Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Nyílt levél a WordPress közösséghez

 

Előzmény:

A legtöbben Woocommerce rendszert használnak online értékesítésre. A weboldalak 60%-a pedig WordPress alapon működik. Így a legtöbb információ arra, hogyan adj el terméket vagy szolgáltatást az interneten ezekből a közösségekből kerül bele a köztudatba.

Több wordpress csoport létezik a Facebookon. Az egyik legnagyobb csoportban jött elő az online rendelések témája. Mivel már egyre többen ismerik a SalesForm szoftvert és azt, hogy mennyire egyszerű WordPress oldalhoz használni, így szóltak, hogy szálljak be a beszélgetésbe. Ezt a levelet osztom meg veletek most.

 

Sziasztok!

 

Mivel többen említették itt a Sales Form szoftvert és még rám is írtak páran, úgy gondoltam csatlakozok a csoporthoz és elmondom az eddigi tapasztalataimat.

 

Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás

Wordpress és az online bankkártyás fizetés. Egyszerűbb, mint gondolnád


Kb 2 éve fejlesztjük a SalesForm szoftvert és egy szűk réteg használja kb 1 éve. 2018.12 hóban jött ki a 2.0 változat, ami szinte már mindent tud, amit valaha akartam.

 

Azonban nem is az a lényeg, hogy mit tud, hanem inkább az, hogy mire készüljön fel az, aki online fizetési rendszert rak össze.

 

Rudolfnak igaza van sok dologban. A woo egy webáruház, azonban elég sokminden van, amit webáruházban nehezebb eladni, mint egy landing page rendelési űrlap kombinációval.

 

Mégis a woo barion az elterjedt, mert ingyenes

A fenti megoldást nem ismerem, így abba nem folynék bele.

 

A külső rendszerektől való függetlenedés viszont illúzió.

Mi a SalesFormnál mindenkinek külön telepítjük a tárhelyére a rendszert, pont mint a WordPress esetén. Így nincsenek egymásra hatással az oldalak, nem az történik, mint a cloud rendszereknél, hogy ha áll, akkor mindegyik áll.

 

Azonban a fizetési rendszerek is állnak néha és akadoznak. Nekem van a CIB nél 2 kártya elfogadó szerződésem és az OTP simplenél is kettő.

 

Volt már gond abból is, hogy nem fogadta el a kártyát. Aztán valahogy mindig kiderült, hogy az ügyfél kártyájával vagy az ügyfél bankjával volt a probléma.

 

Néha a számlázó rendszerek is okoznak fennakadást. Van a szamlazz.hu-nál és a billingo-nál is élő fiókom. Volt úgy, hogy azok akasztották meg a folyamatot, mert az api hívások nem működtek.

 

A hírlevél küldésnél a mailerlite.com -al van nagyobb tapasztalatom. Ott még csak olyan volt, hogy 30 percet késett a feliratkozó bekerülése a rendszerükbe.

 

De állhat a tárhely szolgáltatód és a domain kiszolgáló dns is.

 

Az internet már csak egy ilyen hely. Van úgy, hogy a Facebook hirdetési rendszere nem megy, van úgy, hogy a Google.

 

Ez olyan, mint a takarítás. Csak akkor veszed észre, ha nem csinálják meg :D
Jelen esetben, csak akkor, ha nem működik.

 

Az internet már csak egy ilyen műfaj. Ezt el kell fogadni.

 

Hasznos infók, ha online értékesítésben gondolkozol

 

1, Olcsó automata számlázás

 

A billingo olcsóbb automata számla kiállításra, mert nem számol fel api hívási díjat. Nálunk ez havi 72.000 Ft különbséget jelentett.

 

Hamarosan elkészül a kulcssoft zrt új online számlázójához a külső api. Így képes lesz automatikusan számlát kiállítani.

 

Szerintem ez tarolni fog a piacon, azon egyszerű okból mert ingyenes lesz az elektronikus számla kiállítás is. Meg az api hívás is. Sőt, minden. Kemény a konkurencia harc :)

 

2, Kosárérték növelés és visszatérő vevők

 

Az upsell nem lehetőség, hanem létkérdéssé vált a hirdetési költségek emelkedése miatt. Ha megnézed, a sikeres vállalkozások külföldön egyre nagyobb arányban szerik a bevételeiket upsellből.

Ezt mutatja meg ezt a statisztika is:

 

Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás

Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás

 

Upsell statisztika. Minél sikeresebb egy cég annál nagyobb arányban származik a bevétele upsellből


Forrás: https://www.contextsmith.com/blog/ultimate-upsell-statistics-case-studies-roundup-39-reasons-will-get-c-suite-buy-competitors/

 

Eddig az OTP Simple rendszere tudta ezt a fizetési módot és ezt integráltuk is a SalesForm rebdszerébe.

 

CIB is tud már egykattintásos és ismétlőd fizetést. Hamarosan elkezdjük integrálni mi is a SalesForm rendszerébe

 

3, Fontos, hogy kezelni tudd a sikertelen kártyás tranzakciókat.

 

Mi ezt úgy oldottuk meg, hogy a SalesForm admin felületén látod az összes tranzakciót és a sikerteleneket tudod listázni. Így akár fel is hívhatod őket, de be is állathatsz automata e-mail értesítőket, hogy fejezzék be a vásárlást.

 

Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás
 

Szűrhetsz sikertelen és sikeres vásárlásokra is


 

A rendelés elhagyás egy hatalmas probléma, amivel foglalkoznod kell.

A világ átlag 74,52%, ami iszonyúan magad szám.

 

Ez azt jelenti, hogy ha most a vállalkozásod forgalma 25,48 millió ft, akkor 74,52 milló forintot buktál a rendelés elhagyókon, akiket aztán könnyedén meggyőzhetnél, hogy vásároljanak, mert akár 40% is megnyitja a rendelés elhagyás után küldött e-maileket.

 

Wordpress online bankkártyás fizetés és számlázás

 

Rendelés elhagyók aránya brutálisan magas

 


Forrás: https://moosend.com/blog/cart-abandonment-stats/

 

Mennyit lehet belőlük megmenti. Pesszimistán? Mondjuk 4%-ot.

Ez a példánkban azt jelenti, hogy 2 970 000 Ft bevételed lenne csak abból, hogy beállítasz egy automata e-mail kampányt. Miért nem teszed meg? Maximum 300.000 Ft ért felbérelhetsz egy szakértőt vagy megveheted 25.000 Ft ért a SalesForm szoftvert is.

 

Hogyan hozd vissza? Erre rengeteg megoldást találsz a neten.

 

Mi pl, ha nagyon nem akar kártyával fizetni, csak akkor szoktuk felajánlani az utalást, de akkor nem kapja meg a bónuszokat. (elvileg nem büntetheted, mert utalni akar, de jutalmazhatod a kártyás fizetéseket)

 

Vagyis át kell tudnod adni a sikertelen rendeléseket a hírlevélküldődnek. Mi azt vettük észre, hogy ezt a MailerLite simán jól kezeli, de a Mailchimp megakadt a torkomon. Ott nem tudunk az alapján automatizálni, hogy sikeres vagy sikertelen volt-e a rendelés.

A másik fontos dolog, hogy a sikertelen tranzakció esetén egy másik köszönő oldalra tudd irányítani a vevőt, mint sikeres esetén.

 

A barion pl itt bukik meg, mert nem tér vissza a vevő az oldaladra és nem tudod tovább vezetni. Vagyis se rendelés elhagyó kezelés, se upsell ajánlat nincs.

 

 

4, Gyors rendelési folyamat

 

Fontos az, hogy az űrlapot gyorsan ki tudják tölteni és tartalmazzon bizalmi elemeket.

 

GYORS KITÖLTÉS: ha 2x kattintok a mezőbe, akkor kínálja fel a korábban használt adatokat, amit a böngésző tárol.

 

Tudjam paraméterezni az űrlap linkjét, a linkből vegye ki az ismert adatokat és töltse ki az űrlapot.

 

PL ha van e-mail listád, akkor tudod a mail címét és a nevét. Tedd bele és nem kell kitöltenie az űrlapon. Apró kényelem, de fontos lehet. Minden mező 7%-al csökkenti a konverziót. Ha kitöltöd előre ezt a 2 adatot, máris 14%-os kitöltési konverzió növekedést érsz el.

 

 

BIZALMI ELEMEK: ez főleg UX kérdés, nem megyek bele bővebben, de sok múlik a konverzió tekintetében. Megnéztem a Google keresőben és átlagban 74,52% a kosárelhagyók száma. Brutál magas. Ezért is jobb egy rendelési form, mint egy webshop.

 

Viszont, ami extrém fontos!

A bankok egy csomó feltételt támasztanak, aminek meg kell felelnie a rendelési űrlapnak. Onnantól, hogy milyen logók legyen rajta, egészen az adattovábbítási nyilatkozatig.

 

Amíg nem felelsz meg nem engedélyezik a kártyás fizetés éles használatát. Elég sokat leveleztünk az évek alatt mindkét bankkal, és sikerült elég jó kapcsolatokat kiépíteni.

 

Kaptunk is egyedi kedvezményeket, így ha valakit érdekel, csak szóljon. OTP esetén 15.000 Ft-al olcsóbb a csatlakozási díj és lemehet a jutalék 0,7% ot is.

 

 

 

5, Ami az igazán nagy nyereséget hozza

 

Az igazán nagy nyereséget egy ilyen rendelési rendszernél a BUMP ajánlat adja és az upsell. A BUMP az, amikor a rendelési űrlap alján hozzá tudsz adni egy egyedi ajánlatot a rendeléshez. Brutálisan jól működik. Ha a BUMP a fő termék 30%, akkor nekünk 87%-a a vevőknek kéri. A könyvem eladásánál ez 3 millió ft nyereséget hozott 1 év alatt.

 

A tanfolyamoknál és a videóknál ki sem számoltam, de komolyan mondom, jobb mint az upsell. És ezt az ügyfeleink is mondják. Van aki már nem is használ upsellt.

 

6, Egykattintásos fizetés egy igazi csoda

 

Az egykattintásos fizetés szuper dolog. Ha tudjátok, használjátok. Nehéz megkapni rá az engedélyt, ha nem ismerik a rendszered, de ha tudja a fizetési modul és a Gravity, akkor megéri eljátszani vele

 

Nálunk például QR kód beolvasásával is működik. Mutatom:

 


A videón azt látod, hogy a vevő beolvassa a telefonjával a QR kódot és meg is történik a tranzakció. A számlájáról levontuk az összeget, megkapta a számlát és a terméket is. Elképesztő, nem?
 



 

7, Ismétlődő fizetés tehet évi 70 milliót a számládra

 

Az ismétlődő fizetés pedig maga a jackpot. Ha ki tudsz találni olyan terméket, ami minden hónapban fizetnek, akkor stabil bevételre teszel szert. Azonban ez nem olyan egyszerű. Tudom, mert ebben az évben főleg ezt a részt tuningoltuk maxra.

 

Mert az előfizetéseknél nem csak vonnod kell tudni minden hónapban, hanem be kell tudnod állítani néha egyedi időintervallumokat: 40 nap, 14 nap, negyedév, félév.

 

▶️ Aztán tudnod kell olyat is, hogy csak x ismétlődés legyen. PL ha részletfizetés van vagy olyan a szolgáltatás.

▶️ Aztán tudnod kell néha kézzel terhelni

▶️ Aztán tudnod kell olyat, hogy a termék ára változzon meg és mindenkitől az új árat vonja

▶️ Aztán tudnod kell olyat is, hogy egy adott embernél megváltoztasd az előfizetést

▶️ Aztán kezelned kell azt, hogyha épp nincs pénz a bankszámláján, akkor mennyi ideig és hogyan próbálja meg vonni. Nálunk ez most 90 nap. És ha a 60. napon sikerült, akkor 2x annyit von. Ez el sem hinnéd milyen fontos dolog. Milliókat lehet bukni rajta (én sem gondoltam volna, de mutatták)

▶️ Aztán kezelned kell azt, ha lejárt a kártyája. Mi most szólunk neki és megadhatja az új kártyáját és folytatódik az előfizetés.

 

 

8, Integrációk, mert nem magányos szigeteket építünk

Integrációk. Én is ebben hiszek. Össze lehessen kötni mindent mindennel. A SalesForm használatához csak egy rendelési gombot kell rakni az oldaladba és ennyi.

 

A salesForm admin felületén pedig be tudod állítani az integrációkat. Melyik fizetési rendszer, melyik számlázó, melyik hírlevélküldő, melyik CRM rendszer.

 

Azonban akkor lesz rugalmas a rendszer, ha van hozzá ZAPIR és webhook. A webhook arra kell, hogy bármilyen egyedi rendszerrel össze lehessen kötni. Sokszor segített már. Így kötöttem össze a SalesForm rendszerét chatbotokkal is.

 


Chatbot alapu fizetés SalesForm rendszerével


 

9, Utalások kezelése a bankkártyás fizetés mellett.

 

Végül az utalás. Sajnos beszélni kell erről is.

 

Ma még nem lehet megkerülni. Ezért erre is fel kell készülnöd. Utalás esetén mi azt csináltuk, proforma számlát állítunk ki, aztán van egy fizetve gomb, amit neked kell megnyomni és ha megnyomtad, akkor lefut minden automatizmus, úgy, mintha kártyás fizetés lett volna.

 

▶️ Fontos még az utánvét. Mert pl ha összekötöd a SalesForm szoftverét a Webshippy vagy a webshopiroda rendszerével, akkor tudniuk kell, hogy azt hogyan szállítsák ki.

 

Amúgy iszonyúan megéri. Nekem is ők viszik ki a könyvem. Semmi dolgom, csak a marketing. Jön egy rendelés, fizetik kártyával, megkapják a számlát, bekerülnek a hírlevél rendszerbe és a logisztika már csomagolja is a könyvet. Ők tárolják, ők postázzák. Kényelmes.

 

▶️ De létezik a Simple automata utalás is. Ezt is beépítettük a SalesForm rendszerébe. Itt az a lényeg, hogy nem a te bankszámládra utalnak, hanem az OTP számlájára. Ők nézik, hogy beérkezett-e a pénz, és ha igen, akkor ugyanúgy elindítanak minden automatizmust, mintha kártyás fizetés lenne. Ugyanúgy az IPN URL-t kell megadni hozzá. Meg külön szerződés kell. Ebben segítünk.

 

▶️Ami még igazán király az a 2 lépcsős fizetés. Ezt úgy látom senki sem használja rajtunk kívül. A lényege, hogy nem vonod le a pénzt, csak zárolod. Hanem mondja vissza a rendelést, akkor pedig 14 nap múlva levonod a pénzt.

 

Így meg tudod valósítani a tökéletes garanciát.

 

Az előbb letiltott a Face, mert túl sokat írtam. Ezt is megtudtam, hogy max 8000 karakter lehet. Majd csinálok belőle cikket J

 

Szóval bocs, de alapos akartam lenni.

 

Most pedig próbáld ki az éles funnelt, hogy megismerd a SalesForm rendszerét

 

Mi is az a SalesForm, amiről annyit beszélek??

 

Már csak egy SalesForm kell, hogy elérd...

 

...és programozói tudás nélkül, fájdalommentesen megtörténhet a vállalkozásodban a digitális transzformáció.

 

Ez a jövő, amit nem tudsz elkerülni. Előbb vagy utóbb be kell vezetned a saját vállalkozásodban is. Erre kényszerít a számlák online beküldése és az online pénztárgépek is. Valamint 2019-ben indul a kormány digitális jólét programja, ami szintén a hazai kkv szektor felzárkóztatását tűzte ki célul.

 

Az eddigi tapasztalataink alapján az ügyfeleink többsége több milliós árbevételt ért már el a szoftver használatával. Mindenféle előképzettség nélkül.

 

Az üzleti modell azért fenntartható és azért növekszik stabilan, mert több pénzt termel a szoftver a vállalkozásoknak mint amennyibe kerül. Ez az igazi win-win konstrukció.

 

Jelenleg 1,2 millió egyéni vállalkozó van és hozzávetőlegesen 600.000 társas vállalkozás.

Az egyéni vállalkozók számára létkérdés, hogy az adminisztrációra fordított időt le tudják-e automatizálni vagy sem. Mindenképpen szükségük lesz olyan megoldásra, amivel az interneten tudják árulni a termékeiket és/vagy szolgáltatásukat. Mi ebben segítünk.

 

Az idő és a humánerőforrás spóroláson túl nyereségesebbé tesszük a  vállalkozásokat. Olyan beépített kosárnövelő funkciókkal és olyan egyedi fizetési megoldásokkal, mint az egykattintásos fizetés, az ismétlődő fizetés vagy a kétlépcsős fizetés.

 

Magyarországon a legtöbben webáruházakat használnak arra, hogy eladják a termékeiket vagy a szolgáltatásaikat. Miközben a webáruház arra való, hogy ott egy kosárba összeválogassák az emberek a termékeket és a végén fizessenek a kasszánál.

 

Miközben minden teszt azt mutatja, hogy a pár termékes webes értékestés esetén nagyobb bevétel realizálható landing page oldalakkal, mint webáruházakkal.

 

A kiszervezett logisztikai cégeknél, mint amilyen a webshippy is, az a tapasztalat, hogy sokkal több terméket ad el egy olyan vállalkozás, ami 2-4 terméket értékesít, mint aki 500 terméket.

 

A nagyságrend pedig jelentős. Egytermékes vitamin forgalmazó vállalkozás éves forgalma 300 millió.

Egy 500 termékes webáruház évek óta küzd, hogy elérja a 100 milliós álomhatárt.

 

A siker több tényezőn múlik:

  1. Ha az oldal egy termékről szól, akkor könnyebb bemutatni az előnyeit
  2. Könnyebb célzott reklámokat indítani
  3. Könnyebb felépíteni egy vásárlási folyamatot, amiben a vevő még többet vásárol, mint előtte gondolta (csomag ajánlatok)
  4. És könnyebb elérni a rendszeres vásárlást. Márpedig a nagy ugrást a visszatérő vevők jelentik.
  5. Egyszerűbb és gyorsabb vásárlási folyamat.

 

Ebben tud segíteni neked a SalesForm. Vannak jó cikkeink webáruházaknak és rengeteg videónk.

 

Most pedig próbáld ki az éles funnelt, hogy megismerd a SalesForm rendszerét

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, online vállalkozás, online bankkártyás fizetés, wordpress

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 


 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.