Bankkártyás fizetés a legbiztonságosabb - Chargeback eljárás magyarországon

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Vannak cégek, akik azért nem vezetik be a weboldali bankkártyás fizetést, mert azt gondolják, hogy a vevők nem mernek vagy nem akarnak kártyával fizetni. Nem is tévedhetnének nagyobbat.

Az emberek szeretnek kényelmesen, gyorsan és biztonságosan fizetni.

 

Bankkártyás fizetés a legbiztonságosabb - Chargeback eljárás magyarországon
 

 

Chargeback során visszakérheted a teljes összeget, amit bankkártyával fizettél


 

 

 

Márpedig a bankkártyás fizetés a legbiztonságosabb módja az internetes vásárlásnak, aminek a legfőbb oka:

  1. A vevő pontosan tudja kitől vásárol. Hiszen a bankok csak annak adnak lehetőséget bankkártyás fizetésre, akit átvizsgáltak és akinek a honlapja megfelel a szükséges követelményeknek. Akinél lehet bankkártyával fizetni, az megbízható cég.
     
  2. Minden pénzmozgásnak nyoma van és amennyiben nem kapja meg a vevő a kifizetett terméket, nem azt kapja, hibásan kapja, 30 napig egy gyorsított eljárásban visszakapja a pénzét, de összesen 180 napig kérheti a kártyás tranzakció visszavonását. Ez a chargeback eljárás

 

A bankkártyás fizetés biztonságosabb, mint az utánvét

 

"Bankkártyás fizetéskor nem az internetes bolt felületén, hanem egy bank vagy fizetési szolgáltató fizetőoldalán adjuk meg a bankkártyánk adatait, így a kereskedő ezeket nem kapja meg, csak arról kap értesítést, hogy a tranzakció sikeres volt vagy sem. Ugyanakkor a bank nem értesül arról, hogy mit vásároltunk, a webshop csak a rendelés-azonosítót és a fizetendő összeget továbbítja a fizetőrendszer felé.

Az online fizetéshez a bankkártyánk számán kívül (ez egy 4 db. 4 számjegyű szakaszból álló, összesen 16 jegyű szám) még legalább két adatra van szükség: a kártya lejárati dátumára és az úgynevezett biztonsági kódra, vagy CVC2 kódra, ami a kártya hátoldalán, az aláírás-mező mellett található különálló háromjegyű szám. Online fizetésre minden MasterCard, Visa és American Express bankkártya alkalmas, de amennyiben a kártyát kibocsátó bank engedélyezi, már a Maestro és Visa Electron kártyák is.

Minél nagyobb összegben vásárolunk az interneten, annál inkább célszerű azt kártyával kifizetni! Egyrészt azért, mert a kártyás fizetés bármilyen probléma esetén visszavonható, szemben az utánvéttel, ahol csak a csomag kifizetése után nézhetjük meg annak tartalmát és a fizetést ezt követően már nem lehet visszavonni. Másrészt az utánvéthez készpénzt kell magunknál tartanunk, így minél nagyobb az összeg, annál nagyobb a veszteségünk lopás, elvesztés vagy csak egyszerű tévedés esetén (pl. két bankjegyet összekeverünk egymással, vagy egy darab húszezres helyett kettőt adunk). Harmadrészt az sem elhanyagolható szempont, hogy egy bankkártyával előre kifizetett termék esetén a futár nem értesül arról, hogy mekkora értékben vásároltunk."

Forrás: https://www.veddaneten.hu

 

Azt is érdemes mérlegelni, hogy általában a bankkártyás fizetések esetén ingyenes a házhozszállítás

 



 

Chargeback eljárás magyarországon

 

Ha bármi probléma lépne fel a kártyás fizetést követően: nem kaptad meg a terméket, nem azt kaptad, sérült, hibás, hiányos stb, akkor lehetőséged van egy chargeback eljárásra.

Ebben az esetben jelzed bankodnak a tranzakció visszahívására vonatkozó igényedet, majd a bank a kérdéses összeggel terheli az eladó számláját, így visszakapod a pénzedet. A chargeback kapcsán semmilyen kár nem érhet, a felmerülő - általában 1-2%-os - költséget az eladó cég fizeti. Ha a későbbiekben is visszaél vásárlói bizalmával a bank visszavonja tőle a bankkártyás fizetés lehetőségét. Elmondható tehát, hogy az internetes fizetés tisztessége mind a vevő, mind az eladó, mind a bank(ok) elemi érdeke.

Amennyiben ezt a tranzakciót követő 30 napon belül teszed meg, a törlés azonnali, a kártyaelfogadó cég megkérdezése nélkül megtörténik. Chargebackkel ezt követően is - összesen 180 napig - élhetsz, de 30 napon túl a bank, mielőtt visszavezetné a pénzedet a számládra, lehetőséget biztosít a kártyaelfogadónak, hogy bizonyítsa, ténylegesen teljesítette szolgáltatást a számodra.

Fontos tudni, hogy a fenti szabályok kizárólag az online tranzakciókra vonatkoznak, ahol a vevő és a kereskedő nem kerül fizikai kontaktusba egymással.

Chargeback folyamat elindításakor lényegében egy már korábban létrejött tranzakciót a bank a számlatulajdonos utasítására visszavon, ezzel egy időben az adott kereskedő számláját megterheli.

 

Mit érdemes tenned a chargeback előtt?

 

Mielőtt rohannál a kártyakibocsájtó bankodhoz azonnal chargebackelni egy ismeretlen tétel miatt, amit bankszámládon vagy bankszámlakivonaton vettél észre, vizsgáld meg, hogy valóban olyan vásárlásról van e szó, amit mi nem hagytál jóvá. Ha nem ismered a tranzakció eredetét, vagy csak nem vagy biztos benne, érdemes a vásárláshoz tartozó céget felkeresni, hogy tisztázni tudd a vitatott tételt.

A kereskedő saját érdeke, hogy ügyfelei elégedettek legyenek és megtartsa őket, illetve a chargebackek kivédése, hiszen a kereskedővel komoly büntetéseket fizettetnek ki, ha egy bizonyos százalékot meghaladó chargeback érkezik be hozzá. Ezért természetesen meg is van rá az eszköze, hogy a tévesen vagy hibásan levont összeget visszajuttassa a számládra (refund tranzakció). Tehát ha van rá mód, győzd meg a kereskedőt, hogy utalja vissza a szóban forgó összeget, mindenki jobban jár (ugyanígy járj el, ha pl. hibás terméket kaptsz, vagy nem azt a terméket kaptad amit megrendeltél).

 

Cégként törekedj arra, hogy chargeback helyett refund tranzakciód legyen
 

A fő különbség, hogy ha te teszed vissza a kártyájára a pénzt (refund), akkor nincsen büntetés és békében váltok el. Persze ha jogtalanul kéri vissza az összeget és ezt te igazolni is tudod, akkor nem kell aggódnod. Csak benyújtod a szükséges bizonyítékokat és eldöntik kinek van igaza.

Azonban, ha sok ilyen eljárás indul ellened, akkor megvonják tőled a bankkártyás fizetés lehetőségét. Hiszen akkor valamit nem jól csinálsz. Nem jól tájékoztatod a vevőidet vagy egy elképesztően rossz rétegnek akarsz értékesíteni. Feltéve, ha a terméked teljesen rendben van, nem csak te gondold ezt róla.

 

Chargeback eljárás lépései

Amennyiben a szolgáltató nem kompromisszumképes a refundot illetően, célszerű felkeresni a kártyakibocsájtó bankodat. Erre általában a tranzakció létrejöttétől számítva 120-180 nap áll rendelkezésedre

Kérd a bankodban egy chargeback űrlapot. Bankja válogatja, de az alábbi információkat mindenképpen meg kell majd adnod:

  • Kártyatulajdonos neve
  • Kártyaszám
  • Vitatott tranzakció dátuma
  • Kereskedő adatai
  • Tranzakció szám
  • Vitatott összeg / Valutanem
  • Indok (eset rövid leírása)

Miután kitöltöttük az űrlapot, a bank előzetesen jóváírhatja a vitatott összeget a számládon, de a legtöbb eseteben előbb a kártyatársaságok (Visa, Mastercard stb.) illetékes részlegének továbbítják az ügyet. Általában 30 nap alatt megtörténik a kártalanítás, de előfordulhat, hogy akár fél évig is elhúzódik kivizsgálás, ugyanis a kereskedőnek van joga „fellebbezni”, és bizonyítani a tranzakció jogosságát.

A chargeback nem arra való, ha meggondoltad magad és kéred vissza a pénzed. Hanem arra, ha a kereskedő nem teljesítette azt amit vállalt visszakapd a vételárat. Ezt fontos tudnod, mert a jogtalan chargeback visszafelé sülhet el.

 

Nagyobb a biztonság, ha online, bankkártyával fizetsz?
 

Egyértelműen igen!
 

Bankkártyás fizetés a legbiztonságosabb - Chargeback eljárás magyarországon
 

 

Ha online vásárolsz, fizess bankkártyával, mert az adja a maximális biztonságot. Nem csak a bankod, de a kártya társaság is védi az érdekeidet


 

A legutóbbi eset, amikor a Green Holidays utazási iroda csődbe ment és az utasok futottak a pénzük iránt.

"Viszont a bankkártyával fizető utasoknak nagy szerencséje lehet: megvan rá az esély, hogy a kártyás visszatérítés (chargeback) útján a teljes befizetésüket viszontlátják. Ez az eljárás a kártyával fizetőket védi elsősorban az online tranzakcióknál attól, ha a megrendelt szolgáltatást vagy árut nem kapnák meg. A visszatérítés nem automatikus, minden esetet megvizsgálnak a bejelentő elmondása, dokumentumai alapján, a 2-3 hónapos vizsgálat lezárta után fizetik vissza a jogos követeléseket. A lap cikke szerint a kártyakibocsátó bank jellemzően azonnal továbbigényli a bepanaszolt eladó/szolgáltató kártyaelfogadó bankjánál, amely a követelés összegét inkasszálja az eladótól/szolgáltatótól. Utazási szolgáltatásnál azonban sok esetben nem a szolgáltatónál, hanem egy közvetítő cégnél történik a fizetés.

Ezért a nagy kérdés most az, hogy az egyedi esetekre kitalált chargeback alkalmazható-e egy csőd esetén, és ki állja ilyenkor a cechet.

A Malév 2012-escsődjénél a repülőjegyet ügynökként értékesítő utazási irodák tömegénél inkasszáltak a kártyaelfogadó bankok a náluk panaszt tevő utasok "megbízásából". Az érintett társaságok jelezték: ők a repülőjegy árát továbbutalták a Malévnak, nekik az ügyletből csak szerény jutalékbevételük volt. Az egyik repülőjegy-értékesítő cég pert is nyert a vele szemben inkasszót alkalmazó bank ellen
."
Forrás: portfolio.hu

 

A történetben nem is az a legérdekesebb, hogy akkor most kitől lehet, kell visszavonni a kártyás fizetések tranzakcióit, hanem az, hogy megtették!

 

Akik online bankkártyával fizettek, azok visszakapták a pénzüket. Akik utaltak vagy készpénzben fizettek, azok csak reménykedhetnek, csak feleslegesen.

 

Összefoglalva

Online rendelések esetén a bankkártyás fizetés a legbiztonságosabb. Védi a vevőt és védi a kereskedőt is.

Ezért, ha te olyan vállalkozás vagy, akinek nem a vevők tisztességes kiszolgálása a célja, akkor ne használd a Sales Form szolgáltatást, mert a bankkártyás fizetéstől tönkremész.

Viszont, ha szeretnéd, hogy a vevőid biztonságban és kényelmesen tudjanak tőled vásárolni, akkor vezesd be a bankkártyás fizetést. Jelenleg a cégek 1%-nak lehet online bankkártyával fizetni, miközben 2016-ban 4000 milliárd forint értékben költöttek az emberek kártyával.

Ha ki akarod venni a részed, akkor ebben segít neked a Sales Form, ami egy okos rendelési űrlap. Nem csak a bankkártyás fizetést tudod automatizálni vele, de a fizetést követő folyamatokat is:

  • Automatikus számlázás
  • Hírlevél sorozat
  • Remarketing
  • Automatikus logisztika
  • Ügyfél adatok átadása a CRM vagy tagsági rendszerednek.

Kezd el modernizálni a céged és vezesd be a digitális világba, ahol a folyamatok gördülékenyek és automatizáltak.

A Sales Form szoftver egyszerre használhatod az összes honlapodnál és még programozóra sincs szükséged, mert nem kell a honlapodba integrálni, nem kell telepíteni vagy beállítani.


Sales Form funkciókról bővebben >>

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : chargeback

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.