Modellezd le a sikert a Birchbox előfizetéses rendszerének példájából

Kategória: Esettanulmányok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A rossz hírem az, hogy sosem leszel sikeres, ha nem törődsz a visszatérő vásárlókkal. Ők a növekedésed receptjének egyik legfontosabb hozzávalói! Hagyományos webáruházas modellekben gondolkodva izzasztó munkának nézel elébe ehhez, de 2020-ban már létezik egy olyan üzleti modell, amitől a legnagyobb márkák sem riadnak vissza.

 

Modellezd le a sikert a Birchbox előfizetéses rendszerének példájából

 

A Birchbox nem egy webáruház, ennél sokat több. Újfajta üzleti modellel lett 3 év alatt kimagaslóan sikeres. Hogyan csinálta?


 

Ha old school technikákkal közelíted meg a webáruházasdni témáját, azt veheted majd észre, hogy hiába próbálgatod a szárnyaidat, egyszer csak túl közel repülsz a Naphoz…és beüt, amire nem vártál:

 

  • a túl sok meló,
  • kevés bevétel,
  • az állandó hajszoltság a termékportfólió bővítése érdekében.

 

A modern kor e-kereskedelmi megrögződései felnagyítva vetülnek majd ki rád, amin lehet már csak az amputáció segíthet. Mielőtt bedobnád a törölközőt, tisztázzuk miért nem is annyira menők ma már a „sima webáruházak”?

 

Még a múltban jól tervezhető üzleti modellek után kutattam. Tudod mi az, ami keveseknek jut eszébe a magyar webáruháztulajok közül? De még csak webáruház sem szükséges hozzá.

 

A Minneren több olyan előfizetéses webshopötletet találtam, melyekkel azonnali törzsvásárlókat generálhatnál (ahelyett, hogy újak után futnál). Ehhez írtam egy cikket is útmutatóként, amely megkönnyíti a munkádat és ötleteid megvalósítását.

Érdemes elolvasnod, mert példákkal láthatod, hogy ma már nem vásárolunk, hanem előfizetünk.

 

 

Amiért a „sima webáruházak” már nem a jövő értékesítési példái

 

Képzeld el, hogy egyik hölgy ismerősöd panaszolja, hogy „ez a termék sem jött be neki”. A krém túlságosan zsíros, a másiknak meg nem jó az illata.

Egy vagon pénz volt a nagyobb kiszerelés megvásárlása (de abban kapható, mit lehet tenni). Ezt is kipróbálta. És felírta a veszteségek listájára.

A hónapok során rengeteg pénzt és teli tubust dobott a kukába, vagy utóbbit megpróbálta elajándékozni.

 

 

Mit tesz egy olyan kreatív vállalkozás a problémával, mint a Birchbox?

 

A kozmetikumokat kínáló BirchBox ízlésesen, színesen szolgálja ki a hölgyek szépség iránti igényét. Anélkül, hogy a napi rutinjukban a vásárlás órákat venne el az életükből.

 

A Birchbox egy virtuális barát és szépségtanácsadó. Segít rendet tenni a rendetlenségben és a termékeket a házad elé szállítja.

 

Egyszerű a képlet: feliratkozol náluk, majd havi csomagot kapsz 5 deluxe mintából, különféle kategóriákból. Méghozzá neked összekészítve, egyedi igényeidek megfelelően és még hasznos tippeket is kapsz azok használatát illetően.

 

Modellezd le a sikert a Birchbox előfizetéses rendszerének példájából

 

Kitöltöd a profilodat, amiben elmondod a szépségápolási preferenciáidat és a BirchBox ezeket felhasználva saját dobozt szab testre a számodra, különböző mintákkal. Fotó: Birchbox


 

Akárcsak egy offline boltban, ahol az eladó a rendelkezésedre áll, hogy megtaláld azt, ami neked való. Új termékeket fedezhetsz fel körülbelül harapásméretű mintákon keresztül, ahelyett, hogy pénzedet egy teljes terméknek szánnád.

 

Saját dobozod és havi szépségápolási mintatermékeid lesznek. Házhoz. Automatikusan. Minden hónapban. Kényelmesen. Hatékonyság plusz meglepetés és öröm.

 

Felfedezheted az új kedvenceket és tesztelheted, hogy mi működik nálad. Majd megvásárolhatod azt, ami számodra leginkább működik. Azaz a minták teljes méretű változatait (ingyen szállítják!).

Végre kipróbálhatod (amit offline a boltban nem tehetsz meg), végre csak sikerért fizetsz (ami tényleg működik), végre megtalálhatod a favorit termékeidet (amit évek óta keresel és vagyonokat dobtál ki a nagyobb kiszerelésű termékekre a kísérletezés során).

 

Tudod, mi ebben az izgalmas?
Az, hogy mindez automatizált lehet.

 

Az eladónak ismétlődő fizetés, vásárlói élettartam-növelés és offline üzlet fenntartásának nélkülözése. A számlázás és csomagolás is automatizálható. Mivel az előfizetés, a rendszeres kártyaterhelés a bankkártyás fizetési rendszert feltételezi.

Ha megmaradsz csak és kizárólag a hagyományos webáruházas modellnél, körülményes és nehéz feladatot veszel a nyakadba, ha a vásárló élettartamát növelnéd (pl: szezonálisan adott kuponokkal, törzsvásárlói kártyákkal). Újabb köröket és „könyörgést futsz meg”.

 

Ellenben létezik egy forradalmian újszerű modell, amivel jóval egyszerűbben valósíthatod ezt meg. Új vevők hajkurászása helyett, a már meglévő vevőkből élsz. Automatizáltan.

 

És még csak a termékportfóliódat sem szükséges mindenáron bővítened.

A híres üzleti modellel megvalósítva, amelyben e-kereskedőként előfizetés keretében rendszeres szállítást vállalsz. Például időről időre feltöltöd a vásárlód kifogyott készletét egy adott termékedből vagy bizonyos időközönként testre szabott termékcsomagot küldesz neki, esetleg lehetőséget adsz különféle termékek kipróbálására.

Általuk törzsvásárlókat nyersz, akik:

 

•         kiszámíthatóbb bevételt,

•         egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget,

•         kényelmes munkanapokat

 

jelentenek. Mert ma már szinte minden automatizálható: a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig.

A bemutatott vállalkozás modellje korlátlanul skálázható, ehhez hasonlóan törzsvásárlói közösség építhető ki.

 

Modellezd le a sikert a Birchbox előfizetéses rendszerének példájából

Fotó: Birchbox


 

200 előfizetőből 800 000-es tábor?

 

A Birchbox szépségszalon-előfizetései drámai módon „felragyogtak” az e-mail-es marketinggel. A Birchbox a havi szépségápolási dobozok bemutatására és az előfizetőkkel való személyes kapcsolatfelvételre az olyan sokak által temetett e-mail-marketinget használja.

Amikor valaki megosztja e-mail-címét a Birchbox-szal, barátságos e-mail-kampánnyal fogadja, amely végigvezeti a Birchbox előfizetői szolgáltatásán és szépségápolási üzletén, zökkenőmentesen átcsábítva a Birchbox rendszerre.

 

A Birchbox 850 000 előfizetőre nőtte ki magát 3,5 év alatt.

 

Katia Beauchamp és Hayley Barna álmodta meg a Birchboxot.

Olyan előfizetői alapú platformot hoztak létre, ahol megfizethető áron az emberek a preferenciáiknak megfelelő szépségápolási termékmintákat kaphatnak.

Ez lehetővé teszi az előfizetők számára, hogy csökkentsék számos szépségápolási termékek kuszaságát a fejükben, illetve a felesleges kiadásokat, és a szépségápolási márkák viszont forgalmazhatják termékeiket, ha közvetlenül adnak mintákat az embereknek.

Izgalmas koncepciót hoztak létre, amelyről a fogyasztók szívesen beszéltek. A vásárlók szívesen osztják meg új ismereteiket és terjesztik barátaiknál a Birchbox hírét! Az ajánlásprogramjukat épp erre találták ki (jutalmazzák az ajánlást).

 

Szóval, miért éppen olyan sikeres a Birchbox?

 

  • Vadonatúj koncepcióval törték meg a szépségpiacot.
  • Minőségi és testre szabható termékeket biztosítottak.
  • A felhasználóbarát, a „márkanagykövetté válást” kínáló program lehetővé tette, hogy a rajongók megosszák a márka hírét, és ezzel ők is jól járnak.

 

Olvass még a Birchbox marketingjéről ebben a cikkben.

 

 

 

Az előfizetéses, “feliratkozós” webshopok – subscription boxok – titka?

 

Havidíjért zokni, boxer, bugyi, póló, borotva, házi kedvenced ellátmánya vagy szépségápolási termékek. A kreativitás végtelen.

A lényeg, hogy előre meghatározott havi /időszakos díj ellenében előre meghatározott darabszámú termékcsomagot küldesz a vevőnek.

A vásárló számára kisebb a terhelés, kisebb a fizetés fájdalma. A fizetés is automatizált havi szinten a vevő részére. A gondot levetted a válláról: a többszöri adatkitöltés, rendelés helyett egyszeri alkalommal le van a gond akár egy évre.
 

 

Törzsvásárlók képlete:

határozd meg a problémát vagy vágyat, amit a terméked képes megoldani, megadni. Kösd magadhoz őket a problémájuk mentén a kommunikációddal (hirdetések, influencerek, tartalmak). Vedd rá az embereket a megoldás kipróbálására, majd ajánld fel a későbbi „folyamatos ellátást” (előfizetéses csomagokat).

 

Neked kiszámítható, folyamatos bevétel: stabilitást és tervezhetőséget jelent. Egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltség és kiemelkedő ügyfélmegtartás. Könnyebben kezelhető raktárkészleted lehet, ha előre tervezheted, hogy miből mennyit és mikor fogsz értékesíteni. Offline üzletre pedig nincs szükséged.

A tervezhetőségnek köszönhetően akár olcsóbb kiszállítási módot is választhatsz.

 

 

Saját előfizetéses csomagod a gyakorlatban a legegyszerűbben?

Ebben a technika lesz a segítségedre.

Mert csak akkor lesz igazán kényelmes, több szabadidőt eredményező kivitelezés, ha a legtöbb folyamatot leautomatizálod. Erre itt van neked egy szoftver: A SalesForm

 

Előfizetéses rendszer bankkártyás fizetési modellel – akár a síléc és a havas domborzat – egymás nélkül nem létezhetnek.

 

A SalesFormmal megvalósíthatod:

  • rendszeres havi terhelést
  • ismétlődő fizetést
  • részletfizetést automatikusan
  • 1 click upsellt vagy bump ajánlatot

 

 

A csomagjaid „reprezentálására” pedig elegendő csupán egy egyszerű honlap is: ahol bemutathatod a csomagajánlatot egy landing page során majd elégséges egy „Megrendelem gomb” a termékek mellé.

 



Mások az egyszerű termékeiket is így kínálják fel a SalesForm segítségével.

Dr. Váczi István például leszerelt rendőrként megírta a Kapitány voltam című könyvét, amely eddig 25 országba jutott el.

Se előzetes marketingtapasztalata, se előzetes technikai és webes tapasztalata nem volt. Több ezer eladott példány után ajánlja neked a SalesFormot.

Az okos rendelési űrlap, a SalesForm segítségével lesz egy céges fizetési domained. Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást.

Nézd meg, mi mindenben segít neked a Sales Form.

 

Valósítsd meg te is akár techidegenként a saját előfizetéses rendszered, a saját termékdobozod. Ha te is patetikus nyugalommal ülnél a kanapén, miközben tudod, hogy bosszúság és macera nélkül egyszerűen raktál össze egy előfizetéses modellt és mindent szinte leautomatizáltál, akkor nézd meg, hogy mit nyújthat neked a SalesForm.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : esettanulmány, előfizetéses rendszer

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.