Foglyul ejtett közönség, hogyan lett a FabFitFun az egyik legsikeresebb előfizetéses szolgáltatás?

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hogyan adhat el egy márka 2000 előfizetéses termékdobozt 2 nap alatt és hogyan növekedhet éves szinten 300%-kal? Az egykor hírlevélként és blogként indult, ma már több mint kétmillió taggal és 600 millió dolláros árbevétellel rendelkező FabFitFun a szezonálisan nyújtott előfizetéses szolgáltatásaiban a tartalomra, a közösségre és egy titkos összetevőre esküszik.

Foglyul ejtett közönség, hogyan lett a FabFitFun az egyik legsikeresebb előfizetéses szolgáltatás?


Mi a FabFitFun sikerének a kulcsa?


 

Valerie évente négy alkalommal a bejárati ajtaja közelében várakozik tülkön ülve, bekukucskál a redőnyökön és kétszer is ellenőrzi a FedEx mobilalkalmazást a FabFitFun előfizetési doboz kézbesítésével kapcsolatos állapotfrissítésért.

Amikor végre lerakják a verandára a csomagot és utána beviszi a házba, a nappali asztalához megy, amely elég nagy ahhoz, hogy minden egyes terméket elhelyezzen rajta, amelyet egymás után gondosan ki is nyit.

Valerie egyike annak a több mint 2 millió tagnak, akik dobozonként 50 dollárt fizetnek negyedévente (vagy 180 dollárt előre fizettek mind a négy dobozért egy évben), hogy 300-400 dollár értékű, teljes, azaz nem (!) mintaterméket kapjanak kézhez több mint 1000 különböző márkától.

 

Azok számára, akik követik a bloggereket, a reality televíziós sztárokat vagy a közösségi média más női sztárjait az Instagramon, a FabFitFun megszokott és ismerősen csengő név.

 

De neked lehet nem mond semmit.

Megértelek, itthon kevés embernek mondhat bármit is.

Viszont feltétlenül olvasd el a cikket, ha már régóta gondolkodsz egy saját előfizetéses rendszeren, ami előre kiszámítható módon, automatikusan termeli neked a bevételt.

Vagy ha csupán érdekel a téma, mert az egyik legnyereségesebb üzleti modell működési elvéről beszélünk.

Ez a vásárló részéről egy egyszeri vásárlás, már ami gyakorlati, adminisztratív részét jelenti.

Neked pedig csupán egyszeri marketingköltség a vásárló megszerzése. Az üzleti modell előnye, hogy a tartalmon, a vevők megszerzésén és az előfizetők megtartásán kívül nem kell mással foglalkoznod.

Mert a rendszer magától működik.

Miközben egyszerre több száz vagy ezer embert is ki tudsz szolgálni. Termékkel, tudassál vagy szolgáltatással.

A lényege, hogy a vásárlód azért, hogy a klubot tagja lehessen vagy folyamatosan kapja a terméked utánpótlását, előfizet nálad. A rendszer pedig minden hónapban automatikusan levonja a bankszámlájáról a pénzt, kiállítja a számlát és hozzáférést biztosít a felületedhez, a tudásbázisodhoz vagy kiszállítja neki a termékedet.

Ha van olyan információd, amit mások keresnek (írott, hang vagy videó formátumban), ha van egy közösség, amit összefogsz, akkor te is egy aranybányán ülsz, csak még nem kezdted el kitermelni azt.

Miét mondom ezt?

 

Mert megmutatom most ezt az előfizetést, ami ennél is cifrább.

 

Nem havonta, csupán szezonálisan, körülbelül három havonta viszi házhoz a termékeket. Tehát éves előfizetés esetében négyszer szállít házhoz.

A FabFitFun a vásárlói élettartam növelésének egy sikeres vállfaját valósította meg.

Kissé különbözik a versenytársaitól, a kulcsfontosságú marketingstratégiája és a jól bevált influencermarketingnek köszönhetően 2000 szépségdobozt adott el mindösszesen 2 nap alatt és éves szinten 300%-os növekedést ért el.  

 

Foglyul ejtett közönség, hogyan lett a FabFitFun az egyik legsikeresebb előfizetéses szolgáltatás?

 

 

Mi a FabFitFun sikerének a kulcsa?

 

A similarweb szerint eddig 4,90 millió látogatást tudhat maga a mögött az oldal.  

A forgalom 84%-a pedig a Facebookról származik.

FabFitFun, azaz a negyedéves szezonális doboz lényegében egy életstílus-doboz.

Tele van pakolva wellness-, stílus- és fitneszfinomságokkal és kiskereskedelmi értéke jóval meghaladja a doboz tényleges árát.

Minden szezonban egy újabb dobozt szállít a tagjainak, amely csomagonként 8-10 teljes méretű terméket tartalmaz. A tagok negyedévente 49,99 dollárt fizetnek és egyetlen vásárlásuk minimum 200 dollár feletti prémium értéket biztosít a számukra.

Ebben még talán nincs semmi extra.

 

A FabFitFun viszont egy bőséges, változatos és átgondolt szezonális dobozt és plusz szolgáltatást kínál, amely minden konkurens termék közül kiemelkedik.

 

Michael Broukhim, FabFitFun egyik társalapítója szerint a márka mindig is az ügyfelei közötti közösségre helyezte a hangsúlyt – attól kezdve, hogy ügyfeleit „tagként” emlegeti, nem „előfizetőként”, egészen az egyedi videótartalmat kínáló TV-csatornájáig.

A FabFitFun TV elindításával ugyanis egy prémium tartalomcsatornát hoztak létre, amelyet minden fizető tag láthat. (De ott a saját napi Facebook-műsoruk is.)

A digitális világ adta lehetőségeket kihasználva megsokszorozta a termékei felfedezésének lehetőségeit.

2010-ben még szépségnek, a fitnesznek és a divatnak szentelt online magazinként indult (tartalommarketingre helyezve leginkább a hangsúlyt), majd különféle ajánlatokat ötlött ki.

És 2013-ban már csatlakozott a virágzó előfizetői szolgáltatások piacához, negyedéves kiszállítással. (A McKinsey szerint az előfizetői dobozok, illetve termékek piaca 2014 óta csaknem 60%-os növekedést tudhat már maga mögött az USA-ban.)

2018-ban a cég átlépte az egymilliós taglétszámot.

És a FabFitFunnak akkoriban már több mint 674 000 követője volt a Facebookon, 143 000 követője a Twitteren,146 000 követője a Pinteresten és több mint 600 000 követője az Instagramon.

A számok magukért beszélnek.

Az előfizetés részben abban egyedülálló, hogy havi rendszeresség helyett szezonálisan fut, évente tehát négyszer. Erről mindjárt bővebben.

Összetett marketingstratégiája viszont egészen zseniális.

 

 

Kihagytathatatlan FabFitFun stratégiai elemek az előfizetéses rendszerükben

 

Nézzünk meg néhány tipikus FabFitFun marketingelemet közelebbről.  

 

1. Többet szorít ki jelenlegi tagjaiból, ahelyett, hogy újakat keresne.

Tehát egyre többet keres ugyanannyi vásárlóval. Az FFF többcsatornás vásárlási élmény kiterjesztésében hisz, amelynek magja maga a közösség. Tagoknak”, és nem „előfizetőknek” hívja a vásárlóit. A márkaközösség felépítése és ápolása központi szerepet játszik az ügyfelei hűségének növelésében.

Az előfizetési díj nem csak a szezonális finomságokhoz biztosít hozzáférést a tagoknak, de az exkluzív digitális közösséghez és hasznos videótartalmakhoz is.

 

 

2. Az vásárlókkal való kapcsolat nem pusztán tranzakciós.
 

A márka felismerte, hogy általában az emberek máshogy vásárolnak, mint korábban. Már nem csak a legolcsóbb termék vagy egy márka érdekli őket.

Valójában meg akarják érteni a történetet és szeretnének tapasztalatot is szerezni.

Ezért a történetmesélésre helyezte a hangsúlyt az előfizetéses dobozok értékajánlatának növelése érdekében. „Miért jött létre ez a termékek most?” és "Hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet?" kérdését járták körbe.

A tartalmak révén (pl. videók) olyan funkciókkal „keltik életre a termékeket”, mint például a termékpróbák (bemutatják a működést), a beszámolók és a márkaalapítókkal készített interjúk.  A FabFitFun újdonságai általában hatalmas lendületet kapnak az eladásokban onnantól kezdve, hogy megjelennek a saját tévéműsoraikban.

A tartalmak által a FabFitFun csapat kulisszái mögé pillanthatnak be a tagok, nem pedig a szakemberek névsorába. „Egy komplex, egyedi szereplőgárdát” ismerhetnek meg, akikhez már tudnak kapcsolódni.

Megjelenik a személyesség a tartalmakban. 

 


 

3. A közösség tagjai egymáshoz is kapcsolódnak.

A közösségépítés vízére evezve egy fórumot biztosít a tagoknak, ahol termékértékeléseket cserélhetnek, életviteli tanácsokat adhatnak egymásnak, és valódi kötelékeket alakíthatnak ki egymással. A tagok exkluzív online fórumhoz és üzenőfalhoz férhetnek hozzá.

A „valahova tartozás érzését” adja meg a számukra.

Itt fotókat oszthatnak meg egymással vagy személyes találkozókat szervezhetnek.

Mivel az oldal ezen része egy előfizetés mögött helyezkedik el, a tagok biztonságban érzik magukat és nyugodt szívvel nyílnak meg azok felé, akikhez egy közös kötelék fűzi őket.

 

 

4. Kihasználjak az ügyféladatok erejét.

Felismerték, hogy minden nő igényei egyediek és demográfiai viszonyok között eltérőek.

A FabFitFun csapata egyéni felmérést küld a várálóknak, amely maga a márka által választott kérdéseket tartalmazza. A kérdőíveket illetően több mint 20%-os visszaküldési rátával rendelkeznek (a tagok létszámát tekintve nem kevés).

Ez lehetőséget teremt a márkaevangélisták azonosítására és aktiválására, akikből már nagykövetek lehetnek. A javaslatokat jutalmazzák és ösztönzik is őket erre.

Úgy kezelik a vásárlókat, mint a többedik társalapítót, lényegében együtt építik a márkát.
 

 

 

5. Influencer marketing segítségével növeli az előfizetéseket.

Influencereket használ, hogy felvilágosítson másokat a termékről és az előfizetési folyamat működéséről.

Ők pedig örömmel osztják meg kedvenc termékeiket a szezonális dobozokból, növelve az érdeklődést és a feliratkozások számát. Körülbelül 1500 influencerrel dolgoznak együtt minden szezonban.

A legmagasabb ROI-t hozó influencereik közös nevezői közt van az, hogy tartalmuk hiteles, tudják, hogyan kell kapcsolatba lépni követőikkel és őszintén értik a FabFitFun küldetését.

 

 

Foglyul ejtett közönség, hogyan lett a FabFitFun az egyik legsikeresebb előfizetéses szolgáltatás?

 

 

„Ezek a szolgáltatások túlmutatnak a meglepetés eufórikus hatásán és olyan élményt kínálnak a tagoknak, amely személyre szabottak és relevánsak. Ez azt jelenti, hogy olyan élményt kell létrehozni, ami több, mint termékgyűjtemény.”  –  véleményezte a FabFitFunt Scott Lachut, a PSFK kiskereskedelmi innovációs cég kutatási és stratégiai részlegének elnöke.

 

 

Hogyan keres tehát pénzt a FabFitFun?

 

Tagjai fizetnek nekik.

Ennyi.

A hűséget sokkal következetesebb bevételi forrásnak tekinti a márka, mint bármi mást.

Miközben a tagok óriási értékben részesülnek.

Mindegyik doboznak jóval több mint 200 dollár kiskereskedelmi értéke van és rengeteg tartalomhoz és közösségi funkcióhoz férhetnek hozzá a tagok.

 

A FabFitFun túlmutat egy szépség-előfizetésen, ez egy egész életstílus-élmény.

 

Ez egyfajta boldogság-tagság.

Ők a legjobb barátod, olyan termékeket mutatnak meg neked, amelyek jobbá teszik az életedet, feldobják a napodat vagy inspirálnak új dolgok kipróbálására.

A FabFitFun szerint sok minden függ attól, hogy milyen típusú kapcsolatot hozol létre és milyen típusú élményt adsz az ügyfélnek, a kapcsolat nem pusztán tranzakciós.

 

A leghatékonyabb, ha nagyon pozitív baráti interakciót folytatsz az ügyfelekkel.

 

A FabFitFun nem akarja megmondani, hogyan kell kinézned, hogyan kell öltöznöd, vagy hogyan kellene érezned magad. Csak a legjobb barátod akar lenni.

A legjobb barát, vagyis "aki történetesen mindent tudott a szépségről, a divatról és a fitneszről".

Ahhoz, hogy ez működjön és továbbra is negyedévente 49,99 dollárt fizessenek nekik a tagok, valóban bízniuk kell a vásárlóknak a cégben. Nekik ehhez továbbra is értéket kell teremtenünk, meglepetést kell szerezniük és valóban gazdagítaniuk kell a tagok életét.

 

A FabFitFun megoldása a vásárlók megőrzésének a kihívására az volt, hogy havi szolgáltatás helyett szezonális szolgáltatással indult el, ami a társalapítók szerint a tagok által generált tartalmak egyik fő mozgatórugója lett.

 

Azt tapasztalták ugyanis, hogy a dobozok között eltelt három hónap valóban segített növelni a várakozást és az izgalmat. Ahogy megérkeztek a csomagok, a vásárlók "vártak rá" és azonnal ráugrottak a közösségi médiára, hogy megosszák kedvenc termékeiket.

„Végre megjött. a következő doboz.”

A termékválaszték is szerepet játszik abban, hogy a doboz minden évszakban friss legyen.

A márka személyre szabott kapcsolata a közösségével lehetővé teszi, hogy jobban megértse a fogyasztókat és jobban tudjon interakcióba lépni velük – ezzel hosszú távú kapcsolatot hozva létre, nem pedig csak egy egyszerű tranzakciót.

 

 

Nehéz ilyen rendszert kitalálni Magyarországon?

 

A megfelelő rendszerrel itthon is elérhető mind az anyagi stabilitás, mind a tervezhetőség, mind a szabadság.

Az ismétlődő vásárlásokkal javíthatod az ügyfelek élettartamára vonatkozó értéket.

 

Mitől lesz sikeres egy előfizetéses szolgáltatás?

Ebben a cikkben írtam róla korábban, a hosszabb és velősebb válaszért kattints a cikkért.

 

De itt gyors kivonatban összefoglalóm neked.

A szakemberek tapasztalata szerint a sikeres előfizetési dobozok általában legalább

3-4 tulajdonsággal rendelkeznek a következő 7 közül.

 

 

  1. Meglévő rajongó közösséggel rendelkeznek (akárcsak a FabFitFun esetében).
     
  2. Örökzöldek, időtlenek.
     
  3. Folyamatos élmény, felfedezés megszerzésére adnak megoldást.
     
  4. Visszatérő igényt elégítenek ki.
     
  5. A vásárlók boldoggá akarnak tenni valakit, ehhez adnak eszközt a kezükbe.
     
  6. Pluszban érzelmi értéket is adnak.
     
  7. Egy életforma kiszolgálói.

 

 

Az EKM képzésünk (Előfizetéses Klub Építő Mesterkurzus), lépésről lépésre megtanítja neked, hogyan építsd meg az előfizetéses rendszered. Ahol közösen megépítjük az első vagy a következő előfizetéses klubod WordPressben.

Drága és lassú programozó nélkül, anélkül, hogy a szerencsére bíznád magad vagy felcsapnál technikai embernek.

Ehhez a rendszerépítéshez használjuk fel a SalesForm-ot.

Amivel programozó nélkül bevezetheted a bankkártyás fizetést is a honlapodra.

 

A fizetés után automatizmusokat indíthatsz el:

  • Automata számlázást
  • Termék átadását (digitális vagy postázott)
  • Ügyféllista építést (hírlevél + CRM)

 

Használhatod Sales Funnel építésre is vagy automatikus bankkártya terhelésre, amit előfizetésnek is hívnak.

A SalesForm milliomosok klubja idén 2021-ben 75 új taggal növekedett.

A képzéssel stabilizálhatod te is vállalkozásod bevételeit.

Az előfizetés kezelése nem egyszerű folyamat.

Ügyféladatok gyűjtése, számlák generálása, fizetések beszedése és még sok más… a lista szinte végtelen.

Fárasztó és szinte lehetetlen kezelni – különösen, ha nagy ügyfélkörrel rendelkezel.

 

De a SalesFormmal mindezt könnyedén kivitelezheted.
Szinte minden folyamatot automatizálhatsz.
 

 

Kattints és ismerd meg a részleteket.

DE csak akkor, ha minden egyes hónapban biztos szeretnél lenni abban, hogy beérkezik a számládra az az összeg, amivel valóban elégedett leszel.

Akkor, hogy ha ezért a bevételért a lehető legkevesebb tényleges munkát szeretnéd elvégezni (mert bizonyos folyamatokat automatizálsz).

És csak akkor, ha a bevételed te magad szabályoznád szabadon és élveznéd végre a vállalkozásod létezését.

 

Ha haladnál a jövő felé, ismerd meg a saját előfizetéses rendszered itt.

*Fotók: FabFitFun

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, ekm, előfizetéses rendszer, esettanulmány

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.