Ez lesz életem 2. évértékelője és az 1. amit ki is adok (remélem).
Kezdem úgy, mint egy híres marketinges a színpadon:
“És akkor most elmondom, hogyan tudsz kimászni a válságból, mindezt a saját példánkon keresztül...
Jelentkezik egy kéz:
…de hiszen eddig azt kommunikáltátok, hogy milyen jól megy az üzlet!
Válasz:
Igen, mert ezt kellett kommunikálnunk. De most tényleg elmondjuk, hogyan másszatok ki a válságból”
Spoiler alert: bevezették az előfizetéses rendszerüket
2021 év kudarcai, mert azok is voltak szép számban :/ Persze sikerek is
Az ami ezzel az évvel is. Túl akartuk teljesíteni.
Most mégis közzé teszem, mert tudom, hogy sosem fogom befejezni.
2020 évértékelőt megtekintheted itt (sosem lesz befejezve)
Személyes részek
Egy picit arról, hogyan éltem meg én az évet.
Végre újra lehetett utazni, így elmentem Grúziába túrázni. Sosem voltam még a Kaukázusban és ilyen magas hegyek között sem.
Svanetia-ban voltunk, amit olyan magas hegyek vesznek körül, hogy sokáig el voltak zárva a külvilág hatásaitól. Még egy teljesen külön nyelv is kialakult náluk, amit meg sem ért a többi grúz.
Imádtam, hogy ott mennyire más az élet ott.
A kőházakat, az utak hiányát, a lovas közlekedést és azt, hogy nem értik minek akarunk odamenni és megmászni azt a hegyet. Nincs is ott semmi.
Látszottak a gleccseren az olvadás hatásai.
2017-ben mérték utoljára. Azóta 300m -el vonult vissza a gleccser. Vagyis a kővé vagyott hó, ami a hegyről zúdúl lefele.
Grúzia adta a világnak Sztálint.
2008 ban robbant ki az orosz-grúz háború. Nem is volt olyan régen. A nyomai még most is látszódnak.
Grúziában 3,8 millióan élnek és a terület fele lakatlan a nagy hegyek miatt.
Ha szereted a kalandos utazásokat és nem a wellness élményeket keresed kizárólag, akkor menj és nézd meg, amíg a turisták el nem rontják.
A Grúz utam után kedvet kaptam, hogy még az évben utoljára elmenjek még hegyekbe. Így 4 hegység túrát csináltunk a Tátrában, még a hóesés előtt.
Az egyik nagy tervem volt, hogy nem fogok új dolgokat építeni, hanem a meglévő szolgáltatásokra fókuszálok.
Ez nagyon nem jött össze.
Megint elvitt a megszokás és rengeteg minden újdonságot csináltam az évben és pont az maradt el, amire a fő hangsúlyt kellett volna fektetni.
A magánéletem sem úgy alakult, ahogy terveztem. Így most a családtervezés helyett egy másfajta új szakaszba lép az életem.
Januárban betöltöm a 40.-et is.
Ilyenkor szokott az ember elgondolkodni, hogy mit is ért el.
Emlékszem 20-as éveimben milyen távolinak tűnt a 40 és milyen öregnek mindenki, aki már elmúlt 40.
Pedig én nem érzem magam annak és nem is látom annak magam.
Tombol bennem a tettvágy és annyi, de annyi tervem van.
Azok mégsem jöttek össze, amit akartam: feleség, gyerekek, családiház, medence.
Lehet nem is akartam eléggé.
Ezért most inkább a magánéletemben áttérek a pillanatok megélésre. Nem fogom előre megtervezni, nem fogok mérlegelni, hogy melyik döntésem, hogyan hat ki a jövőre.
Egyszerűen csak élni fogok, nem csak létezni.
Ennek első lépéseként megcsináltam a hajó vezető jogosítványt. Így vitorlást és motorost is vezethetek tavakon, folyókon vagy tengeren.
Következő lépés lesz egy teljes lakás felújítás. Ha már otthonról dolgozom, akkor legyen olyan a lakás, ami minden kényelmet megad.
Ez sok szempontból fantasztikus év lett. Azonban üzleti szempontból közel sem volt az.
A jelenlegi számítások szerint 17% -al rosszabb volt, mint a tavalyi
Azt is tudom miért.
Ugyanis elmaradtak a reklám kampányok.
A reklám kampány nem az, amikor hirdetsz.
A kampány egy 2 hónapos esemény, amikor minden kommunikációd egyetlen irányba mutat és a végén megnyílik a vásárlás lehetősége.
Minden vállalkozásnak kellenek folyamatos bevételek és időszakos kampányok. Mondjuk évi 4 (negyedévente egy).
A kampányolás nagyon látványos tud lenni. Olyankor jönnek a 32 nap alatt 10 millió bevétel cikkek.
Ezt mi is megcsináltuk idén, de erről majd később
Azt terveztük, hogy minden ¼ évben csinálunk egy kisebb 10 milliós kampányt.
Ez 40 000 000 Ft plusz bevételt jelentett volna.
És milyen büszkén írhatnám ki, hogy megcsináltuk… megdupláztuk a tavalyi évet.
Ahhoz, hogy kampányolni tudj nagyon fegyelmezetten be kell tartani a határidőket.
Meg kell tervezni előre mindent. Mikor kell nekiállni egy fázisnak, mikorra kell elkészülni vele és közben hogyan dolgozik párhuzamosan több ember ugyanazon a feladaton.
A kampányban nincs olyan, hogy ma olyan szépen süt a nap, inkább elmész túrázni egyet. Ott feszített fegyelem van.
Csakhogy nagyon nehéz fegyelmezettnek lenni, ha nem ég a ház és nem kell valamiért pénzt csinálnod.
A kampányoláshoz 5 lépés kell
Tudnod kell milyen kampányok vannak
Ki kell választanod azt, amelyik számodra a legjobb
Meg kell tervezni a lépéseket
Meg kell valósítani a lépéseket
Meg kell mérni mi sikerül és mi nem, hogy tudd javítani és meg kell ismételni újra és újra
Sokan azt hiszitek, hogy az a titok, hogy milyen kampányok vannak.
Vagy a választás, esetleg a tervezés.
Pedig mindig a megvalósítás a lényeg!
A kampányolás egy gyakorlati tudás. Akkor leszel jó benne, ha csinálod és mindig újra és újra megismétled.
Nekünk az megismétlés nem megy. Ebben kell erősödni a 2022 évben.
Ha megtanulod, hogyan kell az interneten eladni, akkor már csak rá kell venned magad arra, hogy meg is valósítsd a lépéseket, fegyelmezetten és pontosan.
Ehhez kell valami motiváció.
Nálam is ez történt, hogy 10. hóban látszott, hogy ez az év elment kampányolás nélkül.
OH!
Akkor csináljunk gyorsan egy kampányt.
Összeraktam a lépéseket és fegyelmezetten elkezdtük megvalósítani.
Majdnem sikerült kimaxolni a katát alig 2 hónap alatt 11,9 millió
Az eredmény meg is lett 11,9 millió alig 2 hónap alatt.
Ha jobban szeretném a pénzt, akkor csak ezt kellene ismételni újra és újra.
Ehelyett mit csináltunk?
Újabb és újabb termékeket fejlesztettünk.
Innen lehet felismerni a közeledő kudarcot: nem az eladással, hanem a termék fejlesztéssel foglalkozol.
Attól függ!
Ha olyan terméket készítesz, amire szüksége van az embereknek, akkor befektetés.
Ha olyat, amire szerinted van szükségük, akkor kudarc és egy ügyes halogatási technika (bocs).
Olyat akartam, ami a legdrágább a hazai piacon. 25 000 Ft 27% áfa lett az ára.
És elképesztően népszerű lett. Pont azért, mert a megvalósításra fókuszál, mint az összes eddigi termékünk.
Ha érdekel miről szól, akkor csináltunk neki egy örökzöld kampány oldalt
Rájöttem, hogy a legnagyobb visszahúzó erő, hogy sok idő, mire elkészül egy új landing page oldal vagy egy sales funnel.
Ezért elkezdtünk előre elkészített rendszereket építeni.
Majd készítettünk ebből egy új terméket, amiről sokat fogsz hallani a következő évben. Ez lett a honlapszerkeszto.hu
2021-ben elkezdtem webinárokat tartani.
Hatalmas kudarc volt
Az elsőnél egészen jó volt minden, csak kevesen jöttek el. De akik eljöttek, azoknak a 8%-9% azonnal vásárolt
A másodiknál nem volt hang és úgy tartottam meg, hogy észre sem vettem.
A harmadiknál duplán volt hang 10s eltolással így egy érthetetlen ricsaj volt az egész. 2 óra után becsöngettek a lakásomba, hogy hagyjam abba, mert semmi értelme. De volt aki még így is megnézte.
A negyedik már jó sikerült, de rájöttem nem jó a dia
És mindegyik webinárra elköltöttem 300 000 Ft-ot FB hirdetésre. Fájtak ezek a kudarcok.
Zavar, ha nem megy valami. Ezért még inkább meg akartam csinálni.
Így megtartottam az új diával az 5. előadást és az már jó volt. A 6. előadáson már 14% -os vásárlási konverzió volt.
Vagyis a nézők 14%-a megvette az ajánlatot. Ez pedig hatalmas dolog, hiszen az átlag konverzió 2%.
Azóta 12%-16% között ingadozik a webinár konverziója.
Csak sok időt visz el.
Ezért elkezdtem örökzöld rendszereket építeni.
3 örökzöld kampány rendszer készült el az évben és ezek hatékonyságát teszteljük éppen.
Örökzöld webinár
Itt a folyamat az, hogy bármikor is jön az oldalra azt látja, hogy 5 perc és kezdődik a felvett webinár. A webinár pedig automatikusan elindul.
PLF funnel
Ez a funnel a jeffwalker.com rendszerére épül. A lényege, hogy több kisebb videót tud megnézni és azok adják el az ajánlatot.
Elfeledett funnel
Ezt még azok is alig ismerik, akik jártasak a sales funnelekben. Ennek a funnelnek az a lényege, hogy egyszere építi az e-mail listádat, a Facebook csoportodat, végez piackutatást és 3 nap alatt eladja az ajánlatod.
Mindegyik funnel elkezdett pénzt termelni automatizáltan.
Nem ömlik a pénz, de csepeg és nincs velük feladat.
Ha rendbe lenne téve a Facebook hirdetés, akkor még bármivé is kinőhetik megukat.
Be kell valljam nagyon rossz hirdetők vagyunk.
Hetekig könyörög a hirdetéskezelő, hogy küldjünk neki kreatívokat.
Aztán amikor kampányolnánk, akkor azonnal kell minden.
Az ajánlatok is olyanok, hogy nehéz azonnal dönteni.
Átlagban 700 000 Ft -ot költünk el Facebook hirdetésre és ebből főleg e-mail feliratkozókat veszünk.
Van olyan kampányunk, ahol 2000 Ft -nál is drágább az e-mail feliratkozó megvásárlása.
Szerencsére vannak kampányok, amik pénzt termelnek és kidolgozzák a többi veszteségét.
De egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy rosszabb lenne, ha leállítanám az összes hirdetési kampányt.
A helyzet az, hogy nem bírom rávenni magam a hirdetésekkel való munkára. Egész évben 2-3 alkalom volt, amikor foglalkoztam vele. Miközben csak viszi a pénzt.
Ezen is sokat kell változtatnom jövőre. Heti 1 napot be kell iktatni az biztos.
Kezdjük a kudarcokkal.
Azt hittem, hogy nektek az kell, hogy megtanítsam és odaadjak mindent ahhoz, hogy sales funneleket tudjatok építeni.
Erről szól a www.csakennyikell.hu kihívás, ahol az online értékesítés 5 alappillérét tanítom meg és azokat a lépéseket, amiket ha csinálsz és gyakorolsz, akkor 100 milliós vállalkozásod lehet. Csak kitartás és fegyelem kell hozzá.
Aztán jött a belső kör képzés, ahol kifejezetten csak a rendszer építéssel, a landing oldalakkal és a sales funelekkel foglalkoztunk.
Miközben rájöttem, hogy elszúrtam az egészet!
Mi a SalesForm rendelés automatizáló platformot akarjuk eladni és ezért kezdünk el online értékesítést oktatni.
És annyira elmentünk a SalesFunnelek irányába, hogy nem vettük észre, hogy a lényeg, a SalesForm a háttérbe szorult.
Pedig a SalesForm használatához mégcsak sales funnel sem kell. De még csak honlap sem. Anélkül is tökéletesen működik.
Ezért 2022-ben a fő cél az lesz, hogy sokkal inkább az online értékesítésre fókuszálunk és azt tanítjuk meg nektek és nem pedig az online értékesítés egy technikáját a sales funneleket.
Fejlesztettük a partnerprogramunkat.
A célunk az, hogy sokkal többet segítsünk azoknak a kivitelezőknek, akik nem csak egy hobbi oldalt készítenek, hanem értékesítési rendszereket, amik pénzt is tudnak termelni.
Elkészült a Google sheets export
Így minden rendelési adatot azonnal szinkronizálni tudsz és abból olyan adatokat és kimutatásokat készítesz, amilyet csak akarsz. Készült a használatáról egy videó és egy cikk is.
Használják kata bevételek ellenőrzésére és arra is, hogy pl futárcégnek rendelési listát tudjanak adni.
Több webhook használata
A SalesForm egyik nagy előnye, hogy egyszerre nagyon sok rendszert tudsz vezérelni vele. Akár egyszerre használhatsz több hírlevélküldőt és mindegyik bekerülhetnek a felhasználók. Vagy egyszerre több fizetési módot és így válthatsz egy kattintásra, ha gond lenne az egyikkel.
A webhook arra jó, hogy több szoftverrel össze tudd kötni a SalesFormot (egyedi szoftverekkel).
Nálunk pl fontos volt, hogy egyszerre kerüljön be valaki a partnerprogram szoftverbe és az előfizetéses klubba. Ezért kellett több webhook.
Most már egy rendelések egyszerre bármennyi php hívást indíthatsz több szoftver irányába. Így bármit vezérelhetsz
Előfizetésnél a következő terhelési időpont módosítása
Ha van egy havi előfizetésed és valakinek szertenél adni 1 hét ingyenességet, akkor meg tudod változtatni a következő terhelés idejét.
Vagy ha eladsz egy havi díjas képzést, ami 10.01-én indul de már 09.-hóban is lehet jelentkezni rá, akkor csak beállítod, hogy mindegy mikor csatlakozik 10.01-én kezdje el vonni tőle a havi díjakat.
Sikertelen bankkártyás fizetések átalakítása utalássá
Ha valaki nem akart vagy tudott bankkártyával fizetni, akkor egy gombnyomással át tudod alakítani utalássá a rendelését és kap róla díjbekérőt.
eNyugta fejlesztés a jobb konverzióért
Ez egy hatalmas újítás. Eddig ahhoz, hogy eladj a neten be kellett kérni egy csomó adatot, amit mindenki utál megadni, mert fárasztó!
Az eNyugta olyan, mint ha külföldről vásárolnál. Emlékszek mit kellett megadni a netflix vagy a spotify előfizetéshez? Csak a nevet és email címet.
Az eNyugta ezt teszi lehetővé. Elég csak a nevet és az email címet bekérni és máris elő tudnak fizetni nálad vagy tudnak vásárolni. Nálunk ez elég látható módon megnövelte az eladásokat.
E-book eladások védelemmel.
A másik hatalmas újításunk az E-book eladás védelemmel.
Feltöltheted a saját e-bookod és mi automatikusan rátesszük a vevőd adatait minden oldalára.
Így nem tudja tovább adni másnak, mert rajta vannak az adatai.
Elkészült egy adományozó fejlesztés
Csorbadavid.hu oldalra elkészült egy olyan adományozó rendszer, amit a hvg vagy a telex is használ.
… és még sok más fejlesztés történt az évben.
Ha valamelyikről bővebben olvasnál vagy megosztanád velünk a saját sikereidet, kudarcaidat, akkor csak írj nekünk.
Most pedig abba is hagyom, mert ha nem, akkor sosem kerül publikálásra ez a beszámoló sem.
Boldog Új Évet!
És ne feledd: A megvalósítók lesznek a győztesek!
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : vállalkozás, salesform, kezdő vállalkozás, interjú, esettanulmány
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.