Nem titok, hogy a legtöbb magyar vállalkozó súlyosan alábecsüli egy előadás vagy workshop, tréning megszervezésének „technikai körülményeit”. Súlyos árat fizetve saját nyakukba veszik az adminisztratív rémálmot és a résztvevők kaotikus kezelését. Mert van a rendezvényszervezésnek egy elhanyagolt részterülete, amivel veszélyes nem foglalkozni.
Hogyan tudod kihagyni a kellett a fenének rendezvény felkiáltást?
Miként fest egy klasszikus magyar workshop vagy tréning szervezésének egy tipikus adminisztratív és marketingteendője?
Van egy rendezvényed, tréninged, előadásod (offline vagy online), workshopod; és szeretnéd megtölteni maximálisan.
Lehetőleg kevesebb időt tölteni a rendezvény adminisztratív és számlázási mizériáival, mint magával az előadásra való felkészüléssel. Ráadásul a résztvevők utánkövetése sem másodlagos.
Ugyanis, ha nincs visszajelzésed, akkor nem derülnek ki a hibák, nincsenek testimonialok (visszajelzések, vélemények). Így nehéz lesz továbbfejleszteni a terméked és még piacképesebbé; vagy akár a következő rendezvényedet teltházassá tenni.
Talán vágyott álomként jelenik meg előtted, ahogy elmész a rendezvényre és vigyori arccal fogadod az elismerő szavakat, és bezsebeled a tapsvihart.
Leírni baromi egyszerű.
Megvalósítani már korántsem.
Szóval hogyan tudod még egyszerűbbé tenni a visszajáró vevők regisztrációját, és egyáltalán mi a fenének? És vajon mobilról rendelni egyszerű lesz-e vagy a béna oldalnak köszönhetően elveszted a regisztráltak jelentős részét?
Kérdés kérdés hátán.
Ilyenkor jön a feketeleves, amiről senki nem beszél. És lehet te is úgy ülsz/állsz épp, mint aki karót nyelt.
Pedig ezen múlthat a rendezvényed valódi sikere.
Talán te is gyakorta azon gondolkozol, hogy miként tudod a leghatékonyabban, legegyszerűbben és legkevesebb macerával elérni mindezt úgy, hogy minél kevesebb időd és energiád menjen el rá erre a „rendezvény-projektre”.
És valahogy a kellett a fenének rendezvény felkiáltást is elfelejteni a rendezvény lecsengése után.
Talán sikerült körbeírnom a problémádat.
Szerveztem már néhány workshopot. Így tapasztalatból is tudom, hogy mik azok a módszerek, amelyek nem váltak be.
Ha rendezvényekbe, előadásokba vágod a fejszéd, egy valamiben biztos lehetsz: akarva és akaratlanul is számos szakember és már gyakorlott előadó fog neked tanácsokat osztani, hogy a színpadon hogyan legyél nagyon laza.
Hah, hogy te csak a rendezvény napjára koncentrálsz, az odavezető útra már nem?
Előtte hetekig nyomd teli a közösségi médiát, hogy milyen gigaelőadásra készülsz.
Mire figyelj a helybérlésnél és fejenként hány négyzetméterrel számolj, milyen legyen a catering (legyen-e?), jegyzetfüzetek és toll (honnan és mennyiért), írótáblás konferenciaszék…
… és a részletkérdések.
Azonban arra már kevesen fognak kitérni, hogy milyen adminisztratív és marketingnehézségei vannak egy ilyen előadás megtöltésének; és hogyan minimalizálhatod a kudarcot akár rettentő egyszerűen.
Ahhoz, hogy ez érthető legyen, gondold végig, igazából miért is csinálod ezt.
Sokak szerint a külföldi konferenciák jobban pezsegnek. Habár különösen marketing területén a tartalom általában erősebb kint, a szervezésben akár tudunk (tudnánk) versenyezni a külföldi kollégákkal. Akár a szintjükre is tudnánk hozni egy-egy rendezvényt.
De egy webinár is ideális „kiindulópont”:
A tréning és workshop már szuperebb: egy fokkal hatékonyabb leadgeneráló eszköz. Mert in-person eseményként működik.
Mivel az egyéntől már kevesebb idő- és energiabefektetést igényel (nem kell utaznia, egész napját rááldoznia; kényelmet, szabadságot ad), hűséges követővé konvertálhat egy-egy leadet. Sokan azért járnak rendezvényekre, hogy a szakma pulzusán tarthassák a mutatóujjukat. De vajon pont a tiedre fognak elmenni?
Nyilván, ahhoz, hogy vonzó legyen az átadott tudás, nagyot kell dobbantani. Értékeset, hasznosat kell nyújtani; de már azzal hátránnyal indulhatsz, ha a jelentkezéssel mission in possible küldetést vársz el a jelentkezőtől.
Nálad minden nehézkes, nálad minden macerás. Nálad semmi sem egyszerű és kényelmes. Ennek pedig legfőképpen te ihatod meg a levét.
Képzeld el, ahogy a potenciális tréningrésztvevőd egy csípős megjegyzéssel ikszeli ki az űrlapodat, mert átláthatatlan és mobilon navigálhatatlan felületként jelenik meg előtte.
Mert mobilról nézi. Mi másról.
Beülsz egy ebédre napközben, de a figyelmed a tányér melletti laptopon, mert a workshopok jelentkezőit nyálaznod át épp; ki fizetett, ki nem a díjbekérőd felkérésére.
Már most nagy a káosz.
Ki, mikor, mit egyenlített ki; mikor fog fizetni. És mit tegyél a „nemfizetőkkel”.
Most akkor hány jegy is kelt el ténylegesen, mert pénz még nem sok érkezett be.
Közben négyen írnak rád a chaten, mert nem tudnak egynél több darabot rendelni. Már most látod, hogyan fogod agyonverni a programozód, akinek egy vagyont fizettél ezért az egyetlen landing oldalas űrlapos megoldásért.
Rendezvény? Sohaaa többé.
Szétárad benned az energia, de most rossz értelemben véve.
A saját életedet és a vásárlét is megnehezíted.
Pedig az ügyfélélményhez bármi olyan eszköz, módszer, kivitelezési megoldás hozzátartozhat(na), ami kiváltja a wow-élményt.
Hiába lehet ma a tanulással jobbnak lenni, a tanulás nagyon drága projekt lehet. Nemcsak időigényes, de anyagilag is megterhelő. Ezért nem mindegy, hogy e döntésnek a meghozatalában még plusz akadálypályát is teszel-e az illető elé.
És a szövegíród által nehezen megírt klassz és zseniális értékesítési szöveg hatására kimondva a nagy „IGEN-t”, vajon segíted-e véghez is vinni a folyamat lezárását.
Azonban nem kell minden rendezvények, tréningnek macerásnak lennie.
Ha kényelmes, akkor szívesebben fizetünk.
Ha macerás, akkor halogatunk.
Ezért olyan kényelmes a bankkártyás fizetés. A Sales Form támogatja a bankkártyás fizetést, az ismétlődő fizetéseket és a kétlépcsős fizetést is
Édes élet lenne ráadásul, ha addig nem kapna számlát a vásárló, amíg nem fizetett. Remek lenne az áfafizetéssel nem bajlódni, teljesítés napját nézegetni, és azon görcsölni, hogy mikor fog már végre fizetni az illető, mert neked már ketyeg az áfa-fizetés órája.
Ráadásul a bankkártyás fizetéssel olyan vevőkör előtt nyithatod ki az ajtódat, akik előtt a magyar vállalkozók jelentős része még mindig bezárja azt. Már 2016-ban szemet szúró módon emelkedett az elektronikus pénzforgalom. Ebben a korábbi cikkemben láthatsz konkrét adatokat is.
Érdekel, hogy észrevetted-e már, hogy a bankkártyás fizetés forradalmának kellős közepén vagy. Ebből kimaradni te sem tudsz. Komoly cégnek kinézni?
Nos, egyre inkább megkerülhetetlen hozzá az online bankkártyás fizetés kifejezés lobogtatása. Ebben segít a Sales Form.
De még számos másban is a sikeres rendezvény érdekében:
Mit jelent ez? Ha elfogyott a rendelkezésre állott jegyszám, akkor sem kell szomorú smile-val búcsút intened az érdeklődőnek.
A rendszer automatikusan egy egyedi oldalra irányítja, ahol elmondhatod neki, hogy habár erről most lemaradt, de egy feliratkozással legközelebb ezt is kivédheti, és azonnal infót kap arról, hogy early bird áron tud vásárolni.
Vagy beállítasz egy darabszámot és onnantól automatikusan deaktiválódik majd kiírja, hogy bocsi, lemaradtál. Ha nem akarsz így járni legközelebb, iratkozz fel.
Amiben megmutatom miért olyan erős eszköz a darabszámkorlát. Legyen szó rendezvényről vagy bármilyen termék, szolgáltatás értékesítéséről
Nem csak jelzik, hogy eljönnek a rendezvényre, de valódi szándékukat azonnali fizetéssel is kifejezik.
csak akkor kell fizetnie, ha tetszett neki. Előre zárolhatod a kártyán az összeget, de csak akkor vonja le azt, ha az illető meg volt elégedve, és nem él a visszakérés lehetőségével. pl. 15 nap múlva automatán levonja.
Egyszerűen megkérheted a viszonteladóidat vagy a partnereidet, hogy segítsenek a terméked vagy a szolgáltatásod értékesítésében, és ezért cserébe te jutalékot adsz nekik. Ilyen az, amikor kiküldik a hírlevéllistájukra az ajánlatodat, kiteszik a banneredet a honlapjukra, a posztodat a Facebook-oldaladra vagy írnak róla egy cikket.
Mert a számla kiállítása automatikusan történik, a te figyelmed, manuális közreműködésed nélkül. Az utalások figyelése és összeegyeztetése is megszűnik. Nincsenek fizetés utáni teendők, ugyanis a Sales Formmal ezek is automatizálhatóak.
Ha mobilon nem lehet rendelni tőled, mert nem szép vagy nem jól jelenik meg a rendelési űrlap, akkor a vevőid jelentős részét veszíted el.
Aki korábban már rendelt, annak nem kell újra megadni az adatait, csak abban az esetben, ha változott.
A Sales Formmal visszajelzéseket gyűjthetsz, ezzel pedig az árbevételed növelheted. Az Antré Akadémia végzett egy kutatást, hogy mennyi értelme van a vállalati tréningeknek. Arra a következtetése jutott, hogy utánkövetés nélkül: nem sok.
"Hiába virágzik a tréningpiac Magyarországon, a vállalati oktatások eredményei kritikán aluliak" – állítja az Antré Akadémia közleménye. Az eredmények szerint "az itthoni döntéshozók 90%-a”, akik befizetik akár alkalmazottiakat is a tréningekre, fölöttébb elégedetlen.
Mert nincs megoldva az utánkövetés kérdése. Az utólag is foglalkozunk a résztvevővel rendszere. A Sales Formmal az utánkövetés is könnyedén megoldható, így hírlevélrendszereiddel összekötve visszajelzéseket, utókommunikációt is végezhetsz.
A visszajelzések növelik az árbevételed. Ha nem gyűjtesz visszajelzéseket, akkor pénzt veszítesz.
Ő sem kérte. Ismerős?
Jeges csendben ülsz, keserű tapasztalat; nem tudod, miért nem kérte végül. Majd a következő - mondod te. És legyintesz a delikvensre.
Ha sikertelen egy rendelés, a Sales Formmal akkor is megkapod az ügyfél adatát és tudod motiválni a vásárlás befejezésére. Az elveszett vásárló is visszahozható. Még az övé lehet a jegy.Ugyanis, ha sikertelen a fizetés, akkor jön a remarketing reklám és a hírlevélsorozat (follow-up). Ebben szintén segít a Sales Form.
Amikor nem veszi meg a jegyet az illető, akkor a rendszer "visszaadja őt" a hirdetési rendszerednek (Facebook, Adwords), hogy sikertelen volt a fizetés. Te így viszont reklámot tudsz indítani annak érdekében, hogy fejezzék be a vásárlást.
Ehhez javasolt, hogy emeld ki a terméked egy-egy előnyét, mutasd meg a referenciákat, a garanciát és mindazt, ami szerinted segítene nagyobb bizalmat építeni.
Egy szórólap, plakát, roll-up, névjegykártya, DM levél, újság, magazin, könyv, könyvjelző, flyer, alátét, papírszalvéta, pizzás doboz, használati útmutató, oklevél, számla.
Kihagytam volna valamit?
Rendezvényedre való jegyvásárlás már akár mindezeken keresztül is elindítható. Mindegy hol van a vevőd. Csak beolvassa a telefon kamerájával a QR kódot és máris meg tudja rendelni azt a különleges ajánlatot, amit felkínáltál neki.
Mi vagyunk az egyetlen olyan bankkártyás fizetési megoldás a piacon, ahol nem kell hozzányúlni a meglévő honlapodhoz és nem kell még pluszban programozót fizetned, hogy beállítsa a fizetést és a számlázást.
Ha se programozód, se feneketlen pénztárcád; a Sales Formmal akkor is megvalósíthatod az online bankkártyás fizetést és a klassz rendezvényt.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : salesform, bankkártyás fizetés, tréning, workshop, rendezvény
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.