13 év kellett hozzá, de megtaláltam azt a módszert, amivel bármennyi vállalkozási ötletet sikerre lehet vinni a neten. Csak ismerni kell hozzá a stratégiát és bele kell tenni a szükséged időt.
Akár vállalkozás indítását tervezed, akár vállalkozást építesz, van amiben biztos lehetsz: csak egy dolog állandó a változás.
Akárhányszor elindultam egy új termékkel a végén mindig egy picit, vagy épp nagyon más termék lett a befutó. A piac mindig valahogy mást akart, mint amit én elsőre elképzeltem.
Amikor igazodni tudtam a változáshoz, akkor pénzt kerestem. Amikor megmakacsoltam magam, akkor tapasztalatot gyűjtöttem.
Tapasztalat... így megmagyarázzuk meg magunknak azt, hogy elbuktuk azt a sok pénzt és időt :)
Az elmúlt 13 évben több mint 47 különböző vállalkozási ötletet kezdtem el megvalósítani és ennél is több volt, amibe csak belevágtam, de nem jutott el odáig sem, hogy legyen neki egy honlapja.
Nem is tudom… talán ez már valami szenvedély vagy függőség nálam :)
Mindig is arra vágytam, hogy sokan vásároljanak tőlem. Aztán én is megváltoztam.
Ez a kép egy teltházas előadásom volt a bálnában marketing automatizálásról
PODCAST meghallgatásához kattints ide
Amióta emlékszem, azóta csak arra vágytam, hogy egy igazán tartalmas és izgalmas életet élhessek. Hogy ne azért kelljen minden reggel felkelnem, hogy bejárjak egy olyan munkahelyre, amivel megkeresem a pénzt a számláimra.
Csak arra vágytam, hogy az életem tele legyen új impulzusokkal és kalandokkal.
Ha arra gondoltam, hogy egy életet fogok leélni egy okosan felépített csapdában, akkor elfogott a rettegés.
Ki akartam szabadulni belőle.
NEM!
A magam ura akartam lenni. Szabad vállalkozó.
És ha már így döntöttem, akkor az egyik legjobb akartam lenni benne.
Arra vágytam, hogy egyszer rátaláljak arra az ötletre, arra a vállalkozásra, ami meghozza nekem az áttörést.
És amíg nem találtam meg, addig elkezdtem megtanulni, hogyan lehet minél gyorsabban felépíteni egy új vállalkozást a semmiből. Hogyan lehet tesztelni élesben, hogy egy ötlet működne vagy sem.
Idővel egyértelművé vált, hogy mi is kell ahhoz, hogy egy vállalkozási ötletet működjön.
A tartalommarketing a gyakorlatban könyvemben, erről bővebben írok.
Azonban az is egyre világosabbá vált, hogy ehhez egyedül kevés vagyok, egy csapat kell hozzá. Olyan emberek, akik imádják az egyes részfeladatokat és imádják a munkájukat. Akikkel közösen rengeteg projektet fel lehet építeni.
Egy ilyen csapathoz viszont rengeteg pénz kell. Hiszen minél jobb valaki mondjuk a statisztikai elemzésekben, annál nehezebb megfizetni. A csapatba pedig legalább 3 ember kellett volna, ez éves szinten 30-40 millió forint költséget jelentene.
Nekem nincs ennyim.
Persze rengeteg könyvet olvastam el és rengeteg előadást jegyzeteltem végig, ahol elmondták, hogy csak bele kell vágni! Fel kell venni azt a 3 embert és majd ők kitermelik a saját költségüket.
Meg, hogy csak meg kell fogalmazni milyen emberekre van szükséged és az univerzum majd eléd sodorja őket..
Sajnos ezekben nem tudtam őszintén hinni.
Csak az a látomás lebegett előttem, hogy megígérem a 3 fős szakértői csapatnak azt, hogy micsoda nagy dolgokat fogunk véghezvinni együtt, majd 3 hónap múlva teljesen magamba zuhanva kell elhebegni nekik, hogy bocs, de elfogyott a pénz.
Vagy fizetem őket tovább és szépen eladósodom, rámegy a lakásom, a megtakarításom és kereshetek szégyenszemre magamnak egy kényelmes kis multis állást.
Igazi vágylohasztó képek ezek. Kiráz a hideg, ha rágondolok.
Lehet nem bíztam magamban eléggé, nem tudom.
Néha voltak fellángolásaim, hogy keresek ilyen embereket, de mindig pofon vágott a valóság, amikor kiderült, hogy a szép szavak után a tettek mezején mindegyik önjelölt lovag elvérzett. Valahogy a megvalósítás során olyan amatőr hibákat követtek el, hogy fogtam a fejem.
Nem is beszélve arról, hogy mennyire nem tudtak önállóan dolgozni, minden nap motiválni kellett volna őket és erre annyira, de annyira nem volt kedvem.
Biztos, hogy én csináltam valamit rosszul, de fogalmam sem volt, hogyan lehetne ezt jobban csinálni.
Így maradt az az módszer, amit már ismertem: megcsinálom saját magam és csak apróbb részeket szervezek ki, mondjuk a grafikát, a szövegírást, a videó vágást.
A nap viszont nekem is csak 24 órából áll. Az időm véges, az ötleteim pedig végtelen hosszan sorakoznak egymás után, várva, hogy egyszer megvalósítsam őket.
Aztán amikor jött a legújabb és talán az eddigi legizgalmasabb termékem a könyv, megint szembe kerültem a szokásos problémákkal:
És akkor jött a nagy felismerés: Nem valaki kell nekem, hanem valami.
Nem egy embere vágyom, hanem arra, hogy a feladatokat elvégezze valaki és ez miért ne lehetne egy szoftver.
Ha ki tudok találni ismétlődő folyamatokat, akkor azokat le is lehet programozni, és akkor ezek a folyamatok pontosan, gyorsan és 0-24 órában el lesznek végezve
Leültem összeírni, hogy mik azok az ismétlődő folyamatok, amiket el kell végezni:
Megszületett tehát a terv. Kell nekem egy tökéletes asszisztens, aki elvégzi helyettem a könyv eladásához szükséged feladatokat. És ez a tökéletes munkatárs nullákból és egyesekől fog állni, az interneten fog élni, nem fog fizetést kérni, pihenni, szabira menni, nem hibázik és motiválnom sem kell.
Megszületett a tökéletes terv: nekem egy szoftver kell, nem ember
A szoftvernek a SalesForm nevet adtam, ez lett az okos rendelési űrlap, amit aztán minden honlapomhoz használni tudok.
Idővel egyre okosabb lett, már képes többet is eladni, mint amit a evő elsőre meg akart volna venni, de erről majd később.
Sokat gondolkoztam azon, hogy mit is kell tudnia a szoftvernek. Néha megkísértett a gondolat, hogy építsünk egy csillaghajót.
Egy olyan szoftvert amiben minden benne van:
Csakhogy mindegyik funkció hozott magával további sok száz másikat.
Ok mi állítsuk ki a számlát. De akkor össze kell kötni a nav rendszerével, akkor kell foglalkozni a főkönyvi feladásokkal, az áfa listák lekéréssel, az utalásokkal, a díjbekérővel és így tovább.
A hírlevélnél még több problémába ütköztünk. Kell statisztika, címsor tesztelés, html levél szerkesztő, feliratkozó űrlap generátor, feliratkozók kezelése, SPAM mappa elkerülés...
Honlapkészítés? Az pedig egy bevehetetlen vár. Ott a wordpresshez az avada, az elementor, a divi. Ott az instapage, a leadpages, a wix, a honlapszerkesztő, a nicepage, mobirise és még millió másik megoldás.
Iszonyúan nagy feladathegy tornyosult előttem, megoldhatatlannak tűnt.
Bőven elég egy jó szoftvert készíteni, nemhogy mindegyiknél jobbat, ami már létezik és amin évek őta dolgozik egy fejlesztői csapat.
Elkezdtem egy másik irányba keresni a megoldást.
Majd megnéztem, hogyan tudnánk velük együtt dolgozni. És kiderült, hogy létezik rá megoldás, hogy átadjuk nekik a sikeres fizetést követően a vevők adatait.
Így létrehozhatunk egy olyan platformot, ami összeköti a legjobb szoftvereket, amiket lehet amúgy is használsz már.
Így a lehető legjobb számlázót, a legjobb hírlevélküldőt, a legjobb logisztikai céget, a legjobb crm rendszert tudod használni, ami csak létezik.
Elkezdtünk együtt dolgozni a legjobbakkal, mert te mindenből a legjobbat érdemled.
Ha nem akarsz fejlett hírlevélküldést, akkor használhatod azt, amit a SalesFormba beraktunk, így a digitális terméked egyből ki is tudod küldeni, ha valaki megrendelte.
Viszont, ha a legfejlettebb megoldást akarod használni, akkor ott az ActiceCampaign.
Ha ennek az ingyenes változatát akarnád használni, akkor ott a Mautic.
Ha egy könnyen használható és olcsó hírlevélküldő kell, ami letaszította a trónról a Mailchimpet, akkor ott a Mailerlite.
Ha magyar nyelvű kell, akkor pedig ott a webgalamb.
Automatán számláznál? Szuper. Használd a piacvezető szamlazz.hu rendszerét. Olcsóbb kell, akkor ott a 2. legnagyobb a billingo.
Te választasz, te döntesz.
Logisztikára is szükséged van? Akkor választhatsz a legrégebbi webshopiroda és az és legmodernebb webshippy közül.
Azóta a bankkártyás fizetési rendszerek közül is széles választék alakult ki.
Szerződhetsz a CIB bankkal vagy az OTP bankkal. Mindegyikhez adunk kijelölt kapcsolattartót és egyedi banki kedvezményeket.
Ha nem akarsz bankkal szerződni, akkor pedig ott a PayPal vagy a magyar Barion.
Még több szoftver kellene? Akkor ott a Zapier vagy az Integromat, amivel további 3500 szoftverrel tudod összekötni a SalesForm platformot.
A kezdeti tervem az volt, hogy megkönnyítsem magamnak a könyvem eladását.
Aztán vérszemet kaptam, és már azt akartam, hogy minden vállalkozásomnál használhassam ezeket az automatizmusokat.
Végül a piac azt szerette volna, hogy ők is használhassák ezt a megoldást a saját vállalkozásukban.
Így megszületett a SalesForm platform. A szoftver, amivel úgy tudod automatizálni a rendeléseidet, hogy nem kell programozónak hozzányúlnia a honlapodhoz. A honlapod pedig bármilyen megoldással készülhet.
Mindegy, hogy wordpress, wix, instapage honlapszerkesztő vagy egyedi fejlesztés.
Sőt még honlap sem kell hozzá. Mert van aki csak Facebook oldalt használ az eladáshoz.
Megszületett a SalesForm és azóta még nagyobb terveim vannak.
Most már azt szeretném, hogy megtanítsam minél több vállalkozónak, hogyan lehet automatizálni a vállalkozásukban a vevőszerzést és a vevők kiszolgálását.
Azt akarom, hogy neked is legyen egy olyan rendszered, ami egyre nagyobb bevételeket termel számodra, fáradhatatlanul, minden perceben, minden órában, minden nap.
Ezek a nagy terveim a jövőre nézve.
Most már erre vágyom mindennél jobban.
Csatlakozol? Leszel a részese?
ui.: Hallgasd meg a podcast adást is
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : vállalkozás, salesform, kata, KATA, egyszemélyes vállalkozás, induló vállalkozás, podcast
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.