Miért lenne szükséged neked is digitális értékesítésre?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Szia Bártfai Balázs vagyok a SalesForm rendelés automatizáló platformtól. 
Most arról fogunk beszélni, hogy mi is a legfontosabb dolog, amire a vállalkozásodban szükséged lehet.

Nagyon sokan mondják, hogy a magyarok ötletemberek, meg feltalálók népe vagyunk. Nagyon sok Nobel-díjasunk van, nagyon sok találmányunk létezik, és valahogy belénk is verik gyerekkorunk óta, hogy legyünk kreatívak, találjunk ki valami új dolgot, és ebben egészen jók vagyunk. 

 



 

Azt kell mondanom, hogy mi magyarok ebben egészen jók vagyunk. 

Kitalálunk új dolgokat, lesznek új ötleteink és ez szuper! A probléma máshol van. 
A probléma ott van, hogy aztán ezt az ötletet el is kell tudni adni. 

 

A terméket, amit létrehozol, azt el kell tudni adni. 

 

És nagyon sokan legyintenek, hogy ó, hát eladni könnyű lesz. Eladni a legegyszerűbb dolog. Főleg azok legyintenek, akik már felépítettek valamilyen vállalkozást. 

 

Van valamilyen bevételük, azt mondják, hogy hát a következő ötletemet eladni, az már semmiség. De nagyon-nagyon kevés emberrel találkoztam, aki képes volt több vállalkozást is felépíteni. 

Valószínűleg azért, mert az elsőt sem tudja pontosan, hogy hogyan csinálta, csak úgy csinálta... beletette az energiáját, aztán valahogy működött. Hogy pontosan mit csinált, mik voltak a lépések, hogyan jutott egyről a kettőre, azt már nem tudja, ezért nem is tudja megismételni. 

 

Ezért általában az új ötletet, a régi ötletből, a régóta működő vállalkozási ötletből finanszírozza, és sok esetben veszteségesen. 

 

Amerikában a vállalkozások felépítése teljesen más. Ott sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az értékesítésre, mint az innovációra. Egy klasszikus cégnél sokkal több emberből áll maga az értékesítés, mint akár a fejlesztés, vagy akár a support (az ügyfelek a kiszolgálása). 

 

Idehaza a hangsúly a terméken és az ügyfélen van. Figyeld meg a saját vállalkozásodban is. Sokkal többet dolgozol azon, hogy jó legyen a termék, hogy előállítsd, hogy legyen raktáron, hogy nem tudom... csomagolás szép legyen, mint azon, hogy hogyan adod el? 

Sokkal többet foglalkozol az ügyfelekkel, a kérdésekkel, az e-mailekkel, a Messenger üzenetekkel... mint azzal, hogy hogyan adod el.

És sokkal előbb vesznek fel az emberek olyan munkatársat, akik az adminisztrációban segítenek nekik, mint egy olyat, akik eladnak. 

 

Pedig a vállalkozásod mozgatórugója az értékesítés.

 

Ha nincs a vállalkozásodban értékesítés, akkor a vállalkozásod nem termel pénzt. Valamilyen értékesítés most is folyik. Valami értékesítési tevékenységet most is végzel. De valószínűleg nem elég hatékonyan csinálod mindezt. 

Ha hatékonyan csinálnád, akkor most nem ezt a cikket olvasnád, mert elégedett lennél azzal a teljesítménnyel, amit a vállalkozásod nyújt számodra. 

 

Miért lenne szükséged neked is digitális értékesítésre?
 

A vállalkozásodnak el kell tudnia adni, ha pénzt szeretnél termelni. Szükséged van digitális értékesítőre, aki naggyá tesz!


Biztos vagyok benne, hogy volt egy pont az életedben, vagy lehet, hogy még mindig ott van az a pont, amikor arra vágytál, hogy legyen nagyon sok vagy nagyon jó üzletkötőd, aki eladja a terméked vagy a szolgáltatásod. 

 

Valószínűleg akartál egy olyan üzletkötőt, aki jutalékban dolgozik. Esetleg fix jutalékban.

 

Kap egy fix bért, kap egy mobiltelefont, meg egy laptopot, és akkor menjen, találkozzon emberekkel és adja el a cuccodat. 

 

A legtöbb vállalkozó nem akarja azt a macerát, ami az értékesítéssel jár. 

Ezt ők nem szeretik. 

 

Sokan le is nézik magát az értékesítést, mert az egy ilyen tukmálós szakma. 
Lyukat kell beszélni az ember hasába. Meg meg kell győzni valamiről... meg hát neki is kellemetlen, nekem is kellemetlen. Az eladás az nem jó. 

Pedig valójában neked az lenne a vállalkozóként a legfőbb célod, hogy kialakíts olyan rendszert, ami képes eladni a termékedet vagy a szolgáltatásodat. 
 

Ki kell alakítanod olyan megoldásokat, amik ezt az értékesítést elvégzik. 

Ha nem tudod a teljes értékesítést online megoldani, akkor is kell olyan rendszert építened, ami az értékesítést előkészíti. 
 

Az értékesítés előkészítése azt jelenti, hogy már minden szükséges információt megkapott a potenciális vevőd ahhoz, hogy vásárlási döntést tudjon hozni, de még nem hozta meg a vásárlási döntést. 

 

Ebben a pillanatban lép életbe az, hogy valaki odamegy személyesen, vagy felhívja telefonon, átbeszélik a kifogásokat, átbeszélik az ellenállásokat, átbeszélik az igényeket, és aztán történik egy lezárás. Vagyis ott megkötődik az üzlet. 

 

Az igazán jó üzletkötők nem csak úgy beesnek valahova és kötik az üzletet, hanem előkészítik a terepet. Ezt az előkészítést minden egyes piacon meg lehet csinálni online, és meg lehet csinálni automatizáltan

 

Ha pedig van olyan a terméked, amit el is lehet adni online, akkor a teljes folyamatot szépen fel lehet építeni. Meg lehet csinálni a teljes értékesítési rendszert, ami felkutatja a potenciális vásárlókat, előkészíti őket, majd lezárja őket. Ezt hívjuk mi digitális értékesítésnek. 

 

Hogyha úgy érzed, hogy a vállalkozásodban kevés a vevő, vagy a vevők keveset vásárolnak.

 

Ha kevés az úgynevezett kosárérték, tehát egy ember nagyon kevés pénzt hagy nálad, akkor neked egy digitális értékesítési rendszerre lenne szükséged! 

 

A digitális értékesítési rendszer az olyan, mint egy honlap, mint egy weboldal, de mégis nagyban különbözik tőle. Ugyanis a klasszikus weboldal az inkább olyan, mint egy csinos szórólaposztó kislány:
 Szép a haja, szép a ruhája, mosolyog. Jó az illata, és ott van a kezében egy szórólap, és átnyújtja a potenciális vevőnek, majd hátralép és reménykedik, hogy az majd vásárolni fog. 

 

A Te weboldalad is szép, jól megcsináltad, ott vannak, hogy mivel foglalkozol, mint egy katalógusban. De csak reménykedsz abban, hogy el tudni adni a termékedet vagy a szolgáltatásodat. 

 

A legegyszerűbben úgy tudod letesztelni, hogy neked egy csinos szórólapozó kislányod van értékesítő helyett, hogy elkezded hirdetni ezt a weboldalt. Elköltesz pénzt hirdetésre. Hogyha nem térül meg a hirdetés, akkor a weboldalad gyakorlatilag halott, nem képes eladni. 

 

Ekkor már biztos lehetsz benne, hogy neked egy értékesítési rendszerre van inkább szükséged. 

 

Az értékesítési rendszer pedig olyan, mint egy üzletkötő. Megy, nyomul, elad. Ráadásul olyan üzletkötő, amit szeretnek az ügyfelek, mert nem rátukmál mindenkire mindent, hanem megtudja, hogy kinek mi az igénye, annak megfelelően kínál neki dolgokat. 

 

Ilyen értékesítési rendszerek építése lenne a vállalkozásodnak a fő célja.

 

Tudom, hogy egyszer kiszenvedted a honlapodat. Rengeteg sok tartalmat kellett gyártani. Rengeteg sok képet kellett készíteni. Ki kellett találni a színvilágot, a formát és mindent. És ez az egész egy hatalmas nagy macera volt. 

 

Tudom, senki nem mondta el neked, az informatikusod sem, hogy valójában a cégmutató oldal, az csak egy szép katalógus. Nem ettől fog működni a vállalkozásod online. Neked úgynevezett landing page oldalakra lenne szükséged, ami egylapos oldalak, mindenféle menü nélkül, ami egyetlen egy cél irányába tereli a látogatót. 

 

Mint egy szoba, amin van egy ajtó, ahol bemész, és van egy másik ajtó, ahol kimész, és ezzel átjutsz a következő szobába. Itt gyakorlatilag pontosan tudom, hogy milyen szobákon, milyen sorrendben fogsz végigmenni, hiszen én építettem magát a házat. És azért jó, hogy tudom, hogy te milyen szobákon mész keresztül, mert így pontosan tudom, hogy milyen élmények, milyen hatások érnek, és pontosan tudom, hogy mit kell neked felkínálni ahhoz, hogy tovább akarj menni ezen az úton. 

 

Ezeket az egymásból nyíló szobákat, az egymásba nyíló ajtókat hívják vásárlói útnak. Jön az ember, olvassa a blogodat, nézi a Facebook posztjaidat, olvassa a hírleveleidet, megnézi az oldatot, visszajön egyszer-kétszer-háromszor, majd aztán úgy dönt, hogy vásárol. 

 

Ez a vásárlói út. 

Nagyon ritka, hogy az ember egyből vásárol. Hogy eljut a oldalra, meglátja a terméket, hú, de jó! És azonnal vásárolok. 

 

Mindig történik valami előtte. 
Felröppen az igény, hogy neki ilyen kell. 

 

Van a probléma, elkezd utána olvasni, talál rengeteg sok tartalmat, majd végül kiköt nálad és vásárol. Ezt hívják vásárlói útnak

 

Minél inkább te kontrolláld a vásárlói út legnagyobb részét, annál nagyobb esélyed van, hogy több ember fog nálad vásárolni. 

 

A digitális értékesítési rendszer azért jött létre, hogy te fel tudj építeni egy ilyen vásárlói utat, és te tudd kontrollálni azt, hogy az emberek melyik helyiségből melyik helyiségbe mennek tovább. 

 

  • Pontosan azt fogják látni a falakon, amiket te szeretnél. 
  • Pontosan azok a dolgok lesznek a szobában, amit te szeretnél. 

 

Tudom, hogy nagyon jól hangzik, talán egy kicsit sci-fi, de elmondom egy másik megközelítésből. 

 

Digitális értékesítési rendszerre azért van szüksége a te vállalkozásodnak is, mert el kell adni a terméked. 

A digitális értékesítési rendszer, az olyan, hogy akár 60 üzletkötővel felér... 60 üzletkötővel. 

 

Egy ilyen digitális értékesítési rendszer viszont nem kér fizetést, nem kér szabadságot, nem betegszik meg, 0-24-ben működik. 

 

Ilyen értékesítési rendszert kell a vállalkozásodnak építenie. 

 

Nem egyet, nem kettőt, nem hármat....

Nem tudjuk, hogy melyik fog működni, azt tudjuk, hogy a módszer nagyon jól működik, de kísérletezned kell, hogy megtaláld azt a kombinációt, ami a lehető legtökéletesebben működik számodra és a legtökéletesebben működik a te ügyfélkörödnek. 

A digitális értékesítésnek az életre hívója a körülmények a változása volt. Mégpedig olyan körülményekről beszélek, hogy egyre nehezebb és nehezebb volt potenciális vevőket szerezni. 

 

Hiszen ott volt a Facebook, ahol egy időben nagyon könnyen jöttek az emberek. 

Csináltam egy hírlevéllistát, feliratkoztak, küldtem nekik levelet, vásároltak az emberek. 

Ott volt a Google, szállította ingyen a látogatókat az oldalamra, és minden jó volt. 

 

Ma már ez egyre nehezebb, egyre nehezebb és nehezebb. 

 

A hirdetési költségek folyamatosan emelkednek, évről-évre egyre drágább hirdetéssel embereket szerezni. 

 

Szóval nem maradt más lehetőség, mint ki kellett találni egy olyan módszertant, amivel nyereségesen lehet hirdetni. És ez a nagy kulcs. Hogyan lehet nyereségesen hirdetni?!? 

A hirdetés dönt el gyakorlatilag mindent. 

 

Ha van egy vállalkozás, amelyik folyamatosan hirdeti saját magát, az azért csinálja, mert nyereséges a hirdetés! 


És ez a kulcsszó!

 

Elkölt valamennyi pénzt hirdetésre, és sokkal több pénz jön be neki. 

Így ő folyamatosan tud hirdetni, így ő folyamatosan új vevőket szerez. 

Érzed? 

 

Folyamatosan új vevők, ez a kulcs. 

 

Akkor van valódi vállalkozásod, amikor tudsz folyamatosan és nyereségesen hirdetni. 

 

Hogyha már próbáltad a hirdetéseket és nem működött, azok nem a hirdetés hibája volt. 

Valószínűleg a hirdetéssel egy olyan klasszikus weboldalra vitted a látogatókat, ami olyan, mint egy csinos szórólaposztó kislány. Nem tud eladni, csak reménykedik. 

 

  • Tudom.... nem mondta el neked a holnap készítőd. 
  • Nem mondta el a hirdetési szakértőd. 

 

Mert nem tudták ők sem, vagy nem akartak ezzel foglalkozni. 

Ha kihívok egy festőt, hogy fesse ki a lakásomat, ő sem fogja elmondani, hogy szerintem rosszul lett megépítve ez a ház...nem ez a dolga!!!

 

Azt mondtad, fesse ki, hát jó....ő kifesti. 

 

Nem az ő dolga, hogy elmondja neked, hogy a házat rosszul építetted. Te fogsz abban a házban lakni... te vagy a vállalkozó, aki építi a birodalmát...rakosgatja egymásra a köveket és épül a birodalom. 

 

Neked vállalkozóként olyannak kell lenned, mint egy építész tervezőnek, aki megtervezi az ingatlant. Meg kell tervezned a vállalkozásodat. Az építészmérnök nem tudja, vagy nem az ő feladata, hogy felépítse a falakat, betegye az ablakokat, föltegye a tetőt. Neki az a feladata, hogy ezt mind megtervezze, hogyan fog működni, hogyan fog összeállni, és tudja, hogy milyen emberekre van szüksége ahhoz, hogy mindez elkészüljön. 

 

Szóval te vagy a vállalkozó, neked kell megtervezned, hogy hogyan nézzen ki a vállalkozásod, neked kell tudnod, hogy milyen elemek kellenek ahhoz, hogy ez az egész összeálljon és egy működő egészt alkosson. 



 

Szóval, ha úgy érzed, hogy nincs elegendő vevőd, ha úgy érzed, hogy eddig hiába hirdetted az oldaladat. 

 

Ha úgy érzed, hogy eljutottál egy szintre és nem tudsz tovább lépni, vagy fogalmad sincs arról, hogyan kéne elindulnod, akkor jusson eszedbe az, hogy neked egy digitális értékesítési rendszerre lenne szükséged. 

 

Ezt a digitális értékesítési rendszert nagyon sokféleképpen nevezik. 

 

Az amerikai piacon főleg Sales Funnelnek hívják. 
Magyarországon hívják értékesítési tölcsérnek, vagy többlépéses értékesítési stratégiának is. 

Nagyon sok neve van, de mind ugyanazt jelenti. 

 

Szóval a házi feladatod....

Gondolkozz el ezen, amit most olvastál. 

 

Találd ki, hogy mire tudnád használni, ha lenne neked 60 üzletkötődőd, aki folyamatosan eladna és nem kéne érte fizetést. 

 

És azt találd ki, hogy te szeretnéd megtanulni... szeretnéd tudni, hogyan kell ilyet építeni. 
Szeretné tudni a stratégiát, szeretnél a tervező lenni, aki meg tudja tervezni és tudja, hogy milyen emberekre van szükség és nekik mit kell pontosan csinálni ahhoz, hogy legyen értékesítési rendszered. Mert ha ezt te tudod, akkor bármennyit tudsz építeni!

 

Vagy inkább azt szeretnéd, hogy valaki ezt csinálja meg neked! Adj oda készen! 

 

Építse föl neked a digitális értékesítési rendszeredet, adj oda kulcsrakészen, adja át a kulcsot, és majd onnan átveszed. 

 

Tervező akarsz lenni, vagy az, aki a kész ingatlant berendezi és belakja? 

 

Ezt kell eldöntened, mert valójában a döntés nem arról szól, hogy neked szükséged van-e vagy sem értékesítési rendszerre...
A döntés arról szól, hogy ezt meg akarod tanulni, vagy inkább hagyjanak békén, csinálják meg neked, és működjön?

 

Hát köszi, hogy itt voltál, ne felejts el feliratkozni, ha még nem tetted meg! 

 

És ne felejtsd el, már csak egy SalesForm kell, hogy elérd...

 



 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : csakennyikell

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.