Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Sok évbe telt megtanulnom, hogyan kell nyereségesen hirdetni.

  • Azt már tudtam, hogy vevőket kell vásárolni.
  • Tudtam, hogy fizetni kell azért a Facbooknak vagy a Google Adwordsnek (mostmár Google Ads), hogy érdeklődőket vigyen a honlapomra.
 

Korábban azt gondoltam, hogy csak meg kell tanulni, hogyan kell olyan hirdetéseket készíteni, amik olcsón hoznak vevőket.

 

Aztán arra jöttem rá, hogy a hirdetési rendszert kell jól megismerni és úgy beállítani a hirdetés célzását, az ajánlattételt, a stratégiát, hogy olcsón hozzon nekem vásárlókat.

Arra is rájöttem, hogy foglalkoznom kell azokkal is, akik jártak az oldalamon, de nem vásároltak azonnal. Nekik külön reklámokat kell készítenem és ezt hívják remarketingnek.
 

Minél inkább beleástam magam a hirdetési rendszerekbe és a legjobb stratégiákba, annál nyilvánvalóbbá vált, hogy a hirdetés önmagában kevés.
Kell egy olyan honlap is, ami az érdeklődőket vevőkké alakítja.
 

A honlap konverziós képessége, vagyis, hogy mennyi látogatóból mennyi vevő lesz, fontosabb mint a reklám! 

A reklámot nem lehet végtelenül olcsóvá tenni. A honlapomat viszont mindig lehet fejleszteni.
 

Ezt hívják konverzió optimalizálásnak és ehhez kell az AB tesztelés. Erről hamarosan külön adást készítek, mert elképesztően fontos.
 

 

Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával
 

Teltházas előadás az automatizálásról. Pont a japán utam után, sok helyi példával. Meghallgatnád podcastként? Kattints


Mi az a konverzió optimalizálás és miért imádjuk annyira...
 

A konverzió optimalizálás azzal foglalkozik, hogyha eddig 100 látogatóból lett 3 vevőd, akkor mostantól 4-5 vevőd is legyen. 

Pici változásnak tűnik, mégis hatalmas eredményt hoz. 

 

Ha 10.000 Ft ért vásárol nálad egy átlagos vevő és évi 40 millió Ft -ot csinálsz, akkor évente van 4000 vevőd.

Ha 1%-al növeled a honlapod konverzióját, akkor mostantól ugyanennyi reklám költéssel 5000 vevőd lesz és 50 milliós bevételed. 1%-os konverzió növekedés 10 millió forint bevételt jelent.


Megéri ezzel foglalkozni, egyetértesz?
 

Amikor ezt megértettem, az lett a célom, hogy minél hatékonyabbá tegyem a honlapjaimat, hogy képesek legyenek minél több látogatónak eladni.
 

Arra vágytam, hogy kidolgozzak egy olyan módszert és technikát, amivel folyamatosan tudnak fejlődni ezek a honlapok. Olyat, amilyet a természet is kitalált már. Elneveztem evolúciós marketingnek
 

Ahogyan az állatvilágban, itt is a szelekcióra épült a fejlődés. Az életképtelen változat ment a kukába, a jobban teljesítőt pedig tovább fejlesztettem.
 

Pont ahogyan az egysejtűből hal lett, a halból hüllő, majd emlős és végül létrejött az ember, aki már képes ilyen bonyolult gondolatokat elolvasni és megérteni.
 

Az szerettem volna elérni, hogy mindig teszteljünk valamit a honlapon. Fusson a kísérlet, amit AB tesztnek hívnak. A lényege, hogy fogom a honlapom, egyetlen pici dolgot pl egy mondatot megváltoztatok rajta és megnézem, hogy az új változat a B jobban teljesít-e, mint az A változat vagyis az eredeti.
 

Ha igen, akkor megtartom és újabb kísérletet futtatok. Így fog folyamatosan fejlődni a honlapom, így lesz minden egyes %-al 10 millióval több bevételem. 


A terv zseniálisnak tűnt.

 

Azonban volt pár aprónak tűnő, mégis jelentős probléma:
 

  • Az egyik ilyen, hogy valakinek ki kellett találnia, hogy mit változtassunk az oldalon
  • Aztán el kellett végezni a változtatást
  • Majd be kellett állítani a kísérletet
  • Végül nézni, hogyan alakul a kísérlet
  • Aztán a győztes oldalt beállítani, a vesztest lekapcsolni.


Nem is a munkaóra volt ebben a sok, hanem a rendszeresség, hogy be kellett iktatni valahogy az életembe, vagy találni rá valakit, aki megcsinálja.
 

Gondolom nem ér meglepetésként, hogy nem találtam rá embert. Magyarországon a konverzió optimalizálás annyira gyakorlatias dolog, hogy ki sem ejtik marketing rendezvényeken. Nem is foglalkoznak vele. Mintha nem is lenne.
 

Szóval elkezdtem én kitalálni, beállítani, figyelni, változtatni, mérni.
 

Amit azért nagyon nehéz bevallanom, mert az automatizálásban hiszek.

Azt tanítom, hogy minden ismétlődő folyamatot automatizálj le vagy szervezz ki.

Miközben én magam dolgozok a konverzió optimalizálással, a saját időmet áldozom fel rá.
 

Komolyan ezt tanítsam meg más vállalkozóknak? 

Az elsőre jónak tűnő megoldást, ami csak egy újabb plusz terhet pakol rájuk? 

Ami egy újabb feladat, amit halogatni lehet?


Eszméletlen cikinek éreztem és most is elgondolkoztam azon, hogy megosszam-e veled ezt az információt. De úgy érzem a teljes képet látnod kell, hogy mindent megérts.
 

Úgy voltam vele, hogy ha működik és hozza azt az eredményt, amit az evolúció, akkor majd azt mondom:

igaz nem automatizálható a folyamat, de megéri időt szánni rá, mert fantasztikus eredményeket produkál.


Egyre kínosabbá kezdett válni az egész...
 

Lelkesen elindítottam az AB teszteléseket és úgy éreztem, hogy a vállalkozásom most gyorsító pályára került.
 

Mintha egy régi zörgő kocsiból átültem volna egy gyors, áramvonalas sportkocsiba.
 

Üres volt előttem az autópálya én pedig tövig nyomtam a gázpedált. Betettem egy pörgős zenét, előttem elterült a gyönyörű táj és én száguldottam a siker felé. 

Minden csodálatosnak tűnt. 

 

Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával
 

Az AB tesztektől úgy éreztem a vállalkozásom gyorsító pályára került.



Tudod, amikor az élet császárának érzed magad. Működnek a dolgok, minden összejön, minden sikerül.
 

Csak egy pillanatra néztem félre és későn vettem észre a kanyart. Nem is tudom honnan jött. Egy pillanat alatt siklott ki minden tervem. Az álmaim autója megpördült a tengelye körül és pici apró darabokra tört.

 

Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával
 

Ami elméletben jó ötletnek tűnt, azzal hatalmas baj volt a gyakorlatban



Kiderült ugyanis, hogy egy sikeres AB teszthez legalább 1000 konverzió szükséges. Márpedig, ha a konverzió a vásárlás, akkor 1000 vásárlás után derül ki, hogy a B változat vagy az eredeti A változat a sikeres.
 

1000 konverzió. Ez tudod mit jelent? Hogy évente csak 3 tesztre van lehetőséged a korábbi adatok szerint.

Ez pedig tudod mire elég?
Semmire!!!
 

Ez így pont olyan hatékony mint az evolúció és pont olyan lassú is. Kiszámoltam hogy legalább 30 évbe tellene tökéletesíteni a honlapomat. 
 

Hát ez sem lesz a gyors meggazdagodás útja, nyugtáztam magamban elkeseredve.

 

Új megoldás kerestem és rátaláltam valami elképesztő dologra
 

A jó hír az volt, hogy nem vitte el sok időmet. Mire lefut egy teszt, eltelik egy negyedév, szóval mégsem olyan időrabló a folyamat :)
 

Abban viszont biztos voltam, hogy új lehetőséget kell keresnem.

Így találtam rá a többlépcsős értékesítési stratégiára vagy ahogyan sokan emlegetik a sales funnel -re.


Mi az a Sales Funnel?
 

A lényege röviden annyi, hogy amikor valaki vásárol tőled, akkor egyből felkínálsz neki egy újabb terméket, ami kapcsolódik az éppen megvásárolt termékhez.
 

Vagy amikor feliratkozik a hírlevélre, akkor egyből felkínálsz neki egy fizetős terméket, ami nem túl drága, mondjuk pár ezer forint.
 

Ennek is megvan a matematikája.

Aki feliratkozik a hírlevél listádra, azoknak akár a 25%-a is kéri tőled az olcsó belépő terméked. Aki pedig kérte, annak a 3-5%-a kérni fogja tőled a fő termékedet is.

 

Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával
 

Így összességében dupla annyit fogsz keresni, mint amennyit eredetileg kerestél volna. Ez a 100 látogatós teszt.


 

Sőt!
 

Vannak módszerek, amivel a 2x-es bevétel növekedésből lehet 4x-es bevételnövekedést is csinálni.
 

És itt nem kell éveket várni az eredményre, hiszen azonnal jelentkezik a bevétel. Azonnal megvásárolják az emberek a felkínált terméket.
 

Amíg én a konverzió optimalizálással 10 millió forintokat tudnék keresni pár év munkával, addig ez a módszer azt ígéri, hogy megduplázza a forgalmam. Nem 40 Millió, hanem 80 Milliós lehet a forgalmam.

 

Ezt gondoltam: Nem kell éveket várni és sokkal nagyobb eredményt hoz?
 

Ház ez kell nekem!!!
Pontosan ez!!!
Erre vágytam mindig is!!!
 

Gondold el milyen egyszerűen hangzik. Csak fel kell kínálni egy újabb terméket és lesznek akik ezt meg fogják venni.

 

Hogyan legyen nyereséges vállalkozásod néhány bevált technikával
 

Ez szintén egy homlokracsapós, AHA pillanat volt az életemben.


 

El se hiszem, hogy ez eddig nem jutott eszembe...


Megszületett a tökéletes terv!
 

A tervem az lett, hogy megtanulom milyen sales funnelek vannak és milyeneket lenne érdemes építenem a saját vállalkozásomban.
 

Gondoltam építek új honlapokat, úgynevezett landing page oldalakat, amik meggyőzik a látogatót a vásárlásról és ezeket fűzöm össze egymás után.
 

Így nem kell hozzányúlni a meglévő oldalaimhoz, nem kockáztatom a mostani bevételeimet ezzel a kísérlettel. 

Új bevételszerző csatornákat építek.

 

Összekötöm hírlevél küldővel, a hirdetésekkel, az üzleti blogommal és készen is vagyok.

Elkezdtem külföldi anyagokat vásárolni és olvasni.
 

És hamar egyértelművé vált számomra, hogy sales funnel -t, csak bankkártyás fizetéssel lehet építeni. Minden módszer és technika arra épül, hogy a vevő gyorsan és kényelmesen tudjon vásárolni tőled.

Ez utalással nem működik :(
 

Ráadásul a bankkártyás fizetésnél létezik az egykattintásos upsell. Ez azt jelenti, hogy a 2., a 3., a 4. és így tovább terméket már úgy tudja megvásárolni, hogy csak kattint a rendelés gombra és máris levonod a bankkártyájáról a pénzt, anélkül, hogy meg kellene adnia bármilyen bankkártya vagy számlázási adatot.
 

Így elkezdtem ebbe az irányba keresni, de Magyarországon csak fizetési kapukat találtam, amik csupán csak egy kupac kód. Önmagában használhatatlanok.
 

Voltak megoldások woocommerce-re, meg JootForm-ra. Össze lehetett kötni őket a Simple fizetési rendszerével, de egyáltalán nem tudták az egykattintásos fizetést, cserébe borzasztó nehézkesek voltak és folyamatos karbantartás igényeltek volna.
 

A SalesAutopilot tudta volna mindazt, amire nekem szükségem van. Be is regisztráltam és próbáltam megszeretni, de nem ment. Komolyan igyekeztem :(


A felülete viszont annyira átláthatatlan és bonyolult volt számomra, a fizetési rendszere pedig a hírlevélküldőre épült, amiből én másikat akartam használni.
Olyat, ami nem listákra, hanem tagekre és szegmensekre épül.

 

Így ott álltam a tudással a tarisznyámban, de nem tudtam mivel megvalósítani.

Úgy éreztem mintha rengeteg pénzt hullott volna az ölembe, csak éppen be van zárva egy feltörhetetlen széfbe. 
A kulcsot pedig nem találom sehol. El tudod képzelni milyen frusztráló lehet mindez? Ott van a siker karnyújtásnyira, de pont nem éred el.

Ettől mindenki ideges lenne, igazam van?


 

Nem volt visszaút, végig kellett csinálnom, amit elkezdtem!
 

Nem adom fel, biztattam magam és elkezdtem leprogramoztatni azt a szoftvert, ami 2 év alatt kinőtte magát egy rendelés automatizáló platformmá.
 

Amivel már fel lehet építeni könnyedén, akár 2 perc alatt bármilyen sales funnelt. Ami tudja az egykattintásos és az ismétlődő fizetést is. Tudja OTP SimplePay -el és tudja CIB bankkal is.
 

Most már a kezemben volt az az eszköz, amivel nyereségessé tehetem a vállalkozásom.
 

Amivel elérhetem, hogy az emberek több pénzt költsenek, mint amennyit elsőre akartak volna.
 

Izgatott voltam. Tényleg működni fog? Vagy kiderül, hogy csak egy legenda a többlépcsős értékesítés?

A tartalommarketing a gyakorlatban könyvem eladásához készítettem egy egyszerű landing page oldalt.

Bemutattam a könyvet, a referenciákat, adtam lehetőséget az ingyenes fejezetek letöltésére. És a vásárlókat elvittem a SalesForm-al készült rendelési űrlapra.

 

Őszintén szólva nem volt upsell ajánlatom. Fogalmam sem volt, hogy mit adjak el a könyvet vásárlóknak.

 

Ezért egy BUMP ajánlatot készítettem elsőként. A BUMP a rendelési oldalon van. Egy egyszeri ajánlat, amit hozzárakhat a rendeléséhez. Az Upsell mindig valami drágább termék, amit a fizetés után kínálunk fel.
 

Nálam a BUMP ajánlat egy digitális munkafüzet volt. Amiben összefoglaltam a könyv fejezetei és kigyűjtöttem a feladatokat egy helyre.
 

A BUMP ajánlat a könyv árának kb 33%-a lett.
 

Engem lepett meg a legjobban, hogy a könyvvásárlók 83%-a kérte. Ezzel pedig sok milliót kerestem azóta.
 

Az egyik sikeres ügyfelünk áradozik a BUMP ajánlatról ebben a videóban



 

Azt is lemértem, hogy mikor olcsóbb vevőt vásárolni. Akkor, ha fizetni kell a szállításért vagy akkor, ha ingyen van.
 

Kiderült, hogy ha ingyen adom a szállítást, akkor olcsóbb vevőket vásárolni, így jobban megéri reklámozni. A logisztika így lett marketing költség.
 

Azonban a BUMP ajánlat révén sokkal több pénzt kerestem, mint amennyibe a logisztika került.
 

Így lett végül a könyv reklámkampánya nyereséges.
 

Ezek voltak a kezdeti lépések és már itt is látszott, hogy micsoda lehetőségek és erő rejlik ebben a stratégiában.

Ha te is könyvet adsz el vagy készülsz kiadni, akkor nézd meg ezt a honlapunk: konyvirok.salesform.hu
 




Azóta rengeteg sales funnelt építettem és egyre több embernek tanítottam meg, hogyan kell ilyen rendszereket építenie.
 

És nem kell hozzá más csak egy SalesForm, aminek a használata gyerekjáték.

 

És a legjobb, hogy végre van egy olyan szoftverem, amivel 4x bevételnövekedést érhetek el a vállalkozásaimban. 
 

Ha senki sem venné meg a szoftverem csak én használnám, akkor is bőven megérte volna a fejlesztési költség.


Bőven megérte az a 2 év, amíg elkészült és az a pár millió forint, amibe került. Igaz jobban örültem volna, ha valaki azt mondja, hogy itt van havi 20.000 Ft ért egyből használhatod. 

Ha nem kellett volna 2 évet várnom rá és nem kellett volna rá milliókat költenem. 20.000 Ft havonta nem nagy kockázat, max nem jön be.
 

A legdurvább pedig az, hogy neked nem is kerül 20.000 Ft-ba havonta a SalesForm, így akár már holnap élvezheted az előnyeit. 
 

Ha nem hangzana olyan furán, azt mondanám irigykedek. A 2 évvel ezelőtti énem biztos így tesz most.

 

Végül minden teljesen megváltozott a vállalkozásomban
 

A kezdeti tervem az volt, hogy nyereségessé tegyem a könyvem eladását.
 

És persze az, hogy a lehető legjobban automatizáljam a vállalkozásomban a marketing feladatokat és az értékesítést.
 

Sok módszert próbáltam ki, amik csak rész sikereket hoztak.
 

Az igazi áttörést a SalesForm jelentette. 
 

Teljesen megváltoztatta a vállalkozásomat és az egész életem.
 

Régen csak vállalkozni akartam és azt, hogy szabad legyek minden értelemben. Legyen pénzem világot látni és legyen időm újabb kalandokra.
 

A SalesForm és a könyvem megváltoztatott. Most már szeretném másoknak is megtanítani, hogyan automatizálhatják a rendeléseiket és hogyan növelhetnék legalább 4x-re a bevételeiket.
 

Azt szeretném elérni, hogy jobb anyagi helyzetbe kerülj, jobb vállalkozásod legyen és sokkal jobban szeresd az életed.
 

Ehhez pedig az egyik leggyorsabb út a vállalkozásod felturbózása. Amihez elengedhetetlen az online bankkártyás fizetés és a többlépcsős értékesítés. Ebben pedig a SalesForm kínálja neked a legkönyebben és leggyorsabban bevezethető megoldást.

 

Köszönöm, hogy elolvastad.

Kérdezz bátran, iratkozz fel és ne feledd…

…. már csak egy SalesForm kell, hogy elérd.


 

ui.: Hallgasd meg a podcast adást is

 

Miért érdemes podcastet hallgatni?

- mert akkor is tudsz fejlődni, ha éppen utazol. Vagy takarítasz, esetleg főzöl. Tudsz tanulni edzés, kertészkedés, sétálás közben. Vagy amikor mész a gyerekért az iskolába.
A legjobb, hogy egyszerre több dolgot is tudsz csinálni. Még pihenhetsz is csukott szemmel.

A mai epizódot itt találod: https://anchor.fm/salesform/episodes/Hogyan-tedd-nyeresgess-a-vllalkozsod-nhny-bevlt-technikval-e7tkpe

De hallgathatod a kedvenc platformodon is:
Google: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9lYmNjOTM0L3BvZGNhc3QvcnNz
Apple: https://podcasts.apple.com/us/podcast/4x-es-bevételnövekedés-rendelési-automatizmusokkal/id1482588797?uo=4
Spotify: https://open.spotify.com/show/3LO7Dx2I6fD1cKa65xpBtm

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vállalkozás, salesform, salesforn, podcast, online vállalkozás, online bankkártyás fizetés, induló vállalkozás, kata, KATA, egyszemélyes vállalkozás, upsell

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.