Hogyan tudod elérni, hogy továbbra is előfizetőid maradjanak? Hogyan tartsd fenn a figyelmet és érd el, hogy sokáig maradjanak tagok? Az előfizetést nem kitalálni nehéz, sőt még csak nem is beindítani, hanem működtetni. Ha megérted hogyan hoznak az emberek döntéseket egy vásárlási folyamatban, akkor könnyebben tervezed meg ezeket a helyzeteket.
De mi van akkor, ha már meghozták a döntést, előfizetőid lettek: hogyan tervezd meg a kontextust, amiben továbbra is melletted és a terméked mellett döntenek?
Azaz maradnak.
Három dolog szükséges ahhoz, hogy hosszú távon megtarts egy előfizetőt. A cikkből kiderül mindhárom.
Ahogy Neil Patel mondaná, az előfizetéses rendszerek trendje gyorsabban terjed, mint egy Katy Perry dal.
A stabil bevételedre gázt adó forradalmár gyakran viszont a szomszéd szobában kuporog számos vállalkozónál.
Talán nálad is, mert nem mersz belevágni.
Nem titok, hogy miért számít jelenleg a világ legnépszerűbb értékesítési modelljének az előfizetés rendszer.
Ha van (csak!) 50 előfizetőd és 10.000 forintos a havidíjad, máris megérkezik a számládra minden hónapban 500.000 (fél millió) Ft. Teljesen automatizáltan.
50 előfizető pedig csak a kezdet.
Jól hangzik, ugye?
A legjobb az egészben, hogy ma gyakorlatilag bármire építhető előfizetéses rendszer. Kávéra, borotvára, ruhára, coach szolgáltatásra, oktatásra (ezekre mind léteznek jól működő példák).
A FabFitFun márka (mintatermékek) hírlevélként és bogként indult, ma 600 millió dolláros árbevétellel rendelkezik.
A Birchbox ezzel az üzleti modellel lett 3 év alatt kimagaslóan sikeres. Közel 850 000 előfizetőre nőtte ki magát mindösszesen 3,5 év alatt.
Express, BMW, Starbucks, Amazon.
Őket sem véletlenül írom most le.
Előfizetéses rendszerekhez ötletet innen is meríthetsz.
A modell egyik alapgondolata az, hogy a törzsvásárlói réteg jobb, mintha mindig csak újabb és újabb vásárlót akarnál behozni a vállalkozásodba.
Mert mitől is lesz sikeres egy vállalkozás?
Attól, hogy kiszámítható.
Ehhez pedig érdemes lenne neked is megépíteni az első vagy a következő előfizetéses klubod.
Amivel jelen lehet az igazi stabilitás és tervezhetőség a vállalkozásodban.
Elérhető lehet vele mind
- az anyagi stabilitás,
- a tervezhetőség,
- a szabadság.
Az ismétlődő vásárlásokkal javíthatod az ügyfelek élettartamára vonatkozó értéket is (LTV). A viszonylag kiszámítható bevétel, a tervezhető munkafolyamatok, az automatizálhatóság, ebből fakadólag a kisebb adminisztráció mind igaz.
DE sokan megtapasztalták az előny mellett az előfizetések “sötét” oldalát is.
Egy előfizetéses klubrendszerben, különösen, ha a tudásodat adod el, folyamatos szolgáltatást kell nyújtanod.
Kiszámíthatóan, megbízhatóan, minőségben.
Az előfizetéses modell egyik csapdája, amiről szinte senki nem beszél, az egyik igen gyakori kifogás és visszajelzés a potenciális ügyfelek és vásárlók részéről:
“Úgysem tudnám kihasználni”.
„Ez nekem túl sok anyag, a felét sem fogyasztom el.”
Mi a csapda vagy inkább izzasztó kihívás tehát?
Leginkább az, hogy az előfizető kivegyen belőle legalább akkora értéket, mint az előfizetés ára.
Ha te is tagja vagy valamilyen előfizetéses szolgáltatásnak, akár a népszerű HBO Go-nak, a Netflix-nek, Spotify-nak, vagy bármely üzleti klubnak, akkor te is tapasztaltad már a problémát.
Elméletben fix árért korlátlanul fogyaszthatsz.
Svédasztalszerűen.
Belekaphatsz anyagokba, csipegethetsz a tudásból, a tartalom sem unalmas , mert te választasz, méghozzá egy óriási választékból.
És minden előtted van, látható a választék.
Azonban ahogy a svédasztal mellett sem tudod megenni az összes ételt, itt sem tudod az összes tudást feldolgozni.
És ez frusztrál.
Korlátoz.
Mindent megkaphatnál, mégis rengeteg mindent hagysz „felbontatlanul”. Habár jár neked, de nem tudod elvinni.
Nincs rá időd, lehetőséged. Túlságosan leterhel a sok infó és nehezebben is haladsz velük akár mint más előfizető.
Pedig te is ugyanannyit fizettél érte.
Kapiskálod a problémát?
Miközben neked szolgáltatóként
Mielőtt elmondom, hogyan fogom átalakítani az előfizetéses klubrendszered működéséről szóló gondolataidat, gyorsan beszúrom, mert fontos:
Az előfizetődnek a tudásodra épülő előfizetésedben nem a teljes tudásodra van szüksége, ő egy konkrét célt akar elérni.
Az előfizetőd egy konkrét célt akar elérni. Ehhez kell kézen fognod és konkrétan végigvezetned a konkrét lépésekkel és konkrét tudásanyagokkal.
A leghatékonyabb előfizetéses rendszerek köré egy aktív online csoport, közösség, egy közös ügy épül ki, ami összehozza az embereket.
A „rajongók közössége” olyan fogyasztók csoportja, akik a célcsoportodba esnek, de egy területen aktívan találkoznak.
Már az előfizetésedtől függetlenül beszélgetnek, blogolnak vagy fórumokon chatelnek.
A te közösségedben a célod az, hogy még inkább találkozni tudjanak egymással az emberek. Ahol beszélgetnek, segítséget kérnek és adnak egymásnak. A legnagyobb márkák is közösséget építenek.
Fotó: Rapha
Lásd a Rapha, bringás márka, amely nemcsak országúti kerékpáros és utcai (kerékpáros) ruházatot gyárt.
Ők megértették a kerékpárosok fájdalmait, innovatív megoldásaik mellett (varrás, szabásminta), minden kommunikációjuk arról szól, hogy miért jöttek létre: élmény legyen a kerékpározás.
Náluk a közösség építése majdnem olyan fontos, mint a termék minősége. Üzleteiket Club House-nak hívják, mert bringás kávéházak, közösségi terek. Rendszeresen tartanak bringás programokat is.
A közösségedben az előfizetéses rendszeredben amolyan útontartó személy leszel. Kicsit számonkérő, kicsit motiváló. DE olyan támogatás, ami mindig elérhető az ügyfeleknek.
A legrövidebb út pedig A-ból B-be általában mások tapasztalatán keresztül vezet.
Ezért az előfizetésedben az előfizetőhöz hasonló emberekkel, témaorientált emberekkel tud egy egyén közösen ötletelni. A közös problémákon és célokon.
Ez a közösségi segítség pedig benne van a tagsági díjban.
FONTOS:
A csepegtetett tartalom olyan, mint amikor egy épületben folyamatosan újabb és újabb ajtókat nyitsz ki.
Ahelyett, hogy a házba belépve rengeteg infót zúdítanának rád, amely csak frusztrálna.
Az ’így és így” csináld csepegtetett tartalmakkal következetesen és folyamaton vezeted végig az előfizetőket a céljaik felé, akik elakadás nélkül haladhatnak a céljuk felé.
Mindig csak a következő lépcsőfokra segítsd fel őket, mert szerintem te is tudod, hogy mindenkinek magától kell bejárni a fejlődés útját.
Megmutathatod nekik.
Milyen eredménnyel számolhatsz?
Mi az előnye, ha folyamatosan csepegteted a tudást, a lépéseket egy adott feladat/cél elvégzéséhez?
Az az eredménye, hogy kevesebb a hiba (előfizetőnek nagyobb a sikerélmény), stresszmentesebb a munkavégzés (segítséget kap) és gyorsabban is haladhat (tudja, mikor mivel haladjon, mit dolgozzon fel és hogyan).
(Legyen vége, de akarjon bent maradni.)
A rengeteg tartalom hátrányáról a cikk elején írtam. Pont így van ez a Netflixnél is.
Óriási választékból rengeteg filmet megnézhetnél, de vajon tényleg ennyire lehetőségre van szükséged?
És van rá időd?
Az előfizetőid egy konkrét célt akarnak elérni.
Előfizetéses klubod fő feladata: végigvezesd az embereket a lépcsőfokokon.
„Végigvezeted a lépéseken, oktatáson és a végére megoldhatják a problémájukat.”
Együtt elérjük, hogy mindig legyenek új érdeklődőid….
Az első hó végére elérjük….méghozzá a……. aktivizálásával.
Felépítjük közösen azt a…….., ami az év minden napján …… emeli a…….
Előfizetéseddel egyben a kizárás elvét is alkalmazhatod és kiszűrheted a tipikus kanapéharcosokat, akik csak vágyódnak a céljuk után, de nem hajlandók dolgozni érte.
Vagy azokat, akik rendszerint a könyvespolcnak és a fióknak veszik az oktatóanyagokat, videósorozatokat, könyveket, ez ugyanis élő dolog.
Igaz, hogy az online térben, de folyamatosan kapcsolatban leszel velük.
És ők is egymással.
Mit és hogyan adsz, hónapról hónapra, hétről hétre, folyamatosan?
Hogyan ne und meg, ne égj ki?
Hogyan fenntartható egy előfizetéses rendszer, hogy még jól is élj belőle?
Jó hírem van.
Te mindezt elkerülheted.
Nemcsak egy videót adok, hanem szoftvereket, tapasztalatokat, közösséget, hogy elérhesd a célod.
A működőképes és bevételt termelő előfizetéses rendszered.
Az Előfizetéses Klub Építő Mesterkurzus két esetben való neked:
Itthon is lehet sikeres előfizetéses rendszereket építeni.
Szabó Orsolya a bizonyíték rá, hogy Magyarországon is működik. Közel 4 hónap alatt építette fel az új előfizetéses rendszerét, ami havi 19.900 Ft-os (nem kis összegű) előfizetési díjjal már átlépte az 1.155.900 Ft-os bevételt is. Orsi bebizonyította, hogy ma szinte minden leautomatizálható (legyen az videók, tananyagok átadása, felmérések vagy tesztek).
Az összes jelenleg elérhető tanfolyamait itt találhatod meg.
Orsi azért választotta az EKM-et, mert gyakorlatias.
Elakadás esetén van kitől kérdezni, hamar érkezik a segítség.
Ha anno találkozott volna ezzel a megoldással, amikor ő kezdte az egészet, biztos nem lett volna vele annyi macera, mint amit az évek alatt átélt. (Korábban is épített már rendszereket.)
2021. július közepén vásárolta meg az EKM anyagot és körülbelül 2 hét alatt épült fel az első értékesítési tölcsére.
Augusztus közepén indította el az új terméke hirdetését, november végéig pedig már a SalesFormon keresztül elérte az 1 milliós bevételt.
Jelentkezz az EKM-re: elég hozzá, ha van egy kis tapasztalatod a WordPress oldalak kezelésében. Online mesterkurzusunk ugyanis minden egyéb szükséges szoftvert és tudást átad neked. Hatékonyan és jól működő előfizetéses rendszert építeni csak nagyon kevesen tudnak, légy köztük te is!
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : ekm, salesform, előfizetéses rendszer
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.