Marketingesként a sales funnel építése izzasztó kihívás? Egyszerűsítsd le a feladatod!

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 Nap mint nap próbálsz ihletet kapni, hogy marketingesként a munkanapokat leegyszerűsítsd, és sikeresebben végezd a feladatokat? Ihlet az amatőröknek kell. Ezzel csak budget vagdosást érsz el 3 hetente. Konkrétumok, mérések nélkül a munka annyit ér, mint éhes farkassal szembenézve az integetés. Ha szeretnél magasabb konverziókat, akkor olvasd el a példaként hozott marketingcég esetének sztoriját.

 

Marketingesként a sales funnel építése izzasztó kihívás? Egyszerűsítsd le a feladatod!

B2B marketingeseként rendszeresen birkózol a drága reklámokkal? Holnaptól nem fogsz.


 

 

Rázós a nap. Te savanyú képpel ülsz az irodában, ahol a hír egy igazi hidegzuhanyként ér:

változatos ügyféligények kielégítésére és a bevételek növelésére kért fel a főnök.



Már belefáradtál.
Mintha a bőröd alá fúrodnának azok a bizonyos érzelmek:
 

  • Szorongsz, mert nem tudod hogyan old meg ezt és amazt a feladatot. Miközben azt várják el tőled, hogy szinte szétfeszítsen a munkakedv.
     
  • Csillog a szemed, mert izgatott vagy: végre egy cikk, ami segíthet a hosszú-hosszú munkanapokat leegyszerűsíteni.
     
  • Pezsegsz a lehetőségtől, mert versenyelőnyt szeretnél az itteni információkból kovácsolni.

 

Egyszóval elöntenek az érzelmek.

Az érzelmek, amikről Martin Lindstrom 2008-as kutatásában bizonyosodott meg, hogy a vásárlási döntések 90%-át határozzák meg.
Hadd kérdezzem meg, ugye marketingesként nem akarsz folyton csakis az emberek logikájára hatni? Hol maradnak az érzelmek?

 

Az emberek szúrós tekintettel néznek egy honlapra, mert bizalmatlanok vele szemben. Keresik azokat a kapaszkodókat, amik miatt megbízhatnak egy vásárlási folyamatban.
Kavics lesz a cipőjükben, ha egy vásárlási folyamat túl komplikált, morcosak lesznek, ha nem adják meg nekik a kényelmet. Igazolják a vásárlásaikat, de az érzelmek mindvégig fókuszban maradnak.

És persze a lényeg: az emberek eleinte mikroelköteleződésekre képesek csupán.

 

 

 

Miközben neked vásárlásra kellene bírnod őket – lehetőleg online és automatikusan

 

Ráadásul nem mindegy az ügyfélszerzés költsége. Néha azokra szórod a rengeteg energiát, akik sosem vásárolnak, de jók az értékeik/számaik, és fehér zsebkendővel integetsz azoknak, akik idővel a legjobb ügyfelek lehetnének.

Te nagy szorgalommal hozod a leadeket, a saleses pedig morog rád, mert szerinte pocsékolod az idejét és energiáját „felesleges emberekre”. Mert nem feladata a meggyőzés, ő csupán eladna.

 

 

  • Ha B2B marketingese vagy, akkor pedig rendszeresen birkózol a drága reklámokkal (Facebook, Adwords pont azoknak, akik döntéshozók? Ne nevettess!).
     
  • B2C sales funnel megoldásokkal B2B esetén elbuktad, hiszen itt túl hosszú a döntési folyamat.
     
  • Egy 250 ezer Ft-os terméket szeretnél eladni, az egylépcsős folyamat szinte kizárt.

 

 

Marketingesként a sales funnel építése izzasztó kihívás? Egyszerűsítsd le a feladatod!

Naponta leizzadsz a marketingfeladatoktól? Te nagy szorgalommal hozod a leadeket, a saleses pedig morog rád? Könnyen változtathatsz.


 

 

Te is tudod, hogy az emberek eleinte k-is-lépé-seket-képesek-meg-tenni.


A mikro-elköteleződés egy apró IGEN az egyén részéről. Egy minidöntés, amit a látogatóktól “kérsz”; cserébe kapnak valami apróságokat egy oldalon. Mert a vásárlók elenyésző százaléka fogja meghozni a nagy döntést első nekifutásból (vagy ajánlatot kérni).

 

Robert Cialdinitől talán ismerős lesz az alábbi igazság:
Ha meghoztunk egy döntést; jellemző ránk, hogy az adott döntéssel összhangban cselekszünk később is.



Sok-sok apró mikroelköteleződés vezet végül vásárláshoz. Korábbi döntéseinkhez hűségesek lévén előbb utóbb beadjuk a derekunkat. És konvertálunk az adott nagyobb döntést illetően is.

Miért fontos ez?

 

Az egyik marketingcég (ügyfelem) olyan rendszert épített ki, amivel a marketingesének végre testhezálló feladatot adhatott (még élvezi is), a saleses emberei pedig minőségi leadekkel élvezik az édes életet.

Az azonnal megtérülő hirdetései az eladott belépőtermékek után pedig fülig érő mosolyt eredményeznek nála. Mindezt azután, hogy megismerte a Sales Form rendszerét, amivel egy teljes folyamatot fel tudott építeni anélkül, hogy hozzá kellett volna nyúlni a meglévő honlapjukhoz.

De már nem csupán a sajátjukban alkalmazzák, hanem a saját ügyfeleik sales funnel-jeiben is.

 

 

 

A marketingcég, mely egyszerűsítette a marketinges és a sales munkanapjait

 

Azután, hogy elkezdtek tartalommarketing stratégiával foglalkozni (értéket adtak a piacnak), értékes potenciális vevőkkel vették körbe magukat, akiket végigvezettek a vásárlási folyamaton. Ebben segít gyakorlati könyvem is, mi step by step módon veszi át a nélkülözhetetlen csavarokat a tartalomgépezetedben.

A „tartalommal előmelegített” potenciális vásárlókat könnyebben tudod te is a marketinggépezetedbe bevonni


 

Majd megszületett egy belépőtermék, kis elköteleződést megkövetelve.

  • A lead megrendelte online a belépőterméket (egy könyvet).
  • Kényelmet biztosítva a vásárlónak, bankkártyával azonnali fizetési lehetőséget nyújtottak.
  • A vásárlásról az egyén elektronikusan azonnal számlát kapott e-mailben.
  • A vásárló bekerült a CRM-rendszerükbe.
  • A rendszerben található vásárlók pedig előmelegített terepként vártak a salesesek munkájára. (Ők nemcsak olvastak, de költöttek is.)


 

 Mivel nem minden lead kötött ki a salesesek háza táján, jóval nagyobb esélyt adtak a saleses kolléga munkájának sikerességének. A marketingfolyamat generálta, ill. rangsorolta és automatikusan “felmelegítette” a lead-eket a sales funnel-ben (lead nurturing).

 

A bejövő lead-eket a viselkedésük alapján szegmentálta, majd email-lel, chatbotos megoldásokkal átadták a sales-ciklus egy előrébb lévő fázisába. Mindezt automatikusan.
Ezáltal a saleses jobb minőségű lead-eket kapott és gyorsabban sikerült sikerrel lezárni is azokat.

 




 

A cég a Sales Formot használta adatgyűjtési, utánkövetési és online bankkártyás fizetést is támogató rendszer gyanánt.

Méghozzá a weboldalukon keresztül.  A testreszabható online okos rendelési űrlap egy marketinges kollégának sem okozott fejtörést.
A marketinges feladata a leadgyűjtési mechanizmusok kiépítése volt (szűrje a leadeket), nem traktálták saleses feladatokkal. A sales pedig nem foglalkozott „meggyőzési feladatokkal” cold helyzetből kiindulva.
 

Mindezzel 10%-ról 42%-ra emelkedő saleskonverziót értek el már az első néhány hónapban. A leadek több mint 30 %-a tartalmi hirdetések (nem reklámok) által konvertálódott.
A Sales Form teli van felhasználóbarát tulajdonságokkal, amelyek a marketingcég számára szükségesek voltak.

 

 

Marketingesként a sales funnel építése izzasztó kihívás? Egyszerűsítsd le a feladatod!

Figyeled az előnyöket?

 

 

A Sales Formmal visszahozhatóvá vált  az elveszett forgalom is.

Az ügyfelek adatai átkerültek a hírlevélküldő- és a CRM-rendszernek. Tárolta a sikertelen rendelők adatait is, így a sales-es akár telefonon is felhívhatta őket. Illetve a hírlevélszoftver segítségével előre beállított hírlevélsorozatot küldhettek nekik.
 

A marketingcég lemondott arról, hogy vaktában tolja a hirdetést jó széles célzással, és aki még nem vásárolt elsőre, azt nagy legyintéssel lenézze.
A Sales Form tucatnyi marketing- és bizalmi elemet tartalmaz, hogy végigvigyék a potenciális vásárlók a rendelést. Egyszerűen kialakíthatóvá vált vele bármilyen funnel.

Kommunikáltak és edukáltak a folyamat során is a vásárlókkal.

 


 

A Sales Form tökéletesen automatizálható és azonnali nyereséget termel

Az összefüggésekre törekvő rendszer, amiben a vevők több csatornán is eljuthatnak a terméked megvásárlásáig.

A legklasszabb az, hogy ezek az esetleges vásárlói utak a különböző csatornákon mind egy rendszerbe lehetnek összefűzve, ezzel pedig egymást támogatva hatékonyabb értékesítést és ügyfélélményt is eredményeznek a marketingfolyamataidban - erről bővebben előző cikkemben írtam.

Nem elég tehát pusztán az, ha sok csatornát használsz. Kikerülhetetlen az összhang és a rendszer.


 

Amit nem tudsz mérni, azon nem tudsz javítani sem.

 

A Sales Formmal viszont minden nyomon követhető. Minden automatizált és mérhető. Mindenről e-mailt kapsz és az adatokat excel táblába is mentheted.

Mert marketingstratégia minden cégben csak akkor születhet meg, ha ott tudják, hogy mikor mi és miért történik. Tudtad, hogy az Usa-beli b2b marketingvezetők 32%-a izzasztó helyzetként élik meg a „méréseket”, mert fogalmuk sincs, hogy melyik közösségi csatorna, eszköz hoz nekik bevételt?

  

Milyen kényelmes lenne a marketing, ha csak össze kellene rakni egy jól konvertáló oldalt, mely utána szállítja magától automatizáltan a vevőket. Mutasd meg a cikket a főnöködnek, és egyszerűsítsd a munkanapjaidat.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, marketing, sales, szolgáltatás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.