Így faraghatsz a legegyszerűbben vevőkből törzsvásárlókat a saját webáruházadban

Kategória: Sales Form | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Jól tervezhető üzleti modellek után kutattam. Tudod mi az, ami keveseknek jut eszébe a magyar webáruháztulajok közül? Amiket akár te is könnyedén megvalósíthatnál, akár webáruház nélkül is? A Minneren több olyan előfizetéses webshopötletet találtam, melyekkel azonnali törzsvásárlókat generálhatnál (ahelyett, hogy újak után futnál). Ehhez hoztam neked egy útmutatót, mely megkönnyíti a munkádat és ötleteid megvalósítását.

 

Így faraghatsz a legegyszerűbben vevőkből törzsvásárlókat a saját webáruházadban
 

 

Hogyan faraghatsz vevőkből törzsvásárlókat a legegyszerűbben a saját webáruházadban?



 

Aki kicsit is jártas a webshop-bizniszben, az meg fogja erősíteni azt, hogy az egyik legsokoldalúbb feladatkört takaró „értékesítési küldetés”, valódi héroszi küzdelem.

Rengeteg marketing tudást vagy kénytelen magadba szippantani.

Ezért már a "marketingesednek" te szólsz: azzal, hogy valami sárga és csipog, 10 centi és 4 kiló, még nem fogtok meggyőzni senkit.

A marketing feladattal "megátkozott" kollégád pedig máris elvész a pozicionálás, a megkapó alcímek, a történetmesélés Bermuda-háromszögében, ahol épp azért küzd, hogy a jó termékleírásaiddal kikerüld az árversenyt és az árösszehasonlító oldalakat.

 

Mindeközben talicskával tolod a pénzt az SEO-ra és Adwords-re, mert vásárlóból mindig több kell.

 

Néha pedig a webesedet piszkálod, hogy egy jó keresővel uralhasd végre a piacodat, hogy elkerüld egy használhatatlan webáruház feltűnően alacsony konverziós adatait. Tény, a hőn áhított termék megtalálása nélkül alig fog nálad vásárolni bárki is.

Regényt lehetne írni a rossz keresőkből.
 

 

Mégis állítólag fejlődnének marketingben a hazai webáruházak - de nem eléggé?
 

A 2018-as "Nagy Webáruház Felmérés" eredményei alapján a magyar webáruházak többsége az utánvétes fizetést, illetve házhoz szállítást vagy a személyes átvételt biztosítja leginkább. A marketing náluk mégis annyit jelent sokszor, hogy van Facebook-aktivitásuk.
 

A WebShop Experts 2018-ban már 11. alkalommal végezte el az online kérdőíves kutatásukat, melyből kiderült, hogy a 894 e-kereskedő 75 százaléka napi kétszáznál kevesebb látogatóval rendelkezik, és csak 4 százalékuk kétezernél többel.

 

 

Tulajdonképpen nap nap után küzdenek az újabb vásárlókért, és azért, hogy növeljék a napi látogatók számát.

 

 

De tudod mi az, ami keveseknek jut eszébe a webáruháztulajok közül?

 
A vásárló élettartamát növelni!

 

Mert a kedvenc sütid „szavatossági ideje” megközelíti az örökkévalóságot, de a vásárlódé úgy látszik romlandóbb.

 

A rossz hírem, hogy sosem leszel sikeres, ha nem törődsz a visszatérő vásárlókkal. Ők jelentik a növekedésed kulcsát!

De mindezt nem ám vásárlás után küldött hírlevelekkel, szezonálisan adott kuponokkal, amikkel újabb vásárlása szeretnék rávenni, valamint visszatérő vásárlókká keresztelni őket.
A vásárlói élettartam növelésének létezik ma már egy olyan – itthon – még csecsemőkort élő válfaja, amivel automatizáltan kiszámítható bevételre tehetsz szert.

De mondok még jobbat.

 

Ha eddig nem volt merszed belevágni a webáruházas kaland mindennapi adrenalinlöketeibe, elárulom: nem is feltétlenül szükséges hozzá.

 

Létezik olyan lehetőség, amivel megvalósíthatod a kiszámítható jövedelem és „törzsvásárlók” fogalmát, és csupán néhány termékkel is ringbe szállhatsz a webáruházakkal szemben.

Mert olyan rendszert használsz, amit ők tuti nem.

Sőt, a webáruházas utánvétes mizéria helyett azonnali fizetést, és kézhezvételt kínálsz az embereknek. Terméknél a kiszállítás is gyorsabb lehet, mint akár egy GLS-webáruház kombó.

 

 

Ez a lehetőség az előfizetéses, havi díjas webshopok lehetősége
 

Azaz subscription boxok használata (magyar megfelelője még nincs, talán előfizetéses modell a jó szó).

Egyes termékek esetében már te is hallottál bizonyára egy olyan csak minimális adminisztrációval, neked néhány kattintgatással járó, fejlesztés nélkül létrejövő „értékesítési rendszerről”, ami rendszeresen és automatikusan az ügyfeleid bankkártyájáról von le pénzt.

 

Tulajdonképpen egy előfizetéses rendszerről beszélünk.


Találkozhattál már vele klubtagságok esetében, magazinelőfizetésnél, ami havi automatikus bankkártyás terhelésért cserébe elküldi az aktuális havi lapszámot.

De így működik az HBO GO, a Facebook hirdetési rendszere és szinte minden amit havonta fizetsz, külföldi, sikeres.

 

DE vajon hallottál-e már erről webáruházak esetében?
Erről a lehetőségről írt a Minner blogja is, olvass róla bővebben itt; melyből rengeteg hasznos ötletet tudsz te is ellesni.

 

A Minner több olyan előfizetéses webshopötletet is felvázolt, melyet könnyebben megvalósíthatsz, mint gondolnád:

  • Zokni vagy boxer havidíjért cserébe.
     
  • Borotvaelőfizetés – Itt egy pengét vagy eldobható borotvát vásárolnak az emberek. De benne lehet a csili-vili dobozban akár hab vagy arcszesz is.
     
  • Csokoládé, bonbon, chips.
     
  • Nőknek a smink, krém, tusfürdő és bármilyen piperecucc. Számos olyan természetes összetevőket tartalmazó termék (pl. LUSH) létezik, aminek komoly márkahű-elkötelezettjei betéve ismerik a termékeket. Azt is, hogy melyeket használjak évek óta. Vajon mennyivel egyszerűbb volna, ha mindezek házhoz jönnének?
     
  • Cégeknek havidíjért cserébe állandó fogyó irodai kellékek értékesítése: papír, toll, gémkapocs. Máris újabb feladatkörtől kíméltük meg Emesét, az asszisztenst, akinek állandó keresztje a gyakorta rendelendő és intézendő „irodai mizériák” átka.

 

 

Így faraghatsz a legegyszerűbben vevőkből törzsvásárlókat a saját webáruházadban
 

 

Csomagelőfizetés: Japánban, CandyBox

 

 

De belegondoltál, hogy a „sima rendeléssel” működő kávékülönlegességeket nyújtó kávéwebáruház mennyivel egyszerűbbé tehetné önmaga életét, és hosszú élettartamú vásárlókat (márka-elkötelezetteket) faraghatna egy előfizetéses rendszer által?

 

A frissen őrölt kávé illata, a kávézás rituáléja a kávérajongók mindennapi percét képezi. Vajon mi az, ami sosem hiányozhat egy ilyen személy bevásárlólistájáról?

Az igazi kávérajongó, sőt ínyenc számára a kávé a mindennapok része.
A kávézást még nagyobb élménnyé teheted, ha automatikusan gondolkodsz számukra a „napi anyagról”.

 

 

De hogyan húzhatsz hasznot egy előfizetéses, havi díjas webáruházból – sőt akár az ötletedet webáruház nélkül is megvalósítva?

 

Egy ilyen vállalkozás elindítása kapcsán nem csupán havi, hanem akár negyedéves megrendelésekkel is számolhatsz.
Tulajdonképpen a vásárlóid előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves előfizetés) ellenében valamilyen terméket kapnak.

 

Automatikusan. Kézhez.

 

Olyan csomagokat állíthatsz össze, amiknek megjelenése is egyedi. Ezekről készült digitális bizonyítékokat pedig könnyen felkapja a közösségi média, elég csupán néhány vásárló lelkes Insta fotója (ők lesznek a „beépített értékesítőid”).

Egyedi megjelenéssel exkluzívvá teheted az előfizetést is.
 

A törzsvásárlók révén máris kiszámíthatóbb lesz a bevételed, és a marketingre költött költséged sem száll el a vakvilágba (egy megszerzett ügyfélre kevesebb költség fog jutni), hiszen nem kell folyton új vevőket hajkurászni, hogy megtermeld a szükséges bevételt.

Miközben mindez automatizálható: a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig.

 

 

Mindezt 6 lépésben megvalósíthatod:

 

1. Webshopod mellé előfizetéses csomagokat kínálsz.

Nem csupán új, visszatérő, de törzsvásárlókban is gondolkodsz.

 

2. Ha nincs webshopod, akkor egy egyszerű honlap, is elegendő:

ahol bemutathatod a csomagajánlatot, majd elégséges egy „Megrendelem gomb”.

 

3. Ugyanis itt jön képbe a Sales Form, aminek segítségével lesz egy céges fizetési domained.

Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást. 20-30 különböző csomagra is építhetsz külön landingoldalt, de mindegyiknél közös lesz a fizetési felület.

És formonként meg tudod határozni azt is, hogy mi lesz az adott termék. A formra pedig ki tudod tenni a termékek fotóit, leírását, céges logót, telefonszámot, vagyis testre tudod szabni. Egyetlen közös pont lesz csupán mindenhol: a cég, ami kiállítja a számlát, és a bankszámla, ahová beérkezik a pénz.

 

Így faraghatsz a legegyszerűbben vevőkből törzsvásárlókat a saját webáruházadban

Ez most egy rendezvény értékesítési rendelési oldala. Feltűnt, hogy bármit is árulsz a vége mindig egy ilyen rendelési űrlap?




 

A külön oldalon megjelenő form előnyeiről előző cikkemben olvashatsz, ahol azt is megtudhatod, hogy hogyan és miért tudod mindezzel a kosárelhagyások arányát is csökkenteni (amivel a bevételeid jelentősen megugranak).

 

 

4.  Beállítod, hogy mennyi időnként vonja le a rendszer a pénzt a számláról – a Sales Formmal a rendszeres terhelés rögzítése ilyen könnyen is megvalósulhat:

 

  • Kitölti az előfizető a Sales Form okosűrlapot, majd kattint a fizetésre. Ami után eljut a bank saját felületére, ahol megadja a bankkártya-adatokat.
     
  • Mivel rendszeres terhelésről van szó, a bank beállítja azt, hogy automatikusan történjen a terhelés bizonyos időközönként.
     
  • Majd minden megadott időközönként levonja a pénzt a bankkártyáról, erről értesíti a számlázód rendszerét és automatikusan kiállításra kerül a számla.

 

 

5. Olyan számlázóprogramokkal is összekötheted, mint a Billingo vagy a szamlazz.hu.
 

Ez a gyakorlatban neked annyit jelent, hogy nincs többé számlázás. Azaz van, csak nem te izzadsz vele.

Teljesen automatizálható.

A Sales Form esetében pl. munkaerőt spórolhatsz az automata számlázással: a te figyelmed, manuális közreműködésed nélkül számlázhatsz. A pénzt azonnal megkapod, nincsenek fizetés utáni teendők. Nincs többé oldalelhagyás kártyás fizetéskor sem.
 


Ha sikertelen egy előfizetés, a Sales Formmal akkor is megkapod a vásárló adatát és tudod motiválni a vásárlás befejezésére. A Sales Formmal az utánkövetés is egyszerű, visszajelzéseket gyűjthetsz, ezzel pedig az árbevételed növelheted.

 

A Sales Form nem korlátoz be az értékesítésedben sem.
Van 1 click upsell és bump. Amikor rendelnek tőled, a sikeres fizetés után máris felkínálhatsz egy újabb mellékterméket.

 

 

6. Még a termék kiszállítást is kiszervezheted - webshippy, webshopiroda
 

A termékeidnek nem szükséges raktárt bérelned vagy azoknak épp az irodádban éjszakázniuk és arról gondoskodnod, hogy mindenkihez eljussanak a megfelelő időben.

Elég, ha a folyamatot kiszervezed egy partnercégnek. Ilyen a webshopiroda.hu vagy a webshippy is. Azaz a kiszállítás, csomagolás, ügyfélszolgálat édes feladatkörei helyett csak a rendeléseid statisztikáid nézed majd egy verőfényes délelőtt a kávéd kortyolgatva.

 



 

Vedd észre, hogy nem többlet munkát kínálok neked, hanem annak a lehetőségét, hogy a meglévő webáruházad mellé felépíts egy automata rendszert.

A munka nagyobb részét már elvégezted. Van terméked, van logisztikád, van ügyfélszolgálatod. Meddig tart kitalálni a termékedre egy előfizetéses modellt? Meddig tart megépíteni? Én azt mondom maximum 15 nap.

 

Miért írom most ezt neked? Mert a világ fejlődik.

Az emberek elvárása pedig egyre inkább növekszik a kényelem és egyszerűség, a modern megoldások felé. Kevesebb a macera egy előfizetés „igénylése” után is, ha automatikusan vonódik le a számlájáról havonta a havidíj egészen addig, amíg előfizetődnek mondhatja magát.

 

Az automatizációval, a bankkártyás fizetési rendszerekkel olyan apró kavicsokat vehetsz fel a kezedbe, amelyekkel a vállalkozásod Himaláján a fejlődés lavináját indíthatod el.

 

Tudom milyen érzés nyugodtan nyaralni, mert tudod, hogy a céged legfontosabb folyamata: a vevők fizetése és kiszolgálása meg van oldva.

Majd látni azt, hogy amíg te a tengerparton pihentél, annyi rendelés jött, amiből akár további egy hétig ott maradhatnál.

 

Pihensz, a céged pedig pénzt termel.
Ez az igazi szabadság.

 

Megélnéd ezt a szabadságot? Ehhez ötleteket vadászhatsz a Minner vállalkozási ötletei közül is (hoztam párat a cikkemben is), megvalósításuk technikai részét illetően pedig inspirálódj többet, a Sales Form oldaláról itt.

 

Ha nincs időd, de szeretnéd kipróbálni a webáruházad termékeit előfizetéses modellben, akkor jelezd itt egy kommentben és segítünk akár a megvalósításban is.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : webáruház, salesform, vállalkozás, fizikai termék

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.