Az előre fizetés az értékesítésedben hatékony. Elsöprően hatékony.
A kérdés az, miért konvertál ez a fajta fizetési forma klasszabbul, mint az utólagos fizetés? Mostani cikkemben azt mutatom be, hogy egy jól felépített bankkártyás fizetési rendszerrel és előre fizetési lehetőséggel hogyan könnyítheted meg a vállalkozói mindennapjaidat.
“Ez engem nem motivál” – vevőd körülbelül ezzel a felütéssel reagálhat arra, hogy megrendelt valamit (vagy elkezdte a rendelést), még nem fizette ki… de talán lassan ki kellene?
Hiába noszogatod, nyaggatod, hogy rávedd a cselekvésre. Hogyan lehetne előcsalogatni és tudatosan rávezetni a fizetésre?
Először is meg kell értened, hogy miként működik az emberi agy.
Amikor reggel kipattansz az ágyból, majd beleveted magad a fajsúlyos munkába, azonnal nekilátsz elhessegetni magadtól a befejezetlen dolgaidat:
A benned élő „feledékeny kismanó”, a projektjeid sunyi kis trollja a megfelelő pillanatban mindig csak úgy odaszúr egy „befejezetlen ügyet”, amivel betalál és kizökkenté tesz.
Máris kizökkentenek a tolakodó gondolatok.
Azok a gondolatok, amik befejezetlen tevékenységekre hívják fel a figyelmünket. Az emberi agy viszont szereti a befejezett, lezárt dolgokat (olvass bővebben a Zeigarnik-hatásról, a kognitív torzításról).
Fotó: ecaruso01.medium.com
Ennek a jelenségnek esel áldozatul nap mint nap, és esik áldozatul az ügyfeled, vevőd is. A befejezetlen dolgok enyhítésére viszont használhatsz
Azért használunk emlékeztetőket, mert megmutatják a vásárlóinknak, hogy hol tartanak és jelzik, hogy még nem végeztek egy feladattal.
A befejezetlenségnek ereje van.
Lehet, hogy nálad „csak” egy bérletet lehet online vásárolni egy konditeremhez, egy tanfolyamhoz, de az is lehet, hogy coachként időpontokat értékesítesz, netán netes klubtagságod van.
Egy közös pont mindegyikben van: a folyton felejtő vevő.
A folyton felejtő vevő az, aki igényel egy szolgáltatást, megrendeli vagy regisztrál; és később annyiban hagyja a díjbekérőt.
Nem jelenik meg az adott időpontban, az adott helyen.
Az utalást esetleg elgépeli, félrenyomja, feláll mellőle.
A fizetési határidőig ül rajta, mire a számlázóprogram értesítője figyelmezteti a feledékenységre. Nem azt az összeget küldi el, ami a számlán szerepel.
Ha mindezt megspékeled azzal, hogy az űrlapod átláthatatlan és mobilon navigálhatatlan felületként jelenik meg előtte, még idáig sem jutsz el.
Ki fizetett, ki nem a díjbekérőd kiküldése óta?
Mit tegyél a „nemfizetőkkel”.
Ismerős?
Az ügyfélélményhez bármi olyan eszköz, módszer hozzátartozik, ami kiváltja az „azta-hatást”.
• Olyan eszköz, amivel kényelmet teremtetsz meg.
• Olyan módszer, amivel egyszerűséget biztosítasz.
• Amivel választási lehetőséget adsz.
Akár a rendelési és fizetési módokat illetően.
Nem mindegy, hogy a terméked melletti döntés meghozatalában rengeteg „befejezetlen feladatot” és plusz akadálypályát generálsz.
Képzeld el egy pillanatra, milyen lenne csak várni az éppen aktuális ügyfelet a helyszínen, aki már előre kifizette a szolgáltatásod árát.
Felvenni vele a kapcsolatot, delegálni neki a feladatokat és kényelmes ütemben haladni a projekttel, mert már kifizette akár a teljes összeget.
Ezek az ügyfelek kártyával fizettek és azonnal kézhez is kapták a számlát.
Képzeld el, hogy ezzel a módszerrel „szűrhetnéd” a valóban komoly vevőket, akik komoly szándékukat már az azonnali fizetési szándékkal is kifejezik.
Akik néhány kattintással „letudhatják” a bejelentkezést, a szolgáltatás megvásárlását.
Szolgáltatást (fizetés után a hozzáférést), konzultációt vagy bejelentkezést azonnali fizetéssel eladni ma már nem lehetetlen.
Erre ad megoldást a SalesForm, ami az ilyen irányú „kintlévőségeidet” is könnyedén kezeli.
Ráadásul a sikeres fizetés után sem engedi el a vásárlód kezét, tehát az utánkövető módszerekkel utólag is foglalkozhatsz a vevőiddel és sikertelenből sikeres vásárlást hozhatsz létre, a vásárlódból pedig törzsvásárlót.
A SalesForm akkor lesz neked igazán segítség, ha nem szeretnéd kézzel rögzíteni a megrendelő adatait a számlázó rendszerébe, és leginkább kész értékesítési folyamatban gondolkodsz.
Ha a fizetés után a szolgáltatást automatikusan odaadnád az ügyfélnek; aki nem a kézhezvétel után fizet.
A Sales Form valójában egy megtestesült memoriterként funkcionál.
Emlékeztetőt küldhetsz a vevődnek, hogy kosárban hagyott egy terméket.
A Zeigarnik-hatást kihasználva arra készteted, hogy menjen vissza, és fejezze be a már elkezdett dolgot. A befejezetlen munka továbbra is hatással van rá, még akkor is, ha más dolgokra próbál rátérni. Világosan jelezheted az előrehaladást, hogy motiváld a felhasználókat a feladatok elvégzésére.
(A szappanoperák és a sorozatok is kihasználják ezt a hatást. Az epizód véget ér, de a történet befejezetlen. A Zeigarnik-effektusnak köszönhetően legközelebb emlékezni fognak arra, hogy ráhangolódjanak a sztorira, hogy megtudják, mi történik.)
67,19% nagyobb forgalom, avagy a kosárelhagyás kezelése egyszerűen
A rendelési oldalt akkor is elhagyják a vásárlóid, ha nem méred. Ha viszont elkezded mérni, akkor megdöbbensz milyen sok pénzt hagytál eddig az asztalon.
A SalesForm nem csak mérni tudja, mennyien szakították meg nálad a fizetést, de képes akár automatizáltan visszahozni ezeket a látogatókat és befejeztetni velük a vásárlást.
A tökéletes munkatárs a számodra, ha szeretnéd, hogy munkaidő után, hétvégén, ünnepnapokon is tudjanak vásárolni tőled.
A kártyás fizetés ugyanis nem függ banki nyitva tartástól.
Az online bankkártyás fizetést lehetővé tevő rendelési űrlappal, a SalesForm-mal elérheted, hogy az épp aktuális oldalon egy „CTA gombra” kattintva a vásárlódat végigvigye a rendszer, méghozzá automatizáltan.
A Sales Form támogatja a bankkártyás fizetést, az ismétlődő fizetéseket és a kétlépcsős fizetést is
Emlékszel még a befejezetlen dolgokra?
Vagy arra, hogy miért szeretjük, ha „todo-listaként” emlékeztetnek mindkét a teendőkre, amivel teljessé tehetünk egy folyamatot?
Pont olyannal, mint ez is:
Nos, azzal, hogy elolvastad az alábbi teendőlistát, már félig kész vagy. Segítek, hogy befejezhesd, kattints ide és nézd meg mit tud még a SalesForm az értékesítési folyamataidban.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : zeigarnik, kosárelhagyás, szolgáltatás
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.