Egészségügyi marketing: így szerezz több pácienst a fogászati rendelődbe az online bankkártyás fizetésnek köszönhetően

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A bankkártyás fizetés bevezetése egy magán fogászati rendelőben hatékony. Elsöprően hatékony.
A kérdés az, hogy mi a különbség az online bankkártyás fizetés és a helyszínen történő fizetés között? Miért konvertál az egyik klasszabbul, miért nem hoz néha érdemi konverziót a másik?

Mostani cikkemben azt mutatom be, hogy egy jól felépített bankkártyás fizetési rendszerrel és hatékony tartalommarketinggel hogyan ért el egy magánpraxisú fogászat irigylésre méltó eredményeket. És azt, hogy te miképp alkalmazhatod a leírt lépéseket a saját esetedben.

Szerintem dobj félre mindent és olvasd el a cikket.


Egészségügyi marketing: így szerezz több pácienst a fogászati rendelődbe az online bankkártyás fizetésnek köszönhetően

Hogyan vezesd át a fogászati rendelődet száraz lábbal az online bankkártyás fizetés partjára?



Ma egy páciens azt is kétszer meggondolja, hogy egyáltalán fogorvoshoz menjen. Azt meg pláne, hogy melyikhez. Az ember két ok miatt fél a fogorvostól, tartja a mondás: vagy azért, mert még sosem járt nála, vagy azért, mert már járt.

Mert a fogorvos-fóbia létező betegség, aminek köszönhetően vannak, akik az injekció után megszöknek. Egyesek az asszisztens köpenyét szorongatják. Vagy épp a legkisebb gyerekeket is megszégyenítő módon szájukat csukva tartva makacsul ellenállnak a beavatkozásoknak.

De hova járnak az emberek szívesen?

 

A tévhitekkel ellentétben az emberek nem „spórolnak” sem időt, sem pénzt a magánpraxisok látogatását illetően

Költik a pénzt, sőt az elmúlt évekhez képest meg is duplázódott a költés értéke. Egyre többen választják a magánszolgáltatókat. Mégis kevesen tudják, hogyan szerezhetnének több pácienst költséghatékonyan, kényelmesen és mindezt mérhetően.

Holott az interneten logó páciensek esetében több mint 70 % a Google-ben keres rá egészségügyi témában.


Miközben fogalmuk sincs, hogy miért lenne szükségük pont a te egészségügyi szolgáltatásodra. Csak egy problémájuk, tünetük, miegymásuk van. Éppen ezért az egészséggel kapcsolatos kifejezések a leggyakrabban keresett témák közé tartoznak.

Mit teszel ezzel az infóval? Lehet semmit.

Pedig számos eszköz rendelkezésedre áll, hogy csökkentsd a páciensekben a bizalmatlanságot, hogy könnyítsd a számukra az egészségükkel való törődést és megkönnyítsd a saját praxisod hétköznapi kis életét.

Három az egyben. Jól hangzik, igaz?
Ezt valósította meg Anna is.

 

Egy ambiciózus fogdoki története – aki megvalósította a digitális transzformációt a rendelőjében
 

Becsülöm azokat, akik akármekkora lépéssel is, de törekednek a fejlődésre. Mert néha ez tesz minket „valóban szabaddá”.Anna is ezt érezte, amikor épp ecsetelte, hogy jövőhéten lesz 10 éves a magánpraxisa, a fogászati rendelője. De nincs benne akkora lelkesedés emiatt.

Alapvetően elég fantasztikus az élete. Az egyenlet valahogy így néz ki:

 

Fogászati magánpraxis.
Család, gyerekek, ház.
Kutya és macska.
Barna helyett szőke herceg.
Azért nem olyan rosszul menő rendelő. Mehetne jobban is.

 

A gépek karbantartása, a járulékok, a rendelő egyéb költségei, a „rendszer menedzselése” elviszi az idő és profit nagy részét; de megyeget az ipar.
Mégis nyughatatlanságot és éles szorítást érzett a szívében. Már elmúlt negyvenöt, mintha ketyegni kezdene az az óra. A „valódi élet órája”.

Tehetne többet, jobbat is.

Elérhetne nagyobb sikereket, több minőségi munkát, ami jelentőségteljes. Többet kellene adnia, többet kellene tennie.
Rendelőjével sem egynek kellene lennie a sok közül.

 


És szeretne végre „egyszerűbb életet is”.

Szinte érezte a sürgetés jeges szelét, hogy a következő években minden eddiginél komolyabbat kell dobbantania. Amivel hatékonyabban dolgozhat, és lepipálhatja a hasonló magánrendelőket. Amivel időt, energiát takaríthat meg. És játszi könnyedséggel nyújthat többet a pácienseinek. Barátságos rendelőként léphet fel és ütőképes eszközzel növekedhet, biztos hatást érhet el.

 

Éreztél már ilyet te is?

A lökdösést odabentről, amikor a gondolatok arra ösztönöznek, hogy lépj egyet előre?
Anna megtette.


 

2017 nyár végéig együtt úszott az árral és a konkurenseivel, utána viszont a páciensek (user) igényeit tette fókuszba

Addig hirdetett Facebookon és AdWordsben. Mindezt úgy, hogy folyamatosan optimalizálgatta a hirdetési rendszere technikai elemeit, hirdette a most „olcsó fogfehérítést”, ezeregyszer átírta a hirdetési szövegeit. Konverziós útvonalakat tervezett.

Majd változtatott a stratégián.

A néhány hónap alatt elindult folyamatnak köszönhetően ma már nem szórja a pénzt az „érdektelen érdeklődőkre”. Viszont megsokszorozta a páciensszerzési képességét és a bevételeit.

A tartalommarketing és az online bankkártyás fizetés segítségével. Ütős kombinációnak bizonyult.

 

Egészségügyi marketing: így szerezz több pácienst a fogászati rendelődbe az online bankkártyás fizetésnek köszönhetően

Fogorvos-fóbia: te mit teszel annak érdekében, hogy feltöltsd a rendelési időt?


 

Mi a magánfogászatok alapvető problémája, ami Annánál is megvolt?

Ma már minden utcasarkon van egy rendelő. És minden Facebook-hírfolyam görgetésénél szembejön egy „kedvezményes fogfehérítés” hirdetés.
Pedig az első számú értékes hozzávalót egy hirdetés nem fogja megadni önmagában: a bizalmat. Hogy bemerj ülni abba a székbe és kimerd nyitni a szád.
 

A sikeres magánpraxisnak szüksége van arra, hogy összegyűjtsön egy visszajáró pacientúrát. Ezt pedig csak jól átgondolt és alapos marketinggel lehet. Amihez hozzátartozik az értékesítési útvonal felépítése is; és a barátságos, ügyfélközpontú (mondhatni páciensközpontú) rendelő.

Azaz egyszerűség, kényelem, választási lehetőség.

A sok-sok marketingcsatornát is akkor fogod igazán sikerre vinni, ha összehangoltan, rendszerben teszed azt. Mert a sok csatornán zajló hirdetésre összességében kevesebbet fogsz költeni, mintha külön-külön mindenhol futtatnád a hirdetéseket. Azért, mert ezzel olyan potenciális pácienseket is meg fogsz tudni tartani, akik korábban kipotyogtak, lemorzsolódtak.

 

 

Anna olyan fogorvos lett, aki figyel a pácienseire és törődik velük.

Olyan tartalmakat kezdett létrehozni, amik elgondolkodtatták, ráébresztették valamire, vagy épp szórakoztatóan megmosolyogtatták az olvasókat.

Az írásokkal mindeközben demonstrálta, hogy szakértő a témában. Folyamatosan volt mit megosztani a közösségi médiában.

Ezekben a cikkekben a fogászati rendelő például figyelemfelkeltő célzással magyarázta el a fogkő okozta károkat, és annak eltávolításának fontosságát. 
Majd a rendelő fizetős állapotfelmérést ajánlott ki, ahol a páciens megtudhatja, hogy milyen állapotban vannak a fogai.
 

 

A csavar viszont még csak itt jött: ugyanis a szöveg kihelyezésétől számítva neki ebben a folyamatban semmi dolga nem volt.

Csupán várni az éppen aktuális pácienst, aki már kifizette a konzultáció árát. A landoló oldal ugyanis egy különálló, okos munkatársként működött.

Az online bankkártyás fizetést lehetővé tevő okos rendelési űrlappal, a Sales Form-mal elérte, hogy az épp aktuális oldalon arra a bizonyos „gombra való kattintás után” vigye a rendszer a folyamatot automatizáltan.
 

Személyes konzultációt, fogászatra való bejelentkezést tudott eladni így azonnali fizetéssel.

  • A Sales Form szoftvert egyszerre tudta használni az összes honlapjánál, bármennyi szolgáltatásához (a fogfehérítéstől a fogpótlásig külön oldalakon). Mivel páciensei előre fizettek, szinte nullára csökkentette a lemondott időpontok számát.
     Addig a lemondott időpontok (utolsó pillanatban) hátránya volt, hogy helyette mást sem tudott az időpontra betenni.
     
  • A páciensek könnyedén és kényelmesen, hétvégén és ünnepnapokon is be tudtak jelentkezni nála, illetve fizetni.
     
  • A fizetett páciensekből könnyedén megoldotta, hogy adatbázis épüljön, akikkel már tudott e-mailben, telefonon vagy postai úton kommunikálni. Legyen az akár egy éves - éppen aktuális és időszerű - állapotfelmérő/kontrollvizsgálat emlékeztetője. A páciensek adatait ugyanis a Sales Form átadja a hírlevélküldő vagy CRM-rendszerednek.
     
  • Pácienseit anélkül is automatikusan tudta emlékeztetni a fogaik egészségének megőrzésére, hogy ideje ment volna rá.
     
  • Ennek köszönhetően ráadásul már nem szálltak el a vakvilágba a hirdetési költségek. A hirdetési teljesítmény mérése is leegyszerűsödött. Mert mind a Facebook, mind az AdWords rendszerébe visszatölthette a vásárlások összegét. Így mindig tudta mennyit költött reklámra és mennyi bevétele lett belőle, forintra pontosan. Azonnal láthatta, hogy megtérül vagy sem, fejlődik a hirdetése vagy épp stagnál. A Sales Form-nál minden mérhető. Automatikusan méri a konverziókat és azok összegét.
     
  • Mivel az online bankkártyás fizetés ennek köszönhetően már nem csupán a honlapon valósulhat meg, hanem egy QR kódnak köszönhetően szórólapra, plakátra, roll-up ra, névjegykártyára, könyvbe, újságba is rakható az elérhetősége; olyan egészségügyi oldalak és print anyagok révén is könnyedebbé tette a rendelőjébe való bejelentkezést és azonnali fizetést, amik a célcsoportját célozták meg. Releváns környezetben hirdetett.

 

Páciensei kártyával fizettek, és azonnal kézhez is kapták a számlát.




 

Milyen eredményekről számolt be Anna?
 

Nagyon féltem attól, hogy a pácienseink „zaklatásnak” fogják venni és esetleg elpártolnak tőlünk, amikor bevezettük az online bankkártyás fizetés lehetőségét a fogászati rendelőnkben. Mert én is azt gondoltam, hogy az emberek bizalmatlanok az online bankkártyás fizetéssel kapcsolatban.

(Holott egyre többen használják. A bankkártyás fizetéseket tekintve az internetes vásárlások száma pedig padlógázzal tört az élre.  Azaz egyre többen, egyre gyakrabban és egyre nagyobb összegeket fizetünk ki kártyával.-megjegyzés)

Mi ezzel a módszerrel szerettük volna „szűrni” is a valóban komoly pácienseket. Valamint mérni azt, hogy a kényelem biztosításával milyen reakciókat váltunk ki bennük. Már az első pár nap meglepetés volt: senki nem panaszkodott. Sőt, óriási segítségnek vették, hogy néhány kattintással „letudhatják” a bejelentkezést és fizetést, és csupán már csak el kell menni a rendelésre. Sőt, mintha azt vettem volna észre, hogy akik kártyával vásárolnak, azok többet és könnyebben költenek. Nem csak ezért, de mintha jobb vevők is lennének. Könnyebb velük dolgozni.


 

Az emlékeztető e-maileknek pedig hónapok múltán is hatása volt.
 

Míg addig vissza-visszacsalogatni csak mindösszesen a páciensek 20%-át tudtuk, ezzel a módszerrel nem felejtenek. Folyamatos kontakt során a pácienseink 65%-a visszajáró páciens. 2018 első negyedévének végére megduplázódott fogászatunk átlagos havi árbevétele: az ügyfélélményt biztosító online bankkártyás fizetésnek és a tartalommarketingnek köszönhetően.
 

  • 25 %-kal több páciens alig 1 hónap alatt.
  • A regisztrálók harmada nem közvetlenül fizetett hirdetésből érkezik.
  • A leadek több mint 40 %-a tartalmi hirdetések (és nem reklámok) által konvertálódik.
  • A cikkek átlagos megtekintési ideje 5 perc felett van.
  • 27%-os javulást mértünk a weboldalaink aloldalait tekintve a konverziót illetően.
  • 15-ról 42%-ra emelkedő saleskonverziót értünk el.
  • Szinte nullára csökkent a lemondott időpontok száma.
  • Míg addig vissza-visszacsalogatni csak minösszesen a páciensek 20%-át tudtuk, a folyamatosan kontakt során a pácienseink 65%-a visszajáró páciens.

 

 

A tartalommarketing a marketingkommunikációdat „önműködővé tudja tenni”, a marketinged átlagosból, zseniális lehet. Ebben segít gyakorlati könyvem is, mi step by step módon veszi át a nélkülözhetetlen csavarokat a tartalomgépezetedben.


 

A „tartalommal előmelegített” potenciális pácienseket könnyebben tudod a marketinggépezetedbe bevinni.

Mindeközben olyan futószalagot építhetsz fel, aminek segítségével az új páciensek megszerzése és a régi páciensek ösztönzése teljesen automatizált. Egy rendelőben a helyszínen bankkártyával, SZÉP kártyával fizetni már nem nagy durranás.

De online, előre fizetni - és csak elmenni egy kezelésre - olyan különlegességnek számít még ma, amelyet nem ad meg akármelyik fogászat. A Sales Form neked ráadásul időt és energiát spórol. Valamint megkönnyíti a páciensekkel való kapcsolattartást is.

Programozási hátteret nem igényel, de akár évi 25.000 Ft-ért használhatod. Ha úgy véled nem csak neked, de másnak is hasznos lehet a cikk, oszd meg vele. Tudj meg többet a te különleges „fogászati rendelőd asszisztenséről” >>>

Vissza

Címkék : online bankkártyás fizetés, kisvállalkozás, szolgáltatás, fogorvos, esettanulmány

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.