Webáruház vagyok, hogyan történik a fizikai termékek rendelése és kiszállításra a SalesFormmal?

Kategória: Gyakran ismételt kérdések | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Amikor fizikai terméket akarsz eladni az interneten, akkor nem csak a pénz begyűjtése, a számla kiállítása, a vevő adatainak feldolgozása és tárolása jelenti a problémát, hanem a terméket csomagolni kell, meg kell címezni, és egy futárszolgálattal el kell juttatni a megrendelő címére.

 

Webáruház vagyok, hogyan történik a fizikai termékek rendelése és kiszállításra a SalesFormmal?

Fizikai terméket árulsz? Webáruházad van? Vagy tervezel? Akkor olvasd el, hogyan tudod automatizálni a teljes folyamatot


Ezt a folyamatot érdemes automatizálni és kiszervezni olyan vállalkozásoknak, akik kifejezetten logisztikával foglalkoznak (webshippy vagy webshopiroda).

 

Ha ezt a tevékenységet te csinálod, akkor sincs nagy különbség, hiszen csak azt kell tudnod hogy ki mikor és mit rendelt. Ebben az esetben a SalesForm.hu küld neked egy e-mailt, hogy valaki rendelt, fizetett, megkapta a számlátm te pedig kezd meg a csomagolást és a kiszállítás.

 

Ha van saját csomagoló részleged, ha van saját készlet nyilvántartási szoftvered, akkor azt is meg tudjuk oldani, hogy minden rendelés automatikusan bekerüljön a nyilvántartásodba. Ezt a funkciót hívják webhooknak.

Ez ugyanis minden sikeres vagy sikertelen rendelés esetén képes adatokat továbbítani bármilyen szoftverbe. Így akkor is egy helyre futnak be a rendeléseid, hogyha azok nem webáruházadból, hanem SalesFormból érkeznek.

 

Ha ismétlődő fizetést használsz, vagy egy kattintásos upsellt, akkor is ugyanúgy egy helyre esnek be a rendeléseid. Az ismétlődő fizetés esetén pedig minden ismétlődési ciklusnál automatikusan létre fog jönni egy új rendelés, hiszen levonjuk a pénzt, kiállítjuk a számlát, szóval küldheted is ki neki a terméket.

 

Ha nincsen logisztikai részleged, de szeretnéd automatizálni a kiszállítást. Ha te csak a vállalkozásod élvezetes részével szeretnél foglalkozni...

.... vagyis kitalálni az új terméket, kitalálni hozzá a marketinget, reklámozni, ügyfelekkel foglalkozni.

 

Ebben az esetben érdemes magát a logisztikai részt is kiszervezned, így teljesen le tudod automatizálni a rendelési folyamatot.

Erre létezik Magyarországon két remek cég, az egyik a webshopiroda.hu, a másik pedig a webshippy.com.

Ezek olyan vállalkozások, amik helyetted raktározzák a termékedet, rendelés esetén pedig csomagolják és kiszállítják a megrendelő címére. Neked csak a termékek eladásával kell foglalkozni és eljuttatni a rendelést a logisztikai céghez.

 

 

A SalesForm.hu képes arra, hogy minden rendelést automatikusan továbbítsa ennek a két vállalkozásnak, így a rendelés pillanatában meg is kapják azokat.

Ezzel pedig egy olyan piaci előnyre teszel szert, hogy a rendeléstől számított 1 munkanapon belül a vevőd meg is kapja a terméket.

Ez azért lehetséges mert a rendelés abban a pillanatban ott van, amikor sikeresen kifizették. Ezek a cégek pedig nagyon gyorsan dolgoznak.

Minden  vevő rohan, minden vevőnek frusztráló várakozni, és az online rendelés legnagyobb hátrányaként azt írják le, hogy sokat kell várni a termék kiszállítására.

 

Ezt a hátrányt tudod lefaragni a kiszervezett a kiszállítással. A te szempontodból viszont ennél is sokkal többet nyersz, hiszen nem rabolja az értékes idődet a csomagolás és a postázás.

 

Így végre fizikai termék értékesítése az interneten egy élvezetes folyamattá válik.

 

Mit csinálj, ha problémába ütközöl a SalesForm használatakor?

 

Mondjuk...

 

1, Nem tud a vevőd külön szállítási címet megadni rendeléskor?

 

Minden termék felvitelekor van egy kis pipálós box, hogy külön szállítási cím is megadható. Ellenőrizd le, hogy az adott termékednél ez a négyzet be van-e pipálva.

 

Erre a pipára azért van szükség, hogy a rendelési űrlap minél rövidebb legyen és csak azoknál a termékeknél kérjed be külön szállítási címet, ahol erre ténylegesen szükség van.

 

Tudod, minél rövidebb a rendelési űrlap, annál többen töltik ki, annál több rendelésed lesz, és annál több pénzt keresel.

 

Webáruház vagyok, hogyan történik a fizikai termékek rendelése és kiszállításra a SalesFormmal?

A SalesForm admin felületén a termékek alatt, kiválasztod a terméket és pipáld be a szállítási cím megadását, ha fizikai terméket árulsz.


 

Lehet most azt mondod, hogy nálad csak fizikai termék van, sosem lesz semmi digitális.

Idővel azonban meg foglak győzni arról, jobban mondva a bevételek nagysága fog meggyőzni arról, hogy érdemes lesz olyan új termékeket fejlesztened, amik eddig még nem léteztek a kínálatodban.

 

Attól hogy fizikai terméket árulsz, nyugodtan árulhatnál információt, vagy más szolgáltatást is.

 

Biztos vagyok benne, hogy ki tudnánk találni neked egy olyan új terméket vagy szolgáltatást, amihez nem kellene megadni a szállítási címet, mégis rengeteg nyereséget termelni számodra.

 

Ha most úgy érzed hogy teljesen esélytelen, hogy a te piacodon ilyen terméket vagy szolgáltatást el lehessen adni, akkor újjongva örülj, mert ez azt jelenti hogy nem olyan kézenfekvő a megoldás, mint a legtöbb piacon.

Ezért a konkurenciád sem szánt még elég időt arra, hogy ezt kitalálja, leüljön és órákon keresztül gondolkodjon rajta.

 

Ez azt jelenti hogy erőből vállalkozik nem pedig stratégiával. Csinálja, nyomja, erőlteti, de nem áll meg gondolkodni és ötletelni.

 

 

2, Gond van a rendelések a logisztikához való átadásakor?

 

Nem kerülnek be a rendelések vagy rosszuk kerülnek bele a logisztika rendszerébe?

 

Ebben az esetben a leggyakoribb hiba, hogy a szállítási díjat módosítottad, vagy éppen törölted. 

 

 

Webáruház vagyok, hogyan történik a fizikai termékek rendelése és kiszállításra a SalesFormmal?

A szállítás menüpontban legalább a Magyarországot és a Kód-ot állítsd vissza


 

A szállítási díj csak azért került bele a SalesForm.hu rendszerében, mert amikor elkezdtem árulni a könyvemet, akkor derült ki, hogy igen sokan akarnak külföldre rendelni. A  külföldi szállítást pedig nem tudtuk az árba beépíteni.

Előtte is tudtam, hogy sokkal több terméket lehet eladni, sokkal kevesebb marketing költséggel, ha ingyenes a szállítási díj.

Ezért nálam eleve a termék árában benne volt a szállítási költség is. Ez nagyon fontos!

Szinte bármelyik sikeres webáruházzal beszélsz, aki bevezette az ingyenes szállítási díjat, az mind arról számolt be, hogy hatalmas forgalom növekedést hozott számára.

 

A szállítási díjat tilos ráterhelni a vevődre.

 

Neked nem termékekben, hanem ajánlatokban kell gondolkoznod.

 

Arról, hogyan készíts ütős ajánlatot, írtam már egy cikket, az alapján rakd össze a sajátodat.

 

  • Az ajánlat az nem egy termék.
  • Az ajánlat nem a termék tulajdonsága, színe, súlya, anyaga, funkciói.
  • Az ajánlat nem a termék ára vagy az árakció

 

Az ajánlat a termék, és a hozzá csomagolt extra szolgáltatások összessége.

 

Az extra tudás, használati útmutató, kiterjesztett garancia, ingyenes szállítási díj, kapcsolódó termék, több termék összecsomagolva és így tovább.

 

Az ajánlat sajátossága, hogy nem lehet összehasonlítani a konkurenciával.Így a vevő képtelen lesz csupán az ár alapján dönteni.

 

Így tudsz kikerülni az ár versenyből.

 

Tudom, azt gondolod ez nagy munka.

De csak munkával lehetsz egy hobbi webáruházból, egy 1 milliárdos forgalmú nagy cég.

Ráadásul a SalesForm.hu esetén nem is 100, vagy 1000 termékre kell ajánlatot készítened.

Csak a top termékekre, vagy csak azokra a csomagajánlatokra, amiket ismétlődő fizetéssel, előfizetéses rendszerben kívánsz értékesíteni.

 

Na, szóval, nézd meg a szállítási díjat.

 

A helyes működéshez ott kell lennie, hogy Magyarország, az árnak ami legyen 0 Ft, és a Country Code nak, ami HU.

 

Ezen felül természetesen bármennyi országot felvihetsz de Magyarországnak kötelező ott lennie, különben a logisztika rendszere hibát fog jelezni.

 

 

Összefoglalva:

 

Ha webáruházas értékesítésed van, vagy abban gondolkozol, akkor érdemes egy picit elgondolkoznod egy alternatív megoldáson.

Amikor 100, vagy 1000 terméket töltesz fel, hátha valaki majd vásárol belőle, remény marketinget folytatsz.

Akkor leszel igazi profi, ha megtervezel olyan vásárlási útvonalakat, ahol egy adott terméket valaki megvesz, akkor milyen egyéb terméket érdemes neki felkínálnod.

 

Mivel ez nagy munka, ezért csak a top termékre érdemes megcsinálnod.

 

A másik bevált stratégia hogy készítesz csomag ajánlatot, amit minden hónapban rendszeresen kiszállítasz a vevődnek.

 

Ezt tudod teljesen automatizálni SalesForm.hu ismétlődő fizetésével.

 

 

 

Ha pedig egyáltalán semmit sem akarsz dolgozni a termék eljuttatásával a vevőhöz, akkor szerez ki a logisztikát és így tényleg egy automatizált rendszert kapsz.

 

Így akár kockázat, és idő befektetés nélkül tudod tesztelni, hogy az embereknek lenne-e igényük arra hogy a webáruházat mellett más csatornákról és vásároljanak tőled.

 

Írtunk már egy csomó cikket webáruházaknak. Csupa olyan stratégiával, ami másoknál már zseniálisan működik.

 



Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : webáruház, webshippy, logisztika, GYIK

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 


 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.