Közösségimédia - trendek 2021-ben – hogyan állj hozzá?

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A marketing varázspor.

Vélik jó páran és reménykedve hintik meg vele a vállalkozásukat, olykor stratégia és folyamatok nélkül. Orrba szájba tolva a hirdetéseket a közösségi médiában is. Amikor belekezdtél ebbe a vállalkozosdiba, talán nem is sejtetted, hogy a legtöbb meló egy m.a.r.k.e.t.i.n.g-nek nevezett naponta rád törő, halloween-i tökként riogató feladattal lesz. Mit kezdj 2021-ben a közösségi média rögös és ingoványos ösvényein?

Közösségimédia - trendek 2021-ben – hogyan állj hozzá?

 

Jók az elérések, a hirdetési költségek sem vészesek; tolod is a pénzt, de a hirdetések eredményei elmaradnak?


Lévai Richárd (online marketing tanácsadó) a 2021-es közösségi marketing trendekről beszélt ebben a cikkben.

 

Talán te is észrevetted, hogy a közösségi marketing világa úgy változik, mint egy nőbolond telefonkönyvének szereplői: vannak benne régi és állandó személyek és forognak körülötte az újak is.

 

Az eszközök repülőrajtot véve frissülnek, vannak általános trendek, amik évről-évre szinte változatlanok, mint a kis fekete miniruha, ami állandó szereplője a ruhatáradnak; mégis átgondolásra szorulnak.

Ő is azt tanácsolja, hogy ne elégedj meg azzal, ha a nagy közösségi platformokon jelen vagy. Mivel ezek elég gyakran változtatják az algoritmusaikat, fontos kiépíteni a saját lábaidat is: weboldalt és hírlevél-adatbázist.

Ezekkel akkor is dolgozhatsz, ha a nagy platformok változásainak köszönhetően csökkenne az eredményed. Sőt, két olyan fontos dolgot is kiemelt, ami a sikeres 2021-es éved egyik fontos összetevője lehet: az automatizmusok szerepét és a mérés fontosságát.

 

 

 

A mindennapi marketingautomatizálást ad meg nekünk ma

 

Ámen.

Marketingautomatizálás.

A szó hallatán talán megjelenik előtted a Halálzóna, a maga bonyolult programozási feladataival. Pedig már rengeteg szoftver és platform nyújt egyszerű megoldásokat arra, hogy csökkentsd a feladataidat.

A régi fapados marketinged romjain felépülhet a marketingautomatizálás révén valami egészen új, aminek révén a feladatok feletti lihegés és kézzel matatás helyett maximum az eredményeket elemzed.

Azonban a marketingautomatizálás szoftvermegoldásait látva is felmerülhet a kérdés, hogy hogyan hangold össze a folyamataidat?

 

Ebben a cikkben kielégítő választ kaphatsz, mini útmutatóként használva ad választ, hogyan közelítsd meg a marketingautomatizmust és hogyan használd eszközként, mely megkönnyíti a munkádat. A Start előtt pedig mindenféleképpen ismerd meg a legégetőbb kérdéseket és válaszokat a marketingautomatizmusok kapcsán. Sok bosszúságot megspórolhatsz vele.

 

Az identitásod megtalálása után a következő lépés tehát az, hogy megtaláld azokat az eszközöket, amivel takarékoskodhatsz az idővel és lerövidítheted a munkát, méghozzá a különböző szoftverek és platformok segítéségével.

 

“A marketingautomatizálás több szoftver és marketingstratégia olyan együttes használata, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy perszonalizált folyamatok segítségével az érdeklődőkből vásárlókat, majd a vásárlókból visszatérő vásárlókat (vagy “evangelistákat”) csináljanak.

A marketingautomatizálás ezen fajtájával jelentős mértékű bevételnövekedés és kiemelkedően magas ROI érhető el.”

– HubSpot

 

Időt nem tudsz pénzen venni, csak olyan rendszereket, technikákat, kivitelezési folyamatokat megvalósító eszközöket, amik időt szabadítanak fel neked.

 

 

Holnaptól az összegyűjtött adataink vezéreljék a folyamatainkat

 

Ámen.

 

Adatgyűjtés – mérés, mérés, mérés. Vajon a döntéseidet intuíció alapján vagy pontos adatok alapján hozod meg?

Nem, ez nem csak a multik kiváltsága.

Mikroként is kihasználhatod az adatokban rejlő erőt.

Egyszerűen tudsz hírlevéladatbázist építeni, könnyen készíthetsz remarketing-listát a weboldal látogatókból. Ha az összegyűjtött adatokat kombinálod, akkor költséghatékonyabban és eredményesebben marketingezhetsz.

Testre szabott üzenetekkel érheted el a potenciális célcsoportodat. Például nem hirdetsz azoknak, akik már megvásárolták a terméked, de egy kiegészítőterméket leginkább nekik kínálsz fel. Mert a marketingautomatizálás a retargeting hirdetéseket is profin kezeli.

 

Ha pontosabban célzol a hirdetésekkel, kimagaslóbb lesz a teljesítményed. A hirdetéseid pénztárcabarátabbak lesznek. És végtére is ugyanannyi pénzből több forgalmat generálsz.

 

Ugyanis az érdeklődőknek is számos csoportja létezhet.

Vannak olyanok, akiknek csak egy kis motivációra van szükségük (pl. erre ott a remarketing).

Vannak olyanok, akik még azért nem akarják, mert nem is tudják (ismeri a problémáját, de nem ismeri a termékedet, mint a megváltót).

Van olyan szituáció, amikor van problématudat, de nem tudja az illető, hogyan akarja megoldani a problémáját.

És van, amikor még problématudat vagy vágy sincs.

Itt felejtsd el az olyan jellegű sales oldalakat, ahol már rögtön el akarsz adni. A problématudat felkeltésére indíts külön tervet (landing oldalak, tartalommarketing, hirdetések).

 

A közösségi marketinged is csak akkor lesz sikeres, ha egy rendszer részeként tekintesz rá.

Tehát…

 

 

 

A jó termék és az orrba szájba tolt hirdetések még édes kevés az eladáshoz

 

Az évek alatt rájöttem, hogy létezik öt olyan összetevő, ami nélkül nem lesz finom a marketingfőztöd. Mert ez az öt dolog kell ahhoz, hogy bármit eladj az interneten.

Ha ezzel az öt dologgal felépítesz egy folyamatot, ami úgy működik, mintha lenne egy tökéletes sales ügynököd, kész az értékesítési rendszered.

 

 

A vevőszerzésed automatizálásának legegyszerűbb módja, ha rendszerben és értékesítési tölcsérekben gondolkodsz.

 

Azért fontos mindez, mert B2B-ben az elköteleződés kis lépésekben zajlik. Az emberek eleinte k-is-lépé-seket-képesek-meg-tenni. A mikro-elköteleződés egy apró IGEN az egyén részéről.

Éppen ezért fontosak az adatok is, mert ha minél többet tudsz a célcsoportodról, annál könnyebb lesz úgy megszólítani őket, hogy „azonos frekvencián legyetek”. Akárcsak egy randin, minél többet tudsz a lányról vagy fiúról, annál nagyobb esélyed van bevágódni nála.

Minden hirdetésed, kommunikációd a közösségi médiában is egy folyamat része. A folyamathoz pedig öt elengedhetetlen elem szükséges.

 

  1. És ebből az öt dologból egyetlen egy dolog a termék. Ha van egy jó terméked, és abból tudtál csinálni egy jó ajánlatot, az már önmagában egy nagyon nagy előny.
     
  2. Ha mindez „sajtóvisszhangot is kap”, azaz publikálod, beszélsz róla, reflektorba kerül: ez az ajánlat miért olyan zseniális, kinek segít, hogyan segít és miért oldja meg a problémát; az emberek megértik és kiépül a bizalom.
     
  3. Erre felépül a rendszer, amit az egészet eladja (pl: egy előfizetéses rendszer keretében). Lehetőleg szinte mindezt automatizálva (számlázás, bankkártyás fizetés, kiszállítás).
     
  4. Majd a rendszerbe forgalmat terelsz: embereket érsz el, akik aztán megkapják az információt és vásárolnak.
     
  5. És az utolsó, a mérés és az optimalizálás. Hogyan tudod megnézni, hogy a folyamatok jók-e és hogyan tudod ezeket csiszolni, hogy még hatékonyabb és még hatékonyabb legyen.

  

Ezt az öt dolgot jegyezd meg.

Régi, kőbe vésett mítosz az, hogy azonnali vásárlások kellenek. De biztosan? Az is, hogy félelem és sürgetés kell az eladáshoz vagy csak egy jó termék kell a sikerhez. Valóban?

Ha előfizetéses rendszerekben is gondolkodsz, akkor a mennyiség a lényeg és az előfizetés minden problémát megold; bevált trükkök vannak, amik jól működnek. Bizonyosan így lenne ez?

Ebben a podcast-adásban megkíséreltem eloszlatni pár ilyen marketingmítoszt, amivel gyakran te is találkozhatsz. DE olvashatsz is róla, ha azt jobban szereted. Feltétlenül hallgasd vagy olvasd el, mielőtt belelendülnél a küldetésedbe.

 

 

 

Hogyan tudsz te is rendszereket építeni könnyedén?

 

Erre létezik a SalesForm is, egy rendelésautomatizáló platform, amivel akár négyszeres bevételnövekedést érhetsz el.

 

  • Programozó nélkül bevezetheted a bankkártyás fizetést a honlapodra.
  • A fizetés után automatizmusokat indíthatsz el:
  • automata számlázás
  • termék átadását (digitális vagy postázott)
  • ügyféllista építést (hírlevél + CRM)

 

Nézd meg mit tud egy sales funnel, próbáld ki milyen egy fejlett értékesítési rendszer, ami ingyenes eszközökből lett összerakva. Próbáld ki élesben: https://salesform.hu/eles-demo/

 



Ha pedig szeretnéd megtanulni azt, hogy hogyan kell eladni egy előfizetéses klubrendszert, akkor gyere a Csak ennyi kell kihívás-ba, ahol végigvezetlek a folyamaton és közösen megépítjük A RENDSZERT.

Ahol a termékedből egy ütős ajánlat lesz. Ahol mindezt publikálod, hogy az emberek vásárolni akarjanak tőled. Ahol rendszert építesz, konkrétan az értékesítési rendszert, ami eladja az előfizetésedet.

Ahol megtanulod, hogyan találj forgalmat, embereket, akik megveszik tőled az előfizetést és ahol megtanulod, hogyan tudod mérni és optimalizálni ezt a teljes rendszert. Gyere és csatlakozz!

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : marketingautomatizáció, marketing, közösségi média, salesform

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.