A BMW is bevezeti az előfizetéses modellt az autóértékesítésben?

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Léteznek olyan modellek és stratégiák, amikkel a legegyszerűbbnek tűnő, szinte filléres termékekből is hosszú távú stabil és folyamatos bevételre lehet szert tenni. De mi a helyzet a milliókat érő termékekkel? Nos, a BMW úgy látszik döntött, és az autók esetében sem nélkülözik az előfizetéses modellt a sales-folyamatokból.

A BMW is bevezeti az előfizetéses modellt az autóértékesítésben?

Havi díjat fizetni egy ülésfűtésért, miért nem abszurditás?


 

A jövő autójában elő kell majd fizetni az ülésfűtésre – írja az Index.

Számos vállalkozás rájött már, hogy egy termék önmagában nem minőségi indikátora a gazdagságnak és happynek. A trendeket és igényeket követve sokan nem engedve a bevételgenerálás gyors kényszerének, az akciózások helyett inkább üzleti modellekben gondolkodnak.

Még az az olyan gigamárkák is, mint a BMW.

 

 

Egy teljesen új, előfizetéses modellre állna át a BMW

 

Ennek logikája, hogy a telefonalkalmazásokhoz hasonlóan egyes szoftverek és hardverek csak akkor lennének elérhetőek, ha azt kifejezetten igényelné a tulajdonos.

Tehát bizonyos kényelmi funkciókat csak díjért cserében kapnánk meg. Mivel a funkciók és az ahhoz szükséges alkatrészek be lennének építve az autókba, az autótulajdonosnak az előfizetés alapján csak „aktiválnák” az autó kezelőfelületén a funkciókat, akárcsak egy telefonalkalmazást.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy te válogatnád össze az extrákat és akkor, amikor szükséged van rá. Vagy akár az eladásnál az új tulajdonos döntené el, mire is van szüksége.

 

Havi díjat fizetni egy ülésfűtésért, kész abszurditás?
A gyakorlat azt mutatja, hogy egyre több gyártó tenné lapátra az egyszeri vásárlás modelljét és inkább különböző előfizetéses modelleket próbálnának ki.

 

 Miért égnek ekkora lázban az előfizetés kapcsán?

 

 

Az előfizetéses modell a jövő értékesítési modellje – mutatom miért olyan népszerű

 

Talán azért kezdtél el vállalkozni, hogy elérd a NAGY álmod. Ez az álom sok embernél hasonló:

  • több pénz
  • több szabadidő
  • több elismerés
  • több kreativitás
  • több kaland és izgalom
  • több támogatás a családodnak.

 

Mindegyikben az a közös, hogy szabad akartál lenni mindenkitől és mindentől. Szabadon akartad eldönteni, hogy mikor dolgozol, hogy kivel dolgozol és mit dolgozol.

Szabadon akartál rendelkezni a bevételeid felett is és ne kelljen semminek sem megnézni az árát.

Szabad akartál lenni, mindenfajta értelemben véve.

 

És most mi van?

Mióta vállalkozol az álmod közelebb került vagy távolodik? Amikor a tükörbe nézel, akkor azon szoktál gondolkozni, hogy nem jó irányba tart az életed?

A vállalkozói ÁLMOD egyre messzebb kerül?
Kevesebb az időd, egyre többet dolgozol. Küzdesz a fennmaradásért. Ez annyira tipikus jelenség, hogy szinte közhely. Az a furcsa, ha valaki nem ezzel küzd.

Azonban ez nem a te hibád! Ez a marketing hibája.

 

 

Mit szólnál hozzá, ha azonnali törzsvásárlókat generálhatnál, ahelyett, hogy újak után futnál?  

 

A vásárló élettartamát növelni nem luxus, hanem létkérdés, és épp ezt nyújtják neked az előfizetéses modellek, azaz automatizáltan kiszámítható bevételt jelentenek az előfizetéses modell révén.

 

Az előfizetéses modellekkel folyamatos bevételre és elégedett vásárlókra tehetsz szert.

 

Kényelmes, egyszerű és modern.

Egy előfizetés „megvásárlása” után egyszerűbb az élete a vásárlódnak is, mert automatikusan vonják le a számlájáról havonta a havidíjat egészen addig, amíg előfizetődnek mondhatja magát (ráadásul az is kisebb összeg, mintha egyszerre perkálná le pl. egy évre).

A terméket megkapja automatikusan és egyszerre kisebb összegeket ad ki a kezei közül, tehát kisebb a fizetés fájdalma is.

 

Néhány külföldi előfizetéses modell példáján keresztül megmutatom neked, mennyire népszerűek ezek az embereknél.

 

 

De neked szolgáltatásod van, ezért passzolod az előfizetéses modelleket?

 

A kényelmetlen igazság az, hogy az emberek rosszul gondolkodnak.
Minden esetben termékük van.
 

Mert mi is a termék?
Terméknek hívjuk azt, amit eladsz. Akkor is termék, ha az egy szolgáltatás.


A magyar vállalkozók többsége fix és áthatolhatatlan kategóriákban gondolkodik, holott mindannyiunknak, akik nem az öreg amerikai nagybácsink örökségéből vagy hobbiból élünk, vevőink vannak.

Hívhatod a vevőidet bárhogyan:

  • partner,
  • ügyfél,
  • kliens,
  • tanítvány.

 

Ha pénzt kapsz tőlük a munkádért cserébe, akkor vevők. Ha az idődet vagy a tudásodat adod el, akkor is.

A tudásod tulajdonképpen a terméked: ami lehet egy edukatív videósorozat, könyv, E-book, fizikai termék révén egy szoftver is, amivel mások életét könnyebbé teszed, pl. ilyen a SalesForm). 

Ha megfigyeled a sikeres vállalkozásokat, felfedezhetsz bennük egy közös vonást: nem csak a piacképes termékről beszélek és nem feltétlenül a pénzről. Rengeteg pénzzel is el lehet bukni egy vállalkozást.

A tanulási képesség és a változás hullámainak meglovagolása olyan természetes a számukra, mint a reggeli kávéjuk elfogyasztása. Igen, ez az alkalmazkodóképesség. Nem pénzre van elsősorban szükséged, hanem egy jobb gondolkodásmódra.

 

Egy automatizált világ a kitaposott folyamatokkal beengedi a pezsdítő fuvallatot a vállalkozásodba.

 

Olyan folyamatokat építhetsz ki vele, amiben az új vevők megszerzése és a régi vevők újravásárlásának ösztönzése teljesen automatizált. A marketingautomatizálás legfontosabb előnye épp e három dologban fogalmazható meg: segít az

 

1) időmegtakarításban,

2) a további leadok generálásában és

3) a bevétel növelésében.

 

Automatizáld a fizetési folyamatokat, mert a vásárlók fizetési szokása is megváltoztak. Az ismétlődő fizetések pedig törzsvásárlókat jelentenek. A törzsvásárlók pedig kiszámíthatóbb bevételt. Sőt a marketingköltségeidet is csökkenti.

Az emberek pedig nagyon szeretünk részletben fizetni (kisebb a fizetés fájdalma).

 

Ma már szinte mindent le lehet automatizálni, ehhez kész megoldásként született meg egy szoftver a SalesForm. Ma már a technika is arra vár ücsörögve melletted, hogy végre pezsgőt bonts vele a sikereidre.

 



Ha sikeres vállalkozó szeretnél lenni, aki végre megélheti az álmait, akkor olyannak kell lenned, mint egy építészmérnök vagy tervező, aki megtervezi az ingatlant.

Az ingatlan a vállalkozásod.

Az építészmérnök nem épít falakat, nem fest, nem tervezi meg a beltéri ajtókat. Neki az a feladata, hogy megtervezze, hogyan fog az egész egy összképet mutatni, hogyan fog az ingatlan működőképes lenni, amiben lakni is lehet.

Ami nem egy Tom Hanks féle Pénznyelő lesz, és azt is tudja, hogy milyen emberekre van szüksége ahhoz, hogy mindez elkészüljön.

 

Elgondolkodtál már azon, hogy nálad milyen termékkel vagy szolgáltatással lehetne egy előfizetéses rendszert kiépíteni? Ha igen, akkor az ötleted megvalósításhoz adok egy szoftvert is: www.SalesForm.hu

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : előfizetéses rendszer, ismétlődő fizetés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.