Az ismétlődő bevételen, előfizetéses rendszereken alapuló üzleti modellekkel rendelkező márkák esetében fontos, hogy olyan élményeket adjanak, amelyek még inkább megtartják hosszú távon az ügyfeleket és növelik a vásárlói élettartamot.
Egy elhanyagolt, nehéznek tűnő, de annál több potenciált magában rejtő program bevonása épp ebben segíthet. Megmutatom, hogyan használd fel okosan.
Előfizetéses hűségprogramok. Miért sikeresebb ez a megoldás az ingyenes törzsvásárlói rendszerektől (pl: a pontgyűjtős verzió) vagy amikor a kedvezmény értékét vásárlási összeghez kötöd?
Egy webáruház motoros kasza tud lenni – mégis ingoványos talaj, sokan ölnek bele pénzt, égetik már meg magukat. Csalódnak vagy épp küzdenek, mint malac a jégen.
Mások nem tudják, hogyan álljanak neki, milyen stratégiát kövessenek.
Azaz keresik az online kereskedelem lapát nyelét.
A webáruházak többsége úgy érzi, talicskával kellene tolnia a pénzt a marketingre, hogy felvegye a versenyt a konkurenciával.
Úgy érzik a bevételük, az ár-összehasonlító oldalaktól függ és a „akció”, „most olcsóbb”, és „hihetetlen kedvezmények” fogják mágnesként vonzani az új vevőket. Hol a kosárértékkel babrálnak, hol a futárszolgálaton rugóznak.
Azon, hogy miként tudják visszatérő vásárlóvá tenni a vásárlóikat.
Pedig ez volna a marketingköltségeik csökkentésének, a kiszámítható futár- és logisztikai költségeknek, a kiszámíthatóbb webáruház-működésnek és profitnak az egyik kulcsa.
Van valami bizsergető érzés abban, amikor egy hosszú nehéz nap után csomagot hoznak neked. Annak ellenére, hogy esetleg te magad rendelted meg, egy ajándék érzését kelti.
Kinyitni és kibontani.
Egyszerűen jó érzés.
Miért hozom fel ezt? Az előfizetéses e-kereskedelem izzik.
Az előfizetéses dobozok, csomagok nem valami kiszámíthatatlan sikerrel kecsegtető „új hóbortok”. Az USA-ban az ilyen weboldalak látogatása már az elmúlt években is robbanásszerű eredményeket ért el: több mint 3000 százalékkal nőtt.
2016-ban a legnagyobb előfizetéssel rendelkező vállalkozások több mint 2,6 milliárd dolláros árbevételt értek el – szemben a 2011-es 57 millió dollárral. Sőt, a koronavírus-járvány következtében a vállalatok 22,5% -ánál nőtt az előfizetésük növekedési üteme.
Igen, jól látod, külföldi példa.
Írtam már róla, hogy léteznek olyan modellek és stratégiák, amikkel a legegyszerűbbnek tűnő, szinte filléres termékekből is hosszú távú stabil és folyamatos bevételre lehet szert tenni.
Az előfizetéses modell a jövő értékesítési modellje – mivel annak, akinek fix előfizetői vannak, kiszámítható bevételei, előre kalkulálható költségei is. Tehát kiszámíthatóbb a működése.
Automatizált, kiszámítható bevételt jelentenek egy előfizetéses modell révén.
A vevők is szeretik, mert
Leginkább külföldön láthatsz rengeteg példát előfizetési modellekre (itthon is vannak már), melyek a mindennap használt termékektől a meglepetésboxokig terjednek.
Hogyan húzhatsz hasznot egy előfizetéses, havi díjas rendszerből – a BarkBox példája
Azonban most feljövőben van egy olyan unalmas területen is alkalmazható az előfizetéses modell, amelyet a legtöbb webáruház nyűgnek tart. Pedig aranybányán ülnek.
De hadd magyarázzam el egy kicsit, hogy megértsd.
Hűségprogram. Klubtagság. A mumus a cégeknél.
Talán neked is van néhány kártyád valahol a pénztárcádban, amik szinte terepszínnel a környezetbe olvadnak.
Különösebben nem érzel késztetést a használatukra.
Gyűjtögetnek, gereblyézned kellene a pontokat, amiket majd reményeid szerint valamikor beválthatsz, és 4 hónap múlva a téli kabátod vásárlásánál fel is tudod majd használni.
Már, ha egyáltalán nem hagyod el valahol, mert amikor az eladó széles mosollyal az arcán megkérdi:
– „Klubkártyád van?”
– „Ohh, igen. Van, valahol. Csak tudnád hol.”
Mindeközben napi szinten kapod a promóciós mappádba ugyaninnen a VIP ajánlatokat, ami csak a klubtagoknak szól.
És amit gyakorlatban sosem használsz ki, mert most nincs elég pontod, vagy nem érzel égető szükséget egy vásárlásra.
Elsősre talán furcsának tűnik pénzt kérni a vevőktől még a tagságért is, de a statisztikák szerint a legjövedelmezőbb webáruházak bevételeinek 40%-a az ismétlődő ügyfelektől származik, ők pedig csupán a weboldal látogatóinak 8%-át jelenti – írja a Minner.
Az előfizetői klub lényege, hogy egy fix díjat kérsz a klubbot használóktól, akik kedvezményes árakon juthatnak standard vagy VIP termékekhez. Egy fix éves díj ellenében a vásárlóid a hűségprogramod tagjai lehetnek, amiért cserébe:
Ha ügyes vagy, a webáruházadban feltűnteted a rendes ár mellett a kedvezményes hűségprogram árát is, hogy lássa mindenki, mennyivel olcsóbban megkapná, ha klubtag lenne.
A titok még csak most jön.
Miért sikeresebb ez a megoldás az ingyenes törzsvásárlói rendszerektől (pl: a pontgyűjtős verzió) vagy amikor a kedvezmény értékét vásárlási összeghez kötöd?
Az emberek a kényelmet kedvelik, a nyűgöt és feladatokat viszont kerülik. A kivitelezés brandépítő funkcióval is bír. Az előfizetési hűségprogramok növelik a márkaértéket.
Ez egy kényelmi szolgáltatás is.
Vásárlód egy fix összeget fizet mondjuk egy évre azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramodhoz.
Számára előnyös:
Minden vásárlás kapcsán és minden termékre adod mindezt.
Tudja, hogy a jövőben, amíg tart az előfizetése, branded bármely termékét annyival olcsóbban fogja megkapni, mint amennyit a kedvezményben felkínálsz neki.
Nem fogja a pontokat számolgatni és szorgosan gyűjtögetni, vagy csak azért megvásárolni azt az újabb felesleges sapkát, hogy meglegyen az összeg, amiért megkaphatja a kiszemelt felsőt.
A leárazásaidban is összegereblyézheti a termékeket, mert ezeken is csak törzsvásárlód vehetnek részt, amit évente egyszer szervezel.
Ha ügyes vagy, természetesen a tagságod bővítését erre a napokra teszed.
Olyan exkluzív, csak törzsvásárlóknak elérhető termékeket, szolgáltatásokat kínálsz, amivel még értékesebbé teheted a tagságot.
Ők pedig úgy érzik, hogy megtérül számukra a tagsági díj. A gyakorlatban átlagosan 2-4-szer többet is költenek, mint egy átlagos vásárló.
GNC PRO box hűségprogramtagsága ingyenes ajándékokat, 8+ mintát, kuponokat és egyebeket kínál, melyeket évente kétszer házhoz szállítanak. Választhatsz egy férfi vagy női Performance, Wellness vagy Weight Management PRO Boxot, hogy rengeteg jó dologhoz juthass hozzá az edzésed során.
A dobozokban olyan termékek szerepelnek, mint az edzés előtti fehérje, gyógynövények és vitaminok.
Klassz termékek. Klasszul belőtt klubtagságdíj.
VIP lehetőségek, kitalált akciók, kedvezmények a fizetős klubtagoknak.
És természetesen szükséges egy felépített online rendszer, ahol látod a tagok listáját, költéseit, az előfizetés időszakait. E-mail-rendszer, amivel kommunikálni tudsz a klubtagokkal.
Egy landing oldal, ahol magát a klubtagságot igényelhetik. Egy számlázórendszer, bankkártyás fizetést megvalósító rendszer és persze a legjobb az, ha ezt már automatizálni tudod.
A hűségprogram indítása könnyebb a SalesFormmal, ahol az ismétlődő fizetés vagy recurring fizetés is megvalósítható.
A SalesFormmal megvalósíthatod:
Ha nincs webshopod, akkor egy egyszerű honlap is elegendő hozzá, ahol bemutathatod a csomagajánlatot egy landing pagen. A Megrendelem gombra kattintva pedig megjelenik az okos rendelési űrlap, a SalesForm. Aminek segítségével lesz egy céges fizetési domained. Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást.
Ki tudod listázni a lejárt előfizetéseket.
Az előfizetéseknél tetszőlegesen tudsz listákra szűrni, láthatod vásárlód fizetési történetét. Tudsz szolgáltatást törölni vagy kézzel terhelni egy kártyát, ha szükséges.
Összekötheted számlázóprogramokkal mint a Billingo vagy a szamlazz.hu vagy CRM rendszerekkel. Fizikai termékek esetén még a termék kiszállítást is kiszervezheted: pl. ott a webshippy vagy webshopiroda.
Habár vásárlód kisebb összeget fizet havonta, neked ez az összeg kitermeli a hirdetés költségét és mivel havonta vonod az összeget a vásárlódtól, ösztönözd arra, hogy vásárolja le a kedvezményeket, vegyen részt a VIP-tagoknak kínált leárazásokban és használja ki a tagságát.
Ezzel a fizetett előfizetéssel prémium jutalmakat, kedvezményes kuponokat vagy különleges ajánlatokat kínálsz a vásárlók számára. Könnyedén ösztönözheted a leghűségesebb ügyfeleket, hogy többet költsenek termékeidre.
Valósítsd meg te is akár techidegenként a saját előfizetéses rendszered, a saját hűségprogramod. Ha te is patetikus nyugalommal ülnél a kanapén, miközben tudod, hogy bosszúság és macera nélkül egyszerűen raktál össze egy előfizetéses hűségrendszert és mindent szinte leautomatizáltál, akkor nézd meg, hogy mit nyújthat neked a SalesForm.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : ügyfélélmény, webáruház, előfizetéses rendszer, hűségprogram, előfizetéses hűségprogram
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.