nyalánkság.

 

Holnaptól dől a lé.
Na akkor álljon meg a nászmenet…

 

Habár az online vállalkozásindítás egyik legnagyobb előnye, hogy a legendák szerint kevés pénzből el lehet indítani, könnyű és kockázatmentes a belépés (annak tűnik); még nem egyenlő azzal, hogy holnaptól napközben sütteted a hasad, délután pedig vár rád a magánhelikoptered a kert végében.

Ide el lehet jutni. De csak akkor, ha elfelejted a tipikus csapdákat.

 

 

Induló online vállalkozások egyik legnagyobb csapdája
 

Pontosan az, hogy nem terveznek.
Nincsenek stratégiák, de még működőképes rendszer csírái sem, és egyetlen biztos elemmel determinálják a mielőbbi kiégést: MINDENESEK.

Vagy maximum 1-2 munkatárssal próbálják előretolni a szekért; de gyakorta melléfognak és úgy érzik, annyi esélyük van saját maguk nélkül a vállalkozásuknak, mint egy polipot belegyömöszöli egy hálós szatyorba.

 

 

Elindult az online vállalkozásod, de még kicsi vagy. Mit jelent ez?

 

Azt, hogy rengeteg olyan feladat van, ami elefántként ül a mellkasodon:

  • kevés alkalmazott, vagy egyáltalán nincs
  • minden feladat a tiéd

 

Azaz MINDENES VAGY.

Te vagy a vevőhajkurászó, a meggyőző marketinges, a kivitelező, a számlázó. Az ügyfeleid boldogságának vágyával kelsz és fekszel. Mert ez is a te feladatod. A teljes ügyfélszolgálati teendők ellátása pedig csak épp annyira nagy kihívás, mint egy mozgássérült póknak maratont nyerni.

Ha a számlára nem érkezik be az összeg, akkor máris újabb munkakörrel gyarapodtál: a kintlévőségkezeléssel.

 

 

Amin már a kezdetekben elbukhatsz induló online vállalkozás esetében
 

 

Egyedül te menedzselsz. Szó szerint mindent.



Ennek veszélye, hogy idő kérdése mikor fogod megutálni az egészet, mikor fogsz kiégni, és mikor fogsz másokat irigyelve összeesni végelgyengülésben.

A stratégiai teendőkkel építed mindig a vállalkozást, az operatív teendőkkel pedig működteted. Évekig bennragadni az operatív üzemmódban rendkívül veszélyes, mert odavezet, hogy nem fejlődik a vállalkozásod úgy, ahogyan szeretnéd. Előbbit (stratégiai feladatok) tehát nem célszerű kiszervezni, ha te vagy az agytröszt a cégben; de utóbbit (operatív teendő) már igen.

Ebben segíthet neked már a legelején, a szerényebb büdzséd mellett egy pénztárcabarát kis okos űrlap, a Sales Form is.

 

 

Sales Form segít - annak, aki…
…első akar lenni. Majd első is akar maradni.  És ehhez a legkorszerűbb és leghatékonyabb eszközöket keresi mindenben. Legyen az marketing, adminisztráció, automatizáció.

 

Mert, ha nem tudsz delegálni bizonyos feladatokat; illetve a folyamatok állandó kontrollálását, akkor nem fogsz tudni igazán fejlődni. Olyan leszel, mint a fuldokló – aki épp az életéért küzd – és nem tudsz arra gondolni, milyen kellemes érzés a vízparton sétálni egy fagyival, vagy sörözni az esti naplementében.

 

 

Miben segíthet a Sales Form neked kezdő vállalkozónak, az induló online vállalkozásodban?

 

Ez a vívmány az automatizálás címszó alatt könnyíti meg akár az egyszemélyes vállalkozásod adminisztratív és marketingteendőit.
A fárasztó ügyviteli és menedzselési folyamatok egy jelentős részét átveszi tőled: energiát és időt spórol.

 

  • Ezzel a vevőidet ki tudod szolgálni maximálisan, nem a bankszámlavizslatással foglalkozol munka helyett: mert a fizetés azonnali, bankkártyával történik.
     
  • Olyat, hogy „számlázás napja van”, nyugodtan elfelejtheted.  Vevőid ugyanis automatikusan megkapják azt. Abban a pillanatban, hogy fizetett. Mekkora bizalmi faktor!
     
  • Irdatlan mennyiségű pénzveszteséget jelent neked egy munkavállaló, aki nem vált be. A Sales Form nem egy munkatárs költségét jelenti neked, mindösszesen év 25.000Ft ÁFA-ért a tied.
     
  • A félbehagyott vásárlási folyamatok miatt sem fogod elhagyni az állad az asztal alatt: és nem szükséges gondolatolvasónak lenned, a Sales Form automatikusan kezeli a hírlevélrendszereddel a szituációt.
     
  • Megrendelési űrlapként arra is képes, hogy még több ember menjen végig a vásárlás folyamatán: és ezt is mind látni fogod. Utánkövetésre pedig használhatod az e-mailt, telefont, remarketing-hirdetéseket.
     
  • Reklámkampányokat futtathatsz a visszatérő és a felejtős vevőknek is. Információkat és adatokat gyűjthetsz. Adatbázist építesz azokról is, akik sikeres rendelést zártak, és azokról is, akik nem.  
     
  • Hírlevéllistád növekszik, mellyel személyre szabott üzeneteket tudsz küldeni.
     
  • Naprakész statisztikákat kapsz az admin felületen: látni fogod a bankszámlára érkezett összegeket, a rendelésleadások számát, és azt, hogy hány sikertelen vásárlásod volt.
     
  • Úgy alakítottuk ki a Sales Formot, hogy minél több ember adja le a rendelést: mobilbarát kinézet, bizalomépítő elemek (ismétlődő termékfotó és termékár), korábban megadott adatok felkínálása az adatok kitöltésénél, amely motivál a vásárlásra.

 

 

Az egyszeri vásárlások összegét is automatikusan növelheted, mégis hogyan?

Egyszerűen Bump ajánlattal, mely hasonló, mint az upsell. Annyi különbséggel, hogy nem egy külön köszönőoldalon adod meg a plusz vásárlási lehetőséget már a vásárlás után. Hanem még a rendelés leadása előtt, a rendelési űrlapon pipálhatja ki a meglévő rendeléséhez pluszba a Bump-terméket.

 

A BUMP ajánlat hatékonyabb, mint az Upsell, mégis kevesen emlegetik. Itt ugyanis arról van szó, hogy a rendeléséhez hozzá tud tenni egy speciális ajánlatot, amit sehol máshol nem kaphat meg.
Nálunk a könyv eladásánál ilyen a digitális munkafüzet, amit 87% megrendel és így bőven fedezi az ingyenes szállítási költséget.

Van aki a korábbi upsell ajánlatát kezdte el használni BUMP ajánlatként és azt mondja jobban működik neki.
 

 

Tapasztalatok szerint a 3-10 ezer Ft közé eső összegű termékek ideálisak Bump-termékeknek.

A mi statisztikáink szerint az emberek 68% százaléka megrendeli ezeket. Ingyenes szállítási költség esetben könyveknél pl. egy egyszerű 1750 Ft értékű Bump-termékkel már ki is fizette neked a szállítási költséget.

A 35.000 Ft Áfa értékű tanfolyamaink esetében a videófelvételét pluszban felkínálva pedig 92-93 % viszi el 5000 Ft értékben.
 


Nézd meg mit mond az egyik ügyfelünk a BUMP ajánlatról


 

Ha egyedül vagy, szükséged lesz a „mindent látó szemekre is”

 

Ne elégedj meg a „közeli” statisztikai számokkal.

A Sales Formot arra is használhatod, hogy pontosan mérd melyik forrásból mennyi vásárlód érkezik. Ugyanis pontos adatot ad arról is, hogy hányan fizettek bankkártyával egy Facebook-posztból, e-mail-ből, LinkdIn posztból. Facebook rendszere esetében mindezek a statisztikák pusztán csak hozzávetőlegesek.

 



Magyarázkodások és bizalmatlan szituációkba keveredések helyett mindent tisztán fogsz látni egy esetleges partnerprogram esetében is. Ugyanis a Sales Form olyan partnerprogrammal lett kiegészítve, amely lézerpontosan nyomon követhető.

Így partnereket is bevonhatsz az értékesítésedbe. Ezekhez a partnerekhez pedig egyenként speciális linket rendelve, pontosan látni fogod ki hajtja neked a vizet a malmodra.Ha ezeken a linkeken keresztül érkezik hozzád a vevő, akkor tudni fogod kinek szükséges jutalékot fizetni és hogyan szükséges elszámolnod.

 

 

Hogy képzeld el a Sales Formot?

 

A Sales Form okosűrlap önmagában egy külön oldal: ide küldöd azokat, akik készen állnak a vásárlásra. Hiszen minden esetben ugyanazok a bekérendő adatok (számlaadatok, elérhetőség stb.), ezek nem változnak.

Mivel külön oldalról van szó; programozó és átírandó, valamint átalakítandó honlap nélkül vághatsz belel. A látogatóid pedig bárhonnan érkezhetnek: megrendelés gomb, link a posztból, sms, QR-kód. Akár egy hirdetésből is.

Állandó fejlesztéseinknek köszönhetően pedig fizethetnek nálad a vevők átutalással, bankkártyával (ha OTP-vel, CIB-bel kötsz szerződést); de ha kihagynád a banki macerát, egy egyszerű Paypalos fizetéssel is megoldható, ehhez csak regisztrálnod szükséges.

 

Ha úgy érzed neked is segíthet a Sales Form a vásárlások automatizálásában és a vevők kiszolgálásában, akkor nézd meg a honlapunkat. Ha pedig tetszett a cikk, akkor támogasd a munkánk egy megosztással.

 

 

 

Vissza

Címkék : salesform, online vállalkozás, kezdő vállalkozás, egyszemélyes vállalkozás, automatizálás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.