Hogyan lehet elméleti marketinget tanulni megvalósítás nélkül?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Tudsz bármit is igazán, amíg nem tudod gyakorlatban is megismételni, nehézségek nélkül?

Gyerekkoromban rengeteg könyvet olvastam, imádtam a történeteket és azt, hogy a fantáziám által ezernyi új tájra kalandoztam el. A világ megismerésének egy tökéletes módját láttam benne.
 

Aztán rájöttem, hogy a világot nem lehet igazán megismerni könyvekből. Inkább élni kell benne, keresni a kalandokat és felfedezni az ismeretlen tájakat. Ott kell lenned, meg kell érintened, bele kell szagolnod. 

 

Hogyan lehet elméleti marketinget tanulni megvalósítás nélkül?
 
 

Te is egyfolytában gyűjtöd a marketing újdonságokat? És mire mész vele, ha soha nem valósítod meg őket?


Idővel kiderült számomra az is, hogy az új ismeretek, az új információk sokkal könnyebben elérhetőek.
 

Sokkal előbb tudtam, hogyan kell csókolózni, mint, hogy megcsókoltam volna egy lányt. 

 

Emlékszel a bravó magazinra?
 

Szerelem, szex gyengédség? Ha nem, keress rá, érdemes :)

 

Hogyan lehet elméleti marketinget tanulni megvalósítás nélkül?
 
 

 

Imádtuk olvasni általános iskolában azt a rovatot… mégis … Mondjuk úgy, hogy ez sem készített fel igazán a lányokra :)
 

Át kellett élni az első próbálkozásokat, a kudarcokat és a csalódásokat, mert ez a fejlődés természetes része. Csinálni, hibázni, tanulni belőle és újra próbálkozni.
 

Sokkal előbb tudtam, hogyan kell tojásrántottát készíteni, mint ahogyan csináltam is volna. Az első 20 szerintem csak azért fogyott el, mert annyira éhes voltam :) Idővel viszont egyre jobb lettem ebben is.
 

Előbb tanultam meg elméletben autó vezetni, mint ahogy ténylegesen beültem volna egy autóba és lenyomtam volna a gázpedált.
 

Az olvasást is meddig kellett gyakorolni, hát még az írást.
 

Ezzel mindannyian tisztában vagyunk, igazam van?
 

Előbb meg kell tanulnod hogyan kell, majd gyakorolni kell sokat és akkor fog menni. Mint a biciklizés vagy az úszás, vagy mint a nyilvános beszéd sok száz ember előtt. Izzad a gondolattól a tenyered? Elmúlna, ha gyakorolnád.

 

Szóval, ha minden így működik, akkor az online marketing mitől lenne más?
 

Valamiért mégis más, mert 12 éve vállalkoztam már, mire eljutottam oda, hogy akkor megépítek, egy olyan folyamatot, amit elméletben már tökéletesen ismertem: a sales funnelt.
 

A többlépcsős értékesítési stratégiát, ahol a potenciális vevőt végigvezetem egy folyamaton, a következő logikus lépés felé.
 

Amikor nem csak kiteszem a termékem egy oldalra, hogy itt van, tessék. Vedd meg.
Hanem egy működő stratégiát építek, ahogyan azt a komoly vállalkozók teszik.

Arra vágytam, hogy úgy adjam el a könyvem, hogy nekem ne kelljen vele naponta foglalkoznom.

Úgy akartam eladni a könyvem, hogy nem voltak követőim, nem volt listám, nem voltak olyanok, aki már alig várták, hogy könyvet vehessenek tőlem.

Márpedig lássuk be, hogy könyvet vagy azért veszünk, mert jó az író vagy azért, mert mások ajánlották. Ha csak úgy szembejön a neten egy könyv reklám, nem sikítunk fel az izgalomtól. 
 

Ráadásul a könyv nem is egy kapós termék, mutatja ezt az Alexandra könyvesbolt lánc csődje is.
 

De talán ettől még nagyobb volt a kihívás. A kihívásokat pedig imádom, azoktól lehet a leggyorsabban fejlődni.

 

Amikor az elméleti tudás sírva omlik össze a gyakorlati megvalósítás alatt
 

Most is így történt.

Kiderült, hogy hiába tudom elméletben a stratégiát, a megépítésében rengeteg problémába ütköztem.
 

Elsőként abból indultam ki, hogy megnéztem miket használnak külföldön. Ott a clickfunnels, a samcart, rengeteg spéci szoftver, script, fizetési kapu, wordpress és woocommerce bővitmény.
 

Csakhogy olyan fizetési módot használnak, ami nem elérhető a magyarországi cégek számára, esetleg használhatom a PayPal-t vagy a Braintree-t. Ugyanaz a cég a kettő. 

 

Mindegyik drága. Ezt érts úgy, hogy nagy a jutalék, amit minden fizetés után levesznek és mivel euróban vagy dollárban vonják az összeget, így ott az árfolyam kockázat. Aztán ha szeretnéd a begyűjtött pénzt elkölteni, akkor ki kell venned és azt szintén dollárban vagy euróban kapod meg, ami tovább árfolyamkockázat, plusz a bankod felszámol egy jelentős deviza váltási költséget.
 

Mondjuk ezt ki lehet bírni, maximum többet adsz el és nagyobb értékben.
 

Azonban szerződni sem egyszerű. Csomó papírt kell benyújtani, minden ügyintézés angolul történik. És ha átmentél minden ellenőrzésen, akkor is ott van annak a veszélye, hogy bármi gond van, akkor nem tudsz azonnal intézkedni. 
 

Gondok pedig lesznek.
 

Volt akinek letiltották a fiókját és befagyasztották a pénzét csak mert túl jól sikerült a kampány és elkezdtek  tömegesen vásárolni. A Braintree pedig biztonsági okokból automatikusan zárolt mindent. Gondold el, a kampány közepén! Mikor mindenki vásárolni akarna, te pedig hetekig levelezhetsz angolul, hogy történjen valami.
Horror!
 

Vagy volt olyan, hogy azért zárták be a fiókot, mert túl alacsony volt a forgalom és nem érte meg nekik. Elképesztő. És fel sem tudsz hívni senkit.
 

Sőt, hiába nyelsz egy nagyot, mondván, hogy bevállalod... ettől még csak bankkártyás fizetésed lesz és nincs számlázásod sem. Tényleg kézzel kellene kiállítanom minden befizetésről a számlát? Akkor is ha este van, ha hajnal, ha hétvége? KIZÁRT!

 

Nézzük milyen lehetőségeink vannak még.
 

Használhatnék wordpress alapú woocommerce webáruházat. Ez jó, mert ingyenes és létezik hozzá Barion és SimplePay integráció. A szamlazz.hu is használható hozzá, így elsőre egy jó megoldásnak tűnik. 
 

Most ne vegyük figyelembe, hogy telepíteni kell, beállítani, karbantartani, frissíteni és ez kb egy informatikus teljes tudását igényli. Nekem egy komplett rendszerre 350 000 Ft-os árajánlatot adtak. Nem ez volt a legdrágább, de nem is a legolcsóbb. Olyan adta, aki már csinált ilyen rendszereket és tudja, milyen problémák szoktak előjönni.
 

Az összeg nem vészes, sőt. Simán megéri, mert könnyen kitermelhető. A probléma nem is itt volt, teljesen máshol.
 

Ugyanis ezzel a módszerrel nem lehet Sales Funnelt építeni. Mert ez egy webáruház.

 

Hogyan lehet elméleti marketinget tanulni megvalósítás nélkül?
 
 


Téged is becsaptak azzal, hogy az online eladás az a webáruház?


 

Egy webshopban kosárba tudsz tenni termékeket és aztán a pénztárnál fizetni tudsz. A kosár elhagyás aránya pedig extrém magas. A nemzetközi átlag 78%. Elképesztően Brutális. 
 

Gondold el, 100 emberből, akiért fizettél, akinek az eléréséért rengeteg pénzt költöttél el, 78 fizetés nélkül távozik miután már kosárba rakta a terméked.
 

Szóval kevesen vásárolnának, égetném a pénzt a hirdetésnél és még többlépcsős értékesítést sem tudok használni. Miért?

 

Mert nem tudja az egykattintásos fizetést és nem tudja az ismétlődő fizetést sem, pedig ez lenne a lényeg.
 

Azt sem tudja, hogy felírassam külön hírlevél listára azokat, akik megvettek egy adott terméket és leírassak egy másik listáról, attól függően, hogy milyen terméket vásároltak.

Miért olyan fontos ez?
 

Azért mer pl.: ha gitár tanfolyamot akarok eladni és kitalálom, hogy adok gitárpengetőt annak, akit érdekel a gitártanulás, majd egyből felkínálok neki upsell termékként egy gitár tanfolyamot, akkor lesz kb 3-5%, aki meg fogja venni egyből a tanfolyamot is.
 

A legtöbben viszont az e-mailek és a remarketing hatására fognak vásárolni.

 

Vagyis tudnom kell, hogy ki az aki nem vette meg a gitár pengetőt, mert neki olyan e-maileket küldök, ami motiválja őket a pengető megvásárlására.
 

Ha megvette, akkor azt akarom, hogy álljon le ez a hírlevél sorozat neki és induljon el egy másik, ami már a tanfolyam megvásárlására motivál.
 

Nincs annál lohasztóbb mint amikor még mindig kapsz e-maileket arról, hogy vegyél meg valamit, de te már régen megvetted.
 

Ezt nem tudja a woocommerce és még digitális termékek pl.: ebook, videó oktatás, klubtagsági rendszer megvásárlására sem alkalmas.
 

Amikor pedig eljutsz idáig a keresésben, akkor kezded megérteni, hogy Magyarországon miért van olyan sok elméleti marketinges és olyan kevés kivitelező.
 

Ezért olyan egyszerű egy alap sales funnellel is hatalmas eredményeket elérni, mert nem igazán létezik konkurencia. Pusztán azzal, hogy te csinálod, már sokkal jobb vagy. Még az sem kell, hogy kiválóan csináld, elég csak jól.
 

Szóval Te nem adod fel, mert kitartó vagyok és tovább keresel.
 

És rá fogsz találni a Sales Autopilotra vagy korábbi nevén MailMasterre.

Rájössz, hogy azzal csillaghajót is építhetsz, csak meg kell tanulnod minden műszert, minden eszközt, minde kapcsolót. Részt kell venned, egy komplett űrhajó építési mesterképzésen, amire egy képzett mérnök informatikus is elismerően csettint. Nice.

De legalább van és ingyen ki tudod próbálni.
 

Van benne hírlevél küldés, van benne fizetési űrlap és ha eléggé megtanulod és bele tudsz nyúlni a html kódokba, a js-be a css-be és használod azokat a hackeket, amiket mások már kikisérleteztek, akkor működik az egykattintásos fizetés és az ismétlődő fizetés is. Működik a számlázás is.
 

Csakhogy én nem tudtam megszokni a felületet. Nem tudtam megérteni a működését. És nem is akartam egy rendszertől függni. 
 

Az kevésbé zavart, hogy az ingyenes időszak hamar lejár és utána egy hatalmas ugrás jön, havi 21 000 Ft -ot kell fizetned, ha a fizetési megoldást is használni akarod. Komoly pénznek tűnik a 262.000 Ft évente, de mennyivel olcsóbb, mint saját rendszert fejleszteni.

 

A fő problémám mégis a kiszolgáltatottság volt.
 

Minden funkciót, az online vállalkozásom magját és lényegét rábízzam EGY rendszerre? 

  • Mi van ha leáll? 
  • Ha nem működik? 
  • Ha csődbe megy? 
  • Ha nem fejlesztik tovább?


Mert minél több automatizmust építesz meg, annál nehezebb lesz otthagynod és máshol újrakezdened. 
 

Újra beletedd azt a munkát és hagyd veszni az eddigit?

Kizárt. Ezt nem teszed meg.
 

Nagyon viaskodtam magammal. Tanuljam meg a SalesAutopilot? Szolgáltassam ki magam? Vagy tegyek rengeteg pénzt egy új szoftver fejlesztésébe?
 

Beszéltem sok emberrel, akik régóta használják és végül az győzött meg arról, hogy kell egy saját szoftver, hogy azt hallottam sok helyről, hogy a munkatársak nem szereti mert túl bonyolult.
 

Vagyis azért tanuljam meg én, építsem meg, hogy aztán csak én tudjam kezelni? Hogy örökre nekem kelljen foglalkoznom vele? Kizárt! 


Inkább belefogok az egyedi fejlesztésbe. 
 

Elkezdem programozókat keresni és akkor még nem is sejtettem, hogy milyen probléma cunamit zúdítok magamra. Nem is gondoltam volna, hogy 2 évig fog tartani a fejlesztés és annyi mindent meg kell majd oldani.
 

Kezdve a banki szerződéssel, a banktól kapott kódokkal, a csúszásokkal, tesztelésekkel, az előre nem látott hibákkal.
 

3x kezdtük el újra írni a szoftvert, mert mindig eljutottunk egy olyan verzióhoz, amit már nem lehetett tovább vinni, pedig csak épphogy felcsillant, hogy még mi minden is lehetne belőle. De picit előre szaladtam.
 

Először csak azt akartam, hogy legyen valami egyszerű, amit én tudok használni.

Ami az én életemet könnyíti meg.
 

És megint jött a gyakorlat, a hatalmas tapasztalati tudás, amikor elkezdtem használni. 
 

Akkor jöttem rá, hogy ez nem lesz elég. Újra kell írni az egészet és csinálni kell belőle egy kész terméket, amit pillanatok alatt be lehet üzemelni és amiben már korlátlanul hozhatok létre új termékeket.

 

Nem az volt a tervem, hogy neked segítsek több pénzt keresni
 

Így született meg a SalesForm platform ötlete. Legyen egy olyan szoftver, amit mások is tudnak használni. Ami folyamatosan fejlődik és így én is egyre újabb funkciókat kapok.

Ha elkezdik többen is használni és fizetnek érte, akkor az olyan mintha a fejlesztési költség több ember között oszlana meg.
 

Zseniálisnak tűnt a terv.
 

Elkezdek dolgozni a szoftverrel, így kiderül, hogy mi kellene még bele. Lesznek mások is, akik elkezdenek dolgozni vele így tanulunk egymástól, még jobb lesz a szoftver, hiszen ők is beleteszik a saját igényeiket, tapasztalatukat.

 

Meglepett, hogy milyen kevés vállalkozó csinálja meg azt, amit a marketing konferenciákon hall
 

Egy dologgal nem számoltam: hogy egyre többen kezdik el használni és köztük olyanok is, akik az első honlapjukat, az első vállalkozásukat építik.
 

Én azt hittem azok fogják elsőként használni, akiknek az oldalán van egy rendelési űrlap, ami egyszerűen e-mailben elküldi a megrendelő adatait.
 

Azt hittem azok lesznek a vevőim, akik szeretnék automatizálni az eddigi folyamataikat.

Ehhez képest a vevőim nagy része vagy egy másik automatizáló rendszerből jön át, vagy éppen most indítja a vállalkozását.
 

Ez pedig hozott magával egy csomó változást.

 

Egy egyszerűen kinéző brutál hatékony rendszer kell neked
 

Azok miatt, akik most kezdenek el online vállalkozás építeni, egy rendkívül egyszerű rendszert kellett létrehozni.
 

Olyat, amit könnyen lehet használni és nem igényel sem technikai ismeretet, sem pedig fejlett marketing tudást.
 

Azok miatt, akik más automatizáló rendszerekből jöttek át, olyan funkciókat kellett programozni, amik képesek voltak együtt dolgozni más fejlett szoftverekkel is.
 

Végül így született meg a SalesForm rendelés automatizáló platform.
 

Egy olyan szoftver, amit rendkívül egyszerűen tudsz használni. Aminél nem is kell értened, hogy miért így kell csinálni, csak csinálod és működik. Mintha lenne egy beépített marketing tanácsadód.
 

Egy olyan szoftver, ami képes együtt dolgozni a világ legjobb szoftvereivel, így egyáltalán nem vagy kiszolgáltatva nekünk. Minden vevői adatot átadunk annak a rendszernek, aminek csak szeretnéd.
 

Minden adat nálad van. 

  • Egyáltalán nem okoz problémát az sem, hogy ugyanúgy a SalesAutopilot automatizmusait és levélküldését használod, mert vissza tudjuk adni oda is a rendelőid adatait.
  • Az sem okoz gondot, ha a szamlazz.hu helyett az olcsóbb billingo.hu-t használnád.
  • Az sem, ha az egyik legjobb automatizációs szoftvert az ActiveCampaign-t használnád, vagy a világ első ingyenes marketing automatizáló szoftverét a Mautic-ot, ami pont olyan, mint a honlapoknak a wordpress.
  • Összekötheted chatbotokkal, CRM rendszerrel, Zapierrel, Integromattal.
  • A lehetőségek száma közel végtelen.
     

A világ legjobb szoftvereit fogjuk össze neked egy csokorba, hogy mindegyikből a legjobbat kapd meg.

 

Megértettem mire vágytok a legjobban
 

Így született meg a SalesForm platform. A  platform szó jelenti azt, hogy egy helyen vezérelhetsz több különböző szoftvert.
 

Így lett egy egyszerű vágyból, hogy gyorsan, könnyen és automatizáltan adjak el, egy sokkal nagyobb dolog. Egy olyan küldetés, ami képes vállalkozók ezreinek megváltoztatni az életét.
 

Tudod hogyan?

Úgy, hogy az elméleti tudást átülteti a gyakorlatba.

 

Megadja annak a lehetőségét, hogy végre el is kezd alkalmazni mindazt, amit a különböző marketing cikkekben és előadásokban megtanultál.
 

Hogy elkezd végre használni és ne csak elméletben keress több pénzt, hanem gyakorlatban is.
 

Kezdj bele, hibázz, tanulj belőle, javítsd ki és csináld meg újra.
 

Neked is menni fog. Az sem baj, ha nincs terméked. Nem számít, hogy milyen piacon mozogsz. Csak csináld!
 

Nem igaz, hogy a te vállalkozásod más. Nem igaz, hogy nálad nem működni. Tudod miért? Mert mások már megcsinálták.
 

Csak higgy magadban és adj bele mindent.
 

Mi pedig segítünk.




Hagyd a divatos marketing technikákat, az instagram történteket, a chatbotokat, az újabb szövegírási technikát, a legújabb wordpress plugint, a sosem működő google kiskapukat.
 

Előbb rakd rendbe a rendelést. Legyen egy olyan automata folyamatod, ami képes az érdeklődőből vevőt, a vevőből hűséges visszatérő vásárlót formálni.
 

Aztán jöhet minden más. Aztán lehet forgalmat vagyis látogatókat terelned ebbe a rendszerbe. Aztán jöhet az összes lelkesítő 10 pontos felsorolás, ami elmondja, hogy milyen új csodamódszere van szüksége az online marketingednek.
 

Tudom miről beszélek, mert ez nem csak nálam működik.
 

Egyre több olyan vállalkozó van a SalesForm milliomosok klubjában, akik pont olyan mint te. Csak épp belekezdtek végre, mert elegük lett a halogatásból.

 

Te mit teszel? Cselekszel vagy tovább halogatsz?

 

Köszönöm, hogy elolvastad és szólj hozzá bátran.

 

ui.: Hallgasd meg a podcast adást is

 

Miért érdemes podcastet hallgatni?

- mert akkor is tudsz fejlődni, ha éppen utazol. Vagy takarítasz, esetleg főzöl. Tudsz tanulni edzés, kertészkedés, sétálás közben. Vagy amikor mész a gyerekért az iskolába.
A legjobb, hogy egyszerre több dolgot is tudsz csinálni. Még pihenhetsz is csukott szemmel.

A mai epizódot itt találod: https://anchor.fm/salesform/episodes/Tudsz-brmit-is-igazn--amg-nem-tudod-a-gyakorlatban-is-megismtelni--nehzsgek-nlkl-e88hse

De hallgathatod a kedvenc platformodon is:
Google: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9lYmNjOTM0L3BvZGNhc3QvcnNz
Apple: https://podcasts.apple.com/us/podcast/4x-es-bevételnövekedés-rendelési-automatizmusokkal/id1482588797?uo=4
Spotify: https://open.spotify.com/show/3LO7Dx2I6fD1cKa65xpBtm

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vállalkozás, kata, KATA, induló vállalkozás, egyszemélyes vállalkozás, számlázás, szamlazz.hu, billingo, automatizálás, marketingautomatizáció, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.