Többször meg szokták kérdezni, hogy a SalesForm rendelési űrlapba lehet-e pipát rakni, hogy a felhasználó el tudja fogadni az Általános Szerződési Feltéteket ( ÁSZF ) ?
Ennek jártunk utána és a rövid válasz: nincs!
A hosszabb válasz.
Ha el akarsz adni valamit online, kell ÁSZF pipa vagy sem?
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozza a kérdést. A teljes jogszabályt ide kattintva olvashatod el.
Az ÁSZF-ek tekintetében a fogyasztói szerződésekre irányadó 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet megelégszik azzal, hogy annak tartalmáról a megrendelés elküldése előtt csak tájékoztassuk a vásárlót.
A SalesForm a rendelési űrlap. A honlapodon érdemes feltünteni jól látható helyen az Általános Szerződési Feltételeket, hogy azokat a fogyasztó meg tudja tekinteni. Célszerűen az oldal aljára szokták rakni, akár linkelve egy pdf fájlként, mint a jogi nyilatkozatot és az adatkezelési szabályzatot.
A SalesForm -ra már csak a rendelés leadása miatt kerül a fogyasztó, így ott nem kötelező feltüntetni az ÁSZF linkjét, de ha akarod, akkor a termék jobb oldali leírásába berakhatod, de egyáltalán nincs szükség arra, hogy pipálási lehetőséget adj.
Abban az esetben, ha nem bankkártyás fizetés történik, hanem utalás (ígérem, hogy fizetni fogok) és te kötelezni akarnád a fogyasztót arra, hogy ha leadta a rendelést, akkor fizesse is ki mindenképp.
Vagyis abban az esetben, ha kötelezni akarod a fizetésre, akkor is, ha ő ezt nem akarja.
Aminek persze nem sok értelme van, mert 14 napig következmény nélkül elállhat a vásárlástól, így jogi úton semmire sem tudnád kötelezni akkor sem, ha igazolnád, hogy ő elfogadta az ÁSZF -et.
Aki nem akar, azt nem szabad fizetésre kényszeríteni
Ha te jogi erővel akarod kikényszeríteni a fizetést, akkor jöhet jól a pipa. Azonban ekkor sem kötelező. A jogszabály megengedi az egyértelmű tájákoztatást és a rendelési gombot is. Hiszen a fogyasztó 14 napig amúgy is elállhatna vásárlásról, így nem tudod törvényi erővel kényszeríteni.
A törvény pontos szövege:
15. § (1) Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet,
a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt
felhívja a fogyasztó figyelmét a 11. § (1) bekezdés a), e), f), p), q) és r) pontjában meghatározott információkra.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési
nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga
után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót
könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen
megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára
teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt
kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni
Semmit.
Ha sikeresen fizet, akkor megkapja a vásárolt terméket vagy szolgáltatást és a számlát.
Ha nem sikerült a kártyás fizetése, mert nem akar kártyával fizetni, akkor felkínálhatod neki az utalásos fizetést
Semmit.
Aki utalással vásárol, az egy ígéretet tesz, hogy majd egyszer csak utal.
Ezért ne teljesíts addig, amíg nem utal.
Addig nem is kap számlát, csak díjbekérőt.
Addig a számlázó küldi neki a beállított e-maileket, hogy utaljon.
Ha utalt, akkor pedig kattintasz a fizetve gombra, így megkapja a számlát és megkapja a terméket is automatikusan.
Semmit.
Aki utánvéttel fizet az azt ígéri, hogy majd a futárnak fizet, ha kihozta.
Persze ennek nem sok biztonsági haszna van, mert nem tudja mi van a csomagban, de nálad ott a kockázat, hogy nem veszi át és akkor duplán fizeted a szállítási díjat.
Utánvét esetén a számlát a dobozba kell rakni. Ha kiszervezed a logisztikát, akkor ezt a logisztikai cég megoldja helyetted.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.