Az URL paraméterek trükkös kis jószágok... képesek egyetlen kattintással adatokat szállítani.
A Google súgója így ír róluk: https://support.google.com/google-ads/answer/6277564?hl=hu
De miért olyan érdekesek?
Az URL paraméterek rengeteg információt rejthetnek
Az átlag felhasználónak egy link csak egy link. De te nem vagy átlag felhasználó, mert az internetet pénzszerzésre használod. Te tudni akarod, hogy mi a különbség link és link között.
A linkek oldalakat nyitnak meg. A megnyitott oldalt a paraméterek nem változtatják meg érdemben, csak információt adnak át.
A legtöbb esetben ezek az információk abban segítenek, hogy azonosítják honnan jött a kattintó. Erre valók az UTM paraméterek.
Az UTM paraméter arra szolgál, hogy tudjad mérni, hogy mondjuk a Facebook posztból mennyi kattintás érkezett és aztán abból mennyi vásárlás. Mert ha nem használsz paramétereket, akkor csak annyit tudsz, hogy a Facebookról jött. Azt már nem fogod tudni, hogy melyik oldaladról, melyik csoportból vagy melyik tartalomról.
Az UTM paraméter arra szolgál, hogy ezeket az információkat átadd a Google Analyticsnek és pontosam láss mindent.
Ilyen URL-t egyszerűen tudsz generálni: UTM generátor
Ha írok egy blog cikket, akkor eleve teszel rá paramétereket és úgy posztolom ki a Facebookra. De csinálok külön paramétert a hírlevélnek is, hogy lássam, mennyi rendelés érkezett e-mailből.
A Facebookra kiposztolt cikkem URL címe így néz ki:
https://www.rendelesiurlap.hu/cikk/egyaltalan-megeri-a-kihivas-az-arat?utm_source=facebook&utm_medium=fbcsoport&utm_campaign=salesform&utm_content=kampány&fbclid=IwAR1rLNEXVOzgfhgehIPx9QyIelieEUb3R8btHDHXANyLn920cBjktaYDaGE
A legtöbb embernek ez káosz és katyvasz, de neked információ dömping. Szedjük szét.
A ? -jelig tart az eredeti cikk url. Általában ezt szokták csak kiposztolni a Facebookra: https://www.rendelesiurlap.hu/cikk/egyaltalan-megeri-a-kihivas-az-arat
Aztán kezdődik az UTM paraméter.
utm_source=facebook
Ez jelöli a forrást, ami itt a Facebook, hiszen oda tettem ki
& jel köti össze a paramétereket egymással
Így végtelen hosszú link hozható létre
utm_medium=fbcsoport
Ez jelöli, hogy milyen felületre tettem ki. Itt látom, hogy ez egy Facebook csoportba került ki
utm_campaign=salesform
Ez jelöli, hogy az adott tartalom melyik kampányom része.
utm_content=kampány
Ez jelöli, hogy mi a tartalom, amire kattintott. Itt azért olyan fura, mert ékezetet tartalmaz a szó
fbclid=IwAR1rLNEXVOzgfhgehIPx9QyIelieEUb3R8btHDHXANyLn920cBjktaYDaGE
Ez pedig itt már nem az UTM paraméter része. Ezt a Facebook teszi ide, mert így tudja követni az embereket. Az fbclid a te kattintási azonosítód. Ez alapján követi, hogy te mit is csinálsz az oldalon. Ezt minden kiposztolt linkre ráteszi automatikusan, akár akarod, akár nem.
Az UTM paraméterekről sokat olvashatsz a Wikipédia oldalán is.
A paraméterek nem csak követésre jók és statisztikák készítésére, hanem vezérelni is tudnak honlapokat.
Így tudod vezérelni a Google keresőt is.
A Google kereső linkje ez: https://www.google.com
Ha paraméterezem, akkor egyből a találati oldalra kerülsz: https://www.google.com/search?q=utm paraméter
Mit látsz itt?
Van ? -jel
Aztán jön a q mint a keresési paraméter. Aztán az = -jel és az értrék, ami jelen esetben maga a kulcsszó, amit beírtam. Azért ilyen fura, mert ékezetet tartalmaz, ha nem tartalmazna, akkor így nézne ki: https://www.google.com/search?q=utm parameter
Azt, hogy egy domain név szabad vagy sem, szintén lehet paraméterezni a www.domainflotta.hu oldalon.
Az URL így néz ki: https://domainflotta.hu/domain/kereses/azendomainem.hu
Itt már a paraméter nem ?-jellel kezdődik, mert ez egy speciális funkció. Azonban ha az URL címben változtatod a /kereses/ utáni részt vagyis átírod a domain nevet, akkor azt a domaint fogja neked ellenőrizni.
Ez egy speciális fajta URL paraméterezés.
A SalesForm esetén minden terméknek van egy egyedi linkje. Mutatom:
https://beta.salesform.hu/t/r/havi-elofizetes
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on
https://beta.salesform.hu/t/r/idopont-foglalas-neve
Ha észrevetted, akkor az URL eleje ugyanaz, csak a /r/ utáni rész változott meg. Az URL tartalmazza a termék nevét
Milyen jó lenne, ha az összes ismert adatot előre ki tudnád tölteni az űrlapon, igazam van?
Mert az emberek nem utálnak semmit sem jobban, mint adatokat gépelni egy űrlapra. Hálásak lesznek azért, ha előre kitöltöd azt, amit már tudsz róluk
Erre két jó megoldás létezik.
Ha valaki korábban rendelt már tőled, akkor a rendelési azonosítót a termék URL után rakod, akkor kitölti a korábban megadott adataival.
Ha a korábbi rendelési azonosítója ez volt: 9464235405361497
Akkor ezt a számsort kell az URL után raknod így:
https://beta.salesform.hu/t/r/havi-elofizetes/9464235405361497
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on/9464235405361497
https://beta.salesform.hu/t/r/idopont-foglalas-neve/9464235405361497
Ha kipróbálod, akkor ott lesz előtted egy kitöltött űrlap, ahol ha akar tud adatot módosítani.
Milyen jó lenne, ha be sem jönni az űrlap, hanem egyből a kártyás fizetés jönne be...
Erre találtunk ki egy trükkös kis paramétert, ami egyből elposztolja az űrlapot. Vagyis nem kell a rendelés gombra sem kattintania.
A paraméter így néz ki:
sub=1
Ha az adatokat a (trid) azonosítóval töltöttem ki, akkor ?-jelet használva tudom egyből elposztolni az adatokat.
Vagyis a teljes URL így néz ki:
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on/9464235405361497?sub=1
Ha ezt az URl címet használod, akkor egyből a kártyás fizetési oldal jön be
2:25 nál kezdődik a paraméterezés
Néha nem tudjuk az összes adatát a vevőnek, csak az e-mail címét, hiszen ott van a hírlevél listánkon.
Ebben az esetben az e-mail paramétert fogom használni, ami ez:
Vagyis ha az e-mail címe: [email protected], akkor a paraméterezett URL így néz ki:
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on[email protected]
Ha kimásolod az URL címet, akkor látod, hogy az email mező már ki is van töltve.
Ugyanezzel a módszerrel az összes mezőt ki tudod tölteni. A rendszer hibatűrő vagyis mindegy a sorrend és akkor sem fut hibára, ha üresen hagysz mezőket.
A paramétereket a & jellel tudod összefűzni. Vagyis ha a nevet és a telefonszámot és az e-mail címet is meg akarom adni, akkor az így néz ki:
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on[email protected]&name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354
Bemutatom milyen paraméterek vannak, amiket tudsz használni az URL címben.
Ezeket használva az összes adatot át tudod adni és ki tudod töltetni előre.
Ha nálad valamiért nagyon speciális a rendelési folyamat, akkor létrehozhatsz egy egyedi űrlapot és az ott bekért adatokat továbbíthatod a SalesForm számára.
Milyen jó lenne, ha egyből a fizetési oldal jönne be...
Ha biztos vagy benne, hogy minden szükséges adatot bekértél és jól át is adtad URL paraméterben (name, telephone, email, invoice_name, invoice_zipcode, invoice_city, invoice_street), akkor használhatod a sub=1 paramétert.
Ezzel egyből el is küldőd az összes adatot a bank felé és már csak a kártyás fizetés van hátra.
Így megkapod a SalesForm minden előnyét:
FONTOS!
Ha használod a sub=1 paramétert, akkor nincs adatellenőrzés. Ha hibásan adod át, akkor hibásan kerül bele a rendszerbe és a számlára is a rendelő adatai.
Egyszerűen a formot posztold el a validátor fájlnak és az kiírja, ha valami nincs rendben:
https://salesform.hu/validator/
Ezzel azt tudod meg, hogy minden szükséges mezőt elküldöd és azt is, hogy azt a jó névvel küldöd-e el.
A validátor abban segít, hogy biztos jó adatokat kapjon a bank. Ugyanis a sub=1 paraméter hatására teljesen megkerülöd a SalesForm űrlapját. Ez teszi lehetővé, hogy a vevőid számára teljesen rejtve maradjon a folyamat.
Ezek a minimum adatok.
Paraméterben ez így néz ki:
?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&[email protected]&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_vatnumber=14188127-2-42&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b
Már csak a SalesForm URL kell elé:
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&[email protected]&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b
Ha pedig azt szeretném, hogy egyből a banki fizetésre jusson, akkor a végére beteszem a sub=1 paramétert:
https://beta.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&[email protected]&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_vatnumber=14188127-2-42&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b&sub=1
Az URL paraméterekben hatalmas potenciál van. Rengeteg WordPress bővítmény van, amivel egyedi űrlapokat hozhatsz létre bekérheted a szükséges infókat és egyből fizettetni tudod az embereket.
Használd bátran és ha kérdésed van, akkor tedd fel itt.
Hogyan kerüld ki a SalesForm felületét és helyettesítsd a saját űrlapoddal? - Bankkártyás fizetés
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : salesform, marketingautomatizáció, marketing, konverzió
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.