Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Nem tudod milyen előfizetéses rendszert lenne érdemes építened? Mindig csak külföldi példákat látsz? Íme egy kis ÖTLETCUNAMI. Valóban működő előfizetéses rendszereket ismerhetsz meg, sőt hazai példákat is.

A cikk végére nem lesz többé probléma, hogy milyen előfizetést lenne érdemes építened.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni? A cikk rácáfol erre. 


 

A kényszeres szemöldökhúzogatás áldozata leszel minden alkalommal, amikor olyan szövegeket olvasol, mint „hírlevélként és blogként indult, ma 600 millió dolláros árbevétellel rendelkezik”, „szenzációs előfizetéses ajánlatpéldák”, „850 000 előfizetőre tett szert 3,5 év alatt”?

Ohh, persze.

Ez külföld, ez az USA.

Ez itthon nem működik.

Termékekre az eddig megszokottól eltérően gondolkodni …nos, hasonló reakciót vált ki belőled, mint mikor a macskaallergiás lelkendezik előre, hogy fél tucat rühes-bolhás macska kerül a házhoz.

Rengeteg vállalkozónak a termék szó hallatán más opció szóba se jöhet, mint a webáruház.

Mi magyarok állítólag ötletemberek vagyunk, a feltalálók népe.

Rengeteg találmányunk és Nobel-díjasunk létezik és valahogy belénk is tukmálják gyerekkorunk óta, hogy legyünk kreatívak. A sürgetés jeges leheletét érezve a hátunk mögött kapálózunk azért, hogy találjunk ki valami új dolgot.

De miért akarjuk mi feltalálni a spanyolviaszt?

Te is bedőltél annak a mesének, hogy a marketing lényege, hogy csinálj valami megdöbbentően kreatív dolgot?

Bocs, de becsaptak!

Ahelyett, hogy a jól működő rendszereket lemodelleznénk, mindig újat akarunk létrehozni.

Ma a borivótól a szépségbloggeren át a lelkes olvasókig mindenkinek van már lassan egy előfizetéses doboza vagy termékének kreatívabb értékesítési megoldása.

Igen, itthon is, Magyarországon.

Nem tudod milyen előfizetéses rendszert lenne érdemes építened?

Íme, néhány példa.

Többnyire magyar, de néhány külföldit is fogsz a repertoárban találni.

5 olyan rendszerötletet mutatok, amivel kézzelfogható, fizikai termékeket tudsz könnyedén és sikeresen eladni.

Ezek a következők:

 

1. Minden hónapban házhoz szállítom, ha elfogy.

2. Gyűjts össze mindent.

3. Zsákbamacska.

4. Vásárlói klub.

5. Bujtatott részletfizetés.

 

Hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

 

 

Magyar példák előfizetéses rendszerötletekre - termékek esetében

 

Sosem leszel sikeres, ha nem törődsz a visszatérő vásárlókkal.

A visszatérő vásárlók a növekedésed receptjének egyik legfontosabb hozzávalói!

A hagyományos webáruházas modellek helyett azonban egészen más és sokszor sikeresebb üzleti modellt mutatok most neked, hogy visszatérő vásárlókra tehess szert.

Hiába a szuper termék, ha átsiklasz afelett, hogyan is fogod eladni a terméket.

Neked most csak fel kell építened azokat a rendszereket, azokat a stratégiákat, amikkel működhet a vállalkozásod.

Ehhez pontosan tudnod kell, hogy amit el szeretnél érni, ahhoz milyen lépéseket kell követned és milyen emberekre van szükséged, akik ezeket a lépéseket megcsinálják.

 

Az előfizetéses dobozok 2011 óta évi 200% -os ütemben növekedtek a múltban és gyorsan terjeszkednek, több mint 10 000 előfizetői fiókkal a piacon.

 

Azonban a sikeres előfizetéseknek kritériumai is vannak.

A sikeres előfizetéses dobozok általában legalább 3-4 olyan tulajdonsággal rendelkeznek, mint amit most a következő 7 pontban felsorolok.

 

 

  1. Meglévő rajongó közösség áll mögöttük.
     
  2. Időtlenek; sosem mennek ki a divatból.
     
  3. Folyamatos élményt, impulzust, a felfedezés örömét adják (kihívások, könyvek, receptek, stratégiai játékok).
     
  4. Visszatérő igényt elégítenek ki.
     
  5. A vásárlók boldoggá tehetnek vele valakit (kutyás és macskás dobozok, gyerekjátékok).
     
  6. Érzelmi értékkel bírnak.
     
  7. Egy életformát szolgálnak ki (allergiások megoldásai, sportolók szükségletei).

 

Íme tehát az öt rendszerötletre a legzseniálisabb ötletek.

 

 

Ha inkább videó formájában fogyasztanád a tartalmat, indítsd el a videót.  

Megsúgom, több példa van a videóban, mint a cikkben, ezért feltétlenül érdemes megnézni a videót is, ha nem maradnál le semmiről.
 


 

1. Termék, amely minden hónapban el tud fogyni

 

Tehát vásárlód igénybe vesz egy terméket hónapról, hónapra.

Neki kényelem, örömforrás, sokszor újdonság.

Neked viszont stabil bevétel.

Ezek az ötletek gyakran egy telített piacon válnak egészen kiemelkedővé.

A magyar KoffeinBox többet nyújt, mint egy kávérendelést.

Válogatott specialty kávékkal, kézműves magyar pörkölőktől származva – az ország kávéközösségét építik. Presszó vagy filter? Szemes vagy őrölt?

Presszógépbe, kotyiba, filterbe. Jöhet bárhova.

Ők választanak neked ki havonta egy magyar pörkölőt, a meglepetés erejével.

Mi van a dobozban? 250, 500 vagy 750 gramm kávé, útmutatók, receptek, hogy otthon is eggyel jobb kávét készíthess.

Előfizetéses és kostolódoboz is rendelhető náluk.

A stabil bevételen kívül az edukáció, a magyar kávékultúra fellendítése is a céljuk.

A közösségépítés itt is játszik.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: KoffeinBox
 


 

Sales Facebook posztból?

Igen, egy magyar teaelőfizetés esetében épp ezt láthatod.

A magyar Zhao Zhou a teaelőfizetésüket azoknak ajánlják, akik szeretnének minden hónapban új, néha csak nekik választott teákat kipróbálni, akár barátaikkal megosztani.

Havonta két tea jut rád, de ennél többet kapsz.

Bevonnak a felfedező útjaikba.

Az előfizetők havonta két, válogatott teák kapnak, a teákhoz rövid bemutatást mellékelnek, leírják a beszerzésük történetét, elkészítési javaslataikat is.

Arra is lehetőség van, hogy havonta 2, válogatott vagy tematikus teát kóstolhass meg, melyeket a hónap elején automatikusan megküldenek neked.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

Fotó: Zhao Zhou 

 


 

Lefoglalnál egy tyúkot?

Nem viccelek.

Kibérelheted egy gazda konkrét tyúkját. Nem tudják előre, hogy mennyit tojik majd, de az tuti, hogy mind a tied lesz.

És bio is lesz.

Boldog tojások, falusi családoktól, online rendeléssel, hozzád szállítva a YouTyúk magyar márkától.

YouTyúk szabadtartású falusi tojásokat kínál, választható Gazdáktól.

 

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

Fotó: YouTyúk

 


 

Szintén gazdát finanszírozol meg és abból részesülsz, ha a Biotanya mellett döntesz, de hasonlóan működik a MyFarm is.

Ez utóbbi valódi zöldségek, valódi Gazdáktól.

Friss és vegyszermentes zöldségek, közvetlenül helyi Gazdáktól teszik lehetővé, hogy kényelmesebb legyen egészségesebben élni.

A MyFarm határozottan nem egy webshop.

A MyFarm Kertek mind fenntartható családi gazdaságok, ahol a Gazdák vegyszermentesen termelnek és a farmról egyenes hozzád szállítják hetente a finom zöldségeket az egész szezon során.

Tehát nincsenek központi raktárak, értékesítési pontok, csak az előfizető és a Gazdák.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: MyFarm

 


 

A Neked terem márkája olyan előfizetéses csomagot kínál, amelyben a biocuccok valamilyen egyéni szükséglet vagy probléma köré vannak tematikusan felépítve.

Hazai termelők, családi üzemek kínálatából válogatnak és nem csak fix dobozok vannak, valamint nem kötelező minden héten rendelni. Életformákat és problémákat szolgálnak ki (pl.laktózérzékenység) .

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: Neked terem

 


 

Írtam korábban már egy előfizetésről, a BarkBoxról.

A sikeres előfizetéses rendszerek jellemzői közül egyértelműen kimaxolja a meglévő rajongói közösséget. Eleve a kutyások „lelkes” közössége egy egészen másféle életformát takar. 

De önmgában a BarkBox is rendelkezik már közösséggel, a legtöbb YouTube-videóit a fogyasztók, előfizetők teszik közzé (termékhasználók és rajongók), hogy megmutassák a dobozok egyediségét.

Örökzöld téma, hiszen mint ahogy a gyerek, a kutya is állandó költségforrás és persze állandó örömforrás is.

Egy visszatérő igényt elégít ki, és a termékkel a gazdik boldoggá tehetik a kutyájukat. És ne felejtsük el, hogy részben a kutyás élet egy életforma is.

A „kutyás vagyok” ugyanis egy teljesen más világ.

A Birchbox ehhez hasonlóan 3 év alatt lett kimagaslóan sikeres és közel 850 000 előfizetőre nőtte ki magát mindösszesen 3,5 év alatt.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: BarkBox

 


 

A BarkBoxhoz hasonló koncepciót követ a macskásoknál a Kitnipbox márka.

Itt sem a gazda válogatja össze a csomag tartalmát, hanem az eladó állítja össze és küldi ki nekik.

Ha megfigyeled, ezek mind egyszerű weboldalak.

A DSC, a Dollar Shave Club az egyik legrégebbi és klasszikus előfizetés.

Egy borotvaelőfizetés.

Ajándékok, jutalmak, megtakarítások. Rugalmas szállítási határidők.

Nincsenek rejtett díjak. 30 napos pénzvisszafizetési garancia mellett bármikor lemondhatod online.

A Fromagination – kézműves sajtokkal kínál sajtelőfizetést.

Három, hat és tizenkét hónapig elérhető opciókkal biztosítják a sajtutánpótlást, ráadásul a szállítmány tartalmaz még egy élelmiszert, amelyek a kézműves sajtokhoz kitűnő „társak” lehetnek.

A Murray's Cheese klasszikus sajt klubja pedig belépő szintű előfizetést kínál havonta, amelyben három-négy sajtot próbálhatsz ki.

A legmagasabb szinten pedig teljes sajttáblát kaphatsz – a Murray's Monthly Clubs olyan kellékeket is kínál, ami a finom, eredeti falatok készítéséhez elengedhetetlen.

Igen, tehát saját sajttáblát készíthetsz!

 

 

2. Gyűjtsd össze mindet

 

Hogyan adj el egy 350 Ft -os terméket 180. 000 Ft-ért?

Mesekönyvből havi díjas előfizetés?

Ilyen is létezik.

A mesekönyvet nem egy híres művész készítette, nem különleges anyagból készült. Még csak nélkülözhetetlennek sem mondható.

Az élet a tanyán címmel (Csodatanya) mégis megér akár 180.000 forintot.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

Fotó: Csodatanya

 


 

A könyv első része ugyanis 450 Ft-ba kerül, egy műanyag kis játékot is tartalmaz.

Jópofa könyv, a gyerek könnyedén bele is szeret.

Majd kijön a második része, amely már 1500 Ft-ba kerül és innentől nincs visszaút.

A gyerek össze akarja gyűjteni a következő részt, meg akarja építeni a teljes tanyát, melynek különböző részei különböző könyvekben találhatóak meg.

A könyv harmadik része már eredeti áron, 2500 Ft-ért kínálja ezt az élményt. És innentől kezdve minden egyes részét ennyiért értékesítik.

Mit mondjak, ez a mese 80 részes.

Kitalálod, hogyan jön össze a végösszeg?

A teljes gyűjteményhez kell mind a 80 darab. (Havi két darab érkezik.)

Lényegében havi 5000 Ft-ért a gyereked számára óriási örömöt szerezhetsz.

 

Mégis, a kedvezőbb árral az előfizetés hozzászoktatja a vevőt a termékhez, majd 2500 Ft-os tételekre bontva kisebb részletben fizetteti ki azt az összeget vele hosszútávon, amit egy vevő egyben szinte sosem fizetne ki érte.

 

Ráadásul a könyvet tartalmazó játék „játékként” 27%-os áfát kapna, de könyvként kínálva mindösszesen csak 5%-os áfával értékesített termék lesz. Pusztán azért, mert a könyvhöz van csomagolva.

Tehát 22% áfát spórol meg az értékesítő egy optimalizáció stratégiával.

Hasonlóan működik a Pandora márka is.

Az üvegcharmok összegyűjtésével gyűjtöd össze a részeket egy adott termékhez.

A PANDORA jellegzetes fémje, a csillogó sterling ezüst az alapja a PANDORA charmoknak.

Lényegében egyedi ékszereket rakhatsz össze „gyűjtögető életmóddal”.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: Pandora 

 


 

3. Zsákbamacska termék

 

Férfiak számára ideális ez az előfizetés:

a Bespoke Post előfizetők havonta választhatnak egy tematikus dobozt, tele egyedi tárgyakkal.

Ezek általában otthoni, hobbi, életmód és egyéb témák köré szerveződnek.

A márka célja az, hogy bemutassanak az előfizetőknek valami újat. Az, hogy élhessenek az újdonság varázsával.

Ez lehet egy jobb borotválkozási mód, egyedi szórakozás, új hobby, esetleg whisky kostólás.

Hasonlóan működik a Japán Candybox is, de akár a magyar Pixibox.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Fotó: Pixibox

 


 

Ez utóbbi egy meglepetés-csomag prémium, luxus márkájú kozmetikumokkal.

Egy dobozka, neked.

Mielőtt elküldik házhoz, telerakják igazi prémium kozmetikumokkal, de hogy pontosan mivel, az mindig meglepetés.

Mi ez pontosan? Egy csipetnyi luxus, prémium kozmetikai márkák, drágább, de minőségi termékek.

És minden kiadás limitált!

 

 

4. Vásárlói klubok

 

A fizikai terméken árrés van, logisztika, szállítási díj és raktározás.

Vásárlói klubboknál viszont a termék digitális, tiszta haszon.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

Ennél a márkánál egy zseniális koncepciót vélhetünk felfedezni:

taktikai lámpát értékesít, 75%-os kedvezménnyel.

A vételnél viszont felkínálja a vásárló számára, hogy a második terméket (amennyiben vesz második terméket is) már jóval kevesebbért megkaphatja.

Tudod, miért jó ez?

Mert az emberek jelentős része ugyanazon termék esetében a nagyobb kiszerelést vagy plusz terméket igenis megvásárolja, ha a vásárlásnál felajánlod neki.

A márka a sales folyamatban a harmadik lépésnél már azt mondta: „ha taktikai lámpát veszel, biztos szeretsz vadászni! Most olcsóbban kaphatnád meg a lőszert, sőt egy vadászközösség része lehetsz. Csatlakozz! Olcsóbb vásárlás és tagság vár!”.

A vásárlói klub modelljét valósítja meg a magyar Vince klub is.

Ráadásul SalesForm segítségével hozta létre a borelőfizetését.

A házhoz szállítás és az előfizetés nem a hagyományos módon valósul meg itt. Konkrétan a rendelés gombra kattintva, a SalesFormmal kivitelezve tagja leszel egy előfizetéses klubnak is.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

 

Hozzáférésed lesz korábbi, a márka által kiadott magazinokhoz; de élhetsz a borkostólás és kedvezmények lehetőségével is.

Minden alkalommal pedig meglepetés bor vár az aktuális csomagban.

A tagok részt vehetnek online kurzusokon, tematikus kóstolókon is.

 

 

5. Bujtatott részletfizetés

 

Ilyen a lakáslottó.

Lakáslottó, avagy nok (nemzeti otthonteremtési közösség) – az elképzelés alapvető modellje arról szól, hogy fizetsz minden hónapban.

Képzeld el, hogy egy néhány fős társaságból (mondjuk 120 fő) mindenkinek éppen ugyanaz a célja: 24 millió forintért szeretne új lakást venni.

Jellemző rájuk, hogy megtudnak havi 200 ezer forintot takarítani.

De ha külön-külön gyűjtögetnek, akkor mindannyiuknak meg kell várni az elegendő pénzösszeget a házvásárláshoz, ami lehet akár tíz év is.

Ha azonban ez a csoport minden hónapban egyenként összedobja a maga kis 200 ezer forintját, akkor havonta egy család előbb juthat házhoz, mint a 10. év vége. (Az utolsó is annyiban lesz rosszabb helyzetben, mintha 10 évig kuporgatott volna.).

Már csak azt kell eldönteni – például kisorsolni –, hogy melyik legyen az első szerencsés.

Ez viszont kőkemény részletfizetés.

Az autólízing is hasonlóan részletfizetéssel működik.

Akár induló részlet nélkül, havi fix díjért lízingelsz, és 4 évente lecserélheted az autód egy újra, ehhez pedig kiegészítő szolgáltatások is járhatnak.

 

Fizikai termékkel lehetetlenség itthon előfizetéses rendszereket kiépíteni?

 

A BMW ülésfűtés előfizetéséről már írtam korábban.  

Ennek logikája, hogy a telefonalkalmazásokhoz hasonlóan egyes szoftverek és hardverek csak akkor lennének elérhetőek, ha azt kifejezetten igényelné a tulajdonos.

Tehát bizonyos kényelmi funkciókat csak díjért cserében kapnánk meg.

A funkciók és az ahhoz szükséges alkatrészek természetesen be lennének építve az autókba, de az autótulajdonosnak az előfizetés alapján „aktiválnák” azt az autó kezelőfelületén, akárcsak egy telefonalkalmazást.

Mit jelent ez?

Azt, hogy te válogatod össze az extrákat.

És akkor, amikor szükséged van rá.

A Sneakertub Original előfizetéseiben a cipők limitáltak, sokba kerülnek.

A bujtatott részletfizetés itt úgy valósul meg, hogy minden hónapban befizetsz egy összeget.

Ezek idővel összeadódnak.

És ennek köszönhetően máris le tudsz csapni egy új termékre, ha jön egy új széria, mert te bizony pont ott gyűjtögetted a pénzed rá.

 



Hogyan építs te is előfizetéses rendszert, termékre?

 

Az EKM képzésünk (Előfizetéses Klub Építő Mesterkurzus), lépésről lépésre megtanítja neked, hogyan építsd meg az előfizetéses rendszered. Ahol közösen megépítjük az első vagy a következő előfizetéses klubod WordPressben.

Drága és lassú programozó nélkül, anélkül, hogy a szerencsére bíznád magad vagy felcsapnál technikai embernek.

Ehhez a rendszerépítéshez használjuk fel a SalesForm-ot.

Olyan részletekben is segítünk, mint a fizetés fájdalmát tompított részletfizetés, az előfizetéses modellek által biztosított törzsvásárlók generálása vagy a bankkártyás fizetés által megvalósított azonnali pénzhez jutás.

Igen, az automatizáltan kiszámítható bevételt nyújtott előfizetéses modell révén.

Már nem a webáruházak a favoritok az online értékesítésben.

Ki kell mondani.

Jelentkezz még ma!

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, előfizetéses rendszer

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.