Rendeléselhagyók – leírt látogatók vagy potenciális lehetőségek?

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Rendeléselhagyók. Művésznevén a bevételkiesések.

Ők azok, akik talán jobban fájnak neked, mint a jégcsapkirály látogatók. A kosárelhagyás azonban nem probléma, inkább lehetőség.
Számos szituban döntenek rólad a vásárlóid. A honlapodon, a landingeden. A SalesForm olyan eszközöket ad a kezedbe, amivel a jó irányba terelheted a döntéseiket, hogy melletted döntsenek.

 

Rendeléselhagyók – leírt látogatók vagy potenciális lehetőségek?

 

Kutatások szerint azok, akik egy terméket kosárba helyeznek, mintegy 70-75%-uk vásárlás nélkül távozik az oldaladról. DE vajon megfelelően „küzdesz e jelenség ellen”?


 

Lehet, hogy szuper értékesítési folyamatot álmodtál meg.

Minden megtervezve, felvázolva, lefejlesztve; már nem csak mocorogsz az marketingautomatizálás takarója alatt, hanem jó pár szárnypróbálkozással próbálsz előrébb is jutni.

Potenciális vásárlód viszont habár belép ebbe a számodra idillien összerakott folyamatba, de gyakran nem jut el a végéig.

Nem jut el a vásárlásig, nem jut el a feliratkozásig vagy az általad kívánt célig.

 

Tegyük fel meglátogatja a könyved landing oldalát.

 

Nézelődik, nézelődik, aztán elmegy az oldalról.

Megnyomja a rendelés gombot, de mégsem jut el az utolsó lépésig, hogy fizessen is.

Persze megteheted, hogy duzzogósra veszed a formát és durcira állítod az érzelmi státuszodat, de ez nem feltétlenül azért van, mert utálja a könyved és téged is.

(Megnyugtató, igaz?)

Lehet, hogy az Internet játszik az idegeivel, valamit nem ért, valami megrémíti és elbizonytalanítja a végső „kilövőm a rakétát gomb” megnyomása előtt. Vagy a telefont lendületből dobta odább, mert egy azonnali kríziskezelés fontosabb volt nálad.

Ha megérted azt, hogy az emberek " miért csinálják ezt?", máris tudsz azon dolgozni, hogy „miként kerüld el?” a kosárlehagyókat, a rendeléselhagyókat és vedd őket rá végül a vásárlásra.

Ebben segít neked a SalesForm is.
Mutatom, hogyan. DE előbb…a körülményekről.

Azaz, miért nézed komolytalan vásárlónak Gézát?!

 

 

Körülmények – Géza és a logikátlan viselkedés

 

“Géza nem rendelt végül az oldalamon, tehát Géza egy komolytalan vásárló, egy gyenge és langyos lead”.

Nézzük mit történik, ha te nem vásárolsz végül egy oldalon.

Nos, ha rólad van szó, akkor csak megrémített a bankkártyás fizetés menete, nem kaptál meg egy fontos információt (és ugye enélkül tutira pénzkidobás az egész), elfeledkeztél a 34. kinyitott ablakról a neten, mert épp egy fontos hívás érkezett be mobilon (anyukád volt, átlag 1 órás nettó csevejjel).

De hát Géza "már csak ilyen".

A legtöbbször ezt gondoljuk a saját vásárlóinkról, azaz, hogy a körülmények “áldozata” az illető. Ahelyett, hogy elhamarkodottan megbélyegeznél valakit, gondold végig, hogyan segíthetnél rajta.

 

Mert a viselkedésünk NEM teljes egészében a tudatos döntéseinken alapul.

 

Gézánál sem a tudatos viselkedésének köszönhető az, hogy „végül nem rendel”. Sem az, hogy felmegy a webshopodba, nézelődik, esetleg kosárba is teszi az egyik terméket, de nem vásárol.

Nem a személyes tulajdonsága miatt dönt végül a NEM mellett.

Félbehagyhatja a feliratkozási vagy vásárlási folyamatot rajta kívül álló okok miatt is.

 

Milyen okból viselkedhet Géza így?

Miért nem vásárol látogatóként?

 

Pusztai Ádám (a Gyakorlati játékosítás c. könyv szerzője) fogalmazza meg pontosan, hogy mi az a három dolog, ami szükséges ahhoz,  hogy tökéletes döntést hozzunk:

•         elég idő a választáshoz (abból sosincs elég)

•         az összes szükséges információ megléte (sosem keresnek ennyi infó után, és gyakran nem is a legtöbb infóval rendelkező oldalról választanak az emberek)

•         egyértelmű igények (sokszor azt se tudják mit akarnak az emberek, ezért a problématudatra is gyúrnod kell)

 

 

Ádám használt egy szuper hasonlatot is a vásárlási folyamatra:

Képzeld el, hogy egy kisgyerek ül egy csúszda tetején, majd vesz egy nagy levegőt, és elindul lefelé. Az, hogy tényleg eljut-e a csúszda végéig és milyen gyorsan, két dologtól függ:

 

gravitáció, ami lefelé húzza (gyorsítja);

és a súrlódás, ami lassítja őt.

 

Ez a súrlódás a vásárlási folyamatra vetítve lehet minden, ami hátráltat vagy akadályoz minket az adott cselekvés elvégzésében.

Amellett, hogy növeled a motivációt (a csúszdánál a gravitációt) csökkentened kell a súrlódást, hogy gyorsabban csúszhass (ergo vásárolhass).

 

Égető kérdés tehát:

 A vevőszerző folyamataidban hogyan tudnád megkönnyíteni a vevők előrehaladását, vagyis hogyan csökkentheted a súrlódást? (Például: Bonyolult és hosszú hirdetések vagy űrlapok kerülése, bizalmi elemek hiánya, megválaszolatlan kérdések és a többi.)

 

 

A humán tényező mindig mindenbe beleszól.

Egyetlen dolgot nem hagyhatsz ki a tervezési folyamataidból:

magát az embert.

Éppen ezért viselkedéstervezéssel például könnyedebben befolyásolhatod a konverziódat. Méghozzá pozitív irányba.

Ebben a mai világban pedig elhiheted, hogy a te terméked lesz a több századik az adott pillanatban, amiről vásárlódnak döntenie kell aznap, tehát több időt vagy figyelmet éppen ezért felesleges is tőle elvárni.

Ahelyett, hogy extra figyelmet próbálnál kierőszakolni, inkább jobban kell hatni a vásárlóid rád irányult figyelmére.

Például tudtad, hogy képesek vagyunk azért megvenni valamit, mert nagyon kevés van belőle (már csak 5 darab maradt) és azért is, mert nagyon sok van belőle (már több ezren használják)?

A kosárelhagyó a „leírtuk veszteségnek lista” részeként a legnagyobb pazarlásod lehet az értékesítésben.

Magyarul: hiába király a terméked, ha nem veszik meg.

Hogyan előzd meg?

 

 

 

A SalesForm így segít, hogy Géza visszatérjen a vásárláshoz

 

A SalesForm segít, hogy a „majdnem szerelem” szituáció egy befejezetlen vagy inkább el sem kezdett történet helyett … happy end sztori legyen.

Amikor a statisztikádban látod, hogy vannak rendeléselhagyások, felmerülhet benned pár kérdés. (Ha SalesFormot használsz, akkor láthatod a statisztikában és a rendelések menüpontban is pirossal kiemelve a sikertelen rendeléseket.)

Mikor pánikolhatsz és mi a normális?

2006-2018- ig a rendeléselhagyások nemzetközi statisztikája azt állítja, hogy 59,8% -ról 75,6%-ra romlottak az értékek.

Tehát 100 emberből csak 25 fejezi be a vásárlást.

A SalesForm esetén ez a szám 13%.

Amellett, hogy a remarketing segítségével a kosárelhagyók akár 50%-ából vásárlót konvertálhatsz (Facebook, AdWords lehetőségei), tehát azt a tartalmat, terméket, szolgáltatást hozod fel a kosárelhagyónak a netes böngészése során, amit „ott hagyott”; használhatsz még elhagyott kosár értesítőt is.

A be nem fejezett vásárlásokról értesítheted a felhasználókat és ösztönzheted őket a vásárlás befejezésére.

De a SalesForm ennél jóval több marketingfunkcióval segít a vásárlókat visszahozni.

 

 

5 prior eszköz a SalesFormban, ami segít a rendeléselhagyókat vásárlókká konvertálni

 

 

  1. Úgy alakítottuk ki, hogy minél kevesebben hagyják el a SalesForm felületét.

 

(Gyors kitöltés, logó, telefonszám, termék megismétlése, kétszer kattint az űrlapra és máris kitölti az adatokat, előre ki lehet tölteni a formokat, nagy fizetés gomb, bizalmi elemek, mobilbarát felület.)
 

  1. A rendeléselhagyó adatai alapján vissza tudod hívni a rendeléselhagyókat.    
     
  2. Be lehet állítani egy un. sikertelen vásárlás „köszönőoldalt”, amivel azonnal vissza tudod terelni őket a vásárlásra. Ezzel nagyobb lehetőséged nyílik az ingatag bizalom számára erősebb talajt építeni vagy elmondhatod a leggyakoribb rendelési aggályokat (és kezelheted a kifogásokat).
     
  3. Be tudsz állítani profi automatizmust ActiveCampaign, MailerLite vagy Mautic esetén. Így tudod kezelni a sikertelen rendeléseket.  (Akár SalesAutopilot és Zapier + Integromat segítségével bármilyen hírlevélküldő segítségével.)

 

Minden sikeres és sikertelen rendelés automatikusan bekerül a hírlevélküldő- és a CRM rendszeredbe. Így teljes kontrollod van az ügyfél adataid felett.
 

  1. Egy azonnali e-mailt is küldhetsz azoknak, akik elhagyják a rendelést vagy külön kampányt indíthatsz az egyes terméket vásárlóknak és a rendelés elhagyóknak.

 

Ezek a rendeléselhagyó e-mailek. A GDPR lehetőséget ad arra, hogy egyszer emlékeztesd a felhasználót, ha valaminek a rendelését félbehagyta.

 

  • "Szerződéses kapcsolatban nincs hozzájárulás. Itt a megrendelő elkezdi a folyamatot, ezzel a GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont szerinti "szerződés előkészítése" fázisba lép. Polgári jog-kompatibilis egyszer emlékeztetni a megrendelőt arra, hogy van valami a kosarában."

 

Tehát, ha megadta az e-mail címét, de nem töltötte ki a rendelést, akkor is küldhetsz neki egy emlékeztetőlevelet, hogy térjen vissza és fejezze be a vásárlást.

 

 

Mutatok egy gyakorlatias videót itt, hogy miként kezelheted a rendeléselhagyókat, hogyan maximalizálhatod a nyereséged.

A SalesForm automatizálja az online rendeléseidet:

 

✔️ Bankkártyás fizetés (otp, cib, paypal, barion).

 

✔️ Egykattintásos fizetés.

 

✔️ Ismétlődő fizetés.

 

✔️ Automata számlázás (szamlazz.hu, barion).

 

✔️ Automata logisztika a webshippy és a webshopiroda cégekkel.

 

✔️ Hírlevél kampányok és automatizmusok (mailerlite, activecampaign, webgalamb, zapier).

 

✔️ Upsell, dowsell, bump ajánlatok.

 

Képes együtt dolgozni és összehangolni több szoftver működését.

 



 

 A rendeléselhagyók visszacsábítása is automatizálható

 

Az automatizáció együtt jár a személyre szabott kommunikációval – és ezzel együtt a viselkedés-alapú marketingautomatizációval is.

Csak két példát hozok. E-mail-ek kiküldése, amivel az érdeklődőknek több lehetőséget tudsz adni a vásárlásra (hírlevelek, ajánlatok, vagy vásárlásösztönző sorozatok különböző részei). Ügyfélszolgálati teendők, a „hotziher” vásárlói kérdések megválaszolása.

Talán eljutottál már te is arra a pontra, hogy megkérdezd magadtól: hogyan tudnád automatizálni a saját vállalkozásod egyes folyamatait?

 

A helyes válaszhoz tisztában kell lenned először is az alapokkal, hogy mit is értünk marketingautomatizmus alatt. Itt roppant komplex és alapos cikket írtam róla.

 

A SalesFormmal minden nyomon követhető, automatizált és mérhető, kialakíthatóvá válik vele bármilyen funnel. Összefüggésekre törekvő rendszert kapsz a segítségével, amiben a vevők több csatornán is eljuthatnak a terméked megvásárlásáig. Tudj meg róla többet a linkre kattintva!

 

Programozás nélkül használhatod, csak létrehozod a terméket a SalesForm admin felületén és a rendelési gombot beilleszted a honlapodba. Ennyire egyszerű. Használd az összes honlapodhoz!

És még valami. Nem hagyunk magadra a SalesForm használata közben sem. Élő ügyfélszolgálatot, chatbotot, videós segítségeket, szakértői blogot, szakmai közösséget és támogató Facebook oldalt kapsz segítségképpen. DE telefonon is elérhetőek vagyunk. 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : rendeléselhagyók, remarketing, marketingautomatizáció

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.