Kipróbált és bevált: útmutató az előfizetéses dobozok sikeres marketingjéhez 3 üzleti példán keresztül

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Akár vannak már előfizetői csomagjaid, akár csak tervezd őket vagy fogalmad sincs, hogy eszik vagy isszák ezt az új kipróbált és bevált modern üzleti modellt, ez a cikk neked szól. Végignézzük három példán keresztül, amit tudni érdemes a sikeres előfizetéses dobozok marketingjéről.

Kipróbált és bevált: útmutató az előfizetéses dobozok sikeres marketingjéhez 3 üzleti példán keresztül

 

Hogyan lehet piacra dobni egy előfizetési dobozt?


Express, BMW, Starbucks, Amazon.

Mind csatlakozott vagy csatlakozni kíván az online kiskereskedelemben futótűzként terjedő sikeres, kipróbált és bevált üzleti modelljéhez: az előfizetéses rendszerek táborához.

Egy termék önmagában nem minőségi indikátora a nyereségnek és a pihe-puha vállalkozói életnek. A trendeket és igényeket követve ezért már nemcsak a kisvállalkozások, de a legnagyobb márkák is üzleti modellekben gondolkodnak.

Egy teljesen új, előfizetéses modellre állna át BMW is. Az előfizetéses modell egyik úttörőjének címét az Amazon viseli, de még a Starbucks is teát vagy kávét szállít házhoz a vásárló által meghatározott rendszerességgel.

 

Ezen nincs mit csodálkoznunk. Szeretünk részletben fizetni.
Ezért is működnek az áruhitelek. Ennek a „pszichológiai rendszernek” a lelke az újkori marketinged legerősebb fegyvere. Itt ugyanis kisebb a fizetés fájdalma.

Szeretjük a kényelmet és az egyszerűséget. Viszont óriási reklámzajban, impulzusok közt és időhiányban szenvedve élünk.

Talán ezért is mondhatjuk, hogy egyre inkább az előfizetéses modellek a jövő értékesítési modelljei – most három példán keresztül megnézzük, mi az, amitől sikeres lehet egy ilyen rendszer.

A példákat adaptáld a saját terveidre, mert skálázhatóak, másolhatóak. Talán te is azért kezdtél el vállalkozni, hogy elérd a NAGY álmod. Ez az álom sok embernél hasonló:

 

•         több pénz

•         több szabadidő

•         több elismerés

•         több kreativitás

•         több kaland és izgalom

•         több támogatás a családodnak.

 

Szabadság. Nem más.

Az automatizált, előfizetéses, törzsvásárlókat generáló rendszerek a szabadság izmosodásának folyamatában indítanak el. A vásárló élettartamát növelni ma létkérdés, mert automatizáltan kiszámítható bevételt jelentenek.

 

 

 

Három márka, aki az előfizetéses modellek sikeres marketingjét valósította meg

 

Elgondolkodtál már azon, hogy nálad milyen termékkel vagy szolgáltatással lehetne egy előfizetéses rendszert kiépíteni és

hogyan állnál neki?

 

 

 

1. A Birchbox nem egy webáruház, ennél sokat több

 

A Birchbox olyan előfizetői alapú platformot hozott létre, ahol megfizethető áron az emberek a preferenciáiknak megfelelő szépségápolási termékmintákat kaphatnak.

 

A márka újfajta üzleti modellel lett 3 év alatt kimagaslóan sikeres. Közel 850 000 előfizetőre nőtte ki magát mindösszesen 3,5 év alatt.

 

A márka egy virtuális barát és szépségtanácsadó, rendet tesz a rendetlenségben és a termékeket a házad elé szállítja. Vadonatúj koncepcióval törte meg a szépségpiacot, ugyanis minőségi és testre szabható termékeket biztosítottak (összeállíthatod a saját profilodat is).

Felhasználóbarát, a „márkanagykövetté válást” kínáló programmal lehetővé tette, hogy a rajongók megosszák a márka hírét és ezzel ők is jól járnak. Win-win. 

 

Kipróbált és bevált: útmutató az előfizetéses dobozok sikeres marketingjéhez 3 üzleti példán keresztül

 

A Birchbox sikeréről írtam egy cikket, bővebben itt.


 

Ez lehetővé teszi az előfizetők számára, hogy ne vesszenek el a termékek dzsungelében, illetve elkerüljék a felesleges kiadásokat.

A szépségápolási márkák viszont forgalmazhatják termékeiket, ha közvetlenül adnak mintákat az embereknek. Win-win szituáció itt is.

A vásárlók szívesen osztják meg új ismereteiket és terjesztik barátaiknál a Birchbox hírét! Az ajánlásprogramjukat épp erre találták ki (jutalmazzák az ajánlást).

 

 

 

 

2. A BarkBox marketingtudás nélkül állt neki előfizetéses rendszert kiépíteni

 

A kutya nem kutya, hanem szőrős családtag.
A gazdik pedig mindent megadnának nekik, amivel boldoggá tehetik őket.

 

A Barkbox épp ezt a „kapcsolatot” lovagolja meg zseniálisan kitalált termékcsomagjával.

 

Tematikus gyűjteményével a BarkBox egy havi kaland, ahol főszerepben a gazdi és a kutyája áll! Minden hónapban egy új témával a BarkBox teljesen új világot nyit meg. Célja, hogy összehozzon a gazdit a kutyájával.

A dobozok egyediek, meglepiek és szórakoztatóak. A BarkBox azzal ösztönöz a vásárlásra, hogy az első vásárlóknak kuponokat ad és kedvezményeket garantál. Ezek az akciók ösztönöznek a termékek kipróbálására és arra, hogy kapcsolódj be a havi előfizetésbe.

 

Kipróbált és bevált: útmutató az előfizetéses dobozok sikeres marketingjéhez 3 üzleti példán keresztül

 

A Barkbox sikeréről is írtam egy cikket, itt találod.


 

Tartalommal edukál és szórakoztat, rendszeresen frissíti blogját olyan termékhozzászólásokkal (testimonial), amelyek a dobozokban találhatóak és arra késztetik a vásárlókat, hogy vásároljanak a kutyáiknak előfizetési szolgáltatást.

És persze ott vannak a YouTube-videók, amiket a fogyasztók tesznek közzé. A rajongókat és influencereket is bevonja a folyamatba. 2012-ben indult el a BarkBox.com, a havi előfizetés pedig 500 000 előfizetővel rendelkezik, valamint a BarkBox.com értékesítései 2016-tól 2017-ig 70% -kal növekedtek.

 

 

 

3. Banálisan egyszerű termékekből is lehet stratégia mentén rendszereket építeni: ilyen a Bookrkids is

 

A Bookrkids több száz mese egyetlen alkalmazásban.

Olyan interaktív mesekönyvek, amik a Mesetárban található történeteket számtalan funkcióval egyedülállóvá teszik.

Lényegében a márka szórakoztatva tanít olvasni (pl: fejlesztőjátékok, memóriajátékok, idegen szavak szótára, rímkereső által).

1-3-6 hónapra előfizethetsz a mesetárra és máris hozzáférsz több száz tartalomhoz, animált tartalomhoz, a hangos felolvasáshoz, fejlesztőjátékokhoz. Mindezt magyar, angol és német nyelven. Egy egész könyvespolcnyi mesét magaddal vihetsz, hiszen egy helyen férsz hozzá több száz interaktív történethez.

Még csak csomagolni sem szükséges a könyveket. Digitális úton valósul meg a termékátadás.

 

Kipróbált és bevált: útmutató az előfizetéses dobozok sikeres marketingjéhez 3 üzleti példán keresztül

 

A Bookrkids egyszerű ötlet és egyszerű megvalósítás is. Mégis hatásos.


 

Van valami, ami minden sikeres előfizetésben megvan, kitalálod mi az?

 

Mindhárom példából láthatod, hogy sikerük oka nem a Social Media bravúrok, a legdrágább honlap, vagy a rengeteg pénz.

Hanem az, hogy stratégiában gondolkodnak.

Neked csak fel kell építened azokat a rendszereket, azokat a stratégiákat, amikkel működhet a vállalkozásod. Pontosan tudnod kell, hogy amit el szeretnél érni, ahhoz milyen lépéseket kell követned és milyen emberekre van szükséged, akik ezeket a lépéseket megcsináld.

 

 

Ha előfizetéses rendszerekben gondolkodsz, akkor

  • határozd meg a problémát vagy vágyat, amit a terméked képes megoldani, megadni.
     
  • kösd magadhoz őket a problémájuk mentén a kommunikációddal (hirdetések, influencerek, tartalmak).
     
  • vedd rá az embereket a megoldás kipróbálására.
     
  • majd ajánld fel a későbbi „folyamatos ellátást” (előfizetéses csomagokat).
     
  • használd akár jutalmazási rendszerrel a már meglévő vásárlókat, hogy imádjanak márkaevangélistának és márkanagykövetnek lenni.

 

Ha van egy szuper termék egy meglévő problémára, vágyra, megvan a meglepetés ereje (a legtöbb esetben a fogyasztók nem tudják, mit kapnak minden hónapban), a folyamatok automatizáltak (szállítás, rendelésleadás, számlázás, visszaigazoló e-mail-ek), megvan az előfizetés márkanagyköveteinek képzése (a vásárlók saját maguk hoznak új vásárlókat neked, jutalomért cserébe) rajtad áll, mit valósítasz meg.

Egy konverziókra összpontosító weboldallal az „itt és most éppen nem vásárlókkal” is sikeres lehetsz, ha rendszerben gondolkodsz.

 

Járjuk végig a vevő útját egy kutyatulajdonosnál, aki nagy valószínűséggel feliratkozna egy kutya / háziállat előfizetési dobozra.

 

Tegyük fel, hogy az a személy, akit megcélzunk, egy 30 éves fiatal nő, aki Budapesten él egy kis lakásban és irodai munkában dolgozik a belvárosban. Egy kutyája van és ő a szőrős családtagja.

Online információkat keres a háziállat gondozásáról, a helyi állatorvosokról; arról, hogyan lehet szórakoztatni egy kisállatot munka közben: megfelelő testmozgás, fürdetés, háziállattal utazás stb. témában.

A kutyás előfizetési dobozunk vevői útjának egyes szakaszaiban a tartalom körülbelül így néz ki:

 

  • Tudatosság - Hogyan lehet kutyabiztossá tenni a lakást (kvíz)
  • Megfontolás - Kisállat-vészhelyzet-csalilap (Útmutató vészhelyzet esetén a tennivalókhoz)
  • Döntés - INGYENES ajándék előfizetéses doboz megrendelési lehetőséggel megspékelve

 

Banálisan egyszerű példával.

Az ismétlődő fizetések törzsvásárlókat jelentenek. A törzsvásárlók pedig kiszámíthatóbb bevételt.

 

Mielőtt legyintenél rá, egy fontos infó: Az előfizetői dobozok és előfizetések iparága 2011 óta évi 200% -os ütemben növekszik és gyorsan terjeszkedik, több mint 10 000 előfizetői fiókkal a piacon.

 

Ma már szinte mindent le lehet automatizálni, ehhez kész megoldásként született meg egy szoftver a SalesForm. Nézd meg, miben segíthet neked. Ma már a technika is arra vár ücsörögve melletted, hogy végre pezsgőt bonts vele a sikereidre.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : esettanulmány, előfizetéses rendszer

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.