A válasz a SALES FUNNEL, avagy az üzleti stratégia. Ha stratégia van, minden van. Ha kisvállalkozó, esetleg kezdő vagy; a stratégia, a tervezés nálad is lételem. Ha van terved, arra jön a működtetés és az árazás, mert az a bevétel lelke. Egy vállalkozás biztonságos és stabil működését a bevételek alapozzák meg. Egy jól működő sales funnel hogyan segít hozzá és mivel építs a legkönnyebben ilyet?
A pénztermelő honlapok a legjobb digitális értékesítők. Hogyan építs ilyet?
Régen én sem értékesítési rendszerben gondolkoztam, hanem először le akartam fejlesztetni a saját honlapomat.
Ismerős ez az érzés?
Kell egy honlap, kell egy honlap! Mert ez az alap.
2005-ben, amikor elkezdtem ezt az egészet, tényleg elég volt csak egy honlap és a keresőoptimalizálás hozta is a vevőket. A vevők eljutottak a honlapomra, később viszont azt vettem észre, hogy ez a módszer már nem működik.
Itt lépett be a porondra az Adwords és az ajánlások párosa vagy a Facebook.
Aztán egy napon minden megváltozott.
Amit most itt leírok neked majd mindösszesen 3 lépésben, az nekem 12 év izzasztó és aszfaltbafejemetverős tapasztalata alkotta meg.
Ez idő alatt annyiszor kellett változtatni és folyamatosan az alkalmazkodás képességét használnom, hogy mikor már azt hittem, hogy minden oké, akkor minden, de minden megváltozott.
Kellemetlen érzés, amikor az életben hirtelen csap arcul a felismerés, hogy már semmi sem működik abból, ami korábban vevőket hozott számomra.
Lehet, hogy te is erre az útra léptél, amire én.
Ami azt jelenti, hogy te is olyan területre fogsz lépni, ami vegetál, mint egy szobanövény, ami halott és már fel van égetve.
Talán te is azt hiszed, hogy ezek a dolgok kellenek ahhoz, hogy legyenek vevőid.
Én már 7-8 éve vállalkoztam, azt hittem értek hozzá.
Azt hittem, hogy tudok valamit és azzal kellett szembesülnöm, hogy amivel eddig foglalkoztam és minden, amibe sok energiát beletettem az nem működik.
Egy pofon volt az élettől.
A mélypont, amikor már folyamatosan jönnek a problémák.
De ha te megtanulnod a digitális értékesítést és a rendelésautomatizálást, mindezt a savanyú tapasztalatot elkerülheted.
Mert ha megtanulsz online eladni, akkor a hirdetéseiddel nem pusztán elégeted a pénzedet, hanem még többet termelhetsz vele. Mert rendszerben gondolkodsz, sales funnelben.
A sales funnel a leggyakrabban használt kifejezés a vásárlói útvonalra. Tulajdonképpen az üzleti stratégiád megalkotása.
A kérdés az, hogy mennyi pénzből tudsz még többet csinálni?
A lényeg nem az árbevétel (ami egy adat), hanem a nyereség.
Az árbevétel önmagában nem kommunikál semmit a céged működéséről és eredményességéről.
A nyereség annál inkább.
Ezt növelheted a költségek csökkentésével és a bevételek növelésével is.
A sales funnel lényegében azok a folyamatok, ahol a potenciális vevőd (lead) kapcsolatba kerül a vállalkozásoddal és elkezdődik egy kommunikáció.
Ezt a végletekig le lehet egyszerűsíteni 3 lépésre:
A sales funnel-t szokták még értékesítési tölcsérnek is hívni és lényegében így épül fel a következő szinteken:
Ezt a stratégiát követik azok is, akik az ügyfélértéket tekintik az egyik legfontosabb tényezőnek az értékesítésük során. Ők tudják, hogy sosem lesznek sikeresek, ha nem törődnek a visszatérő vásárlókkal.
Mert ők a növekedés receptjének egyik legfontosabb hozzávalói!
Ezért annyira népszerűek az előfizetéses dobozok, csomagok, rendszerek is. A hosszú távú stabil és folyamatos bevétel garantálói. Ezt bizonyítja az is, hogy az előfizetéses rendszerek 2011 óta évi 200% -os ütemben növekednek és gyorsan terjeszkednek, több mint 10 000 előfizetői fiókkal a piacon.
Az előfizetéses modellek a jövő értékesítési modelljei – fix előfizetőket jelentenek, azok kiszámítható bevételt, előre kalkulálható költségeket.
Kiszámíthatóbb működéssel számolhatnak azok, akik ebben gondolkodnak.
Amikor az értékesítésre gondolsz, talán benned is feljön a régi filmjelenet, az aktatáskás, telefonon „nyomulós” nagydumás sales képe.
Megértem.
Arról nem is beszélve, hogy milyen fárasztó és időigényes.
De az online értékesítés menő. A landing page-nek nem fáj, ha bezárják 3 másodperc alatt.
Az egyik legfontosabb képesség éppen ezért az, ha megtanulsz online eladni és tudod is azt használni a saját vállalkozásodban.
Ha ezt te is felismered, akkor már nem fognak a modern kor e-kereskedelmi megrögződései felnagyítva vetülni ki rád, helyette törzsvásárlókat, hűséges vásárlókat, rendszereket generálsz és építesz.
Foglald le a helyedet a következő előadásomon és ismerkedj meg a legjobban bevált technikákkal: Lefoglalom a helyem az ingyenes képzésre >>>
Ha megtanulod ezeket a technikákat, akkor képes leszel használni arra is, hogy digitális nomádként ebből élj és másoknak építs ilyen rendszereket.
A pénztermelő honlapok a legjobb digitális értékesítők. Nem kérnek fizetést és ráadásul teljesen automatizáltak.
A nap 24 órájában neked termelik a bevételt.
Lehet, hogy már te is sokat tanultál a digitális értékesítésről, még sincsen pénztermelő honlapod.
Talán neked is probléma a vevőszerzés. Nincs annyi vevőd, mint amennyit szeretnél vagy még több vevőt szeretnél.
A sales funnel akkor működik hatékonyan, ha az adott vállalkozás működésére van szabva. Általában mégis létezik egy szilárd alap, egy sorvezető, ami mentén bárki ki tudja alakítani a saját sales funnel-jét.
Egy olyan honlaphoz, ami helyetted adja el a cuccod és helyetted dolgozik.
Ezt sokszor meg szokták kérdezni tőlem:
De Balázs, mi az a digitális értékesítési rendszer, olyan sokan beszélnek erről, ez micsoda?
A digitális értékesítési rendszert úgy képzeld el, mint egy üzletkötőt, csak itt online folyamatokról van szó.
A könnyebb megjegyezhetőség kedvéért én CSEK módszernek neveztem el, amivel te is könnyedén megépítheted az értékesítési rendszered. Ez egy fontossági sorrend (de akár 2 lépés is meghozza a várt eredményt):
1. Termékből ellenállhatatlan ajánlatot hozol létre.
2. Publikálsz, kommunikálsz, értéket adsz!
3. Értékesítési rendszert, azaz sales funnelt készítesz.
4. Forgalom témáját is előveszed, azaz a módszert, amiből olvasóid, látogatóid, vásárlóid lesznek.
5. Mérés és Optimalizálás az utolsó, hogy megtudd, mit kellene javítani, hogy többen vásároljanak.
Az első lépés, hogy létrehozod magát az ajánlatot.
Az ajánlatot egy landing pagen kiajánlod, itt van egy rendelési gomb a honlapon, amivel ezt az ajánlatot meg tudják vásárolni. Majd jön a fizetés, amikor ki is fizetik ezt az ajánlatot.
Ez után indulnak el az izgalmas folyamatok!
Ha egy 250 ezer Ft-os terméket szeretnél eladni, azt egy egylépcsős folyamattal szinte kizárt.
Te is tudod, hogy az emberek eleinte k-is-lépé-seket-képesek-meg-tenni.
A tudatosság szintjén, ami a sales funneled teteje (TOFU) megtörténik az első impulzus az illető felé, megismerkedik a tartalmaiddal és az üzeneteddel. Itt még nem akar tőled vásárolni.
Az érdeklődés szintjén találod azokat, akiket már érdekel a kínálatod és többet akarnak tudni róla. Információkra van szükségük, hogy a terméked vagy a szolgáltatásod megoldja-e a problémájukat; és ha igen, hogyan. Ez a sales funnled közepe (MOFU).
A megfontolás szintjén már használhatónak tekintik a terméked vagy szolgáltatásod a problémájuk megoldására. Elkezdődik az összehasonlítás (információk gyűjtése) az ajánlatod, az áraid, a képességeid és a piacon található más szereplők kapcsán. Ez a rész a csatorna alja (BOFU).
A vásárlás szintjén beszélünk konverzióról. Ezen a szinten már csak az árat és az ajánlatot kell fixálni. Itt lehet növelni a kosár értéket BUMP ajánlattal vagy a vásárlás utáni upsell és downsell ajánlattal.
Kap egy számlát és fizet.
Neked tudnod kell, hogy a pénz megérkezett-e hozzád.
Talán küldesz neki e-mailt (ha jól csinálod), odaadod a terméket vagy időpontot egyeztetsz, elmész valahova…
…történnek bizonyos dolgok, ami a vállalkozásod sajátságos elemeiként ismeretesek.
Ezek a folyamatok viszont leautomatizálhatóak.
Ebben segít neked a SalesForm is, ami automatizációt valósít meg és azonnali nyereséget termel neked.
Egy összefüggésekre törekvő rendszer, amiben a vevők több csatornán is eljuthatnak a terméked megvásárlásáig.
Ezek az esetleges vásárlói utakat a különböző csatornákon mind egy rendszerbe lehetnek összefűzni, ezzel pedig egymást támogatják. Eredményeképpen hatékonyabb értékesítést és ügyfélélményt hoznak a marketingfolyamataidba.
Kikerülhetetlen tehát az összhang és a rendszer.
Készültem neked egy ingyenes oktatással, ahol megmutatom neked hogyan lehet neked is gyorsan olyan digitális értékesítőd, ami helyetted adja el a cuccodat a nap 24 órájában.
Ugyanis, ha a honlapod nem tud eladni, akkor halott.
Nem újraélesztened, felújítanod kell tehát, és nem is a szebb dizájnban vagy a modernebb kivitelben lesz az aranytojást tojó tyúkod.
Hanem egy értékesítési rendszerben.
Mit tudnak azok, akik elbuktak már a múltban és mégis újraépítenek egy még nagyobb vállalkozást?
1. Tudják honnan kell pénzt szerzeni.
2. Tudják milyen stratégia mentén kell építkezni
3. Kapcsolati tőkével rendelkeznek, amivel pik-pakk ki tudják vitelezni az ötleteiket.
Az ügyféllista az értékük.
A sikeres előfizetéses rendszereket kiépítő cégek folyamatosan ápolják az ügyfelkapcsolatokat, hogy elkötelezettek maradjanak e kapcsolat iránt.
Mi ennek az oka? Az, hogy egy egyszeri vásárló csupán termékedben hisz, de az előfizető az egész vállalkozásodban; értékeiben, céljában és hosszú távú életképességeidben.
A bizalom fenntartásában közrejátszik az üzleti tevékenységed egyéb területei közötti együttműködés is, (értékesítés mellett az utánkövetés, az ügyfélszolgálat).
Ebben is segít a SalesForm.
Hogyan szerezz vevőket gyorsan és automatizáltan, gyere az ingyenes előadásra! És tudd meg!
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.