Mi az óriási hiány a magyar vállalkozói gondolkodásmódban?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az élet beleverte a fejemet a falba – egy interjú a sikerekről, bukásokról, kudarcokról és felismerésekről.

Varga István, Business Flowtól egy Üzleti Talkshow keretében beszélgetett velem arról, hogy mi lehet az oka és titka annak, hogy néhány zseniális(nak tűnő) „sikerre ítélt” ötlet hangos bukásba torkollik. Miközben néhány faék egyszerűnek látszó, akár őrült „tuti nem vesz senki” ötlet eredményes lesz és sikert arat. A cikkből a választ is megkapod.

Mi az óriási hiány a magyar vállalkozói gondolkodásmódban?


Miért a folyamatos bevételszerzés a fontos? Mi a legnagyobb hiány a magyar vállalkozói kultúrában és miért? Miért rövid távon gondolkodunk?

 


Tenger sokan ölik bele szívüket, lelküket, reményeiket, pénzüket és idejüket új ölteteket megvalósításába.

Mégis süllyesztőbe kerülnek.

Emellett jóval kevesebben dolgoznak olyan új ötleteken, amelyek később sikeresek lesznek. Paradoxon?

Azért, hogy választ kaphass a furcsának tűnő, de jogos felvetésre, belecsapok máris a közepébe egy őszinte kérdéssel.

Érezted már valaha azt, hogy túl sokat pepecselsz a nem túl fontos részletekkel? Az utolsó utáni pillanatig finomítod a részleteket.

Mint amikor a nagyközönség elé kellene tárnod a termékedet és már hetek óta azzal foglalkozol, hogy

 

  • milyen címsorokat kellene megváltoztatnod a honlapodon,
  • hány fotót rakjál fel a termékről,
  • milyen csomagolással dobd piacra.

 

Életünk legfontosabb kérdései.

Ez nem csupán strukturált halogatás (igazán lényegi kérdésekkel való foglalkozás tologatása), ennél jóval több van mögötte.

A Business Flow a cégvezetőket arra inspirálja, hogy merjék valóra váltani az álmaikat, mert ők azok a bátrak, akik kockázatot és felelősséget vállalnak azért, hogy megoldják az emberek problémáit.

Ezét is őrültem az interjúnak és István felkérésének.

Mert én felteszem a kérdést, azt a kérdést, amit talán te is fel akarsz tenni most: a magyar vállalkozók hogyan valósítják meg az álmaikat és vajon mennyi varga betűs körrel megáldva jutnak el a kitűzött célig?

 

Ház helyet építenek egy garázst, első körben. Nem kellene.

Leginkább úgy működnek, mint a molylepkék a fény fele repülnek, ösztönből cselekszenek. Pedig nem kellene.

 

Talán téged is vonz a fény…de odaérve vajon tudod-e, hogy meghalsz vagy túléled?   Jó-e, ha hirtelen nagy bevételek fele vesszük az irányt, egyáltalán lehet ezt máshogyan is csinálni?

Számos vállalkozó nem megy a biztosra, hogy a megfelelő terméket hozza-e létre, mielőtt létrehozza.

Ez a terméklétrehozás legnehezebb része, amikor nem dolgozol rajta.

Szinte kavics megy a cipőjükbe, amikor túl kell lendülniük a korai maximalizmuson és vágyakon, hogy további funkciókat, tartalmat, részletet adjanak hozzá a „félkész termékeikhez”, mielőtt végre kiadnák azt a kezeik közül.

 

Ha kidobod a piacra a terméked és nem érzed, hogy tök ciki, akkor elkéstél vele.

 

Varga István interjút készített velem e témában, azaz velem Bártfai Balázzsal – ennek összefoglalóját olvashatod most itt – lényegében három olyan lépést vagy lépcsőfokot mutatok neked, aminek hasznosságára és prioritására én is hosszú felismerés és tanulópénz után jutottam csak el.

Ez az a három lépés az, ami a mai csupán ösztönös vállalkozók ötleteiből hiányzik.

 

 

Ha vizuálisan fogyasztanád az interjút, akkor itt tudod megnézni:

 

 

A fickó, akivel kiszúrt a vállalkozósdi

 

Már 10 évesen programoztam, beleszerettem az internetbe és néhány év alatt sorozatvállalkozó lettem.

Írtam már könyvet (Tartalommarketing a gyakorlatban c.-mel), rendelésautomatizálási platformot is hoztam létre, sőt a Nemzetvédelmi Egyetemen kezdtem, de miért nem James Bond lett belőlem?

Tény, hogy vonzott a nem szokványos, fegyelmet gyakorló, összetartó háttérország. Ezt pedig akkoriban az egyetemen találtam meg.

Úgy véltem, hogy ez a világ egy izgalmas dolog lesz.

 

De ez is úgy alakult, mint az életben bármi.
Vagy egy vállalkozás, ahol nem azt a kapod, mint amire számítottál.

 

Amikor megláttam, hogy főiskola után mi vár rám ebben a világban, úgy éreztem nem eléggé kihívással teli.

Azon gondolkodtam, amin talán te is oly gyakran: hogyan lehetne a neten pénzt csinálni?

Hogyan tudják egyesek megvalósítani azt, hogy anyagilag és időben is szabadok, pusztán az internet eszközével megvalósítva?

 

 

A mindenesség hibája, avagy mindennel leszel egyre kevesebb

 

A vállalkozói életben napi szintű kihívásokkal találkozol, ezen a kihívásokkal teli úton indultam el 2003-ban – 2005-ben a diploma után már nem avattak fel, nem lett belőlem katonatiszt –, ezután már választásom se volt nagyon: a civil életben nem tudtam elmenni dolgozni.

Miközben nem vágtak hozzám egy vagon pénzt, de adósság az volt. Vissza kellett fizetnem 3 millió forintot, az iskolaéveim képzésének költségeit.

Mindezt úgy, hogy én Pesten voltam a családom pedig vidéken. Elindultam tehát. Ekkor csapott orrba a vállalkozói létben az, amire nem számítottam.

Valamit akartam csinálni, de nem tudtam mit. Tehát szépen lassan elkezdtem megtanulni a MINDENT.

Beleástam magam a marketing világába is.

Megcsináltam az első honlapot, ekkoriban viszont még nem volt Wordpress, Facebook, Instagram, fizetett hirdetés sem.

 

De posztoltam és elkezdett működni. Ohh ez ilyen egyszerű volna?

 

Az első nagy pofon akkor érkezett, amikor csődbe mentem, a második pofon pedig akkor, amikor minden pénzt beleöltem egy ötletbe, de nem működött.

Ezeken mindenki átmegy.

Talán te is megtapasztaltad már.

 

Mit tanultam ezekből a szituációkból?

Attól még, hogy egyszer sikerült megcsinálnod, az nem azt jelenti, hogy olyan JÓ vagy. Lehet, hogy csupán szerencséd volt. Ha viszont meg is tudod ismételni; na akkor érted is, hogy mit csinálsz.

 

Eddig ötször esett meg velem az érzés, hogy tudom mit csinálok.

Majd mindig jött a pofon, de ma már több mindenhez értek, mint akkor, amikor elindultam. Tehát jobban és gyorsabban tudnám végigjárni az eddig megtett utat.

Az évek alatt rengeteget foglalkoztatott egy kérdés, amelyre kerestem a választ.  

 

 

 

Mit tudnak azok, akik elbuktak és mégis újraépítenek egy még nagyobb vállalkozást?

 

Az évek alatt rájöttem erre is.  

1. Tudják honnan kell pénzt szerzeni.

2. Tudják milyen stratégia mentén kell építkezni

3. Kapcsolati tőkével rendelkeznek, amivel pik-pakk ki tudják vitelezni az ötleteiket.

 

Az ügyféllista az értékük.

 

Mert elvehetik a holnapod, de ha megvannak a vevőid, akkor bárhogyan tudsz nekik üzenetet küldeni, hogy hol vagy elérhető.

Viszont mégis az emberi ösztön az, ami a legtöbb vállalkozót viszi előre.

Olyanok, mint a molylepkék, akik a fény fele repülnek, mert vonzza őket; de mégsem tudják, hogy odaérve meghalnak-e vagy túlélik?!

A hirtelen nagy bevételek vonzzák az embereket és ezért nem a fenntartható vállalkozási formákban gondolkodnak, tehát abban, hogy akár ugyanez a vevő rendszeres bevételt is jelenthetne a számukra.

 

Miért a folyamatos bevétel a fontos? Mi a legnagyobb hiány a magyar vállalkozói kultúrában és miért? Miért rövid távon gondolkodunk?

 

 

Fogós kérdések.

Három olyan lépés létezik, amit ha nem gondolsz át, akkor te is a nyúlüregben találhatod magad.

 

 

1. lépés: tervezés, mely acélosítja a személyiségünket

 

Egyetlen dolgon tudunk elég gyorsan változtatni az életünkben: a gondolkodásmódunkon.

Rengetegen irigykedve néznek mások sikereire.

Az általános hiedelem az, hogy az illetőnek csak szerencséje volt.

Boldogsága, gazdagsága, elégedettsége a mázli, a zsenialitás és protekciós szituk számlájára írható.

Ezzel szemben a kényelmetlen igazság az, hogy jóval gyakoribb, hogy a legtöbb siker hátterében tudatos építkezés, tervezés, fejlesztés áll.

Rengeteg hasonlóság van aközött, ahogy én anno gondolkodtam és a mostani startolók között.

 

Mert én éhes voltam. Szó szerint és metaforikusan is.

 

Ha nincs tőkéd, tartalékod vagy indíttatásod apránként megtervezni bármit, csakis a lelkesedés van; akkor csupán a tűz visz előre.

Én is azt hittem, hogy tudok vállalkozni.

Aztán mégis jöttek a pofonok.

Az elején házalni kezdtem azzal, amim volt: webáruházakat adtam el.

Ha egy hónapban eladtam kettőt, már ki tudtam fizetni a költségeimet és fedezni az életemet.

Azonban ezekből a pénzekből mindig generálódtak olyan szituációk is, mint az egyéb szolgáltatások létrejötte: karbantartás, tárhely, domain.

Tehát ilyen kis melléktermékek maradtak vissza a sok-sok rendeléseimből. Mit lehet ezekkel csinálni?
 

Rájöttem arra, ha nem kelek fel, nem csinálom minden nap azt, amit csinálok, nincs bevételem.

Elmegyek nyaralni. De mi történik ilyenkor?

Mivel az időmet adom el, a nyaralási idő alatt bukom azt a pénzt is, amit megkereshetnék, ha épp dolgoznék.

Rájöttem, hogy a kicsi apró dolgok jelentik a stabilitást.

 

A legsikeresebb vállalkozók lassan, de rendszerűen növekvő vállalkozást építettek fel. Nem volt nekik másnapra Maseratijuk, helyette volt stabilitásuk.

 

A mai vállalkozó a.z.o.n.n.a.l és sok pénz akar, rövidtávon fenntartható vállalkozásban gondolkodik.

Ennek oka talán az, hogy ösztönösen akarunk vállalkozni.

Ilyenkor le se lehet beszélni minket arról, ami belső hajtóerőt ad nekünk minden nap. De a lovakat, amik visznek előre, tehát az ösztönöket bizony néha meg kell fékezni.

Fontos tehát, hogy a tudatosság vegye át az ösztönt. Mi kell ehhez?

Elég, ha megnézed azokat, akik előtted jártak: ők mit csináltak?

 

  • Lehet, hogy életképes az ötleted, csak csavarni kellene rajta.
     
  • Minden jól működik, de az alapgondolat sajnos nem.
     
  • Előfordul, hogy a külső körülmény miatt igazodsz és igazodsz kicsit, és végül rá se ismersz az eredeti ötletedre.

 

Ha nincs tudatos tervezés, csupán a reagálás, akkor mindig futsz valami után. Ha nem az első vagy a szánon, akkor mindig valaki hátsóját nézed.

Te ismered önmagadat.

Ha nem egy spontán reagáló típus vagy (pl. egy covid szituációra), akkor jobban jársz tervezéssel.

A zajos sikerek, a boldogságban sütkérezés mindannyiunk számára vonzó álomkép.

DE arról, hogy mi vezet ide, arról már nem feltétlenül van fogalmunk.
Csak a külsőségeket látjuk.

A tervezés az a szokás, amit kevesen tartunk be, pedig gázfröccsöt adhatna a terveinkhez.

Akkor teszünk kavicsot a saját cipőnkbe, amikor egyszerre akarunk megvalósítani és mindezt tökélyre akarjuk fejleszteni. Ha útra kelsz bárhova is az életben, térképet vagy GPS-t használsz.

És itt jön képbe a második lépcsőfok.

 

 

 

2. Ismered-e a piacodat vagy gombhoz varrsz kabátot?

 

Gondolkodtál már azon, hogy lehet benned van a megoldás és nem kívül?
Mindenki a külső körülményekben keresi azt.

Valós probléma ma a magyar vállalkozók között, hogy nem kérdezik meg a vevőiket, de ami fontosabb volna: nem készítenek prototípust és nem csinálnak üzleti tervet. Vagy inkább fogalmaznék úgy, prototípus helyett pretotípust.

 

Fekete Attila ingyenes e-bookját ajánlom e témában.

 

Míg a tradicionális prototípusok az ötleteknél és véleményeknél konkrétabb segítséget nyújthatnak abban, hogy objektíven leteszteld és validáld egy új ötletben rejlő piaci lehetőséget; gyakran túl bonyolult, költséges és időigényes kivitelezések is.

Csak olyan kérdéseket válaszolnak meg, mint hogy „Meg tudod építeni?” és „Vajon az elvártak szerint fog-e működni?”.

Miközben olyan kérdésekre kellene választ kapnod elsősorban, hogy „Megépítsd-e egyáltalán?” vagy „Az emberek megveszik-e majd”.

A szubjektív és elvont ötletek, valamint a tradicionális prototípusok között helyezkednek el a pretotípusok.

Értékelhető piaci és használati adatot adnak ahhoz, hogy van-e értelme belevágni. Órák vagy napok alatt, hetek vagy hónapok helyett; akár néhány ezer Ft-ból.

Vajon te tudod-e a választ a következő kérdésekre:

 

  • Mi az ajánlatod, terméked, szolgáltatásod tökéletes kommunikációs csatornája?
     
  • Tudod, hogyan mondd el a célcsoportodnak az előnyeit?
     
  • Tudod, hogy miért jó nekik?

 

Egy ház megépítése és egy vállalkozás építése hasonló metodika alapján működik.  Létezik tervrajz és az emberek, akik a tervrajz alapján meg tudják csinálni azt.

Tehát nem szükséges, hogy egyszerre legyél asztalos, tetőfedő, mert neked nem ez a feladatod. Ugyanis mindezzel csak egyre több lesz a teendőd.

Miközben a legtöbb vállalkozói szakember nem menedzser.

 

Az eredmény? SE időd, se pénzed, de lesz napi 12 órás melód.

 

Gyakori, hogy a mai vállalkozók többsége gombhoz kezd el kabátot varrni.

A feladatuk, hogy megtervezzenek egy házat, tokkal-vonóval együtt.

Majd idővel azt veszik észre, hogy elkezdenek azon ötletelni, hogy a ház garázsa és postaládája hol legyen, milyen legyen, mekkora legyen.

Lehet, hogy még nem építettek sohasem házat, de kocsival parkoltak már.

Nyilván azt a részfeladatot fogják meg, amihez valamelyest van tapasztalatuk. Miközben nem foglalkoznak a fontosabb, de ismeretlenebb feladatokkal.

Vagy fordítva: minden ismeretlen feladatot ők akarnak megoldani és belevetik magukat nyakig a témákba.

Ha elveszted a vállalkozásod elején a fókuszt, jelentős lesz a jelentéktelen. Még mielőtt bármibe is belekezdenél:

 

Honnan tudod, hogy amit kitaláltál, az működik?

 

Megkérdezed már a célcsoportodat, hogy valóban problémájuk-e az, amire te azt gondolod, hogy az? Tudtad, hogy az emberek imádnak panaszkodni. Csak meg kell őket hallgatni.

Ha valamit kidobsz a piacra és nem érzed, hogy tök ciki, akkor elkéstél vele.

Sokszor agyoncsiszolod a terméked, mert félsz attól, hogy mit szólnak hozzá mások. Ez a legtöbbször azért van, mert te sem tudod, hogy van-e létjogosultsága.

 

Könyvet írnál?

Akkor először írj róla posztot. Tetszik az embereknek?  

Írj róla egy cikket. Tetszik az embereknek?

Akkor írj egy e-bookot, ha az is oké, …naaaa akkor írj csak könyvet.

 

Ahhoz, hogy megtudd, hogy jó-e az, amit kitaláltál vagy kell-e még rajta csiszolni; a legegyszerűbb módszer, ha kidobod a piacra és megnézed.

A könyvedhez készítesz egy oldalt, azzal az üzenettel, hogy hamarosan kész a könyv, ha érdekel, akkor iratkozz fel.

Ha nincsnek-e emberek, akiket ez érdekelne, akkor nincs miért megírni. Mozgasd az embereket, a kommunikációt, hozz létre a témád köré csoportokat akár a social mediaban.

Mindenkinek be van kötve a szembe és a magyar vállalkozó is csak ember.

De máris eredményesebben gondolkoznak, ha felismerik: a vállalkozás korántsem olyan ösztönös dolog, mint a légzés.

Sőt a légzés sem az, ugyanis komoly tudomány áll mögötte. Ha ez ennyire komoly, összetett és tudományos téma, hogyne lenne az egy vállalkozás felépítése.

Figyelj másokat, figyeld mások hogyan csináljak.
 

Már jó ideje belülről égett bennem is a tűz, hogy megmutassam egy szeletét az embereknek abból a felismerésből, ami az évek alatt kólintott fejbe: ugyanis az elmúlt években rengeteg honlapot, tenger sok ötletet próbáltunk ki és ezért tömérdek pénzt fizettem ki a marketingeseknek.

 

(Erről szólt nálam a Megvalósítónapok is).

 

A Megvalósító Napok ingyenes konferenciával éveket akartam spórolni a vállalkozóknak, megkerestem az ország legsikeresebb vállalkozóit és marketingeseit.

Ők ugyanis végigjárták az idő- és energiaigényes tévutakat.

De megtalálták a működő stratégiákat. Ami a legfontosabb, a területük legnagyobbjaivá váltak.

Arra kerestem a választ, hogy vajon hogyan állnának neki ma bizonyos projekteknek, már ismerve a megfelelő lépéseket; a hosszú évek tapasztalatának birtokában.

Ezekre a beszélgetésekre visszagondolva is azt tudom tanácsolni, hogy az ötleteid során nézd meg, külföldön és belföldön milyen vállalkozások vannak hasonló cipőben, mint te.

Sikeresek? Akkor modellezd le a lépéseiket.

Hogyan adják el a terméket? Mit kommunikálnak?

Amikor ma már minden padlógázzal rohan el melletted, fel kell venned a ritmust.  A digitalizmus és automatizmus ritmusát is.

 

Én például elkezdtem a megoldásokon gondolkodni, hogyan lehetne automatizálni a folyamatokat, így született meg a SalesForm. A rendelésautomatizálási rendszer.

 

A SalesForm Facebook oldalán egy videóban mutatom meg, hogyan építhetsz elsőre is sikeres értékesítési rendszert. Ahogy már említettem, leginkább úgy, hogy előre tudod, hogy mi az, ami működik a saját piacodon.

Ezt pedig onnan tudhatod meg, hogy lemodellezed mások jól működő ajánlatát.

Hogyan kell modellezni? Ebben segít a videó!

A SalesFormban élvezheted a teljesen testreszabható, funkcióban gazdag, az online vállalkozásodat felpörgető eszközt. Könnyű beállítani és egyszerre használhatod minden honlapodhoz, a Facebookhoz vagy akár nyomtatásban.

Összekötöttük a legjobb szoftverekkel, hogy kényelmes legyen számodra. Nézd meg, hogy mit tud.

 

 

3. Ismerd fel, ha kevés vagy: kiszervezés másképp?

 

Elérhet az a húsbavágó felismerés, hogy te ide most már kevés vagy.

De mikor jön el az a pont és hogyan ismerheted fel?

Talán a lelkedbe fog fúródni a következő mondat, de én úgy gondolom, ha elindítottad a vállalkozást és nem tudsz havi 1 milliót organikusan elérni, akkor nem tudsz fejlődni.

Nem tudsz tovább skálázni.

Nézd meg, hol tudnál még pénzt csinálni?

 

Ha úgy látod, hogy az EBBEN lenne a több pénz, de a CSAK elviszi…akkor a CSAKOT meg kell szüntetni.

 

A fő kérdés mindig az, hogyan tudsz olyan csapatot összerakni, aki több pénzt termel neked? Nem az a prioritás, hogy több pénzt keress, hogy ki tudd fizetni a munkatársakat, hogy azok majd levegyenek több terhet rólad.

Hanem az a prioritás, hogy pénztermelő csapatot állíthass össze.
Sőt, a feladatokat el tudják végezni helyetted és a munkatársak helyett a szoftverek is.

Miért ne állíthatnál szoftvereket a csatába?

 

Épp úgy működnek, mint az értékesítők, akik eladják a szolgáltatásod.
Nálam így született meg a SalesForm.  

 

Pluszban olyan szolgáltatási rendszerekben kezdtem el gondolkodni, amik előfizetéses rendszerek. Ehhez készült el a SalesForm, hogy a siker ne a technikai dolgokon múljon.

Már nem azon kezdtünk el kizárólag gondolkodni, hogy több vevőnk és nagyobb kosárértékünk legyen, sem azon, hogy mennyit tudunk eladni. Hanem azon is, hogy milyen gyakran vásárolnak.

Ez az a plusz láb, ami stabilitást adhat a vállalkozásoknak.

Leginkább olyan eszközökre és értékesítési mintára, rendszerre van szükséged, melyek segítenek láttatni a tudásod értékét.

 

A törzsvásárlók:

 

  • kiszámíthatóbb bevételt,
  • egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget,
  •  kényelmes munkanapokat jelentenek neked.

 

Az automatizmusnak köszönhetően ráadásul nem csupán a számlázást automatizálhatod vele, de a termék vagy szolgáltatás kézhezvételét is.

Sőt, az értékesítésed számos folyamatát.

Olyan fogalmakkal ismerkedsz majd meg az automatizáció útján, mint az adatok, a folyamatok, a méréstechnika, a különböző tartalmak, a listák és e-mail-címek, a lead mágnesek sora.

De az olyan szoftverek, mint a SalesForm ebben is segít neked. Ma már szinte mindent le lehet automatizálni, ehhez kész megoldásként született meg itthon.

 

Az előfizetés a jövő, mert több nyereséget termelhet a többi ismert üzleti modellnél.

 

Az előfizetésednél a vásárlóid előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves előfizetés) ellenében valamilyen terméket vagy szolgáltatást kapnak tőled.

Rendszeres terhelés rögzítése a SalesFormmal pofonegyszerű.

Ha ki tudsz találni olyan terméket, ami minden hónapban fizetnek, akkor stabil bevételre teszel szert. Automatizálni tudod a fizetési folyamatokat is (bankkártyás fizetéssel).

 

A SalesFormmal megvalósítható:

 

    rendszeres havi terhelés,

    ismétlődő fizetés,

    részletfizetés automatikusan,

    1 click upsell vagy bump ajánlat,

    automatizált számlázás,

    számos értékesítési- és marketingfunkció.

 



 

A SalesFormmal olyan rendelés-automatizációs platformot adok a vállalkozók kezébe, amivel vállalkozói céljaik elérését segítem elő különböző szoftverekkel. Olyan eszközt adok a kezükbe, aminek a használatával jobbá tudják tenni a saját online vevőszerző folyamataikat is.

Ugyanis vállalkozóként te is olyan kihívásokkal küzdesz, mint

 

1. Új érdeklődök szerzése.

2. Első vásárlás megszerzése.

3. Rávedd őket, hogy újra és újra vásároljanak.

 

Pedig csak egy termék kell, amit eladsz újra és újra és újra.

Engedd meg nekik, hogy előfizessenek nálad és ezzel automatikusan terhelhesd a bankkártyájukat. Neked sem kell gondolkodnod azon, mit adsz el újra.

 

 

 

Hogyan valósítsd meg a legegyszerűbben az értékesítési folyamatokat a vállalkozásodban?

 

Ahogy mész előre, gyakorta a háttérországban félkész dolgokat hagysz, amik idővel le fogják kötni minden vegyértékedet.

Ezeket folyamatokba kell rendezni.

Mert ha sok rendelésed van, de nem jól szolgálod ki az embereket; az a bukás receptje.

Egységesítsd a szabványokat, folyamatokat, rendezd a háttérországot.

Ha megállt a piacod, akkor gondold át:

  • valóban a piac állt-e meg,
  • nincs rá igény,
  • az a kommunikációs vagy csatorna állt-e meg, amit eddig használtál?

 

Ha eddig működtél, akkor volt terméked, csatornád, kommunikációd…most ez változhatott.

Lehet, hogy bedugult a csatornád, akkor újat kell keresni.  

Lehet át kell állni az online csatornára, a házhoz szállításra, az ajánlatodat szinte biztos, hogy meg kell változtatni.

 

A folyamatok kiépítésére hoztam egy gyakorlati példát, valósítsd meg te is 5 lépésben.

 

Ebben is segít a SalesForm.

De rájöttem, hogy a SalesForm nem a teljes segítség, ha mellette nem tanítottam meg neked, hogy mit és miért csinálsz a rendszerek építése során. Ezért csatlakozz Te is a Csak Ennyi kell kihíváshoz. Ha van stabil WordPress alapod, akkor gyere és 2 nap alatt közösen megépítjük az első vagy a következő előfizetéses klubtagsági rendszered. Itt találod:  https://elofizetesesklubtagsag.hu/
 

Istvánnak köszönöm az interjút!

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vállalkozás, interjú, értékesítés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.