A SalesForm-ba építettünk úgynevezett partnerprogramot. A partnerprogramot hívják online ügynök programnak vagy viszonteladói rendszernek is.
Ez pedig arról szól, hogy egyszerűen megkérheted a viszonteladóidat vagy a partnereidet, hogy segítsenek a terméked vagy a szolgáltatásod értékesítésében, és ezért cserébe te jutalékot adsz számukra.
Tipikus partnerprogram példa, amikor kiküldik a hírlevél listájukra az ajánlatodat, kiteszik a banneredet a honlapjukra, a posztodat a Facebook oldaladra vagy írnak róla egy cikket.
A partnerprogram nagyon egyszerűen működik a SalesForm-ban, mint minden.
Egyszerűen csak a Campaign Builder-rel – ez a Google URL építője, ha még nem használtad, ez egy pofon egyszerű dolog – csak kitöltőd az űrlapot és összeállítja neked az új URL címet. Olyan, mint a linkrövidítők fordítottja. Mert itt hosszabb link keletkezik. Amit akár aztán le is rövidíthetsz egy linkrövidítővel, főleg ha a Facebook oldalra is kiposztolnád.
Így néz ki a kampány szerkesztő. Ebben tudod elkészíteni a partnerprogram résztvevőknek a speciális linkedet.
A kampány forrása (Campaign Source) lesz az a viszonteladó partnered neve. Bármi lehet, amivel egyszerűen be tudod majd azonosítani.
A kékkel jelölt mezőbe írd bele a viszonteladó partnered nevét.
Az általad generált link a következő módon fog kinézni: Van a te URL-ed, és hozzá van kapcsolva a többi adat. Kékkel emeltük ki a partner nevét. Nálunk ez a „kreativ”, ő a partnerünk.
utm_source= részbe kerül bele a partner neve. Mi ezt kékkel jelöltük a böngésző sávban.
Itt az utm_medium =facebook poszt. Ez azt jelenti, hogy ez a hirdetés egy Facebook poszt lesz. Így a Google Analyticsben is tudod mérni, hogy melyik hirdetés hozta a legtöbb vásárlást.
Az utm_medium mondja meg, hogy hova tette ki a reklámot. Ez nem kötelező elem, de segít megtalálni a legjobb hirdetési csatornákat.
A kampány neve az, hogy „tök fasza ez a könyv” (utm_campaign=tök fasza ez a könyv.
Ez arra jó, ha több Facebook poszt is megy ki más-más tartalommal. Akkor tudni lehet, hogy a „tök fasza ez a könyv” poszt mennyi rendelést hozott.
Gyakorlatilag a kampány forrásig (utm_source) tart a partnerprogram, a többi az csak a hirdetődnek segítség, hogy melyik hirdetéséből jött a látogató.
Jól gondolod, akár te is használhatod a hirdetéseidben és így pofon egyszerűen le tudod mérni, hogy melyik kampányod mekkora bevételt hozott számodra.
Mi történik, ha valaki kattint a partneri linkre?
Kattint a hirdetésre és végigmegy a rendelési folyamaton. A SalesForm rögzíti, és amikor a partnered belép a saját felületére, akkor látni fogja, hogy melyik nap mennyit értékesített a te termékedből vagy szolgáltatásodból. És el tudtok számolni egyszerűen a hónap végén.
Így néz ki a partnerprogram elszámolási felülete. Az UTM oszlopban látszik, hogy az első sorban fbp1 szerepel a többiben, email1. Ez mutatja meg, hogy melyik hirdetési felületről érkezett a rendelő. Az fb1 a Facebook poszt, az e-mail pedig adott :)
Ez egy könnyen használható partnerprogram, de tök hatékonyan működik. Tehát ha szeretnéd felturbózni egy kicsit az értékesítésedet, akkor nyugodtan vonjál be partnereket.
Illetve, ha csak saját magad promótálod, akkor használhatod ezt a módszert arra, hogy a szoftverben is lásd, hogy a különböző hirdetéseidből mekkora bevételed származott. Így ezt össze tudod vetni a Facebook és az Adwords méréseivel. Nyilván ez a pontos, merthogy ezek tényleg sikeres vásárlási adatok lesznek.
írd meg nekünk a kommentben vagy oszd meg egy barátoddal. Legyél te az első a barátaid közül.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : partnerprogram, salesform
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.