Egy bizonyított vásárlói hűségprogram, amely működik?

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az előfizetői rendszerrel egybekötött hűségprogram egy bevált módszer, amellyel növelheted az eladásokat, javíthatod az ügyfelek megtartását és szorosabb kapcsolatot alakíthatsz ki előfizetőiddel.

Az előfizetői klub lényege, hogy egy fix díjat kérsz a klubbot használóktól, akik kedvezményes árakon juthatnak standard vagy VIP termékekhez. Egy fix éves díj ellenében a vásárlóid a hűségprogramod tagjai lehetnek, amiben számos előnnyel és állandó kedvezménnyel látod el őket.

Hogyan teheted vonzóbbá ezt a programot?

 

Egy bizonyított vásárlói hűségprogram, amely működik?

 

Mi az, amit egy haladó webáruház másképp csinál 2020-ban?

 


 

A vásárlókat márkahűvé tenni talán neked is héroszi küzdelem és minden nap sakkban tart a feladat.

Nem új keletű dolog a hűségprogram rendszere, amelynek célja, hogy ösztönözze az ügyfeleket arra, hogy újra vásároljanak tőled. Megfelelő kezdeményezéssel az első vásárlókat ismétlődő ügyfelekké változtathatja.

Kevesen csinálják azonban jól.

Ritkán térül meg a befektetett energia és számos kereskedőnél visszamaradnak a várt eredmények.

 

A hűségprogramot olyan üzleti modellel alkalmazni, mint az előfizetői rendszerek, már szokatlan, bizarr és elsőre szkepticizmust válthat ki belőlünk.

 

Azonban úgy fest a számokból, hogy a márkahűségért vívott harc egyik zászlóhordozói és jóval eredményesebbek, mint az eddig ismert és megszokott hűségprogrammegoldások.

Merüljünk hát be.

 

 

Egy dolog, amit egy haladó webáruház másképp csinál 2020-ban?

 

Az átlag azon rugózik, hogy egyre több és több vásárlója legyen, az előrelátó és haladó kereskedő viszont azon, hogy növelje a vásárlói élettartamot.

A McKinsey felmérése szerint a kényelem, az érték és a személyre szabott élmény tartozik a fogyasztók legfőbb szempontjai közé, amikor úgy döntenek, hogy folytatnak egy előfizetést.

 

kényelem

érték

személyre szabott élmény

 

Ezt azért fontos tudnod, mert sosem leszel sikeres, ha nem törődsz a visszatérő vásárlókkal. Különösen külföldön fogsz találni tenger sok olyan előfizetéses webshopötletet (de nem muszáj hozzá webáruház), melyek azonnali törzsvásárlókat generálnak.

Ha megmaradsz csak és kizárólag a hagyományos webáruházas modellnél, körülményes és nehéz feladatot veszel a nyakadba, ha a vásárló élettartamát növelnéd (pl: szezonálisan adott kuponokkal, törzsvásárlói kártyákkal).

 

Miközben szeretünk részletben fizetni, szeretjük a kedvezményeket, a kényelmet és az automatikus dolgokat, amiért a kisujjunkat sem szükséges megmozdítanunk. Ezért a legsikeresebb webáruházak extra aktívan dolgoznak azon, hogy visszatérő elégedett vevőik legyenek.

 

A visszatérő vevő:

 

  • gazdaságosabb és olcsóbb (sokkal kevesebb marketingköltésből éred el, kevesebb a ráfordított összeg)

 

  • nyögvenyelős újraeladás helyett a bizalom miatt könnyebb eladni neki újra és újra

 

  • a nagyobb értékű termékektől sem riad vissza és könnyebb rávenni s magasabb kosárértékre

 

  • mivel a webáruházak jelentős része az új vevőkre fókuszál, neked komoly versenyelőny.

 

 

Egy előfizetés viszont nagyobb értéket jelent az előfizetők számára és a legjobb hűségprogramokkal párosítva olyan jutalmakat kínálhatsz a vásárlóknak, amelyek meghaladnak egy „normális tagságot”.

A fizetett programnak tartalmaznia kell a tagok kizárólagos előnyeit. Ellenkező esetben elveszíti értékét.

 

A legtöbb sikeres webáruház vagy termékek értékesítője nemcsak előre összekészített dobozokat, termékcsomagokat ad el előfizetésben, hanem klubtagságot is.

 

Ha a klub tagja vagy, akkor kedvezményesen vásárolhatsz a többi termékből. Ha a klub tagja vagy, akkor minden hónapban kapsz egy ajándékcsomagot.

Ha a klub tagja vagy, akkor  hasznos információkat kapsz a termékkel, a hobbiddal vagy az érdeklődési köröddel kapcsolatban.

 

 

Vegyük például a Barnes & Noble online könyvesboltot:

VIP programjuk 25 dollárba kerül évente és kedvezményeket, ingyenes szállítást és egyéb előnyöket kínálnak. De hogyan lehet rávenni az embereket, hogy fizessenek 25 dollárt, hogy csatlakozzanak egy hűségprogramhoz?

 

  • 40% kedvezmény a keménytáblás bestsellerekből a boltban.

 

  • Lehetővé teszik a mai bestsellerek megismerését és az otthoni könyvtár építését – pénztárcabarát módon!

 

  • 10% kedvezmény a Store-ban beleértve a magazinokra és a Café termékekre is.

 

  • Korai hozzáférés: akciós áron vásárolhatsz új könyveket és bejelentkezhetsz a mellékeseményekre is, mindenki előtt. (pl. interjúk a szerzőkkel stb.)

 

  • Különleges születésnapi ajánlat: valami apróság a szülinapodra.

 

  • Jelentkezési bónusz: 20% kedvezmény az első vásárlásból és egész évben kapod a csak tagoknak szóló kuponokat.

 

  • Ingyenes szállítás minden megrendelés esetén - minimális vásárlás nem szükséges.

 

 

Megmutatják a program értékét a költségekhez képest: azt látod, hogy a program értéke meghaladja a költségeket. Ráadásul számos testimonialt is felhasználva hangsúlyozzák is ezt az értéket.

 

Az előfizetéses e-kereskedelem forró talaj.

 

2016-ban a legnagyobb előfizetői vállalkozások több mint 2,6 milliárd dolláros árbevételt értek el az USA-ban, szemben a 2011-es 57 millió dollárral. A koronavírus-járvány következtében a vállalatok 22,5% -ánál nőtt az előfizetésük növekedési üteme.

E számok ellenére az előfizetések nem adják el magukat és az ügyfélmegőrzés kulcsfontosságú az előfizetéssel rendelkező vállalkozások számára. Mivel a meglévő ügyfeleket általában olcsóbb megtartani, mint folyamatosan újakat toborozni.

 

Major League baseball-csapat hozott létre olyan előfizetési modelleket, mint az Oakland A's, a New York Mets, a New York Yankees, a St. Louis Cardinals és a Minnesota Twins.

Például az A Access Pass tagsági programja négy lehetőséget kínál fel a rajongóknak az alapján, hogy hány játékot akarnak meglátogatni: 10, 24, félévszak vagy teljes szezon.

A Major League Baseball csapatai is szeretnék javítani kapcsolataikat a szurkolókkal és emelni az elkötelezettség szintjét.

 

Havi 39 dollárért bárki, aki rendelkezik iPhone-val vagy Android-szal, regisztrálhat az alkalmazásalapú programra és mobiljegyeket tölthet le 78 játékra a szezonban. Ezután a kapunál beolvashatják mobiljegyeiket.

A program neve Amazin 'Mets Pass.

Az előfizetések tehát működnek, az előfizetéssel összekötött hűségprogramok még inkább. Hozom is a példákat, hogyan tedd vonzóbbá.

 

 

 

Hogyan teheted a hűségprogramodat még vonzóbbá?

 

 

1. Adj egyedi előnyöket!

 

Még mindig a kényelem, az érték és a személyre szabott élmény a kulcsszó.

Vásárlóidat a hűségükért különféle jutalmakkal ajándékozod meg.  

Gyors vagy ingyenes szállítás. Hűségprogram, mely váratlan jutalmakon alapul? Ez sem szokatlan.

A KFC programjában minden a váratlan jutalmakról szól, kezdve a kedvezmények összegétől, a korlátozott idejű ajánlatokhoz való korai hozzáférésen át az exkluzív árukig, egészen addig, hogy elsőként kapsz értesítést egy titkos menüről.  

 

 

 

2. Épít közösséget!

 

Az elkötelezettség kiváltja a közösség tagja vagyok érzést.  

Megkönnyítheted vásárlóidnak a kapcsolattartást és ösztönözheted a tagokat, hogy népszerűsítsék a márkád.

Például az általuk főzött ételt tegyék közzé az étkészletes dobozukkal, amire előfizettek nálad, az Instagramon a megfelelő hashtag-szal vagy osszák meg kicsomagolási tevékenységeiket a Facebookon.

 

A felhasználók nemcsak egymással lépnek kapcsolatba, hanem tartalmat is létrehoznak neked.

Az emberek szeretik megosztani az életüket másokkal és egy új termék kipróbálása tökéletes tapasztalat, amelyet megoszthatnak barátaikkal. Az ilyen típusú közös tapasztalatok erős affinitást és kapcsolatot teremtenek egy márkával, felerősítve az ügyfélélményt és növelve a jövőbeni visszatérési vágyukat.

 

 

Jutalmazd, jutalmazd, jutalmazd őket a tevékenységükért!

Az Ipsy márkánál minden hónapért pontokat kapsz, amikor megkapod a táskád, plusz további pontokat kapsz a véleményekért. Ez egy havi szépségápolási doboz, különleges pontrendszerrel.

Ezek a pontok gyorsan összeadódnak és a pontjaidból származó jutalomelemek mindig nagyszerűek. Extra kedvezmények, azonnali hozzáférés a legújabb táskákhoz és szuper kedvezményes kiegészítők .

Biztosíts többféle lehetőséget a jutalmak megszerzésére, és ne csak az elköltött pénzre, hanem a teljes élményre koncentrálj.

 

 

3. Jutalmazz, hogy viszik a híred!

 

Jutalmazd meg az előfizetőket különböző típusú társadalmi elkötelezettségért is.

Ha követnek téged az Instagram-on, vagy kedvelik a Facebook-oldalt és megosztják a bejegyzéseidet. Adj nekik többféle lehetőséget a jutalmak megszerzésére.

Vagy például meghívnak három kollégát az előfizetésbe.

Ha az előfizetőid pontokat halmoznak fel, a lemondás már kevésbé lesz vonzó, mert az összes pont elvesztését jelenti, amit akár az előfizetés megújításánál beválthatnának.

A pontok számának növekedésével a jutalmak értéke is növekszik.

 

Ott van például a kidpik.

A legaranyosabb és legegyedibb divatos lányruhák mellett minden dobozban számíthatsz valami kis INGYENES ajándékra, amelyet gyermeked megtarthat.

Da a különlegessége abban is rejlik, hogy barátprogramot kínál barátaid számára, amelynek segítségével 20 dollárt kereshetsz, amelyet felhasználhatsz a következő dobozodra, miközben szeretteidnek 20 dollárt is adhatsz az első kidpik-rendeléséhez!

De hasonlóan működik ez a YogaClub márkánál is. Ha barátaidat irányítod a márkához, csak 19 dollárt fizetsz dobozonként.

 

 

 

 

4. Szabd testre!

 

A Birchbox olyan előfizetői alapú platformot hozott létre, ahol megfizethető áron az emberek a preferenciáiknak megfelelő szépségápolási termékmintákat kaphatnak. Közel 850 000 előfizetőre nőtte ki magát mindösszesen 3,5 év alatt.

A márka egy virtuális barát és szépségtanácsadó, rendet tesz a rendetlenségben és a termékeket a házad elé szállítja. Vadonatúj koncepcióval törte meg a szépségpiacot, ugyanis minőségi és testre szabható termékeket biztosítottak (összeállíthatod a saját profilodat is).

 

A Stitch Fix  havonta öt ruhadarabot küld az előfizetőknek. 

Az előfizetők kiválaszthatják, mit szeretnének megtartani és visszajelzéssel visszaküldhetik azt, ami nem tetszik.  Stitch Fix stylistja ezt tudomásul veszi, és az előfizetővel együttműködve létrehoz egy „stílusprofilt”. 

Ezeket az információkat felhasználjuk az előfizető következő dobozának javításához. Az egyes dobozok szorosabban illeszkednek az előfizetők ízléséhez és preferenciáihoz, így valószínűbb, hogy elégedettek lesznek előfizetésükkel, és hűségesek maradnak a márkához. 

 

Robbie Kellman Baxter, ügyfél-hűségszakértő beszélt az előfizetői hűségmodell útjáról:

"Az előfizetési szolgáltatások robbannak és a technológia ezt lehetővé teszi. A vállalatok imádják az előfizetési modelleket az ismétlődő bevételekért. A vásárlói viselkedés követése könnyebb. Sokkal jobb adatokat kaphat, ha valaki feliratkozik. Nagyon vonzó a vállalat számára mind a bevételek, mind az adatok szempontjából. Az előfizetői szolgáltatások vonzóak a fogyasztók számára is, akik értékelik a másképp csomagolt értéket”.

 

 

A prémiumhűség, mint minden előfizetői modell, a kapcsolatról szól.

A hűségprogramod azt jelenti a gyakorlatban, hogy a márkád által kínált abszolút legjobbat kapják vásárlóid. Ez elkötelezett vevőket hoz létre, akik többet költenek és gyakrabban vásárolnak (előfizetéses rendszerben állandó vevőid lesznek).

A prémium tagok úgy érzik, mintha egy exkluzív klub tagjai lennének.

A hűség az értékről szól, és amikor az ügyfelek meglátják ezt az értéket a hűségprogramodban, márkanagykövetekké válnak.

 

 

Magyarországon bonyolult megvalósítani egy előfizetéses hűségprogram-rendszert?

 

Talán örülnél, ha azt mondanám, hogy igen.

Mert ez esetben könnyebb lenne nyugtázni, hogy miért nem kezdesz bele a konkrét ötletek megvalósításába.

Az igazság az, hogy itthon is minden adott egy ilyen rendszer kiépítéséhez.

 

Ezt teszi felhasználóbaráttá és könnyűvé a SalesForm is.

 

SalesForm funkciókkal kezelheted az előfizetéseket, lemondásokat, lejárt kártyákat, több és újabb termékeket (csomagok, hűségprogram, tagság), a lemondásokat.

Sikeres és sikertelen rendelés utáni leveleket, az automata értesítéseket terhelés előtt és folyamatos kapcsolattartást e-mailben.

Érdekel, hogy mi mindent köszönhetsz még a SalesFormnak?

Az automatizált számlázáról még nem is beszéltem. Nézd meg, mit tud a SalesForm.

 



 

Az előfizetéses klubrendszerek a jövő! - Mi is kell hozzá?

 

Bankkártya elfogadás

 

A sima bankkártya elfogadás nem lesz jó. Az ismétlődő vagy recurring fizetés kell. Ez kiemelt kockázatú fizetési mód, ezért komolyan veszi a bank, hogy kivel szerződik. Ne aggódj, segítünk.

 

Banki szerződés

Mi az OTP SimplePay és a CIB bankot ajánljuk. Felejtsd el a PayLike, Barion, PayPal triászt.

 

Kell egy fizetési megoldás

Ami kezeli az ismétlődő vonásokat.
Ehhez mi a SalesForm platformot ajánljuk.

 

Kell egy számlázó

Használhatod a szamlazz.hu vagy a billingo.hu rendszerét.

 

Kell egy wordpress

Egy teljesen önálló wordpress-t használj a klubtagsági oldalhoz, mert egyedi pluginek kellenek hozzá. Nem érdemes keverni bloggal, meg cégbemutató oldallal.

Miért wordpress? Mert olcsó és rugalmas rendszer. Könnyen formálhatod az igényedre. Ráadásul nem tudsz kitalálni olyat, amire ne létezne legalább 5 plugin.

 

 

Kurzusok esetén kell egy kurzus plugin és egy tagsági plugin

Csináltunk egy egyedi fejlesztést és ott van a legnépszerűbb kurzuskészítő: a learndash. Ha egész évre szóló kurzusokat kínálsz fel hűségprogram-rendszerben (kedvezményekkel), szükséged lesz rájuk.

 

Érdemes egy hírlevélküldőt is használnod, hogy tudj kommunikálni és automatizálni.

Mi erre a MailerLite levelezőt ajánljuk, mert 1000 vevőig ingyenes. De teljesen jó az ActiveCampaign vagy a Mautic is.

 

Mi kell még és mire kell gondolnod, ha egy ilyen rendszert építesz? Írtam róla egy 7 oldalas ellenőrző listát. Itt tudod letölteni: https://bit.ly/ekm-jovok

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : előfizetéses rendszer, előfizetéses hűségprogram, salesform, ügyfélélmény

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.