Miért hozhatja a kampányolás a legtöbb bevételt a vállalkozásodban?

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Megéri kampányolni. A legtöbb bevételt hozhatja ugyanis a vállalkozásodban. Megértelek, ha most valamiért Bear Grylls-re gondolsz. Ha eddig túlélőfilmként jelent meg a szemeid előtt a folyamat, akkor hoztam neked egy gyakorlati segítséget, mellyel egyszerűen készíthetsz kampányokat. De miért is hatásosak a kampányok annyira, hogy az USA-ban egyesek akár egy hét alatt megkeresik az éves bevételüket?

Miért hozhatja a kampányolás a legtöbb bevételt a vállalkozásodban?

 

Előfordul, hogy egyesek csak összekattintgatnak ezt-azt, majd néha-néha ránézve az analitika keserű eredményeire, summázzák a kampány bukását – hol lehet a gond?



Ha vállalkozó vagy, akkor vélhetően nem szükséges értelmezőszótárt elővenned, ha meghallod azt a szót, hogy kampányolás.

Egyesek tartanak tőle, mások egy-egy kampánytól várják a megváltást.
Kinek van vajon igaza? Megéri kampányolni, vagy ez csak valami marketinges hóbort?

 

A kampányok bukása gyakorta a stratégiai alapok átgondolásának hiányában keresendő.


Minden kampánynak ugyanis megvan a saját szerepe és célja.

A munka része a piackutatás, a kommunikáció megválasztása, irreleváns árak gallyra vágása és a meggyőződés a terméked piacképességéről.

Ha mindez megvan, akkor semmi sem tart vissza attól, hogy akár egy hét alatt degeszre keresd magad. Épp ezt teszi több amerikai cég is, akiknél évente csak egyszer lehet vásárolni. Nem csoda, hogy a vevők csorgatják is a nyálukat.

 

De tudod mit? Egy hét alatt megkeresik az éves bevételüket.

 

Most képzeld el, hogy kitalálsz egy kampányt, egy terméket vagy szolgáltatást, aminek végességet adsz:

 

  • csak 50 db-ig,
  • csak az első 100 vásárlónak,
  • csak eddig a dátumig.

 

Most talán benned is felmerült.

 

 

Miért olyan sikeresek az early bird lehetőségek és a last minute időszakok egy kampánynál?

 

Mert az emberek félnek.
Félnek attól, hogy később drágán vásárolnak vagy lemaradnak.

A határidős és early bird-ös kampányok sikere épp emiatt erős. A szűkösség pszichológiája ugyanis ma a legerősebb marketingfegyver.

Sokkal inkább megmozgatja őket a lemaradás és a vesztesége lehetősége, mint valaminek a megnyerése.

 

Csak gondolj bele, ha hozzád vágnak ingyen a boltban egy harmadik darab csokit a megvásárolt két termék mellé, az kevésbé csigáz fel, mintha véletlenül a két megvásárolt termék helyett három szerepel a blokkon.

Mert véletlenül kifizettetik veled.
Bocs, hármat ütöttünk.
 

Lehet, csak 230 Ft, de bosszantó.
Mert veszteség ért.


Épp így érzel, amikor lemaradsz valamiről és becsapják az orrod előtt az ajtót. Akár képletesen. Ilyenkor bekapcsolnak a létfenntartó ösztönök, ha úgy érezzük kavics ment a cipőnkbe.

 

 

Na de hol jelenthet a szűkösség pszichológiája neked előnyt a kampányodban?

 

A napi ezernyi impulzus miatt gyakoribb a halogatás még a vásárlási döntések mellett is.
Míg egyesek lecsapnak egy early bird lehetőségre, mert félnek, hogy később drágább árat fizetnek ugyanazért; mások az utolsó utáni infókra kapnak csak észbe.

Akkor, amikor nyakukon van a végső határidő. Az ajánlatodról is másképp dönt a leendő vásárló, ha megszabod, hogy meddig tart a határidő.

 

Hogyan kommunikáld az ajánlatod határidejét?
  • Használj visszaszámlálót az oldalon.
  • Küldj emlékeztető e-maileket a listádra. A legtöbb kampányban a zárás napján jön be a legnagyobb rendelésmennyiség, akár a bevétel 50%-a is lehet.
  • Futtass figyelmeztető hirdetéseket a határidők kapcsán.

 

Bármi is történjék, határidőt sose hosszabbíts meg!
Igen, lesznek olyanok, akik későn eszmélnek fel. Miattuk fog a jövőben a marketinged a következőkből állni: újra lehet vásárolni.

 

Ők a rejtett nyereségeid.

 

Akarták, de lemaradtak a termékedről – mit tegyél velük?

 

Építs belőlük listát.
Ugyanis vannak és lesznek is mindig, akik kapzsinak gondolnak majd: „Úúúúúgyis meghosszabbítod majd a határidőt.”


Ők az életükre is megesküdnének, hogy biztosak egy dologban: a határidőt csak eladási technikára használod. Pfffuj. Amikor rájönnek arra, hogy nem kaphatják meg a termékedet, tudod mit fognak tenni?

 

Miért hozhatja a kampányolás a legtöbb bevételt a vállalkozásodban?


eeeesz-mééé-letlenül akarják majd a termékedet.


 

Amikor újraindítod a kampányt, negyed- vagy félévente, a listádra felkerülő emberek tehát azonnal le fognak csapni a megnyílt lehetőségre.
Hogyan tudod ezt kezelni a gyakorlatban?

Elfogyott termék esetén technikailag úgy, hogy felugorhat a számukra egy oldal, ahol közlöd velük: ha legközelebb nem élnéd át ezt a keserű élményt, akkor időben első lehetsz.  
 

Azaz azonnal értesülhet és ott lehet az elsők között.
Tudtad, hogy egy kampány macera nélkül is kivitelezhető, ha leautomatizálod annak minden folyamatát?

 

Na de azt mégis hogyan?
Nézd meg a videót:


Kampányolás a gyakorlatban, hogy tele legyen a bankszámlád. Ebben a videóban részletesebben megmutatom, hogy miként lehet egyszerűen összeállítani egy kampányt néhány kattintással.


 

Mutatok neked egy pipálandó checklistát is, ami lépésről lépésre vázlatba rakja neked egy kampány „feladatait”.

 

 

Marketingkampány-checklista - SalesFormmal egyszerűen kivitelezhető

 

  1. Határozd meg, hogy milyen terméked illik legjobban a kampányodhoz és milyen célcsoportra fogsz lőni.
     
  2. Tervezd meg, mi lesz a kampányod üzenete, határozz meg egy kampánycélt (x eladás akarok elérni) és rendelj hozzá egy reklámköltséget. Az első és legfontosabb teendő, hogy megfogalmazd, pontosan mi is lesz a létrehozandó kampánynak a célja.
     
  3. Készítsd elő, hogy milyen rávezetőtartalmak (blogcikkek, videók) fogják megelőzni a fizetett kampányod.
     
  4. Tervezd meg, milyen csatornákon hogyan fogsz kampányolni (e-mail, Facebook, Adwords, Instagramm, LinkedIN, messenger, web push )
     
  5. Készíts elő a kampányoldalt. Sokszor ez csak annyit jelent, hogy a meglévő Landing Page oldaladból készítesz egy másolatot, átírod a címsort a kampányodra, a grafikákon módosítasz, ha szükséges. Egyszer kell megcsinálni és jövőre is használhatod.
     
  6. Ha még nincs nálad online bankkártyás fizetés akkor nézd meg ezt az okos rendelési űrlapot: SalesForm
     
  7. Készíts elő kampánygrafikákat. Ha nincs grafikusod, akkor használd a www.canva.com ingyenes grafikai tervezőjét
     
  8. Készítsd elő a kampányhirdetéseket. Érdemes Facebook- és Adwords -hirdetéseket is tervezned
     
  9. Kezd el megírni azokat a tartalmakat, amiket kiteszel az üzleti blogodra. Ezeket előre időzítsd be, hogy mikor jelenjenek meg.
     
  10. Ha van kapacitásod készíts videókat, azokat olcsó hirdetni a Facebookon. Állítsd be előre Facebook posztokat, használhatod a tavalyiakat is, mert ott legalább az is látszik mekkora aktivitás volt korábban.

 

 

A kampánykészítés során nagyobb wow-élményben lesz részed, ha a SalesFormot használod – miért?

 

Ugyanis a B2B marketingfolyamatok minden lépése (is) mérhetővé válik a számodra; az igazán klassz és dörzsölt kivitelezés mindemellett az, hogy a SalesForm egy rendszerbe is illeszti őket.

Például ezeket:

 

  • bejövő lead-ek kvalifikálása
  • upsell-lehetőségek kiaknázása
  • kosárelhagyók visszahozása
  • online bankkártyás fizetés megteremtése
  • automatizált számlázás megvalósítása

 

A több hónapos fejlesztési és munkaerőkapacitás helyett lerövidítheted a folyamatot csupán néhány napra. A SalesForm támogatja a bankkártyás fizetést, az ismétlődő fizetéseket és a kétlépcsős fizetést is.

 

Okos űrlapként eléri, hogy több ember menjen végig a vásárlás folyamatán: mobilbarát kinézettel, bizalomépítő elemekkel (ismétlődő termékfotó és termékár), korábban megadott adatok felkínálásával az adatok kitöltésénél – mind motivál a vásárlásra.

 

Utánkövetésre pedig használhatod az e-mailt, telefont, remarketing-hirdetéseket.
 

Reklámkampányokat futtathatsz vele a felejtős vevők számára is (ezek amolyan last minute figyelmeztetések). Információkat és adatokat gyűjthetsz.

Mindemellett naprakész statisztikákat kapsz az admin felületen: látni fogod a bankszámlára érkezett összegeket, a rendelésleadások számát, és azt, hogy hány sikeres vagy épp sikertelen vásárlásod volt.
 



 

Ne maradj le a lehetőségről.

Talán ma egyszerűbb, mint valaha összehozni egy kampányt a meglévő lehetőségeket tekintve. Mert szinte minden folyamat automatizálható. Ragadj meg minden olyan lehetőséget, amivel szabad vállalkozói életet élhetsz.

Nem az utolsók között, hanem elsőként. Itt Gary Vaynerchuk (Traffic & Conversion Summit keynote) magyarázza el érthetően, miért marad le a cégek többsége ma a növekedésről. Te ne tartozz közéjük.


Kattints át és ismerd meg a SalesFormot közelebbről. Kérdésed van? Szólj hozzá a bejegyzéshez!

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : kampány, sales, salesform

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.