Hűségprogramok újratervezve

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Mit jelent a stratégia a Te vállalkozásod számára? Még a kisvállalkozásnak, a kezdőknek is kezdeni kellene a stratégiával valamit, azaz a tervezéssel. Ha van terved, jön a működtetés (pénzügyi szempontból alapvetés a cashflow). És az árazás, mert az a bevétel lelke.

Egy vállalkozás biztonságos és stabil működését a bevételek alapozzák meg. Nos, az új keletű hűségprogramok ezeket a „kulcsszavakat” ismerik, érdemes fontolgatnod a közös munkát velük. Íme néhány hasznos infó az innovatív vásárlói hűségprogramokról.

 

Hűségprogramok újratervezve

 

Pénzügyi stabilitás. Mint egy gondolkodó csendszoba, vonzó végcél, de miként vezethet oda az út?


 

Pénzügyi stabilitás elérésének útjára lépve az egyik legfontosabb tisztázandó kérdés: mennyi pénzből tudsz még többet csinálni?

 

Mert az árbevétel egy dolog, de a nyereség a lényeg.

 

Az árbevétel ugyanis csupán egy adat, melynek látványától akár egy könyvelő is lemehet hídba, ha önmagában nem tud semmit a céged működéséről és eredményességéről.

A nyereség leginkább a keresendő kulcsszó, melyet növelhetsz a költségek csökkentésével és a bevételek növelésével is.

A hárommillió forintos kérdések közt van, hogy indokoltak-e a költéseid, azok nagysága? A költségek a legtöbb esetben rapid módon változtathatóak, mert jó részük saját hatáskörbe tartozik.

A webáruházak többsége talicskával tolja a pénzt a marketingre, ész és stratégia nélkül. Miközben a legtöbbjének az üzleti modelljük átalakítására, frissítésére volna a leginkább szüksége.

Ha a profitnövelés kapcsán – stratégia híján – csupán annyi utasítás hangzik el nálad, hogy “költsünk többet online marketingre, adjuk ingyen a szállítást vagy csináljunk gyakrabban akciókat”;...nos akkor te sem gondolkodtál még el egy rendkívül fontos főszereplőn az értékesítésed mindennap vetített filmjében.

 

 

Főszerepben: az ügyfélérték – amely vastapsot generál a vállalkozásod színdarabja során

 

Ő a jó barátod.

Mert az ügyfélérték növelése

  • a marketingköltségeik csökkentésének,
  • a kiszámítható futár- és logisztikai költségeknek,
  • a kiszámíthatóbb webáruház-működésnek
  • és profitnak

 

az egyik indikátora.

Az előfizetéses e-kereskedelem éppen ezért egyre inkább elterjedt. Hazánkban is kezd menő lenni.

Az előfizetéses dobozok, csomagok, rendszerek nem valami kiszámíthatatlan sikerrel kecsegtető „új hóbortok”. Hanem a hosszú távú stabil és folyamatos bevétel garantálói.

Az előfizetéses modell a jövő értékesítési modellje – mivel annak, akinek fix előfizetői vannak, kiszámítható bevételei, előre kalkulálható költségei is. Tehát kiszámíthatóbb a működésed.

 

Kiiktatják az egyik legidegesítőbb és legkevésbé nyereséges vásárlói jelenséget a vállalkozásodban: az egyszeri vásárlásokat.

 

Angolul a Costumer Aqusition Cost, azaz CAC egy mutatószám, amely az egy vásárló megszerzésének költségeit takarja.

Tulajdonképpen azt az összeget jelenti, amibe neked átlagosan kerülni fog az, hogy egy vásárló nálad elköltse a pénzét.

A visszatérő vásárlók szerzése, a visszajáró költések konvertálásának legjobb módja éppen az előfizetéses rendszerek, mert ilyen esetekben a vásárlót csak egyszer kell megszerezned, mégis többször költ nálad.

 

Akkor lesz leginkább látványos ennek a megértése, amikor összeveted a vásárlói életút alatt megszerezhető bevételeidet (azt az összeget, amit a vásárló(id) abban az időszakban hagynak nálad, amíg nálad vásárolnak vagy visszajárnak hozzád vásárolni) a vásárló(k) megszerzésének költségeivel.

 

És azt tapasztalod majd, hogy a visszatérő vásárlónál lényegesen jobb arányt és eredményeket érsz el.

Egyszer költesz rá, mégis több bevételt hoz, mint egy egyszeri vásárlás, a későbbi vásárlások vagy ingyen vagy minimális költséggel biztosíthatóak.

 

 

 

A legfontosabb kérdés a bevételszerzésednél, melyet neked is fel kellene tenned

 

Az előzőeket figyelembe véve tehát a te terméked, szolgáltatásod alkalmas-e arra, hogy visszatérő vásárlókat generáljon, hogy újra és újra vásárolják meg azt?

Ha jelen állapotában még nem az, akkor hogyan tudsz valami olyan konstrukciót kialakítani, amit viszont igen. Van-e lehetőséged és okod más szegmensre, célcsoportra lőni, hogy mindezt megvalósíthasd?

 

 

De van itt valami egészen új, ami forradalmasította az előfizetői rendszereket.

 

 

Az innovatív hűségprogram. A klubtagságok.

A CMO megnézte a jelenleg leginnovatívabb hűségprogramokat.

A hűségprogramokat szinte folyamatosan újratervezik és újraindítják, mivel a marketingesek tudják, hogy sokkal kevesebbe kerül egy ügyfél megtartása, mint egy új megszerzése. 

A First Point Research and Consulting legújabb kutatása szerint, For Love of Money 2019  jelentésében az áll, hogy csökken az ügyfelek részvétele a  hűségprogramokban, a tagok csupán 47 százaléka számolt be arról, hogy aktívan használta kártyáját vagy számát vásárláskor az elmúlt 12 hónapban. Ez az éves fogyasztói tanulmány négy év alatt regisztrált legalacsonyabb száma. 

 

Rosszak lennének a hűségprogramok?
Ideje elvetni őket, olyan marketingeszközök, amik már elavultak?

 

 

CMO megnézte néhány ikonikus márka innovatív hűségprogramját és erre jutott

 

 

1. KFC

A KFC hűségprogramja név nélkül indult útjára néhány éve, ahol a tagság előnyeinek tömeges népszerűsítése sem volt jelen, az ügyfelek többsége nem is tudja, hogy részesei annak.

A váratlan jutalmakról szólt a dolog, kezdve a megvásárolt dollároktól, a korlátozott idejű ajánlatokhoz való korai hozzáférésen át az exkluzív árukig, sőt egészen a titkos menüig. 

 A KFC digitális kommunikációja és rendelési csatornái lehetővé tették számára a program aktiválását, hogy kommunikáljon az ügyfelekkel. 

 

 

2. Nike 

A Nike nemrégiben jelentette be az Adventure Club-ot, az előfizetői szolgáltatást és a hűségprogramot, egyben lehetővé téve a szülők számára, hogy havi díjat fizessenek a rendszeres gyerekcipő-szállításért cserébe, egyértelmű választ adva a változó fogyasztói igényekre: több előfizetési program és a prémium hűségcsomagok kellenek.

Az előfizetésben évi 4, 12 pár és több mint 100 különböző cipőstílus közül választhatsz. 

Ha előfizetőként tetszik a cipő, amiket rendszeresen kapsz, akkor megtarthatod a párost; míg, ha cipőcserére érett, akkor visszaküldheted és a Nike Adventure Club vagy továbbadományozza vagy újrahasznosítja a visszaküldött cipőket.

A cipő mellett az előfizetői szolgáltatás exkluzív kalandkalauzokkal is rendelkezik, amelyek szabadtéri játékokat és tevékenységeket tartalmaznak, amelyeket a szülők végezhetnek gyermekeikkel. 

 

 

3. Vogue

A Vogue  Australia egy kategóriaelső hűségprogramot indított, amely a tagok számára személyre szabott kedvezményeket, exkluzív ajánlatokat és hozzáférést kínál.

Vogue VIP-program kizárólagos előfizetők kulcsfontosságú programeleme az a lehetőség, hogy csatlakozva a  Vogue-hoz  VIP vendégként az országos eseményekhez is hozzájutsz, hozzáférést biztosítva az elővételes jegyekhez, partikhoz és vásárlási estekhez. 

A tagok képesek kapcsolatba lépni a  Vogue  közösséggel, szerkesztőkkel, üzleti mentorokkal és divatszakmával. 

Emellett exkluzív ajánlatokat, kedvezményeket és versenyeket is kínálnak, bennfentes tartalommal, ingyenes szállítással és ingyenes digitális kiadáshoz való hozzáféréssel együtt.

 

 

Hűségprogramok újratervezve

Fotó: newscorpaustralia.com

 


 

Ezek a megoldások sikeresebbek az ingyenes törzsvásárlói rendszereknél (pl: a pontgyűjtős verziónál) vagy amikor a kedvezmény értékét vásárlási összeghez kötöd.

Kényelmes és feladatoktól mentes. Ez egy kényelmi szolgáltatás is.

Vásárlód egy fix összeget fizet mondjuk egy évre azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramodhoz.

Bármikor hozzáfér a kedvezményhez, megkapja a kedvezményt vagy a tagságot bármelyik termékedhez, bármilyen végösszegű vásárlás esetén, megkapja az állandó kedvezményt akár 5-20%-ot is, vagy az ingyenes szállítást és még ezernyi élményt.

De van itt még valami.

 

Az árbevételed növelésének egyik szintén jól kezelhető módja: a kosárérték növelése.

 

Ez az egy vásárlásra eső bevétel összege (átlagosan egy vásárlás esetén a vásárló nálad hagy).

A profi marketingesek tudják, hogy még egy egyszeri vásárlás, termék esetében is számos eszköz áll rendelkezésre, hogy felnyomják az egy vásárlás alkalmával nálad elköltött pénzt.

Ilyen az upsell, downsell, cross sell, bump ajánlat vagy a remarketing is.
A SalesFormmal, okos rendelési űrlappal ezt is könnyen megvalósíthatod.

De itt lépnek színre a hűségprogramok is, a különleges ajánlatok (a VIP-ajánlatok vagy törzsvásárlói programok) is.

Az előfizetői klub lényege, hogy egy fix díjat kérsz a klubbot használóktól, akik kedvezményes árakon juthatnak standard vagy VIP termékekhez. Egy fix éves díj ellenében a vásárlóid a hűségprogramod tagjai lehetnek.

 

 

Az ismétlődő bevételen, előfizetéses rendszereken és előfizetéses hűségprogramokon alapuló üzleti modellekkel rendelkező márkák esetében közös, hogy olyan élményeket adnak, amelyek még inkább megtartják hosszú távon az ügyfeleket és növelik a vásárlói élettartamot.

Növelik az eladásokat, javítják az ügyfelek megtartását és szorosabb kapcsolatot alakítanak ki előfizetőiddel.

Az előfizetéses klubrendszerek a jövő!  Mi is kell hozzá? Ebben a cikkben bővebben leírtam és megismerheted a SalesForm előnyeit, amivel mindezt könnyedén megvalósíthatod.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, előfizetéses hűségprogram, előfizetéses rendszer

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.