Nincs bosszantóbb, mint egy váratlan hiba.
Mikor azt hiszed, hogy minden rendben fog működni, de azt tapasztalod, hogy semmi sem úgy megy, ahogy akartad. Sokan ilyenkor elkeserednek, te ne tedd!
A hibákat szeretni kell. Tanuld meg szeretni
A hibák vezetnek el a megoldáshoz.
A hibák a problémák megnyilvánulásai és minden probléma közelebb visz a céljaidhoz.
Ha nincsenek problémák az életedben vagy a vállalkozásodban, akkor nincs is fejlődés. Az élet folyamatos probléma megoldás. Minél gyorsabban jönnek a problémák, annál gyorsabb a fejlődés is.
Hibát találtál? Akkor olvass tovább, mert itt van a megoldás is. Méghozzá a leggyorsabb megoldás.
A hibákat a tudatos teszteléssel lehet legyőzni
Minél kifinomultabb egy rendszer annál nehezebb tesztelni.
Amikor tesztelünk valamit, akkor egyszerre 2 személyt kell alakítanunk. Az egyik a vevőnk, aki vásárol, a másik mi vagyunk a rendszer tulajdonosai vagy építői.
Ezek a szerepek néha összekeverednek és hibákra futunk, miközben maga a folyamat jól lett felépítve.
Ezért ebben az útmutatóban átvesszük, hogyan érdemes tesztelned az előfizetéses klubtagsági rendszered
Ha nem találok itt megoldás mit tegyek?
Az egyik legjobb lehetőség a Facebook zárt csoportunk
Itt tehetsz fel kérdéseket és a közösség tagjai és mi is segítünk neked.
Mutatok egy sablont ahhoz, hogyan kérj segítséget:
Facebook csoportban kérdezz
A legjobb megoldás, ha használod a https://www.usebubbles.com/ oldalt.
- Felveszed videóra a hibát és aztán a linket beteszed a Facebook csoportunkba.
-
Írd le, hogy mi a pontos hiba
-
Mikor tapasztalod
-
Tedd be a bubble linket
-
Tedd bele az URL címeket, amik fontosak a hiba szempontjából
-
Ha hibát írt ki, akkor még a hiba kódot is.
Tudástárunk
Tudástárunk, ami a SalesFormmal kapcsolatos gyakori kérdésekre a válaszokat tartalmazza.
Tudástár elérhetősége
YouTube videók
Ha a videókat jobban szereted akkor a YouTube csatornánkon találsz sok anyagot
YouTube csatornánk
Küldj e-mailt, ha nincs megoldás.
Hogyan NE kérj segítséget
- Ne telefonálj. Telefonban csak általános válaszokat tudunk adni. Általában a hibakeresés egy összetett folyamat, ahol minden egyes lépést meg kell vizsgálni. Mint egy fülhallgató, amikor összegabalyodik. csak egyesével, szépen, türelmesen lehet újra rendet tenni
- Ne írj messenger üzenetet. Ugyanaz, mint a telefon. Azzal a különbséggel, hogy ha a Facebookon írsz, akkor a Facebook csoportban gyorsabban kapsz segítséget és lehet a te kérdésed másnak is segít. Ha mindenki privátban kérdez, akkor nem gyarapodik a tudás a csoportban.
SalesForm jól működik?
A termék létrehozás és tesztelésről részletes írtam ebben az útmutatóban.
A lényeg röviden:
- Állítsd tesztre a terméket. Be kell kapcsolni a tesztet
- Ha tesztre van állítva, akkor a teszt banki kulcsokat használja
- Akár CIB, akár OTP szerződésed van, csak akkor fog működni az ismétlődő fizetés, ha van rá jogosultságod
- Csak akkor van lemondási link, ha beállítottál a terméknél sikeres fizetési e-mailt
- Teszteléshez ne használj számlázást, mert törölnöd kell majd a díjbekérőket
- Tesztelésnél ne használj URL átirányítást
- A tesztelésnél olyan ismétlődést hozz létre, ami 1 naponta ismétlődik. Általában 24 órának el kell telnie 2 ismétlődés között
- Adj le egy rendelés. Erről lejebb írok bővebben
- CIB bank esetén a teszt kártya 4 és csupa 1 a kártyaszám, a dátum a jövőbe mutasson és a CV bármi lehet.
- Ha nem kapsz levelet a következő nap 10 óra környékén, akkor lehet a SPAM szűrőd kiszűrte. Állítsd be a cégadatoknál az SMTP-t, hogy minden levelet megkapj
- Az OTP simple sandox felületén belépve látni fogod az összes tranzakciót, így azt is, hogy sikeres vagy sikertelen volt-e a teszt terhelés
Hogyan adj le teszt rendelést
A tesztelést nem szeretjük főleg egy rendelés esetén, hiszen meg kell adni egy csomó információt.
Azonban egy egy kritikus rész, mivel érzékeny banki rendszerekkel dolgozunk együtt.
Ezért kövesd pontosan a lépéseket.
Első tesztelésnél
- Váltsd a böngésződ inkognitó üzemmódba, hogy a sütik és a böngésző cashe ne zavarjon be
- Valódi adatokat adj meg. Nem jó csak rácsapni a billentyűzetre
- A legjobb, ha a saját vállalkozói adataidat adod meg
- A rendelőnek más e-mail címet adj meg, mint amit te beállítottál a SalesForm cégadatok részében. Ha a cégadatokban gmail.com címet adtál meg és egy másik gmail címet adsz meg rendeléskor, akkor nagy esélye van, hogy a gmail nem fogadja a levelet. De teszteld :)
- A banki felületen add le a teszt rendelést
- Nézd meg, hogy a SalesForm eladások menüben látszik-e? (Az előfizetések külön fülön van)
- OTP Simple esetén van egy 30 másodperces (vagy hosszabb) csúszás, de mindezt látod a sandox felületén
A rendelés után mindig lefut minden beállított automatizmus. Vagyis a hírlevél és a webhook is.
Ezeket is csak újabb rendelés leadásával tudod tesztelni
Második és a többi tesztelésnél:
- Ha már volt egy rendelésed, akkor nem kell újra megadnod a teszteléshez az adatokat. Ugyanis minden rendelésnek van egy azonosítója, ami sok szám.
- Ezt a eladások első oszlopában találod
- Ha a rendelési link /-jel után beteszed ezt a számot, akkor kitölti a korábban megadott adatokkal. Pl.: https://sf.salesform.hu/t/r/ekm-elofizeteses-klub-epito-mesterkurzus-teljes-ar/7187440125613349
- Mindig e-mail cím alapján történik minden rendszerben az azonosítás. Vagyis a hírlevélküldőbe és a WordPress oldalba nem kerülsz be újra, hiszen már benne vagy. Ha ezt akarod tesztelni, ki kell törölnöd magad vagy másik mail címet kell megadnod.
SalesForm küld levelet?
Az biztos, hogy a SalesForm mindig küld e-mailt.
A cégadatoknál tudod beállítani az SMTP adatokat a levélküldéshez. Ott találsz videókat is, így nem részletezem.
Ha ezt beállítod, akkor a domain nevedhez illő levelező szerver küldi a leveleket vagyis nagyobb biztonsággal érkezik meg a levél.
SalesForm vevői levélküldés tesztelése:
Itt azt teszteljük, hogy a vásárlód a rendelésnél megadott e-mailt megkapja-e
- Menj fel a https://www.mail-tester.com/ oldalra
- A generált e-mail címmel adj le egy rendelést
- Nézd meg mit ír ki az oldal. Ha megkapta a levelet, akkor jók az SMTP beállítások
SalesForm tulajdonosi levélküldés tesztelése
Itt azt teszteljük, hogy te mint tulajdonos kapsz-e levelet arról, hogy valkai rendelt tőled.
- Menj fel a https://www.mail-tester.com/ oldalra
- A generált e-mail címet állítsd be a cégadatoknál
- Adj le egy rendelést
- Nézd meg mit ír ki az oldal. Ha megkapta a levelet, akkor jók az SMTP beállítások
Számlázással kapcsolatos hibák
A SalesForm úgy működik, hogy amikor beállítod a számlázó összekötés és mented, akkor megpróbál kiállítani egy díjbekérőt. Ha sikerült, akkor jó az összekötés és működni fog a számlázás is.
Ha ez nem sikerül vagy sikerült de mégis hibát találsz:
- szamlazz.hu hibák megoldása
- Általános számlázási hibák megoldása
Bankkártyás fizetési hibák
A bankkártyás fizetésnél is jelentkezhetnek problémák.
Ezeknek a megoldását és a tesztelését szedtük össze:
- bankkártya fizetési hibák megoldásai
- Ismétlődő fizetési hibák
Hírlevélküldő fogadja a leveleket?
A hírlevélküldő összekötést be kell állítanod a SalesForm felületén.
Ha megtörtént a beállítás, akkor a termék létrehozásánál az egyéb integrációk fülön egy legördülő menüben látod a létrehozott hírlevél csoportokat.
Ha ezt látod, akkor jó az összekötés és a SalesForm kommunikál a hírlevélküldővel
- Válaszd ki a terméknél a sikeres fizetés esetén a csoportot
- Adj le egy rendelés olyan mail címmel, amivel még nem rendeltél
- Várj akár 10 percet is és nézd meg, hogy a felhasználó benne van-e a feliratkozási listádban. Ha igen, akkor bekerült
- Ha a listában benne van, de levelet nem kapott, akkor a hírlevélküldő beállításai nem stimmelnek vagy felfüggesztették a fiókod, vagy elő kell fizetned, mert elértél egy korlátot.
Webhook tesztelése
- Kizárjuk a SalesForm hibát. Ezért a https://webhook.site/ oldalon generált “Your unique URL” címet kimásolod és azt állítod be a termékhez.
- Ne zárd be ezt az oldalt
- Adj le egy rendelést a tesztelni kívánt termékre
- Visszamész a webhook.site oldaltra, ami kiírja neked az eredményt, hogy mit fogadott.
- Ha fogadott valamit, akkor a SalesForm jól működik és máshol kell keresned a hibát.
Egyedi webhook tesztelése
A cikket folyamatosan bővítjük. Ha nem találtad meg a megoldást, akkor kérlek a cikk elején található módokon és formában kérj segítséget.
HELYES KÉRDÉS FELTEVÉS...
Az amikor a problémát és nem a tüneteket írod le.
Az nem probléma, hogy nincs tv, az a probléma, hogy nem tudod nézni a sorozatod.
Az nem probléma, hogy zárva az étterem. Az a probléma, hogy éhes vagy.
Vagyis.
Nem az a probléma, hogy nem tudod beállítani a 777 jogosultságot a connector.php mappájára és a WP sem küldi ki a belépési adatokat a klubtagsági rendszerhez.
A probléma az, hogy hiába adsz le egy teszt rendelést, nem jön létre a tanulói fiók.