A Facebookon hirdeted a termékeidet? Mi lenne, ha a vásárlóidnak nem kellene a céged saját weboldalára navigálnia ahhoz, hogy meg tudja venni a Facebookon látott terméket, hanem ott helyben megvásárolhatná? Mi lenne, ha ezzel növelhetnéd a konverziós eredményeidet? Mutatok egy megoldási javaslatot, amivel nitrót kapcsolhatsz a kivitelezésre!
Hogyan használd ki a Facebook Shopot okosan és vitelezd ki a legegyszerűbben a termékeladásokat a Facebookon?
A Facebook meghirdette a bolt funkcióját, szól az Index cikke.
Ez Facebook Shop névre hallgat.
"A Boltok funkció bevezetésével jobb módszert kínálnak termékeid értékesítésére a Facebookon és az Instagramon."
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Elméletben csak feltöltöd a termékképet, az árat és megadod a vásárlási URL címet. Ha tehát a Facebook posztodban képet vagy videót is elhelyeztél, akkor megjelölheted a terméked rajta és a poszttal találkozó FB-szörfölők már meg tudják venni akár automatizáltan.
A Facebook Shop által igényes, viszonylag testre szabható webáruházmegjelenést kaphatsz és a vásárlás teljes folyamata a platformon fog végbemenni, tehát nem történik átirányítás a saját weboldaladra.
Pezsdítő fuvallatként hathat ez a klassz kivitelezés a konverziók növelésére a Facebookon. A Forbes úgy írja le a hatását, hogy a Facebook Shop gyors és „natív” lesz, azaz a felhasználóknak nem kell váltaniuk az alkalmazások és a böngészők között a tranzakciók kezdeményezéséhez.
A Facebook Shop létrehozása ingyenes és egyszerű. Testre szabhatod boltod megjelenítését egyedi borítóképekkel és márkádra jellemző színekkel is.
Mire jó ez, és hogyan valósítsd meg a legegyszerűbben és a leghatékonyabban? Erre adok most neked egy ötletet.
Apróhirdetések, Marketplace (ahol külön felületet kapott az adásvétel).
Ismerős bármelyik is egy kicsit?
Esetükben viszont amint a vásárló úgy dönt, hogy pénzt akar költeni nálad, általában a céged weboldalára irányítja a Facebook, hogy teljesítse az ügyletet.
Számos esetben vásárlód ott ücsörög aztán kétségei lombos fái között, mert problémák merülnek fel a kosárfunkcióval, az előzetes regisztrációval, a fizetési folyamatokkal.
Eleve átmenni bárhová is macera.
Majd a korántsem zökkenőmentes élmény miatt valahol félbeszakad a vásárlási folyamat.
Téged pedig a vásárlások megszakításának adatai úgy csapnak arcon, mint a romlott túrótorta utáni nyári szalmonella.
Miért jobb a Facebook Shop?
Mert a felhasználók számára a Facebook, Instagram, Messenger és WhatsApp vásárlást könnyíti.
Mark Zuckerberg a Facebook Shopról
A vásárlási funkció megjelenik a WhatsApp-on és a cég többi üzenetküldő alkalmazásán is, és integrálódhat az élő közvetítésekhez is (Teleshophoz hasonlóan).
Elég lesz egy vásárlási URL, amint keresztül hozzáférnek a termékedhez ill. magához a fizetéshez; Instagram-profilodon keresztül, hirdetésekből és Insta Storyból is közvetlenül elérhetővé válhat a kínálatod.
WhatsAppon, Messengeren vagy Instagram-üzenetben közvetlenül lehet kérdezni tőled az eladótól, de ezeken az üzenetküldő alkalmazásokban történő közvetlen vásárlást is elérhetővé akarják majd tenni.
Ha a techismeret vékony pallóján egyensúlyozol, akkor jó hír, hogy a Facebook bolt létrehozása közel annyira lesz számodra csupán bonyolult, mint a Facebook-profilod létrehozása.
Csak meg kell adnod, hogy milyen típusú termékeket szeretnél árusítani, be kell állítanod a színeket, feltölthetsz borítóképet és már kész is vagy.
Elindíthatod Facebook-áruházad percek alatt.
De hogyan csinálhatod ezt még jobban, mint mások? És a vásárlási URL-nek mégis mi a bánatot adj meg? Ha teljesen nulláról állsz neki az ötletnek, hol tárold a termékeket és hogyan old meg a kiszállítást?
Máris nem is olyan egyszerű a történet?
Pár termékkel is lehetsz sikeres.
Még nem olyan rég, akinek volt pár terméke, amit el akart adni, az automatikusan webáruházat nyitott.
Majd azon agyalt, hogy hogyan tudná bővíteni a termékkínálatát és padlógázt nyomni a reklámokra. Ma már van jobb megoldás arra, ha termékeket akarsz eladni a neten, mint a webáruház.
Ezzel nem fog lenyomni a számlázás, a logisztikai feladatok és jó termékleírások nyomasztó terhe sem.
Ugyanis az online értékesítés térképén az aranylelőhely jelenleg ott van, ahol csak bizonyos termék(ek)re fókuszálva, vagy akár csupán 1-2 termékkel és egy landing page kombinációval ügyeskedsz.
Egy landing page oldalon az adott terméked összes előnyét bemutathatod a garanciától a testimonialig, csupán egy rendelés gomb szükséges és vásárlód és például egy okos űrlap használatával – online bankkártyás fizetéssel kombinálva – máris hozzájuthat a termékedhez.
A bankkártyás fizetés az online értékesítés jövője.
2018-ban egy felmérés szerint már e-kereskedők 53 százaléka biztosította a megkérdezettek közül a lehetőséget, míg 2017-ben 46 százalék és három évvel ezelőtt 36 százalék volt ez az érték.
A Facebook Shop esetében pedig még egyszerűbben kivitelezheted.
Megjelölheted a termékedet egy hozzászólásban vagy történetben, egy bejegyzésében, és ahogy rákattintanak a címkére, automatikusan átkerülnek a fizetési oldalra a vásárlás befejezéséhez.
Itt jön a képbe a titokzatos URL.
Termékeladásnál általában egy egyszerű honlap is elegendő a SalesForm esetében a kivitelezéshez, ahol bemutathatod a csomagajánlatot, majd egy „Megrendelem gomb” segítségével máris a fizetés folyamatát kínálhatod fel (azaz a SalesForm űrlapját).
A Facebook Shop lehetővé teszi, hogy az információkat natív környezetben rejtsd el, majd egy vásárlási URL segítségével máris a fizetésnél találhassa magát a vevőd.
Itt jön a képbe egy okos rendelési űrlap, a SalesForm. Tökéletesen kivitelezheted vele a Facebook bolt lehetőségeit. Általa lesz egy céges fizetési domained.
Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást. 20-30 különböző csomagra, termékre is építhetsz külön landingoldalt, vagy esetünkben most Facebook bejegyzést, történetet, videót, fotót, de mindegyik terméknél közös lesz a fizetési felület.
Facebook Shop Tutorial 2020
A Facebook boltról, ami nemcsak platformot kínál a felhasználók számára az áruk eladására, hanem lehetőséget kínál a potenciális vásárlók számára is, hogy áttekintsék az ajánlatokat.
Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy formonként meg tudod határozni azt is, hogy mi lesz az adott termék. Erre a bizonyos formra ki tudod tenni a termékek fotóit is, a termékleírást, a céged logóját, a telefonszámodat, vagyis még ezt is testre tudod szabni.
Minden termékednél egyetlen közös pont lesz csupán: a cég, ami kiállítja a számlát, és a bankszámla, ahová beérkezik a pénz.
Ugyanis a „kattintás” mögött álló SalesForm kezeli majd neked a fizetést, a számlázást és a termék kiszállítását, vagyis a logisztikát is megoldhatod a közreműködésével egyszerűen.
(Anélkül, hogy tárolnád a termékeket egy saját raktárban vagy a dropshipping megoldásaihoz folyamodnál, ahol a kiszállítás átfutási ideje is hosszabb lehet, mert nem helyi raktárkészletről szolgálod ki a megrendelőket.)
A rendeléselhagyók számát is csökkentheted, mert a SalesFormmal az utánkövetés és a remarketing is kivitelezhető. Az egész megjelenést is úgy alakítottuk ki, hogy minden ezt a célt szolgálja. (Gyors kitöltés, bizalmi elemek, mobilbarát felület.)
A rendeléselhagyók olyan bevételkiesés manifesztációi a számodra, ami talán még jobban fáj, mint a jégcsapkirály látogatók. A kosárelhagyás nem probléma, inkább lehetőség. A SalesFormmal ezt is javadra fordíthatod.
Számos marketingfunkció létezik a SalesFormban, ami a rendelések elhagyásának kezelésére szolgál:
A vásárló élettartamát növelni.
A visszatérő vásárlók jelentik ugyanis a növekedésed kulcsát! Létezik egy olyan módszer, amivel automatizáltan kiszámítható bevételre tehetsz szert. És igen, csupán néhány termékkel is ringbe szállhatsz a webáruházakkal szemben.
Ezzel a kivitelezéssel ugyanúgy azonnali fizetést és kézhezvételt kínálsz az embereknek. Terméknél a kiszállítás is gyorsabb lehet, mint akár egy GLS-webáruház kombináció.
Ez a lehetőség az előfizetéses, havi díjas webshopok lehetősége. Tulajdonképpen egy előfizetéses rendszerről beszélünk. Tudj meg róla többet, hoztam pár termékötletet is ebben a cikkemben. Megtudhatod, hogy miként profitálhatsz egy előfizetéses, havi díjas webáruházból. Amit akár a Facebookon indítasz majd el.
A törzsvásárlók kiszámíthatóbb bevételt, egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget és kényelmes munkanapokat jelentenek neked.
Legyen stratégiád és működő rendszered. Középszerű ötlet-rohanások helyett dolgozz tűpontos rendszerekkel. A SalesFormmal olyan folyamatokon tudod végigkísérni a közösségi médiában szörföző vásárolni kívánó személyt, amit egy webáruházban nem igazán tudsz megépíteni.
A Facebook Shopban a SalesForm segítségével pedig játszi könnyedséggel adhatod el a termékeidet. Készülj fel rá, építsd a közösségi médiában a jelenlétedet. Az Egyesült Államokon kívül még nincs meghatározva a széles körű megjelenés dátuma, de talán hónapok kérdése.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : salesform, webáruház, Facebook Shop
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.