Gratulálok a webáruházadhoz. Őszintén. 13 év vállalkozói múlttal sem mernék belevágni, mert túl bonyolultnak tartom. Készletet kell fenntartani, raktározni, csomagolni, garanciát kezelni, utánvéttel szenvedni, vevőket kiszolgálni, reklámozni.
Webáruházat üzemeltetni nehéz. Nagy a forgalmad és kicsi a nyereség. Ahogyan növekedsz, nem az elkölthető pénzed lesz több, hanem a munkád. Egyszóval nehéz jól csinálni. Ezért is gratulálok neked, hogy egy ilyen nehéz piacon érsz el sikereket.
De kezdjük onnan, hogy biztos webáruházra van szükséged?
Amikor eldöntöd, hogy fizikai terméket fogsz árulni a neten, akkor elsőként a webáruház jutott az eszedbe? Pedig nem biztos, hogy ez a legjobb választás neked.
A webáruház arra jó, hogy virtuálisan imitáljon egy boltot. Vegyük pl a Tesco-t. Ott bemész, fogsz egy kosarat és pakolod bele a dolgokat. A végén pedig odatolod a pénztárhoz és fizetsz. Így működik egy webáruház is.
Amikor valaki nem tolja oda a kosarát a pénztárhoz, akkor beszélünk kosár elhagyásról. Őket kell megfognod és rávenned, hogy jöjjenek vissza és fejezzék be a vásárlást.
Ha nálad az emberek nem tesznek több terméket a kosárba, akkor nem a webáruház a legjobb választás a számodra
Ha nálad jellemzően egy terméket vesznek meg, akkor sokkal hatékonyabb lenne az értékesítés, ha minden terméknek lenne egy külön honlapja, ahol az adott terméket adnád el. Ott minden fontos infót elmondhatnál a termékről és a vevőnek sem kellene a kosárral szenvednie, csak egyetlen gombnyomással megrendelhetné tőled a terméket.
Persze ez nem azt jelenti, hogy kukázd a mostani webáruházad, de érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy a meglévő webáruházad mellé egy új értékesítési lábat építs ki magadnak. Akár úgy, hogy a top termékeidnek készítesz egy külön landing page oldalt.
A megoldás ott keresendő, hogy a landing page oldalon egyetlen termék kerül bemutatásra olyan alapossággal, ahogyan csak kell. A landing page tereli a látogatót a vásárlás felé, végigvezeti egy olyan folyamaton, amit webáruházban nem tudsz megépíteni. Lehetetlen.
Gondolj bele, hogy a teleshop reklámokban miért egy terméket adnak el és nem sok különbözőt?
A válasz ugyanaz. Az embereknek irányítani kell a figyelmüket. A webáruház a kínálatával megosztja ezt a figyelmet. Míg egy hagyományos bolt esetén hasznos, hogy hatalmas a választék és tele tudja pakolni a kosarat, addig a webáruházaknál ez hátrány jelent.
És ezt nem azért kell elhinned, mert én mondom, hanem mert ez látszik a gyakorlatban.
Egyszerűen azért, mert arról az egy vitaminról el tud mondani mindent és pontosan meg tudja határozni a célközönségét, akinek érdemes hirdetnie.
Mégsem azt mondom, hogy dobd el a webáruházad, hanem azt, hogy építs a legjobb termékeidnek egy külön értékesítési oldalt.
Készíts egy ilyen landing oldalt a legjobb vitaminodnak. 5x akkora forgalmat fog hozni
Ez egy annyira szexi termék, hogy bűn lenne webáruházba suvasztani. Adj neki teret
Persze rakd bele a webáruházadba is, hátha... de egy ilyen külön oldal elképesztően sokat tud dobni az értékesítésen.
Értem én, hogy a webáruház volt a kézenfekvő megoldás, de szinte biztos, hogy a legtöbben csak katalógusként tekintenek a webáruházadra.
A nagy értékű termékek sokkal jobban értékesíthetőek egy külön landing page oldalon. Mint ahogy ennél a komoly ipari takarítógép esetén is:
Minden landing page oldal egy dologban hasonlít: van egy rendelés gomb
A rendelés gombra kattintva a következőnek kell történnie:
És pont ezeket a feladatokat képes a SalesForm automatizáltan lekezelni
Építhetsz több száz landing page oldalt, több száz prémium termék eladására, mindehhez elegendő egyetlen SakesForm. Ami most még 25.000 Ft+ áfa összegért elérhető.
Az online termék értékesítés rákfenéje a logisztika. A legtöbben ezért nem vágnak bele és a legtöbb webáruház ezért nem akar váltani.
Ezért mutatok most neked egy zseniális megoldást: Kiszervezett logisztika
A kiszervezett logisztika lényege, hogy nem te tárolod a terméket, nem te csomagolod és nem te juttatod el a vásárlóhoz. Ezek a folyamatok teljesen automatizáltak.
Árban pedig pár száz forinttal több, mintha te magad csinálnád. Egyszóval megéri.
Ilyen logisztikai cég a Webshippy, ami elvégzi helyetted a munka unalmas részét.
Így használd okosan a Webshippy rendszerét:
Így amikor valaki lead egy rendelést és kártyával fizet is, akkor neked semmi dolgod nincs. Minden megtörténik automatizáltan és neked nem kell ezért plusz embert felvenned vagy fizetned.
Elképesztő!
Nemrég voltam a Webshippy raktárában, nézd meg, elképesztően érdekes
Webshippy Budapesti raktára. A videóban az is kiderül, hogy mi a sikeres webáruházak titka
Miért ne próbálnád ki te is, hogy a webáruház kínálatodból a legjobban fogyó termékeknek készítesz egy külön oldalt? Főleg, ha minden mást le tudsz automatizálni?
Fogalmam sincs, hogy milyen érvet tudsz felhozni ellene, de kérlek tedd meg egy kommentben :)
Amiről eddig írtam az is már egy olyan szintugrás jelent a vállalkozásodban, amitől át tudod lépni a plafonokat. Fejlődhetsz 50 millióról - 100 millióra - 300 millióra - 500 millióra és átlépheted a bűvös 1 milliárdos forgalmat is.
Nagy munka? Az! De ezért a pénzért megéri. Szerintem.
Mégis...
Van amivel ennél is nagyobb összegeket tudsz keresni
Amiről eddig írtam azt meg kellene csinálnod, mert hatalmas pénzeket hagysz az asztalon, ha nem teszed meg.
Most pedig mutatok még egy lábat, amit érdemes lenne felépítened a webáruházad mellé.
Ez pedig az előfizetéses modell, ami most hódít a neten.
Röviden arról szól, hogy a vevőd előfizet egy termékre, egy csomagra, egy kiegészítőre, amit aztán minden 30 - 60 -180 napban automatikusan kiszállítasz neki, amíg le nem mondja.
És ez a kulcs: neki kell lemondani.
Amíg nem teszi meg, addig te automatikusan vonod a számlájáról a pénzt és postázod a csomagot. De jobban jársz, ha kiszervezed ezt a részt a Webshippynek.
Mindenkinek a könyökén folyik ki, hogy nem elég egyszer eladni, hanem a cél az lenne, hogy aki egyszer vásárolt tőled, az újra és újra vásároljon. Hiszen neked pénzbe kerül megszerezni egy vevőt, de elérni, hogy újra vásároljon már ingyenes.
Így éri meg a nagyobb cégeknek az, hogy veszteségesen vásárolnak vevőket, mert tudják, hogy 1-2 éven belül megtérül a befektetésük. Te pedig nem érted, hogy miért mész csődbe. Pedig ez sima matek.
Tudom, hogy milyen nehéz eladni újra és újra ugyanannak, főleg ha nincsenek rá kiépített folyamataid.
Ezért megmutatom, hogy semmi más nem kell hozzá, csak le kell ülnöd és ki kell találnod egy olyan csomagot, ami te is ki tudsz szállítani rendszeresen.
Az emberek igénylik a kényelmi szolgáltatásokat és szívesen fizetnek elő azért, hogy aztán semmit se kelljen tenniük azért, hogy a megkapják a terméked. Az idő véges, ne kelljen már kattintgatásra és a webáruházadban való keresésre pocsékolniuk
Persze nem mindenki fog előfizetni, de látni fogod, hogy nem is kell. Már pár száz ember csodákat tud művelni a bevételeiddel.
Ennek két okát találtam meg:
Azt mondod, hogy a te piacodon nem akarnak a vevők kényelmesen vásárolni? Nem akarják minden hónapban megkapni a termékedet?
Tudom, hogy iszonyú ügyes vagy kifogások gyártásában, ezért hoztam neked egy meglepetést. Ha a Volvónak sikere van az előfizetéses modellel, akkor nálad biztos nem működnek?
A Volvó autókat ad el előfizetéssel, neked meg nincs ötleted sem?
Az Unilever ennyiért vette meg a Dolár Shave Clubot. Az oldal nem csinált mást, mint borotva csomagokat árult előfizetéses modellben. Vagyis elő tudtál fizetni arra, hogy rendszeresen kiszállítsák neked a borotva csomagodat.
Amikor indította a vállalkozását, csak nevettek rajta. Azonban a fizetési modell folyamatos növekedést biztosított számára.
Gondold el, hogy mennyi webáruházban lehet venni borotvát és még sok száz másik terméket. Mégsem értük adott az Unilvere 1 milliárd dollárt. Miért?
Borotva csomag házhozszállítás, ami 1 milliárd dollárt ért!
Tudod mi kell hozzá, hogy másold?
Adaptáld a Japán candy Box üzleti modelljét.
Ők minden hónapban küldenek neked egy csomagot, amiben meglepetés japán édességek vannak. Így mindig örülsz és izgatott vagy, hogy vajon most mit is kaptál.
Az ötlet annyira működik, hogy havi szinten több milliós bevételt hoz és tucatszám jelentek meg a másoló oldalak.
Te mit tudnál kitalálni a saját vállalkozásodra?
Minden hónapban kapsz egy meglepetés csomagot, amiben valamilyen fura japán édességek vannak. Furcsa? Pedig havonta milliós forgalmat csinálnak.
Tudod mi kell hozzá, hogy másold?
Nem kell lecserélned a webáruházad, ezeket építsd meg mellé, külön domain nevekre.
A legjobb benne, hogyha a Webshippy-vel szerződsz, akkor minden automatizált lesz és neked semmivel sem kell foglalkoznod, csak számolni a pénzt. Így marad időd a webáruházadra is, sőt pontosan ugyanannyi időd marad.
Mindezt csak egyszer kell megépíteni.
Aztán idővel majd eldöntöd, hogy az új rendszerek több bevételt hoznak-e, kevesebb munkával, mint a webáruházad. Majd akkor dönthetsz úgy, hogy a kiöregedő webshopodat inkább bezárod. De ez egy könnyű döntés lesz akkor.
Ha pedig segítség kell a csomag ajánlat kitalálásában, akkor csak kommentelj ide a cikk alá
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : webáruház, webshippy, vállalkozás, marketing, ismétlődő fizetés, fizikai termék
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.