Van pár terméked. És el akarod adni. Mit teszel?
Hamarosan lesz egy webáruházad, reméled, hogy felbővül a terméked, és padlógázt nyomsz a reklámokra is. A valóságban viszont mindez nem annyira hatékony. De ez nem a te hibád. Ma már van jobb megoldás arra, ha termékeket akarsz eladni a neten, mint a webáruház.
Lehetséges összesen háromféle termékből havi 5-6000 darabot eladni?
Minden úgy kezdődött, hogy tehetséged ötletekben manifesztálódott mivolta szuperebb és szuperebb termékek megszületéséhez vezetett.
Nomármost mivel nem több tízezerdarabos termékpalettának tervezteted épp az új honlapját, hátad mögött egy több száz m2-es raktárhelyiséggel és kilenc targoncás raktáros fickóval; első látásra is feleslegesnek tűnik számodra egy webáruház üzemeltetése.
De mit lehet tenni?
Termékeket ugyanis ott ildomos eladni.
Amikor termékeid webáruházas értékesítésének útjára lépsz, még nem sejted: ennek maratonjához valami pörgős zene kéne, hogy túléld.
Egyesek miért tudnak úgy növekedni, hogy nem kell hozzá komoly tőke és csapat. A termékfejlesztés olyan feladat, ami nemcsak papíron létezik, de a valóságban is jut rá idő, a logisztika rémálma helyett.
Mert lehetséges összesen háromféle termékből havi 5-6000 darabot eladni.
Miközben te már a második kanyarnál elakadsz, mert rengeteg marketingtudást vagy kénytelen magadba szippantani.
Máris úgy kezd levenni a lábadról a pozicionálás, a megkapó alcímek, a számlázás, a logisztikai feladatok és jó termékleírások nyomasztó terhe, mint a romlott túrótorta utáni nyári szalmonella.
Mindeközben talicskával tolod a pénzt az SEO-ra és Adwords-re, mert vásárlóból mindig több kell. És ekkor üt ki egy jobbhoroggal a webáruházad feltűnően alacsony konverziós adata.
Egész jól haladunk, nem? Ez már magában vegytiszta küzdelem.
Tudod van az a szituáció, amikor csakis agresszív heavy metal lendít túl a rázós napokon. Hogy még csak az elején tartunk?
Kicsit sem lenne ironikus, ha épp november 1-én adnád be a kulcsot a stressz számlájára írható rosszullét miatt.
Amihez még csak webáruháztulajnak sem szükséges lenniük?
És a legeredményesebb értékesítési mechanizmusra épít: a törzsvásárlókra?
Egy landing page oldalon az adott termék összes előnyének bemutatása a garanciától a véleményekig, valamint rendelés gomb és egy űrlap használata – online bankkártyás fizetéssel kombinálva – jóval eredményesebb eladási mutatókat produkál. Az online bankkártyás fizetésben ma már ráadásul óriási a változás: 2018-ban már a webáruházak 53 százaléka biztosította a lehetőséget, míg ez a szám 2017-ben 46 százalék és három évvel ezelőtt 36 százalék volt.
Aki ma ezt nem biztosítja, az lemarad.
Az általam vázolt kivitelezésben a vevőd a kosárfunkciókkal sem szenved, helyette csak egyetlen gombnyomással megrendeli tőled a terméket. A landing page folyamatosan tereli a látogatót a vásárlás felé, és végigvezeti egy olyan folyamaton, amit webáruházban nem tudsz megépíteni.
Termék?
Honlap?
Rendelési automatizmusok?
Kiszállítás automatizálása?
Megoldható.
Mitől olyan sikeresek a pár termékes webáruházak?
Építs külön weboldalakat egy-egy futó termékre. És ezeket add el automatizáltan. A termékeidből egy funnelt is építhetsz, mely az első termék megvétele után kínálja fel a másodikat.
Akár egy kattintással megvásárolhatja a következő terméket is.
Így keress 1 milliárd dollárt a webáruházaddal, túlzás?
Létezik egy olcsó, sima termék, amivel egy webáruház képes volt ennyi pénzt keresni.
Mit csinált? Mi volt a termék?
Különleges? Egyedi? Drága?
Egyik sem.
A megoldás a videóban.
Egy borotvawebáruház kitalált egy elképesztően hatékony üzleti modellt. Minden hónapban ugyanis kiszállítja neked azt a mennyiségű borotvát, amire előfizettél.
A pénzt automatikusan vonja le a számládról. Majd automatikusan el is küldi a számlát és a terméket is.
Ez a modell az előfizetéses webáruház törzsvásárlókra épülő modellje, amiről már írtam részletesebben.
Mi szükséges ahhoz, hogy te is megvalósítsd mindezt?
És voálá.
Ennyi.
Ugyanis a rendelésgomb mögött álló SalesForm kezeli majd neked a fizetést, a számlázást és a termék kiszállítását, vagyis a logisztikát.
Mi maradt rád?
A termékfejlesztés, a reklámozás és persze a pihenés.
Bezsebelheted az összes sikert.
A logisztika is egyszerűbb lehet, mint gondolnád.
A webáruházszerű online értékesítésre valóban a híres dropshipping lenne a megoldás? Nem feltétlenül. Olvasd el előző cikkemet a témában.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Tervezhető logisztikát, tervezhető költségeket, tervezhető munkaidőt és tervezhető bevételt.
Ez a legjobb benne.
A megvalósításhoz nem szükséges egy komplex webáruház. Csupán egy landing page, minimális banki költségek a kezdetekkor és egy szoftver: www.SalesForm.hu Nézd meg mit tud, próbáld ki milyen egy fejlett értékesítési rendszer, ami ingyenes eszközökből lett összerakva. Tudj meg róla többet.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.