Újraeladás izzadás nélkül – miért nem túlzok?

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az újra eladás a túlélés.

Az a vállalkozás, aki nem tud újra és újra eladni egy korábbi vevőnek az lassú haldoklásra van ítélve. Te mit teszel, hogy ne öld meg a vállalkozásod? Mit teszel annak érdekében, hogy el tudj adni a korábbi vevőidnek? 

Újraeladás izzadás nélkül – miért nem túlzok?

 

Kevésbé nyereséges a terméked? Nos, van néhány tévhit, ami megakadályoz abban, hogy azzá tehesd. 

 


De ahhoz, hogy megértsd, hogy miről beszélek, kicsit gondolkodj el rajta, hogy a szimpla terméked árán kívül vajon van-e esély arra, hogy növeld egy fizetés végösszegét?

Biztos vagyok benne, hogy te is találkoztál már vele.
Vettél valamit.

Például egy 1 órás konzultációt 15.000 Ft értékben.

De a fizetésnél eléd helyeztek egy ajánlatot, melyben 8.000 Ft-ért a konzultáció hanganyagát is megkaphattad.

Milyen jó lenne később is visszahallgatni a konzultáción elhangzottakat, nem? Máris fizettél 15.000 Ft helyett 23.000 Ft-ot.

Számodra hasznos volt.
Az eladónak viszont szinte nem került semmibe előállítani.

 

Az egyszeri ajánlat az azért ütős, mert csak az adott helyzetben tudod igénybe venni, sehol máshol. Tehát nem gondolhatod meg magad.

Ez az ajánlatnak az ereje.

Ha most barátkozol az ember lánya/fia a marketinggel, a sales fortélyaival, nem is gondolja mennyi lehetősége van egy „végösszeg növelésére”.

Ott az Upsell ajánlat (amiről most írtam), a Downsell ajánlat, a Cross sell ajánlat.

Gondold át, hogy mit lehetne még érdemes eladni a vevőidnek, pl. fizikai termékhez online online oktatást vagy közösséget, digitális termékhez fizikai terméket.

Ha szolgáltatóként az idődet adod el, akkor ott a tudásod videókon, írásban, hanganyagként.

De van ennél nyereségesebb megoldás is minderre: az ELŐFIZETÉSES klub.

 

Az U.S. fogyasztók 47%-nak van előfizetése. A Boomereknek átlagban 12 előfizetésük van. A Z generációnak 17 előfizetése.

 

Tudod, hogy a vevődnek mije nincsen viszont egészen biztosan?

Felesleges ideje.

Éppen ezért nem szívesen foglalkozik azzal, hogy újra és újra rendeljen tőled.

Engedd meg neki, hogy előfizessen nálad és ezzel automatikusan terhelhesd a bankkártyáját. Neked nem kell gondolkodnod mit adsz el újra.

Hiszen a klubtagságot adtad el. Egyetlen vevőd pedig nem egyszer költ nálad, növelt végösszeggel egy upsell miatt, hanem évi 12-szer.

Újraeladás izzadás nélkül – miért nem túlzok? A cikk végére szerintem azonosan fogjuk ezt látni.

 

 

 

3 dolog, amit gondolsz a kevésbé nyereséges termékedről – tévesen

 

1. „Csak nézed, de nem látod…”

 

Mondta Sherlock Holmes Dr. Watsonnak.

A következtetés tudománya.

Azaz nem csupán nézed az előtted lévő információkat, dolgokat, de látod is. Képes vagy arra, hogy lásd a dolgok mögötti dolgokat.

Egyik dologról következtetsz a másikra.

Ha nincs elég vásárlód, annak nem csupán mindig ugyanazon okai lehetnek.
A csípőből odavetett, „told többet, nagyobb összeggel, gyakrabban a hirdetéseket” tanácsok nem feltétlenül helytállóak.

Sőt, az sem biztos, hogy minden platformon fenn kellene lenned. Nincsenek egyenreceptek.
 

Lépj egyet hátra és nézd az összképet.
Mi miért történik és mit miért csinálnak az emberek, miért hoznak döntéseket.

 

Ha ezt megértetted, csupán akkor kezdj neki egy rendszer összerakásához.

Mindenkinek a vállalkozásában kell, hogy működjön egy megszerzési automatizmus, ami folyamatos friss vevőket áramoltat a vállalkozásba.

Kell az aktiválási automatizmus, ami ráveszi őket az első vásárlásra.

Kell a pénzesítési automatizmus, ami újravásárlással ösztönzi őket. Gondolkozz rendszerben és folyamatokban, ebben nyújt segítséget e korábbi cikkem.

 

 

 

2. Nem elég, ha a figyelem megszerzésére tolsz minden erőforrást

 

Még több látogató, még több látogató, még több látogató.

Talicskával tolod a pénzt a hirdetési rendszerekre, mert úgy véled, hogy nagyobb merítésből talán nagyobb konverziókat fogsz tudni elérni.

Az izmosodás folyamatát szeretnéd megtapasztalni a vállalkozásodban, de a megtérülés gyors kényszere miatt zsákutcába kerülsz.

Hiába jön valaki át a honlapomra, ha ott úgy dönt, hogy nem olvas tovább, ha nem érdekli a tartalom, ha lemorzsolódik már az elején, ha nem viszed őt végig egy folyamaton.

Nem iratkozik fel semmire.

 

Nem ad neked esélyt arra, hogy tartsd vele a kapcsolatot. Hiába a figyelem, ha kedvezőtlen döntés születik utána.

A figyelemhiány és tartalomtúltengés a hatékony marketingkommunikáció ellensége. Éppen ezért a kényelmetlen igazság az, hogy ma a legtöbb szimpla honlap halott.

Olyan, mint egy csinos hoszteszlány, aki átadva a szórólapot hátralépve reménykedik, hogy vásárolni fog tőle valaki.

Ezt nevezik Reménymarketingnek.

 

Az automatizmus ellenben olyan, mint egy tökéletes értékesítő, amely képes eladni, szeretik a vevők és ők akarnak vásárolni tőle.

Pontosan olyan, mintha leklónoznád a legjobb értékesítőd. Folyamatban és rendszerekben gondolkodik.

Ma számos mikrovállalkozó azonos esélyekkel építhet fel egy olyan futószalagat, aminek segítségével az új vevők megszerzése és a régi vevők újravásárlásának ösztönzése vagy akár az előfizetéses rendszerek kiépítése teljesen automatizált.

Az átlag azon rugózik, hogy egyre több és több vásárlója legyen, az előrelátó és haladó kereskedő viszont azon, hogy növelje a vásárlói élettartamot.

 

 

3. Nem a megfelelő dolgokat fejleszted?

 

Rengeteg vállalkozó fejleszti önmagát, a folyamatokat, a terméket, a technológiákat.
De kevesen foglalkoznak a vevőkkel.

Pedig, ha ismernék a vevőiket, a preferenciáikat, a döntéseik okát, akkor ezen folyamatokat is sikeresebben fejleszthetnék. Ismerd meg jobban, hogyan viselkednek és döntenek a vevőid.

Lehet, hogy a vevőid is szeretnek részletben fizetni, szeretik a kényelmi szolgáltatásokat és az automatikus dolgokat, amiért a kisujjukat sem szükséges megmozdítaniuk.

Nálad még sincs előfizetéses lehetőség, bankkártyás fizetés?

 

Vajon olyan élményeket adsz, amelyek még inkább megtartják hosszú távon az ügyfeleket és növelik a vásárlói élettartamot?

 

Növelik az eladásokat, javítják az ügyfelek megtartását és szorosabb kapcsolatot alakítanak ki előfizetőiddel?

 

Előfizetés a jövő, mert több nyereséget termel a többi üzleti modellnél. Tudod miért?

Mert fizetni fájdalmas. DE….

 

….csak akkor, ha az nem automatikus.

Elsőre rávenni valakit arra, hogy fizessen fogcsikorgató nehézséget jelenthet. Arra, hogy újra és újra fizessen neked, már jóval könnyebb; főleg, ha automatikusan vonod a pénzt a bankszámlájáról.

Ha egyszer valaki csatlakozott az előfizető klubodhoz, akkor csak nem szabad annyira csalódottá tenned, hogy vegye a fáradságot és lemondja.

Lemondani pont olyan fájdalmas, mint előfizetni.

 

 

 

Nem azt mondom, hogy hagyj abba mindent és válts modellt, de építhetnél egy új lábat magadnak

 

Az elsők nyernek mindig a legnagyobbat.

De vajon hányan gondolkodnak ma aktívan az ügyfélértéken? Azon, hogy miként tudják visszatérő vásárlóvá tenni a vásárlóikat.

Pedig ez volna a marketingköltségeik csökkentésének, a kiszámítható futár- és logisztikai költségeknek, a kiszámíthatóbb webáruház-működésnek és profitnak az egyik kulcsa.

 

Csak nézzünk néhány példát:

  • A Netflix VHS kazettákat árult. Ma havi pár ezerért egy előfizetéses klubot.
     
  • A dollar shave club borotvákat árul előfizetéses klub modellben. Az Unilever kénytelen volt megvenni 1 milliárd $-ért. Pedig ők a világ legnagyobb borotva kereskedői.
     
  • Egyre több vállalkozás választja az operatív lízinget, ahol havi előfizetésben használtatják a céges autót.
     
  • Egyre több előfizetése klub indul Magyarországon is.
     
  • A Birchbox 200 előfizetőből 800 000-es tábort épített.

 

 

Mi ennek az oka?

Ugyanaz, amiért ma a bankok agyon keresik magukat a hitellel.

Mert nem érzed fájdalmasnak a fizetést. Havi szinten 5000 Ft nem okoz problémát, ha éves szinten egy összegben kéred el a 60.000 Ft-ot, ott már megérzi a hétköznapi pénztárca a költést.

Kis összeget fizetni havonta nem olyan fájdalmas.

De mondok ezzel kapcsolatban egy fifikás információt. Amikor kutattuk, hogy ki mennyit fizetne egy szolgáltatásért, akkor fej fej mellett jött ki, hogy...

 

... 25 000 Ft évente VAGY 3500 Ft havonta.

 

A kettőt egyenlőnek érezték az emberek. Valóban az volna?

Pedig 59,5% többet fizetnek, ha a havit választják.

 



 

Számold ki, ha a te vállalkozásodban hirtelen majdnem 60%-al nőne a bevétel. A kiadásod ugyanannyi, vagyis ez tiszta profit.

Ha eddig volt évi 6 millió profitod, akkor most lenne 9,6 millió. Ha eddig volt évi 10 millió profitod, akkor most lenne 16 millió.

Ha egyszer adsz el, akkor egyszer van bevételed, abból jön le a kiadás és így lesz egyszeri nyereséged. Ha minden hónapban eladsz, akkor idővel a nyereséged egyre csak növekszik.

Nem érné meg neked is előfizetéses rendszerekben gondolkodni?

Ehhez a legjobb megoldás az előfizetéses klubrendszer.

 

Amit WordPressben a legkönnyebb elkészíteni. Ha te is szeretnék egy ilyet magadnak, akkor MOST van egy jó lehetőségünk neked: https://www.bit.ly/ekm-jovok

Ohh igen, és ha te is patetikus nyugalommal ülnél a kanapén, miközben tudod, hogy bosszúság és macera nélkül egyszerűen raktál össze egy előfizetéses modellt és mindent szinte leautomatizáltál, akkor nézd meg, hogy mit nyújthat neked a SalesForm.

Mert nem csupán a technikában, az online bankkártyás fizetésben, ismétlődő vagy recurring fizetésben, de számos marketing-és sales funkcióban is a segítségedre lesz. Beleértve a számlázásod egyszerűbbé tételét is.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, előfizetéses rendszer, előfizetéses hűségprogram, upsell

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.