Lehet ma értékesíteni a neten webáruház nélkül? – akár még jobban is

Kategória: publikálásra vár | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ha tudni akarod, hogyan oldják meg mások, hogy nem fulladnak bele a termékek online eladásába és úgy tudnak növekedni, hogy nem kell hozzá komoly tőke és csapat, akkor feltétlenül olvasd el ezt a cikket. Termékfejlesztés és marketing a logisztika rémálma helyett? Lehetséges összesen háromféle termékből havi 5-6000 darabot eladni?

Igen és igen. Mutatom hogyan.

 

Lehet ma értékesíteni a neten webáruház nélkül? – akár még jobban is
 

 

Ha eddig nem volt merszed belevágni a webáruházas kaland mindennapi adrenalinlöketeibe,elárulom: nem is feltétlenül szükséges, ha termékeket akarsz értékesíteni. Online.


A webáruházszerű értékesítéstől való egyáltalán nem indokolatlan irtózásodat legyűrve itt vagy, hogy a csüggedés jeges leheletétől és az idegeket borzoló komplikáltságtól szabadulva - mely a számos horrorsztori és saját negatív tapasztalat után ilyentájt már egyszerre lép színre - megismerd a fizikai termékek értékesítésének csapó 2-es online verzióját.

Ami valahogy egészen más. Amiben neked csak az ügyfélápolással és marketinggel kell foglalkoznod.


Termék?
Honlap?
Rendelési automatizmusok?
Kiszállítás automatizálása?



Megoldva.

 

Na, de mégis hogyan?

 

Nem vitatéma, hogy a webshopbiznisz a legsokoldalúbb feladatkört takaró „értékesítési küldetés”, valódi héroszi küzdelem. Leginkább, ha a logisztika kerül terítékre.

Ma már a tapasztalat azt mutatja, hogy nem akkor megy jól feltétlenül egy webáruház, ha sok terméked van. Sokkal sikeresebb lehetsz, ha bizonyos termék(ek)re fókuszálva, vagy akár csupán 1-2 termékkel és egy landing page kombinációval hasítasz.

Mert ma tízezer termékkel is lehet szenvedni.
Azonban néhány termékkel és kevés tőkével sem feltétlenül tudod, hogy miként kezdj neki?

Torokszorító jelent, amikor ülsz a terméked felett, és letaglóz a felismerés, hogy egy webáruházzal te valahogy nem rúghatsz labdába.

 

 

Most komolyan, néhány termékkel webáruházat kéne nyitnod?

De a postától vagy futárszolgálatoktól ajánlatot kérni, koordinálni megrendeléseket, a termékeket valahol tárolni,...egy pofon az élettől. A webáruházak már olyasmit nyújtanak ma, amit - úgy érzel - te sosem fogsz tudni megadni.

Ez viszont egyáltalán nem igaz. Felszámolhatod a kisebbségi komplexust. Élvezheted a webáruházak előnyeit, mindösszesen néhány termékkel is. Sőt, akár le is körözheted őket a kivitelezéseddel.

 

 

De a webáruházszerű online értékesítésre valóban a híres dropshipping lenne a megoldás?
 

Sokan esküsznek ma a dropshipping megoldásra, mely olyan üzleti modell, ahol a kiskereskedő (adott esetben te, a webáruház) nem birtokolja az eladni kívánt termékeket (a nagykereskedő árukészletével kooperálsz, nem is raktározol termékeket), csupán közvetítő vagy a tényleges eladó (mondjuk a nagykereskedő) és a vásárló között.

A megrendeléseket a webáruházad segítségével szerzed be, és továbbítod a nagykereskedő felé. Az áraid pedig a saját webáruházban található ár és a nagykereskedő által felszámolt ár különbözetéből jönnek létre.
 

Ebben a felállásban a terméket a nagykereskedő küldi ki, habár a vevőd a webáruházad adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedődre (te csak továbbítod a rendelést a mögöttes cég felé).

 

Ha találsz olyan belföldi vagy külföldi céget, aki akár nagykerként vállalja, hogy közvetlen szállít a vevőidnek a te nevedben, akkor neked elméletben nem szükséges árukészletet fenntartani, nem kell invesztálnod a raktározásba, csomagolásba és semmi egyébbe.

Nem szükséges nagy tételben megvásárolnod a termékeket sem a nagykereskedőtől vagy gyártó partnereidtől, majd azokat raktároznod és a teljes logisztikát menedzselned.

Netán munkaerőről vagy épp raktározási helyről gondoskodnod.

 

Azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy a rendszer egyedi megrendelések mentén működve kisebb árrést eredményez, mintha nagy tételben vásárolnának a kereskedők. Sőt, sok esetben egyáltalán nem is működik idehaza a dropshipping modell.

 

A kiszállítás átfutási ideje hosszabb lehet, mert nem helyi raktárkészletről szolgálod ki a megrendelőket. A több partner, több szállítás és több megrendelés esete is fennáll, amikor a rendelés „vegyessége” miatt úgy gereblyézed össze a tételeket.
 

A partnereid raktározási problémája pedig nálad a „nem rendelhető” feliratot eredményezi majd.
Egyedi igényeid (valami plusz szezonális kísérőtárgy a csomagba) pedig szinte soha nem kerülnek kiszolgálásra.

És akkor nem beszéltünk azon termékekről, amit te állítasz elő.
Netán írtál egy könyvet, amit macerás és pénzt felőrlő folyamatok során tudnál csak a boltokba juttatni?

 

 

Van a dropshipping és az old school webáruházak között alternatív megoldás?
 

Képzeld el azt, ha délig beérkezik a rendelésed, még aznap átadásra is kerül a futáscégeknek. Így akár már másnapra a vásárlódnál van a terméked.

Majdnem ugyanannyiba kerül neked a kiszervezés, mint egy GLS-szel, de azzal szemben neked itt semmivel nem kell foglalkoznod (raktározás a kiszállításig, csomagolás, számlanyomtatás stb.)

Egy olyan lehetőség, amivel akár heti 10 rendelést is megéri kiszervezni.

 

 

Mindez lehetséges Európa ezen fertájának legegyszerűbben kezelhető és legmodernebb logisztikai cégével, akik a tárolásért nem kérnek pénzt.

 

Ez a Webshippy.

2*1000m2-es raktár.

Közel 140 webáruházas ügyfélpaletta (belföldi és külföldi mozgással egyaránt), ahol az egy-két terméktől rendelkezőtől a többezer cikkszámos webáruházig számos kereskedő megtalálható.

És mindezt 2016-os év közepén kezdve.

 

Azt a rendszert képezte le a magyar cég le, amit Amerikában az Amazon is használ.

 

A számlázóddal, a logisztikai rendszerekkel és webshopmotorokkal való integrációjuknak köszönhetően automatikus infóáramlással a rendeléseid automatikusan feldolgozásra kerülnek.

A számla automatikusan érkezik a vásárlónak (e-mailen, vagy nyomtatva a csomagodban).

Utánvételes vásárlás esetén az infó automatikusan megy a számlázónak és webáruháznak is, így a könyvelőd élő adatokat lát. Külföldi sztorik esetén is többféle devizát kezelnek utánvétről.

A logisztikai központ, ahol nemcsak tárolják a termékeidet, de be is csomagoljak és ki is szállítják azt. Itt lehetőséged nyílik kicsit személyre is szabni a csomagodat: akár egyedi A4-es üdvözlőlapokkal, kisebb szezonális apróságokkal. Ennek óhaját csupán a csomagolási szabályzatban szükséges feltüntetned.


 

Neked vajon bejönne mindez?

Amennyiben nem olyan termékeket értékesítesz, amik a rendelés pillanatában készülnek el (pl. pólónyomtatás), vagy nem olyan fontos az átvételi élmény megteremtése (kicsomagolásnál a wow élmény megléte: pl. annyira egyedi a körítés), akkor feltétlenül érdemes elgondolkodnod benne.

Könyvek esetében elégséges csupán hetente két könyvet eladnod, és már működik a gépezet.

A kiszervezett logisztika megoldja helyetted a termékek tárolását, a rendelések csomagolását, kiszállítását és neked csak a jó rész marad: az eladás és az ügyfelek.

 

 

Érdekel, hogy hogyan néz ki a Webshippy logisztikai központja?
 

Most bepillanthatsz a kulisszák mögé.
Felfedjük a titkokat ebben a mélyinterjúban.

 

A videóban megtalálod a következő kérdésekre is a válaszokat:

  • Hogyan döntik el, melyik futárcég viszi ki a csomagod?
  • Miért fontos, hogy minden folyamat automatizált legyen? A minőség vagy a gyorsaság miatt?
  • Mennyivel drágább a Webshippy-t megbízni, mint magam csomagolni?
  • Miért jobb a kiszervezett logisztika, mint a dropshipping?
  • Lehetséges 3 termékkel havi 5-6000 eladás?
  • Van értelme egy webshopból csak pár termék logisztikáját kiszervezni?
  • Hogyan oldják meg, hogy ne kelljen bemenni hozzájuk készletet ellenőrizni?
  • Ha a vevőnek problémája van a szállítással vagy a számlával, akkor kihez tud fordulni?
  • Mennyibe kerül kiszervezni a logisztikát?
  • Ha valaki kedvet kapott, akkor hogyan lehet velük szerződni?

 

Érdekel a dolog?
Csupán a Webshippy honlapján egy kapcsolati formot szükséges kitölteni, és már keresni is fognak téged.

 

 

Hogyan használható a Sales Form a Webshippy kapcsán?
 

Amikor eldöntöd, hogy fizikai terméket fogsz árulni a neten, akkor talán elsőként a webáruház jutott az eszedbe.

Pedig nem biztos, hogy ez a legjobb választás neked.

 

Ha 1-2-3 termékkel lépsz a színpadra, akkor sokkal hatékonyabb lenne az értékesítés, ahol minden terméknek lenne egy külön honlapja, ahol az adott terméket eladhatnád.

Ott minden fontos infót elmondhatnál a termékről és a vevőnek sem kellene a kosárral szenvednie, csak egyetlen gombnyomással megrendelhetné tőled a terméket. A landing page folyamatosan terelné a látogatót a vásárlás felé, és végigvezetné egy olyan folyamaton, amit webáruházban nem tudsz megépíteni.

 

Tehát ha nincs webshopod, akkor egy egyszerű honlap is elegendő: ahol bemutathatod a termékedet, majd elégséges egy „Megrendelem gomb”-bal kiszolgálni a vevőt.

 

A rendelés gombra kattintva a következőnek kell történnie:

  1.     Tudnia kell megadni a számlázási adatokat
  2.     Tudnia kell megadni szállítási adatokat (ha eltér)
  3.     Tudnia kell fizetni lehetőleg bankkártyával
  4.     Kapjon a rendeléséről számlát
  5.     A logisztika pedig kezdje meg a kiszállítást
  6.     Csökkenjen a termék készlet

És pont ezeket a feladatokat képes a SalesForm automatizáltan lekezelni.

 

Ugyanis itt jön képbe a Sales Form, aminek segítségével lesz egy céges fizetési domained. Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást.

És formonként meg tudod határozni azt is, hogy mi lesz az adott termék: ahol ki tudod tenni a termékek fotóit, leírását, céges logót, telefonszámot, vagyis testre tudod szabni. Egyetlen közös pont lesz csupán mindenhol: a cég, ami kiállítja a számlát, és a bankszámla, ahová beérkezik a pénz.

Vásárlód kitölti a Sales Form okosűrlapot, majd kattint a fizetésre. Ami után eljut a bank saját felületére, ahol megadja a bankkártya-adatokat.

 

 

A Sales Formot olyan számlázóprogramokkal is összekötheted, mint a Billingo vagy a szamlazz.hu.
 

Ez a gyakorlatban neked annyit jelent, hogy nincs többé számlázás. Azaz van, csak nem te izzadsz vele.

Teljesen automatizálható.

A Sales Form esetében pl. munkaerőt spórolhatsz az automata számlázással: a te figyelmed, manuális közreműködésed nélkül számlázhatsz. A pénzt azonnal megkapod, nincsenek fizetés utáni teendők. Nincs többé oldalelhagyás kártyás fizetéskor sem.

 

A marketingautomatizmushoz és vásárlói élmény növeléséhez ma már elengedhetetlen a bankkártyás-fizetés, erről bővebben itt.

 

Ha sikertelen egy előfizetés, a Sales Formmal akkor is megkapod a vásárló adatát és tudod motiválni a vásárlás befejezésére. A Sales Formmal az utánkövetés is egyszerű, visszajelzéseket gyűjthetsz, ezzel pedig az árbevételed növelheted.

A Sales Form nem korlátoz be az értékesítésedben sem.
Van 1 click upsell és bump. Amikor rendelnek tőled, a sikeres fizetés után máris felkínálhatsz egy újabb mellékterméket.

 




Hogyan keress 1 milliárd dollárt a webáruházaddal?
 

Ugyanis pont ezt tette meg az a borotva webáruház, akik kitalált egy elképesztően hatékony üzleti modellt. Minden hónapban kiszállítja neked azt a mennyiségű borotvát, amire előfizettél. A pénzt automatikusan vonja a számládról, adja a számlát és küldi a terméket.

Ez a modell az előfizetéses webáruházak, amiről már írtunk részletesebben.

És ezt egyszerűen meg tudod valósítani. Mi kell hozzá:

  1. Egy termék vagy egy csomag, amiben több termék van
  2. Egy landing page oldal, amin bemutatod a termék előnyeit
  3. Egy rendelés gomb
Ennyi. A rendelés gomb mögött persze a SalesForm lesz és kezeli a fizetést, a számlázást és a termék kiszállítását vagyis a logisztikát.

Nem kell semmi mással foglalkoznod, csak a reklámozással és az ügyfelekkel. Neked marad az élvezetes rész, bezsebelheted az összes sikert.

 

A termék kiszállítást pedig kiszervezed a Webshippyvel
 

Az online termék értékesítés rákfenéje a logisztika. A kiszervezett logisztika lényege viszont az, hogy nem te tárolod a terméket, nem te csomagolod és nem te juttatod el a vásárlóhoz.
Ezek a folyamatok teljesen automatizáltak.
 

Így használd okosan a Webshippy rendszerét:

  1.     A top termékeidből szállíts be hozzájuk pár darabot.
  2.     Készíts külön landing page oldalakat a top termékeid bemutatására.
  3.     A SalesForm segítségével készítsd el a rendelési űrlapokat alig 1 perc alatt.
  4.     Állítsd be a Webshippy integrációt.

 

Vedd észre, hogy nem többletmunkát kínálok neked, hanem annak a lehetőségét, hogy webáruházszerű online értékesítésed mellé felépíts egy automata rendszert. Így amikor valaki lead egy rendelést és kártyával fizet, akkor neked semmi dolgod nincs. Minden megtörténik automatizáltan. Te csak a profitot élvezed. Hogyan add el a termékeidet automatizáltan? Erre hoztam neked egy gyakorlatias cikket.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, webshippy, webáruház, fizikai termék

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 


 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.