Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ha te is lelkes és elhivatott támogatója vagy az egyszemélyes vállalkozói élet kedvelt tévhitének, akkor ez a cikk érdekelni fog.

Ha valaha szobrot emelünk a VÁLLALKOZÓI TÉVHITEKNEK, akkor azon a főkivitelező alighanem a „kemény meló” lesz, aki éppen még több munka elvégzését és kevesebb szabadidő kiadását javasolja az egyszemélyes vállalkozásoknak. Mert ugyebár akkor vagyunk szuperek, ha minél többet, minél keményebben dolgozunk. Ezek a tévhitek már megdőltek. Mutatom, miért ne gondolkozz így akkor sem, ha egyedül vagy a munkában.

 

 

Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül

Van az egyfős vállalkozásoknak egy mumusa, melytől könnyebben megszabadulhatsz, mint gondolnád.


Nekünk - az egyfős vállalkozások frontembereinek - sokat kell dolgozni.
Mert nekünk többet kell dolgozni (mert kell…és kell…és még ott az a kell…).



Mi egyedül vagyunk.
Nincs két asszisztensünk, egy titkárnőnk, és egy magánhelikopterünk az irodaházunk tetején, hogy megengedhessük magunknak a lazább munkanapokat.

A Magány, és a magány, na és persze a magány. Nekünk csak ez jutott.

Vagy épp vetésforgóban igyekszünk maximum 1-2 munkatárssal előretolni a szekért. De valahogy mindig melléfogunk velük; és úgy érezzük, hogy annyi esélye van nélkülünk a vállalkozásunknak, mint egy polipot belegyömöszöli egy hálós szatyorba.


 

Belőlünk, az egyszemélyes vállalkozásokból sok van – és egyesek szerint könnyebb nekünk, mások szerint nehezebb
 

Az Opten (céginformációs szolgáltató) szerint az egyéni vállalkozások száma 5 éve folyamatosan és meredeken nő. 2017-ben 20 százalékkal több egyéni vállalkozást jegyeztek be, mint 2016-ban, és több mint dupláját a 2012. évinek.

Sőt 2017-ben több mint 2,5-szer annyi egyéni vállalkozás indult, mint a többi cégformában együtt.

 


Miért?

 A szakik szerint az egyéni vállalkozások viszonylag alacsony adminisztrációval tudnak működni. Ezért sokan párhuzamosan működtetik a cégeik mellett az E.V-t is, vagy csapnak bele egyesek több évnyi rákészülés után a hőn vágyott vállalkozói életbe.

 

Kata, Kiva, Eva…ezt is az ismeri igazán, aki élt már e Földön egyéni vállalkozóként, vagy akár Katás Bt.-ként. Mindenesetre többnyire magányos (vagy 1-2 munkatárssal kivitelezett) tevékenységeket takar. De ez a magányosság akkor is megvan, ha egyszemélyes Kft.-d van.
A vállalkozási forma még nem határoz meg semmilyen automatikus létszámot.

 

Szóval kevesen viszik a vállalkozást óriási aparátussal. Valahogy te sem a 20 fős cégek sorát gyarapítod? Lehet totál egyedül vagy.

Állítólag az egyéni vállalkozók országa lettünk.

A regisztrált vállalkozások száma ugyanis  2018 májusában a létszám-kategóriák szerint 1- 9 fős vállalkozások esetében 1 325 810 volt, csak összehasonlításképpen a 10-19 fős vállalkozásoké pedig mindösszesen 20 856.

 

Tudtad, hogy most Magyarországon 1,3 millió egyéni vállalkozó van? Ti vagytok a többség :)

 

 

 

 

De vajon tényleg ennyire egyszerű lenne vállalkozni, mert te valahogy nem így érzed
 

Egyéni vállalkozó is el lehet havazva. Például tudtad, hogy 500 olyan egyéni vállalkozó van ma, akiknek az éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot?

Vállalkozás, vállalkozási formák…de valahogy mindenhol vannak adminisztratív teendők, a számlázást sem ússza meg senki.

És van, ami nélkül egyik sem működik: a vevők nélkül. Ennek megszerzése pedig nem lesz könnyebb, csak mert te KATA-sként élsz.

 

 

Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül
 

 

Sokat dolgozol, még sincs több időd. Hogy is van ez?



 

Egyedülálló vállalkozóként többet gürizünk azért, hogy egyszer elmondhassuk: lesz idő mindenre, ami fontos - miért veszélyes ez?
 

A legtöbb vállalkozó úgy érzi (szóval esélyesen te is), hogy nincs ideje minden, a számára igen fontos dologra. Ott a napi “tűzoltás”, az adminisztráció, a vevőhajkurászás, a túl sok operatív feladat (amik működtetik a vállalkozást). És mindebből determinálva következik a helyzet, hogy “neked kell mindent csinálni”.  

Gondolkodni se jut időd, így a sok meló oltárán az áldozat mégiscsak a stratégiai gondolkodás lesz. Tudod, ha sok munka mellett sincs időd mindenre, amit fontosnak gondolsz, akkor rosszul választod meg a prioritásainkat.

 

„Ez egy ördögi kör”.

 

A stratégiai feladatokkal építed, fejleszted ugyanis a vállalkozásod. Ez a hozzávaló az, ami elvezet oda, hogy végül nem te csinálsz mindent. A stratégiai teendőkkel építed a vállalkozást, az operatív teendőkkel pedig működteted. Évekig bennragadni az operatív üzemmódban rendkívül veszélyes, mert odavezet, hogy nem fejlődik a vállalkozásod úgy, ahogyan szeretnéd.


 

Előbbit (stratégiai feladatok) tehát nem célszerű kiszervezni, ha te vagy az agytröszt a cégben; de utóbbit (operatív teendő) már igen.


 

Miért van az, hogy mások kicsiből indultak és nagyra tudtak nőni?
 

A magyar kisvállalkozások csaknem egyharmada gyakorlatilag egyszemélyes vállalkozás. Nehezen elképzelhető, hogy semmiből épült milliárdos vállalkozások léteznek.

Pedig léteznek.

Számos vállalkozó elindul, befekteti a pénzét, idejét és a munkáját, aztán pár év után csődbe megy.
Miközben mások milliós, százmilliós, majd milliárdos nagyságrendre nőnek?

Van titok?

 

Számos magyar vállalkozó van, akik fillérekkel a zsebükben indultak, és akiknek mára milliárdos nagyságrendű vállalkozásuk van. A „legendák” szerint nem a veszteségre koncentráltak, hanem megragadták a lehetőségeket.

 

•         Berendi András, a Roland Divatház tulajdonosa,

•         Cserpes István, a Cserpes Sajtműhely tulajdonosa,

•         vagy Boross István, az Oázis Kertészet tulajdonosa

 

Minden nagy cég a kezdetekkor piciként kezdi. Még a Coca-Cola sem a világ egyik legnagyobb cégeként indult, 1886-ban még csak egy egyszemélyes vállalkozás volt. És háromszor ment csődbe.

 

 

Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül
 

 

A Coca-Cola 1886-ban egyszemélyes vállalkozás volt.


 

 

Az Apple valaha egy garázscég volt, ma a világ legértékesebb vállalata.

Szóval az egyedül vagyok nem kifogás az esetleges kudarcok esetén és a teendők, feladatok menedzselése során.
Van megoldás a tébolyra.


 

Hogyan tudsz bizonyos feladatoktól “megszabadulni” a vállalkozásodban?
 

Na ilyenkor jön majd 10-ből 8 ember tanácsa, hogy vegyél fel rá embert.
Ha ez ennyire egyszerű volna, akkor nem lenne ennyi egyszemélyes vállalkozás.

Pedig kénytelen leszel valamit kitalálni.


Mert, ha nem tudsz elengedni/delegálni bizonyos feladatokat; illetve a folyamatok állandó kontrollálását, akkor nem fogsz tudni igazán fejlődni. Olyan leszel, mint a fuldokló – aki épp az életéért küzd – és nem tudsz arra gondolni, milyen kellemes érzés a vízparton sétálni egy fagyival, vagy sörözni az esti naplementében.

 

 

Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül
 

 

Fuldokolsz továbbra is, vagy végre elkezded élvezni a vizet?



 

Ne legyen hús-vér munkatársad, nem neked való

Igen, ezt a legkönnyebb kimondani: vegyél fel valakit.
Majd jönnek az apró részletek, amivel bizony kiderülhet, hogy neked nem való (esetleg még) a munkatárs felvétele:

 

 

  • Nem találod az álomalkalmazottad, mert bizony az sem olyan könnyű.
    Nincs időd a kiválasztási folyamatra. Mindig mellényúlsz a választásban.

    Az új ember esetében csak azt nézed, hogy milyen a tudása, emberi vonatkozását tekintve pedig a jövőben gyakorta a fejed vakarod. Mert nem bírja a monoton munkát. Nem elég alapos és hirtelen dermedve állsz, amikor ismételten betegszabira megy, hogy akkor most hogyan tovább.
    Arra pedig nincs pénzed sem időd, hogy egészen nagy szaktudásbeli hiányosságokat pótolj nála megfelelő képzéssel, mert a megfelelő személyiséget megtaláltad, csak esetében a tudás hiányzik.

     
  • Felvétel megtörtént. De folyton nyúzod az alkalmazottjaid, hogy eladási technikákat taníts meg nekik, hogyan fogják a kezét a vevőnek, vagy vegyék rá arra, hogy többet fizessenek az online kasszánál. Néha nehezen értik.

     
  • Irdatlan mennyiségű pénzveszteséget jelent neked egy munkavállaló, aki nem vált be. A frissen kiválasztott munkatársak 24 százaléka rövid időn belül elhagy egy munkahelyet, így a kiválasztásukba befektetett költség és energia sosem térül meg.

 

 

 

Létezik egyfős vállalkozás esetében is profit, kemény meló nélkül
 

 

A munkatárs egy drága kincs


 

Ott vannak a hirdetési költségek; kiválasztási tevékenységek ideje és költségei, mint interjúk, tesztek, adminisztráció, könyvelőnél papírmunkák. Egy felmérés szerint a vállalkozások 77 százalékának több mint 2 hónapra van szüksége egy megüresedett munkakör betöltésére.

 

Szóval akkor mit lehet tenni? Maradsz egyedül, mondj le az álmaidról?
Mutatok egy szuper eszközt, amivel munkatársak nélkül valósíthatod meg az időből és profitból többet megteremtő egyszemélyes vállalkozást.


 

Egy eszköz, amelyre kisvállalkozóként feltétlenül szükséged van, hogy megkönnyítsd a vállalkozói életed

 

Hó eleje van, most nem érek rá, számlázásban vagyok.
El vagyok havazva, még 20 könyvcsomagot kellene elküldenem ma.
Épp workshopom lesz jövőhét, és úszom az adminisztrációban…

 

Az egyedüli meló tipikus tünetei. De sokszor még akkor is, ha ketten vagy hárman kapkodtok.

Hallottál már egy gyakorlatban is működő módszerről, ami ráadásul az informatika legnagyobb vívmánya is egyben? Használatával úgy gerjesztheted a vállalkozásod növekedését, hogy nem kell hozzá új munkatársakat sem felvenned.

Ez a vívmány az automatizálás címszó alatt könnyíti meg az egyszemélyes vállalkozásod adminisztratív és marketingteendőit.


 

Amivel:

1. A számlakiállítás és bankszámlavizslatás (ujjak csuriban, hogy be is érkezzen a pénz) szertartása helyett a vásárlás pillanatában hallhatod a kassza csöngését.


Nem szükséges kikeresni a vevő adatait. Megnyitni a számlázót. Begépelni. Kinyomtatni. Elküldeni vagy postára adni. Aztán várni…várni…várni, míg végül befizetik.
Automatizálni tudod vele az utalásokat is, amikről proforma számlát küld ki a rendszer, így befizetéskor csak egy kattintás a számla és nem kell adatokat rögzíteni. A rendelés-visszaigazolás pedig automatikus kiküldésre kerül.


 

2. A hó eleji adminisztratív napok során az irodában görnyedés helyett azt csinálhatod, amit valójában szeretsz.

És délelőtt 11-kor ülsz be a moziba, ha épp szeretnél. A „most nem lehet, mert hó eleje van” helyett magad döntesz az idődről. Ha az adminisztráció dönt az időd beosztásáról, akkor még mindig nincs meg a vállalkozói szabadságod.
Idővel ajándékoz meg.

 

3. Lesz vele egy 24 órában dolgozó online munkatársad, az igazi „virtuális asszisztencia” megvalósítója.

Végre egy eladó, aki sosem betegszik le. Mindig tudja, hogyan vezesse végig a vevőt a folyamatokon, és pislákoló munkakedve helyett a nap 24 órájában, a hét minden napján képes rá.

 

4. A legjobb értékesítőt kaphatod meg egy havi munkabér spórolásával: kiszolgálja online a vevőidet, és újabb vásárlásra ösztönzi őket.

Egy olyan eladó, aki nem csupán a terméket teszi be a csomagba és serényen kezeli a pénzt a kasszában, majd mosolyogva búcsúzik a bejáratnál. Hanem az az eladó; akihez, habár 1 termékkel mész a kasszához, mégis hárommal távozol, és valahogy a következő napokban is belebotlasz úton útfélen (remarketing). A tökéletes "alkalmazott".
 

 

5. Nem egy vagy két munkatársat fogsz felvenni havi 250 bruttórért, hanem akár évi 25000 Ft ÁFA-t fizetni csupán, ugyanazért a munkáért.

Havi vagy évi fix nem tétel összeget fogsz fizetni akár több munkakör betöltéséért; ahelyett, hogy a fejed vakarnád, mennyit adj a munkavállalónak, amiért hajlandó aláírni nálad bármit is. És még a megfelelő teljesítményt is produkálja érte.

 Azért jársz  jól vele, mert „alig kerül valamibe” áron (akár 25000 Ft ÁFA/év) kaphatsz plusz felszabadult munkanapokat, visszacsalogatott vevőket, és megnövelt végösszegű vásárlásokat.
 

 

6. Szinte mindent kontrollálhatsz és automatizálhatsz.

Marketing-asszisztensedként automatizálni tudod vele az Adwords és a Facebook remarketing hirdetéseket, minden statisztikát és kimutatásokat látni fogsz.
Sales funneleket tudsz építeni. Igen te; nem a cég, ahol 2-3 hónapos várakozási idők vannak, hogy bármihez is belekezdjenek veled. Megnyílik az út a többlépcsős értékesítés felé, amit szoktak sales funnel-nek, értékesítési tölcsérnek vagy simán upsellnek is hívni.

 

7. Nem csupán a számlázást automatizálhatod vele, de a termék vagy szolgáltatás kézhezvételét is.


Kártyás fizetés esetén automata számlakibocsátás történik, a rendelés-visszagazolást sem te küldöd ki (automatikus e-mailt tudsz küldeni a sikeres vagy a sikertelen rendelések után), hanem a rendszer és akár a teljesítés is megtörténhet automatikusan:  

  • digitális termék esetében azonnal,
  • ha fizikai, akkor pedig webshopiroda-n vagy a Webshippy-n keresztül akár 1 napon belül. Szintén automatizálva.

 

 

8. Programozói fejlesztés nélkül használhatod az online bankkártyás fizetés lehetőségét. Nem akadály a cib, az otp simplye fizetés, de már a paypal sem.

Végre nem kell egyedi fejlesztéssel bajlódnod, amire még rájön a számlázó program díja. Ha ezeket kifizetted és szeretnéd használni is, akkor legalább 2-3 hónapos fejlesztés veszi kezdetét, ahol a programozási díjak 250e-800e Ft-ig terjedhetnek.

Ezt az összeget úszod meg.

 

 

Ez a vívmány az okos rendelési űrlap: a Sales Form.

A Sales Form egyszerre használható az összes honlapodhoz és az összes Landing Page oldaladhoz is. Kompatibilis a WordPress, Drupal vagy egyedi fejlesztésű oldalakkal, de Facebook-posztból is tudnak majd tőled vásárolni.

 



Végre mindenhol egy kattintásra leszel.

Honlapfüggetlen.

Ez azt jelenti, hogy beüzemeljük neked egy aldomainre, ahová átkerül a látogatód, amikor készen áll a vásárlásra.

A fizetési oldalon megadja a számlázási és az esetleges szállítási adatait, majd miután fizet, visszakerül a saját köszönőoldaladra. Számára az egész olyan, mintha a te oldalon maradt volna. Neked pedig elég egy rendelési gomb az oldaladra, vagy csupán egy link.

 

Egyszemélyes vállalkozóként is lehet kényelmes a vállalkozói életed. Mindeközben a legnagyobb bizalmat kaphatod a vevőktől, amit ma nem könnyű megszerezni.
Ugyanis azok a cégek, akiknél lehet kártyával fizetni, azokat a bankok átvizsgálták, átvilágították és megnézték a működésüket. Ha engedték a kártyás fizetés használatát, akkor megbízhatónak nyilvánították őket.

 

 

Áááá még kivárok, véled te - Tudtad? A gyors adaptáció egyenlő a profittal

Ha nem ismered még Geoffrey Moore adaptációs eloszlását, akkor érdemes megismerkedned vele. Mert ez megmutatja, hogy egy új technológiát kik és milyen gyorsan kezdenek el használni. Az innovációra rögtön ráharapók azonnal lecsap az újdonságokra. Ezután jönnek a sorban a korai adaptálók, majd a korai és késői többség, és a sor végén kullogók, a lemaradók.

 

A különböző marketingtechnológiáknál az új lehetőségek idején azonban a legeslegelején beszállva lesz a legnagyobb esélyed a profitra.

 

Annál nagyobb az előnyöd, minél hamarabb szállsz be. Még nincs akkora zaj akár egy csatorna használata során sem, hogy elérd a célcsoportodat (lsd. anno Facebook, vagy most az Instagram). Pozicionálási előnyre tehetsz szert, ha te már használsz pl. egy új szoftvert, programot, űrlapot, fizetési módot.  


 

Mit jelent ez rád nézve?

Ha egy marketingtechnológia érettebb, kiforrottabb fázisba lép, onnantól a jelenléte egy technológiának már nem profitlehetőséget ad, hanem kötelességgé válik. (Matthews On Marketing)

 

A döntés a tiéd.

Továbbra is a vállalkozásod rabszolgája leszel, vagy megragadsz minden lehetőséget, hogy szabad vállalkozói életet élj. Nem az utolsók között, hanem elsőként. Tudod, Gary Vaynerchuk (Traffic & Conversion Summit keynote) magyarázza el érthetően, miért marad le a cégek többsége. (Érdemes megnézned.)

Te ne tartozz közéjük.

 

Ha úgy érzed neked is segíthet a Sales Form a vásárlások automatizálásában és a vevők kiszolgálásában, akkor nézd meg a honlapunkat.


Ha pedig tetszett a cikk, akkor támogasd a munkánk egy megosztással.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, bankkártyás fizetés, automatizálás, egyszemélyes vállalkozás, KATA

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.