Árazás és áremelés – az internetes marketing „új feketéjével”

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ár – egyetlen szó, mégis notórius témakerülővé válsz, ha meghallod. Gyakorta szürreálisan termékeny transzba kerülve izzadva próbálsz boldogulni vele a vállalkozásodban.

A végeredmény legyen olyan, aminek örülnek a vevőid, a versenytársaid nem röhögnek ki, a versenyben is ringben maradsz és elégedetten számolgatod utánuk a befolyt a bevételeket? Ismerd meg az internetes marketing „új feketéjét” és örömmel vedd az árazás rázós kihívásait.

 

Árazás és áremelés – az internetes marketing „új feketéjével”

Hogyan "emelj úgy árat", hogy számodra több bevételt jelentsen, vevődnek azonban kisebb fizetési fájdalmat?


 

 

Ahogy Himer Csilla, pénzügyi coach mondaná: az árazás egy játék.

Stratégiai játék.

Egy stratégiai játéktáblán te mozgathatod, alakíthatod a tényezőket, a cselekményeket és magát a játék menetét is.
 

Ebben a játékban olyan vagy, mint a hadvezér, aki a terepasztalon lejátssza az ütközetet vagy az egész háborút. Épp úgy, mint egy szimulátorban, ahol látod, hogy milyen lépésednek, döntésednek és húzásodnak mi a következménye.


Ezekre a jelenségekre reagálva megpróbálod előre kitalálni, hogy még mielőtt bekövetkeznének ezek az események, végeredmények, te már tudd, hogyan reagálj.

Sőt.

Te döntöd el, hogy milyenek legyenek a következmények.

 

Ugye, extrém izgatottságot érzel?

 

Ebben a szituban a bizonytalanság helyett kezedben tartod a jövő eseményeit, ismeretlen tényezők helyett előre felkészülsz minden eshetőségre.

Utólagos „fene ette meg” szituk helyett kikerülöd a rázós lépéseket.

Az árazás stratégiai kérdés.

A saját bizniszed stratégiáját szükséges követnie annak, ahogyan árazol.
 

 

Ha a stratégiád jobbra visz, az áraid is jobbra tartanak. Ha cikk-cakkban haladva balra tér ki, az áraid is követik őt.

 

Idáig érthető, igaz?

Variációk tenger sok lehetősége teszi lehetővé, hogy úgy alakítsd az áraidat, ahogyan az a stratégiádnak a leginkább megfelel.

Az árazási tényezőkkel lehet játszani.

De rendszerint izzadunk vele, bíbelődünk és tépelődünk a haszonkulcs mértékével, a költségek leszorításával, újabb költségtényezők figyelembevételével.

Van, amit még ennél is jobban utálsz?

 

 

Az árnál is nagyobb mumusod veszélyei

 

Az áremelés.

Amihez képest a legdurvább horror is szelíd mesefilm. Miért fáj az áremelés?

Vagy egyáltalán az árazás, neked a vállalkozónak? Mert a legnagyobb veszélye bizony az, hogy sosem léped meg.

Valamiért félünk tőle, letepernek a gondolatok és kételyek:

 

  • Hogyan győzhetnék meg bárkit arról, hogy érdemes kifizetni a termékemért ekkora összeget?
     
  • Mit fognak hozzá szólni mások?
     
  • Ha a konkurencia ennél olcsóbban adja, hogy volna képem nekem többet kérni, megőrültem?
     
  • Ezt senki nem fogja ennyiért megvenni.
     
  • Nem érzem magam feljogosítva arra, hogy elkérjek ekkora összeget bárkitől is.

 

 

Pedig gyakran vérbeli szakértőkről beszélünk, hatalmas tapasztalattal, szakmai alázattal, óriási tudással.  Klassz termékkel vagy szolgáltatással.

Számos alkalommal ráadásul az elkért összegnél is többet ér az, amit kínálnak.

Igen, ők az „átlagos vállalkozók”.

Azért átlagosak, mert a problémájuk tipikus.

De akkor mégis mi húzza őket vissza?

Leggyakrabban pszichológiai okok vagy az eszközök hiánya, hogy megfelelően prezentálják magukat (tehát megfelelően láttassák, hogy mekkora érték rejlik az összeg mögött).

Talán neked is ismerős a dilemma.

 

 

Hiába ölsz bele éveket a szakmádba, egyszerűen nem érkezik el a várva várt áttörés?

Várod, de sosem érkezik el az a pont, amikor végre nagyobb összeget is elkérhetnél a szolgáltatásodért.

Vagy demonstrációs eszköz híján kudarcba fullad az értékesítésed, maradsz a megszokott unásig játszott szinten, mint a videójátékokban.

Sosem érkezik el a Level 2.

 

Mi lehet ebből a helyzetben a fény az alagút végén?

 

Leginkább olyan eszközökre és értékesítési mintára, rendszerre van szükséged, melyek segítenek láttatni a tudásod értékét.

Valamint amik stratégiailag támogatják a magasabb áraidat, illetve hosszú távon a magasabb árbevételeid. Az áraid kapcsán ugyanis létezik egy elkerülhetetlen jellemző, amit egyetlen vállalkozó sem tud átugrani:

 

teljesen a vevőd arcába szükséges tolnod azokat.

 

 

Márpedig a vevők megítélnek még az áraid alapján is. A kérdés az, hogyan teheted azt vonzóbbá a számukra? Az áremelés is az az üzleti húzás, amely mindig valamilyen stratégia mentén következik be (nálad).

Az egyik okos lépés, ha a termékből ajánlatot készítesz.

Tehát a kommunikáció során is mellérakod értékként azt, amit jelenleg is adsz hozzá. Csak eddig ezt nem kommunikáltad.

Elmondod tehát az értékét.

Ezáltal értékesebbé teszed, pénzt cserélsz értékre.

Ezért szoktam javasolni, hogy szolgáltatás és digitális termékek esetén mindig adj vizuális csomagolást is az ajánlatod mellé.

Hogyan lesz  termékből ajánlat menetét ebben a cikkben konkrét példával magyarázom el. De a hosszú távú stratégia margójára fel kell írnunk egy még fontosabb széljegyzetet.

 

 

Emelj úgy árat, hogy számodra több bevételt jelentsen, vevődnek azonban kisebb fizetési fájdalmat

 

Paradoxon?

A gyakorlatban nem az.

Olyan kivitelezésről beszélek, amivel emeled a meglévő szolgáltatás vagy termék színvonalát is – tehát a hozzáadott értéket növeled, sőt a vevőd által érzékelt termékértéket is.

 

Tudtad, hogy az U.S. fogyasztók 47%-ának van előfizetése? A Boomereknek átlagban 12 előfizetésük van. A Z generációnak 17 előfizetése.

 

Miért hozom fel most ezt?

Ahogy Neil Patel mondaná, mert az előfizetéses rendszerek trendje gyorsabban terjed, mint egy Katy Perry dal.

Ő egyértelműen az internetes marketing új feketéjének nevezi.

Ma egy készpénzes (de egy nagyobb összegű termék utánvétes vagy utalásos) fizetésénél a vevők számottevően nagyobb fizikai fájdalmat élnek át, mint egy kisebb összegben megvalósult részletfizetéseknél vagy bankkártyás fizetésnél.

Hiába jön ki akár a 12 hónapra nagyobb végösszegre az évi kiadás, ha havi lebontásban fizetik; mintha egy összegben fizetnék ki az egész évet…mégis ezt érzik barátságosabbnak.

Ezzel a jelenséggel a neuroeconomia a gazdasági döntéshozatalt ösztönző mentális folyamatok vizsgálója is foglalkozik.

A készpénzes fizetésnél az agy fájdalomközpontja (insula – az agy fájdalomérzékelésért felelős része) aktívvá válik. Bankkártyás fizetésnél ez az aktivitás viszont jóval lágyabb, erőtlenebb, tompább és jelentéktelenebb.

 

A fizetés fájdalmának kutatásáról a Carnegie Mellon, a Stanford és az MIT kutatóinak "Neuron" folyóiratban megjelent tanulmányában olvashatsz, erről bővebben itt. 

 

Fizetni tehát fájdalmas tevékenység, de úgy tűnik nem minden fizetés jár azonos „kellemetlenséggel”, az automatikus havi terhelés pedig pláne nem.

Ezért szeretjük kisebb részletekben kifizetni a nagyobb összegeket is.

Neked jó hír, hiszen a legtöbb vállalkozás számára az ismétlődő fizetés jelenti a stabil növekedés titkát. Ráadásul a marketingautomatizmushoz és vásárlói élmény növeléséhez is elengedhetetlen a bankkártyás-fizetés, erről bővebben itt.

A havi díjas előfizetések a vásárlói élettartam növelésében is szerepet játszanak. Egy vevő többet költ nálad egy időegységre lebontva.

 

A törzsvásárlók:

  • kiszámíthatóbb bevételt,
  • egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget,
  • kényelmes munkanapokat jelentenek neked.

 

A bevételed több lesz, a marketingre, értékesítésre kiadott összeg (kiadás) viszont kevesebb. Egy átlag vállalkozó azon dolgozik izzadva, hogy egyre több és több vásárlója legyen, az előrelátó és haladó vállalkozó viszont azon, hogy növelje a vásárlói élettartamot.

Az automatizmusnak köszönhetően ráadásul nem csupán a számlázást automatizálhatod vele, de a termék vagy szolgáltatás kézhezvételét is.

Sőt, az értékesítésed számos folyamatát.

 

Milyen folyamatok automatizálhatóak? Erről írtam ez komplex cikket itt.
Mert fontos, hogy ehhez stratégiád és működő rendszered legyen.

 

Olyan útitársakra lesz szükséged az automatizáció útján, mint az adatok, a folyamatok, a méréstechnika, a különböző tartalmak, a listák és e-mail-címek, a lead mágnesek sora.

 

 

Előfizetés a jövő, mert több nyereséget termel a többi üzleti modellnél

 

Rögtön mutatok is néhány előfizetéses rendszer ötletet itt.

Tulajdonképpen a vásárlóid előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves előfizetés) ellenében valamilyen terméket kapnak.

Ma már bármit lehet előfizetés keretén belül kínálni.

Tanácsadást?

Hogyne, ne gondold, hogy lehetetlen. Maga a tanácsadás természetesen nem igényel előfizetést.

Azok számára, akik mégis feliratkoznak egy tagságra, előnyben részesített találkozókat, nagyobb szintű hozzáférést kapnak a tanácsadókhoz és korlátlan online coaching kérdéseket tehetnek fel.

Ha egyedülálló termékeid vannak (Standard Cocoa), kényelmes, amit nyújtasz ( SprezzaBox ) vagy gyakran szükség van rájuk ( PetFlow ); szabad a pálya előtted.

 

Itt konkrétan le is vezetem neked: Évi 100 millió, 416 vevő és egy 20.000 Ft-os termék Olvass róla bővebben.

 

DE hogyan valósítsd meg az ismétlődő számlázást, a bankkártyás terhelést?
Olyan bonyinak hangzik.

 

„A New York Times néhány induló alapítóval készített interjúja szerint „[Le Tote] több százezer dollárt fizetett, hogy professzionális szoftvermérnököket alkalmazzanak az előfizetői funkciók kiépítéséhez.”

Brrrr..

 

Korántsem ilyen bonyolult a helyzet, hogy olyan szolgáltatást találj, ami támogat az ismétlődő számlázásban.  Ma már szinte mindent le lehet automatizálni, ehhez kész megoldásként született meg itthon egy szoftver a SalesForm.

 

  • rendszeres havi terhelés
  • ismétlődő fizetés
  • részletfizetés automatikusan
  • 1 click upsell vagy bump ajánlat

 

A rendszeres terhelés rögzítése a SalesFormmal pofonegyszerű.

Az előfizető csak kitölti a SalesForm okosűrlapot, majd kattint a fizetésre. Ami után eljut a bank saját felületére, majd megadja a bankkártya-adatokat.

Rendszeres terhelés esetében a bank beállítja, hogy bizonyos időközönként automatikusan történjen a terhelés, erről pedig értesíti is a számlázód rendszerét, ami után automatikusan kiállításra kerül a számla.

De az ismétlődő számlázás egyedülálló kihívásokkal is jár. SalesForm ebben is segítségedre lesz, csupán néhány előnyét mutatom be:

 

  1. Ki tudod listázni az aktív előfizetéseket és Excelbe tudod exportálni vagy oszlopokra rendezni. Rögtön láthatod, kik azok, akik minden hónapban stabilan fizetnek neked.
     
  2. Lejárt előfizetések kilistázása is pipa. Ők azok, akiknek nem sikerült terhelni a bankkártyáját, mert éppen akkor nem volt rajta elegendő összeg. (90 napig próbáljuk terhelni a bankszámláját és ezzel hatalmas összegeket lehet megmenteni).
     
  3. Elsőre nem sikerült levonni? Törölheted is rögtön. A döntés a tied. Ki tudod listázni a törölt szolgáltatásokat. Ők azok, akik lemondták az előfizetést.
     
  4. Az előfizetéseknél tetszőlegesen tudsz listákra szűrni. Státuszok, előfizetések; az előfizető nevére kattintva előjön az összes adata.
  5. Csak az előfizető e-mail-címére kell kattintanod és látod a fizetési történetét. Mikor mit vontál, mikor volt sikeres vagy sikertelen a terhelés. Itt tudod a szolgáltatását törölni vagy itt tudod kézzel terhelni a kártyáját.
     
  6. Átpakolnád az előfizetését egy másik előfizetésre, havi előfizetésről fél évesre rakni? Egyszerűen át tudod pakolni egy másik csomagba, nagyobb előfizetésbe vagy 14 napos próbaidőszakot is egyszeren kivitelezhetsz vele. Anélkül megoldható, hogy újra meg kellene adnia a bankkártyaadatait.
     
  7. Évente emelsz árat? Akkor csak át kell írnod a termék árát és onnantól azt vonjuk minden előfizetődtől.

 

Ismerd meg a SalesForm minden előnyét itt.

A sikeres előfizetéses rendszereket kiépítő cégek folyamatosan ápolják az ügyfelkapcsolatokat, hogy elkötelezettek maradjanak e kapcsolat iránt.

Tulajdonképpen egy egyszeri vásárlónak csak hinnie kell a termékedben, de az előfizetődnek hinnie kell az egész vállalkozásodban; értékeiben, céljában és hosszú távú életképességében.

Az előfizetés javítja az ügyfélélményt, sőt a termék minősége és tapasztalata is javul, könnyű és hatékony élményt jelent.

A marketinged feladata ennek az értéknek ápolása és a bizalom fenntartása; ehhez pedig az üzleti tevékenységed egyéb területei közötti együttműködésre is szükséged lesz (értékesítés, utánkövetés, ügyfélszolgálat).

Ebben is segít a SalesForm.

 



 

 

Indítsd el könnyedén az első előfizetéses rendszered, ami előre kiszámítható módon, automatikusan termeli neked a bevételt.

 

Mert minden vállalkozásnak kell egy bevált üzleti stratégia:

... a stratégia mutatja meg, milyen honlapra van szükséged.

... a stratégia mutatja meg, hogy hol kell hirdetned.

... a stratégia mutatja meg, hogy milyen közösségi oldalakon kell jelen lenned.

... a stratégia mutatja meg, hogy milyen marketing eszközöket kell használnod.

 

A SalesFormmal olyan rendelésautomatizációs platformot alkottunk meg, ami tulajdonképpen a vállalkozói célok elérését segíti elő különböző szoftverekkel. Olyan eszközt adok a kezükbe, aminek a használatával jobbá tudja tenni a saját online vevőszerző folyamatait is.

De rájöttem, hogy mindezt nem elég, ha mellette nem tanítottam meg nekik, azaz neked is, hogy mit és miért csinálunk a rendszerek építése során. Ezért csatlakozz Te is a Csak Ennyi kell kihíváshoz.

Ha van stabil WordPress alapod, akkor gyere és 2 nap alatt közösen megépítjük az első vagy a következő előfizetéses klubtagsági rendszered.

Itt találod:  https://elofizetesesklubtagsag.hu/

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : ügyfélélmény, előfizetéses rendszer, árazás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.